!!!!Alkuviikkoon MARRASkuiset!!!!
Kommentit (43)
Voi kittykatti kun teillä on ollut myös raskas syksy. Toivottavasti nyt pian pian alkaa parempi ajanjakso ja saatte kaikki olla terveinä ja nukkua hyvin!
Ja tamatulle myös kovasti paljon jaksuja ja voimia!
Ja samaan syssyyn iso kiitos kaikille, jotka on ottaneet mielessään osaa näihin meidän elämän koettelemuksiin, en muista muistinko vielä kiittääkään aiemmin. Joten nyt kiitos!
Sitten tähän vauva-arkeen. Meidän yöt on ollut kans kauheeta heräilyrumbaa ja tissille pitäis vaan päästä ja siihen rauhoittua öisin. Ollaan miehen kanssa molemmat oltu ihan väsyneitä jatkuvasta pomppimisesta vauvan luo, ja nyt siihen kertakaikkiaan tulee loppu. Varmaan kolme tai neljä kuukautta oon puhunut ja miettinyt yösyöttöjen lopettamista, mutta nyt käytiin tuumasta toimeen.
Unikoulun poikasta siis meilläkin harrastetaan, viime yö oli ensimmäinen kun en enää tissiä antanut. Nukuin eri huoneessa ja mies rauhoitteli poikaa aina kun heräsi. Yllättävän hyvin meni, ajattelin että tulee iso ja tunnin tai parin huuto kun ei tissiä kuulu, mutta nopeasti rauhoittuikin isin syliin ja jatkoi sit tutin kanssa unta. Heräili kyllä monta kertaa yön aikana, mutta niin on heräillyt tähän astikin. Toivottavasti tämä yösyömättömyys vaikuttaisi nyt niin, ettei poikanen enää viittis heräillä niin usein kun ei ruokaakaan saa, vaan alkais pikkuhiljaa nukkua vähän pitempiä pätkiä kerrallaan.
Joku taisi kyselläkin kokonaisista öistä, niin meillä ei myöskään olla tähän mennessä nukuttu kuin max joku 3 tuntia putkeen heräämättä. Joskus ennen puoltavuotta taisi olla muutama yö kun poika heräs vaan jonkun 2 kertaa yössä ja sai nukkua hiukan pitemmästi.
Viikonloppuna poitsu oppi laskeutumaan sohvalta alas. Opetin sille kahtena päivänä, miten tullaan jalat ja peppu eellä alas eikä pää edellä. Ja sit se yhtäkkiä hoksas. :) Ihana. Ei se vielä kiipeile mihinkään ylös, sohvalle tai muuallekaan. Mut ajattelin et on hyvä että osaa valmiiksi jo laskeutua oikein päin sit kun kiipeilykausi alkaa.
Vaateostoksille pitäis mennä tässä lähipäivinä. Ostaa pojalle talvihaalari ja talvikengät, sekä sukkahousuja ja jotain välivaatteita collegeja tai muuta.
Imettäville äideille vielä kysymys. Kuinka usein te muut vielä imetätte päivän mittaan? Mä oon nyt vähentänyt niin että kolmisen kertaa imetän päivällä, ja yöimetykset lopetin siis juurikin eilen. :)
Nyt kun vielä kerkee taidan mennä ottaa pienen lepohetken ennenkuin poikanen herää. Oon tainnut vilustua, kurkku kipeä ja joka paikkaa jomottaa.
gerda
Ollaan oltu reissun päällä ja poissa pinon ulottuvilta. Voi nyyhky, oltiin äsken ulkona ja siellä itsekseni ajattelin, että onkohan tämä meidän viimeinen pino vauvapuolella... Kai se pitäis siirtyä taaperopuolelle ja antaa niille uusille vauvoille tilaa, kun ens viikolla alkaa se marraskuu ihan oikeasti.
Jaksamisia hurjan paljon erityisesti Tamatulle ja Kittykatille, mutta myös muille yökukkujien äideille! Toivottavasti Gerdan unikoulu puree ja yöt tulisivat ehjemmiksi, olet se sinäkin kokenut ihan tarpeeksi ilman jatkuvaa heräilyäkin.
Tamatu mietti niitä nukkumaanmenoja ja meillä tuntuu olevan aika samanlainen vieteriukko talossa, eli nukkumaan meno on aika show' ta. Joskus tapellaan tuntikin, kun pitää sen tuhannen ja yks kertaa käydä kaatamassa äijä takasin makuuasentoon. Nousee vaan, vaikka on aivan poikki. Yöllä herätessään on yleensä sen verran tokkurassa että nousee vaan istuun, mutta siinä sitten huutaa niin kauan, että joku käy kääntämässä takasin makuulle. Onneks nyt on taas jakso, että nukkuu pidempiä pätkiä, eikä välttämättä herää yöllä kun kerran.
Noemalle jätskikokemuksesta - meillä Nooa on kans kerran saanut jätskikipon kylälreissulla ja voi sitä ilmettä... Kyllä maistui!
Mannalle tuosta kestovaippa - libero -jutusta. Täälläkin keskustelupalstalla (siis ei marraskuisissa vaan vauvapalstalla yleensä) on koko ajan käynnissä näitä tämän tyyppisiä juttuja, ja mä kans hiukka ihmettelen sitä, että millon kestoilusta, imetyksestä, lapsentahtisuudesta ym ym tuli tällainen " sota" . Kukin perhe tekee niinkuin parhaaksi näkee. Vinkkejö voi ottaa ja eri vaihtoehtoja kokeilla, mutta syyllistäminen on kyllä viimeinen juttu näissä hommissa. Voisin kirjoittaa rivin jos toisenkin, mutta antaapi olla :)
Vielä Nooaan, liikkuminen meillä kuulostaa tosi samalta kun Mannan pojalla, eli muutamaa askelta, mutta vielä ei rohkeus ja tasapaino muuhun riitä. Mutta tuskin menee kauan, kun meilläkin tepsutellaan ympäri kämppää. Ja kukas kerto siitä jalat edellä sohvalta -koulutuksesta: meillä sama koulutus meneillään, mutta ei ole vielä tuottanut MITÄÄN tulosta. Pää edellä ryntäily on niiiin paljon hauskempaa. Ja aina se äiti kumminkin ottaa kopin ;)
Pikku-pupunen ja Nooa
Jätskistä. Meillä poika on saanut vissiin 2 kertaa jätskiä ihan vähän lusikankärjellä ja hyi yökötys mikä ilme, ei yhtään tykännyt. Eikä kyllä tarvitse vielä tykätäkään, siinä missä jotkut vauhkoaa kestovaipoista, niin me ollaan sitten varmaan ihan ylitarkkoja kaiken makean suhteen=) ei edes keksinmurua tai mehutilkkaa olla pojalle annettu.
Kavereista. Leikkivätkö teidän lapset kovasti toisten kanssa? Tai millaista se yhdessäolo on? Meillä poika on sellainen, ettei välillä edes huomioi muita lapsia, kun joku kiinnostva juttu vie voiton. Välillä sitten saattaa käydä läpsimässä muita päähän (yrittää kai silittää omalla tavallaan) tai yrittää työntää jotain toisten suuhun. Aika vähän meillä on lapsikavereitakaan...
Tänä aamuna mietin että pitäisiköhän pojalle ostaa jo pulkka. Millainenhan olisi hyvä, kai sellainen selkänojallinen? Vaikka taitaa tämä lumi vielä sulaa poiskin...
Nyt pukemaan ja syömään jotain, ennen kuin poika heräilee...
Manna
Heti ensiksi etten unohda, ISO VOIMAHALI kaikille yövalvojien äideille ja sairastelevien muksujen äideille!!!! Monilla on kaikkea ongelmaa ties minkä kanssa, niin kaikille jaksamista ja voimia!!!
Meillä on sairastettu nyt oikein urakalla. Isommat muksut olleet yskässä ties jo miten kauan. Poikanen sairastui viime viikolla, antibioottikuurikin piti aloittaa kun korvat tulehtui:( Nyt oon ite kauheessa räkätaudissa. No jospa tää ei kauaa kestäis.
Poikanen oppi nousemaan nyt sit kunnolla seisomaan!! Kiipeää sängyssä jatkuvasti pystyyn, nukahtaminen vähän kestää...! sohvaa vasten kans kiipeää jo paljon, saas nähän miten kauan menee että alkaa irrottaa otetta..Isommat muksut alkoi lähes samantien seisomaan ilman tukea kun nousivat tukea vasten.
Meille ei sit ihmeempiä, ens viikolla ne allergiatutkimukset. Iho on huonona, johtuu siis nyt jostain muusta kuin maidosta, koska täysin maidoton on ollut jo viikon:(
Ja sit me lähdetään koko perhe pohjoiseen ensilumi-lomalle marraskuun alussa. Ollaan viikko Rukalla. Lapset oottaa innoissaan et pääsee pulkkamäkeen:) Toivottavasti sattuu mukavat ilmat. ajateltiin samalla ajella muuallakin, esim Joulupukin pajalla ajateltiin mennä käymään Rovaniemellä. Katotaan mitä keksitään:)
eipä sitten muuta kuin mukavaa viikkoa kaikille! Lähden vähän peiton alle, poikanen nukkuu vihdoinkin taas seisomis-operaation jälkeen...
äitykkä ja poikanen
taas pitkästä aikaa!
Kyllä se vaan on vissiin myönnettävä että kiirusta pitää tässä meidän arjessa kun ei kerkiä tännekään kirjoittelemaan. Vauhtia meillä piisaa kun molemmat pojat kävelee ja ihan joka paikkaa pitää tonkia!
Täytyy yrittää käydä lukemassa vanhempia ketjuja, kun en ole edes lukemaan ehtinyt. Pääsis vähän takaisin juttuihin sisälle...
Tullaan sitten kommentoimaan kun tiedetään mistä ollut puhetta :)
Sankku ja pojat
Lumessa peuhattu!
Pulkkaa kokeiltiin puistossa ja kyllä Perttua kyydissä nauratti =)
Oma ostoslistalla ja ihan semmosen tavallisen ajattelin ostaa.
Fannyn piti saada hiihtääkin. Nurtsilla vielä sen verran lunta oli, että sai suksia kokeiltua.
Voihan sukeltaja Onnia :) Aika epeli kyllä olet :)
Jätski on herkkua =) Perttu on muutamia kertoja saanut.
Viime viikolla annoin pojalle oman jätskikupin ja lusikan. Aikasemmin ei ole itse syönyt. Syömisen jujun hoksas hetkessä ja herkku upposi suuhun. Lopulta keksi laittaa naamansa kuppiin ja syödä suoraan suulla.
Aika oli joulupukin näköinen poika =)
Meillä on kyllä sopottaminen pöydässä kielletty =)
Toisten lasten seurassa Perttu viihtyy loistavasti! Sisko on yliveto tyyppi ja antaakin veikan olla mukana leikeissään. Leikkiin sopivan osan saa esim hai, koira, kauppias, ostaja, vauvanhoitaja...mikä milloin.
Monesti Perttu kyllä iskee suoraan leikin ytimeen ja siinäpä sitten on kaikki mullin mallin. Aika harvoin Fanny hermojaan menettää, vaikka joutuu järjestelemään leikkinsä uudelleen. Toki neiti saa leikkiä ihan omassa rauhassakin ja laittaa oven visusti kiinni.
Pertun lempparilelut on leikkiruokatavarat ja astiat. Kupeista jaksaa hörppiä ja antaa maistiaisia muillekin. Suosikki taitaa olla leikkiranskalaiset :) Semmonen sillä on melkeen aina suussa ja mukana kantaa. Fanny päivällä totesi, kun aterioita valmisteli, että Perttu on tainnu syödä kaikki ranskikset, kun niitä ei löytynyt kuin yksi :)
äitykälle ja katraalle paranemisia! Ihanalta kuulostaa ensilumi-lomanne :) Olen käynyt joulupukin pajalla ja se oli ihana paikka!
Olisi mukava muutaman vuoden päästä mennä siellä käymään lasten kanssa.
Fanny jo pukille on kirjeen kirjoittanut ja toisenkin, kun menemme jouluksi miehen perheen luokse, niin että tietää tulla oikeaan paikkaan meitä katsomaan. Oli neidillä iso huoli ettei voida lähteä, kun pukki tulee koputtaan meidän ovelle eikä sitten oltaiskaan kotona. Kylle ne murheet on jo pienelläkin.
Hyvää Yötä!
Hilda
Viimeistä viikkoako täällä vauvapuolella sitten vietetään :( Ei vaan on hienoa katsoa miten pirpana kasvaa ja kehittyy :=)
Mä olen ostanut Mintulle jo silloin aiemmin syksyllä reiman 86 cm puvun ja on hyvä päällä nyt, ainoastaan hihat vähän pitkät. Toivottavasti en joudu ostamaan uutta pukua keväällä. En tiedä mikä jättiläinen meillä oikein kasvaa.
Öistä. Meillä likka nukkuu suurimman osan yöstä vieressä, tai siis meidän päiden ja tyynyjen takana seinää vasten :) Aina punkee itsensä sinne. Ei ole toivoakaan saada Minttua omaan sänkyyn nukahtamaan...heti nousee ylös ja kädet pystyssä ota syliin ja viekkuun nukkumaan. Ja en ainakaan osaa vielä kunnolla unikoulua pitää. Öisin oon niin väsynyt etten jaksa taputella kun Minttu herää ja " vaatii" viereen pääsyä. Kaitpa tää nukkuu meen vieressä nyt sinne 15 kesäiseksi asti, huoh... Joten kestämistä kaikille yökyöpeleille, sellaista meilläkin on.
Yksi vuotis synttäreillä Minttu taitaa jo juosta, niin nopeasti on käveleminen kehittynyt. Yksi vuotis kuvaan varasin ajan, otetaan samalla perhekuva.
4 kiloa on nyt tippunut paino, mites muilla laihiksella olevilla sujuu? Välillä on kyllä tosi takkusta ja vaikeaa, tekis mieli syödä kaikkia herkkuja.
Palaillaan...
heippa kaikille. täällä taas :P poikanen päiväunilla ja minä 38 asteen kuumeessa ja kurkku vietävän kipeä ja jäseniä kolottaa. mikähän pöpö iskenyt. toivottavasti ei muihin perheenjäseniin tartu.
tästä sairastamisesta puheenollen, paranemisia äitykkä teidän perheelle! toivottavasti allergiatestit sujuvat hyvin ja antaisivat selvyyttä ja helpottais sitten arkea. kivalta kuulostaa lumiloma pohjoiseen.
hilda missäs te asuittekaan, kun ootte kerennyt jo pulkkaa ja suksia testaamaan? vitsi en osaa kuvitellakaan vielä että olis lunta maassa. mutta kohta kai se tulee tännekin, nyt satelee vaan vettä. ihana Fanny kun huolehtii nyt jo miten joulupukki teidät löytää :)
me ollaan kans noema harjoiteltu sukeltelua vauvauinnissa niin, että poikanen saa itse lähteä sylistä kun haluaa kohti toista vanhempaa. ei siis " pakoteta" veden alle vaan sukellus lähtee vauvan omasta halusta. liukumäkeä ollaan vasta kerran kokeiltu, mutta voin kuvitella että siitä tulee tosi riemukasta kunhan hoksaa ja tottuu siihen kunnolla :)
pikkupupunen ai teillä on kans sohvalta alastulo-koulutusta :D on kyllä hurjan näköistä kun aluksi meiänkin poika olis ollut vaan pää edellä tulossa alas. jostain syystä sit hoksas että pitää kääntyä ja peruuttaa, kun näytin useita kertoja ensin miten.
mannalle. kovasti on poika kiinnostunut muista lapsista ja niitä katsoo tarkkaan ja seuraa touhuja. joskus saattaa vähän mennä koskemaan päähän toisia ja jutellakin jotain, joskus ei piittaa muista vaan keskittyy vaan johonkin leluun tai äitissä kiipeilemiseen :)
meillä ei oo vielä jätskiä maisteltu.
touko hyvä kun taas muistutit että pitäisi se 1-vuotiskuva varata...välillä käy mielessä mutta sit taas unohdan. voi kun tietäis vaan missä paikassa sais hyvät ja omannäköiset kuvat.
unikoulu/yösyömättömyys meillä sujuu suht hyvin. neljä kertaa heräsi taas viime yönä, mutta isi sai aina nopeasti nukahtamaan uudelleen kun en ollut samassa huoneessa nukkumassa. kuulemma koitti poikanen kurkkia isin olan yli sänkyyn olisko äiti siellä :)
imettääkö kukaan muu enää? huhuilin tuossa aiemmassa kirjoituksessani että onko muita imettäviä enää, ja jos löytyy niin monestiko päivässä vielä imetätte?
missäs luuraa auringonkukka? tulee jo ihan ikävä jessen kuulumisia. entäs puhihaa? mammakka? ja muut. tulkaas taas kertomaan uusimmat kuulumiset.
ensi viikolla varmaan sitten mennään tuonne taaperoihin. huisaa. siis vuosi jo siitä kun oltiin viimeisillämme raskaana ja jännättiin odotuspuolella kuka lähtee seuraavaksi synnärille ja kirjoiteltiin limatulpista sun muista :D
gerda ja karhunpoika
Painonpudotuksesta: Takkusta, takkusta! 4,5kiloa tippunu, vielä 15,5 jäljellä, liian hitaasti tippuu mulle. Mutta ei auta, kai se on jatkettava ja lopetettava jokapäiväinen puntarissa ravaaminen, menee vaan päivät pilalle (ai olenko tänään käynyt puntarissa, kyllä! ja Kiukku sen mukainen)
Sain just valokuvia laitettua.. siis joulu-tammikuun, lisää tilattu. Nyt en jätä enää roikkumaan tällä tavalla, koska ihan hirveä homma.
Kaikkia kuvia en viitsinyt albumiin laittaa, kun on poikaa kuvattu monta kertaa samasta kuvakulmasta :) niin ajattelin jos vanhemmilleni tekisi joululahjaksi " Ollin ensimmäinen vuosi" albumin. Mun äiti on niin huono teettää ja laittaa valokuvia albumiin, niin voisivat sitten aina sitä katsella, ei tarvi ettiä mitään irto kuvia.
Postissa tuli juuri " suuri lelukirja" , täytyypäs selata ja katsoa mitäs hauskaa siellä on, 5v. jo selasi, ja kyseli, että mitenkäs oli, tuoko pukki sen mitä toivoo vai? Joo, ei tuo välttämättä :) ainkaan kaikkia.
Mukavaa viikkoa kaikille, nyt on satanu niin monta päivää, että välillä vois loppua.
Täällä ollaan, kiva Gerda kun jo huhuilit. :-) Oon hiukka väsynyt kun meidän aamuvirkku heräilee tosiaan jo viiden tietämillä. Tänään tosin saatiin nukkua jopa melkein kuuteen saakka, hassua miten sekin tuntui aika luksukselle.
Jesse kävi ihan ylikierroksilla koko aamun ja mulla alkoi jo tosissaan palaa päreet kun oli mennyt heräämisestä jo kolme tuntia enkä ollut ehtinyt edes vaihtaa päivävaatteita päälle. Ja mies vaan veti sikeitä sängyssään vaikka meillä oli ollut eilen illalla puhetta, että heräisi tänään kerrankin vähän aikaisemmin ja näin ollen tulisi töistä myös aiemmin kotiin (yleensä tulee vasta kuuden-puoli seitsemän aikaan). Vaan haaveeksi jäi. Lisäksi mies kehtasi mulle aamulla räpättää että pyykinpesukone pitäisi pyöräyttää useammin 90 asteessa, kun pestytkin vaatteet tuoksahtaa jotenkin tunkkaiselle. Ja olin kuulemma myös sekoittanut herran tietokoneen (mikä ei edes pidä paikkaansa, mutta naisia on niin hyvä ihan periaatteesta syyttää kaikesta). Hieman alkoi olla ärsyyntynyt olo ja äyskäisinkin miehelle että painu sinne töihin jo valittamasta. Ovet paukkuen sitten lähtikin. Kurja fiilis on ja tarviikin laittaa miekkoselle kohta sähköpostia. Olisi kiva sovitella vähän puolin ja toisinkin.
Jesse on suloinen kun tulee haleilla lepyttämään mua silloin kun oon kiukkuinen. Tänäkin aamuna kun kaiken härdellin jälkeen mulla nousi jo savu korvista, Jesse kiipesi syliin, kietoi kätensä kaulan ympärille ja painoi päänsä mua vasten. Siinä kyllä sulaa pahinkin kiukku pois kun oma pieni kullannuppu tulee noin ihanasti halaamaan. :-) Saisi tuo isompi mieskin yrittää muistaa useammin tuon halimisen taian.
Siirrytään vaan ensi viikolla sinne Taaperoiden puolelle. On kyllä vuosi mennyt hujauksessa, vaikka kaikenlaista tähän on mahtunutkin. Välillä aika raskaita hetkiä, välillä äärimmäisen onnen täyttämiä hetkiä. Koko tunnekirjo kaikessa värikkyydessään.
Jaahans, Jesse heräsi. Täytyy mennä...
Jos tälläkin viikolla vähän aktivoituis kirjottamaan. Anni on päikkäreillä niin hetki aikaa näin tylsänä sadepäivänä. Anni näyttää ihan itse tehneen nyt siirron yksiin päiväuniin. Sunnuntaina nukkui kolmen tunnin aamutirsat, eikä sitten kirveelläkään toisille unille. Kasilta simahti sitten yöunille. Eikä ollut edes yliväsynyt. Eilen sitten ei suostunut aamu-unille, vaan vasta päiväruuan jälkeen simahti. Ja tänään sama juttu, vasta ruuan jälkeen simahti, mutta oli sellanen salamasimahdus ettei aikoihin nähty täällä.
Anni on ruvennut harjottelemaan ilman tukea seisomista. Naama naurussa odottaa kehuja koko ajan. Jokapaikkaan kontaa ja kun siihen kyllästyy, pitää äitin tulla kävelyttään.
Luin eilen illalla pinon, mutten ehtinyt kommentoida, ja nyt sitten pätkii eikä muista,noh normaalia mulle!
Ens viikolla sitten sinne taaperopuolelle. Toivottavasti jaksetaan sinnekin pinoutua vielä, varmaan vaan harvemmin kuin tänne vauvapuolelle. Niin se vaan vauvavuosi on hurahtanut. Vajaat kaks viikkoa kun meillä juhlitaan yksvuotis synttäreitä. On jotenkin niin haikee olo. Vaikka vuos on ollut kyllä todella vaihteleva, niin hyvässä kuin pahassakin. On se niin ihana toi oma lapsi kaikkine puolineen.
Noh, nyt on lähdettävä tästä taas arkisiin askareihin.
Hertta
Koko yön satoi rankasti ja vei mennessään lumen. Eikä sitä ollutkaan kuin sen verran, että maa peittyi. Mutta kuitenkin neiti onnistui nurtsilla hiihtään ja pulkkakin luisti. Lapset jaksaa innostua kyllä ihan sentistä lunta ja se sitten talvi! =) Kokkolassa gerda asumme.
Minulla ja lapsilla vähän flunssan alkua. Lapsetkin heräsi vasta ysiltä, yleensä kun meillä päivä alkaa seiskan jälkeen. IHanan pitkät unet kyllä sai nukkua.
Meillä kuvausaika jo ensiviikolla. Toivottavasti vain kunnossa ollaan.
Jouluksi haluaisimme saada valmiit kuvat, niin pieni varaslähtö sen vuoksi. Pertun kuvien lisäksi perhe- ja sisaruskuva.
Olen tykästynyt tämän kuvaajan kuviin :) Fannyn 1vee kuvat otettu siellä myös ja minun yokuvat. Hintavia ovat, mutta eihän niitä tarvii joka vuosi ottaa. Me käymme täällä:
http://www.studioalfa.fi/fi/index.htm
Ihana HaliJesse :)
Miehet kyllä osaa välillä olla typeryksiä. Toivottavasti auringonkukka saat ihanan sovitteluviestin takaisin kera halien ja pusujen :)
Ja kauniit kukkasetkin olisit kyllä ansainnut!
Jessestä taitaa tulla posteljooni, kun on niin aamuvirkku poju =)
Painonpudottajille isot tsempit!
Viihtyisää päivää, sateesta huolimatta! =)
Hilda
Painoasiaa...mulla on tippunu nyt lähes 4 kg. Välillä on niiiiiin hankalaa, ettei mitään meinaa tulla koko projektista. Vielä siis 11 kg pudotettavaa....huokaus vaan.
Ens viikolla taapero-puolelle...Voi kääks! Niin nää vauva ajat on vaan takana. tosin mä ainakin pidän meidän kuopusta vauvana vielä pitkään:) Mun vauvahan se onkin..
Paranemisia kipeille, meillä pahin alkaa vissiin olla takana jo.
ai nii, viime yönä syntyi meidän tuleva kummilapsi! Ihanaa..en malta oottaa että pääsen nuuhkimaan:)
Mutta eipä sit ihmeempiä!
alkoi olla niin kipeä olo että en sitten ollutkaan vilustunut, vaan kävin lääkärissä ja ärhäkkä angiina löytyi. kuume huiteleekin aika korkeella ja kurkku on tosi kipeä ja vähän sieltä sun täältä kolottaa. antibioottikuurille nyt sitten jouduin. lääkäri sanoi että ei haittaa imetystä, vähän saattaa vauvan vatsaa kuulemma laittaa löysäksi. ajattelin kuitenkin kysellä onkos muilla kokemusta antibiootit +imetys -yhdistelmästä??
tekisi mieli kysyä jos vaikka siskoni pääsisi jeesaamaan pojan hoidossa, mutta enhän mä voi ketään avuksi pyytää etten heitä tartuta. sit kun antibiootit alkaa pureen ja vois pyytää apujoukkoja niin varmaan alkaa omakin olo jo kohentua. tyhmää.
tuntuu että tulee vaan koettelemuksia ja vastoinkäymisiä toisensa perään. ei tämä nyt mikään maailmaa kaatava juttu ole sairastua, mutta ärsyttää vain kun vähän väliä tulee jotain negatiivista elämään, eikö tälle koskaan tule loppua. nii aattelin tulla tänne purkamaan mieltä ja siksi nyt vain omaa napaa suonette anteeksi.
gerda poloinen, kovin on sairaan oloinen :P
Gerda, toivottavasti kuuri pian puree pöpöihin.
On kyllä epistä, kun kotiäideille ei oikein ole saikkulomaa tai pitää olla vähintään pää paketissa. Rankkaa sairastaa ja hoitaa pientä.
Imetyksestä ja antibiootista sen verran kokemusta, kun Fanny oli pieni ja minä sain rintatulehduksen. Annoin koko ajan tytölle lactophiluksia. Silloin kyllä vain imetin. En muista miten usein vielä imetät, mutta ei niistä ainakaan haittaa pitäisi olla, eipä tarviis poikasen kärsiä mahakivuista.
Ollut vähän tyhmä päivä. Fannylla on ollut tosi huono päivä. Itkuun pillahtanut vähän väliä. Neiti on aikasta tempperamenttinen, niin kuin minäkin. Kuitenkin suuttuu aika harvoin, mutta kun kiukku ja suuttumus tulee niin sitten se onkin aikamoinen. Sai kunnon raivarin ja heitteli tavaroita pitkin, mitä ketään osui. Siinä ei auta kuin napata neiti syliin ja odottaa, että tilanne rauhottuu. Henkisiä voimia vieviä ovat. Onneksi näitä on harvoin.
äitykälle onnea kummilapsesta :)
Iltapalalle.
Hilda, jälleen :)
kiitos kaikille myötäelämisesä meidän univaikeuksiemme kanssa. Nyt on pari yötä tehty silleen että meidän patjat on olkkarin lattialla ja toi pienimmäinen on saanu koko makkarin itelleen, ja apremmun me nukutaan kaikki. Viime yönä teemu heräs 2 aikaan, sain nopeasti uudelleen uneen, 5 aikaan se kähisi siellä mut nukahti ite. 6 aikaan otti maidon ja nukuttiin sit 8 asti, voi että mie en oo nukkunu näin hyvin ties koska viimeksi :))) ja nyt taas tuntuu että jaksaakin jotakin. Kestonuha meillä näyttää olevan mutta se ei onneksi häiritse nyt noita unia.
Päiväkotihakemuksen vein maanantaina ja tuli jotenkin " huono äiti" -fiilis, olin ajatellu hoitaa poitsua kotona vielä pitkään mutta nyt ura meneekin edelle :(, onneksi isä jää 50% työajalle niin ei tartte ku joka toinen viikko viedä hoitoon näin alkuun, mut sopeutumista on. Toisaalta työpaikka on lottovoitto koska mun omapaikka ois vantaalla ja 120km/suunta ajomatkaa joka päivä ei houkuta, varsinkin kun on kyseessä vuorotyö, ja nytpähän saadaan se asuntokin ku rahotus alkaa olla kondiksessa :)) (seli seli, että ois parempi mieli)
taaperopuolelle ois siis tarkotus siirtyä ens viikolla, täytyy muistaa, mieku en ehi läheskään joka pv lukemaan näit juttuja...
synttäritkin lähestyy ja kaikki on vielä suunnittelematta...
nyt täytyy lähteä poitsun kanssa ulos että ehitään sit 11 tekemään iskälle sapuskaa
gerdalle paranemisia!
tamatulle onnea hyvin nukutusta yöstä :) me ollaan kans nukuttu miehen kans olkkarin lattialla jo kohta kuukaus ja hyvin on mennyt. viikonloppuisinkin ollaan sit tehty niin, että mä oon nukkunu aamulla makkarissa ja mies tytön kans noussut ylös.
meille ei edelleenkään mitään uutta; hääjuhla lähenee uhkaavasti joten ei tytön synttäreitäkään ole ajateltu senkään vertaa. mutta eiköhän sitä vielä ehdi.
painonpudotuksesta, mä oon saanu nyt pois 6kg siitä kun tulin raskaaksi ja vielä ois tarkotus saada 6kg ellei kävis niin onnellisesti että tulisin raskaaksi.
äsayttää tää jatkuva vesisade, ulkona huvita käydä kun sen pakollisen aamulenkin verran ja sit nysvätäänkin vaan sisällä :(
mut onneks kohta tulee kaveri muksunsa kans kahville niin saadaan vähän seuraa :)
Kyllä on harmaa keli.... vetää mielen matalaksi tämä harmaus, en ole yhtään tällaisen kelin syksyihminen - kuulaat, kirkkaat, kirpeät syyspäivät kelpaisivat kyllä!
Hildaliinan katras se vaan hiihtelee, hurjaa! Täällä kun ei ole moisesta tietoakaan. Tai niinkun ymmärsin, niin taisi siellä " hiihtoladulla" vielä jokunen ruohotupsukin olla ;)
Tamatulle onnea paremmista öistä, toivottavasti vaan paranevat entisestään!
Gerdalle pikaista paranemista, selätä se mokoma tauti pian!! Ja Äitykän poppoolle kans tervehtymisiä ja edelleen tsemppiä painonpudotukseen, hienosti olet jo edennyt, älä vaan luovuta! Ajattele kuule mikä ilmestys olet ens kesänä rannalla pienissä bikineissä ;)
Ja ihana tuo Auringonkukan halipoika... siinä kyllä kaikki päässä olevat ärräpäät katoaa kuin taikaiskusta.
Meillä ei ihmeempiä, piti lähteä reissuun, mut reissu peruuntuu, joten nyt onkin sit yhtäkkiä vaan aikaa. Poikanen päiväunilla ja mulla rauhallinen ruokahetki edessä. Tämän mahassa asuvan pikkusalaisuuden myötä syön nykyään 4 lämmintä ateriaa päivässä :)
Pikku-pupunen & uinuva Nooa
Vai että taaperopuolelle ensi viikolla! Kääk! Mun pikkuinen vauva on vielä ihan vauva, sniifk! Tottakait ymmärrän että uusille marrasvauvoille täytyy tilaa tehdä, mutta vauva toi silti on mulle varmaan 15 v saakka. Kun on kuopus, ja sellaisena on tarkoitus pysyäkin.
Meillä opetellaan nyt vähän seisomaan tuetta, mutta kyllä menee konttaamalla niin " juosten" , ettei taida pitää kiirettä tohon kävelyyn.
Hermot täälläkin piukassa, kun on huonoa keliä, ja kerhot kiinni, niin saan ton esikonkin kiukut niskoilleni. Ja ulos ei päästä. Eilen olin isäni kanssa vesisateessa kolme varttia kävelyttämässä koiria. Ihanaa oli mutta lenkkarit niin litsläts märät, ettei kuivu varmaan viikkoon. Onneksi saatiin viime viikonloppuna taloon rännit. On tota vettä nimittäin ihan vaan pikkasen tullut!
Tamatulle tsemppiä öihin! Hyvä että oot saanu nukuttua. Ite olen antanut nyt kahtena iltana 5 minuuttia huutaa ennen kuin olen mennyt, niin kas kas jo 10 minuutissa meijän tyttö luovuttaa ja nukkuu aamun saakka. Välillä on mentävä peittoo laittelee, mutta muuten ok.
Calzalin häät ne vaan lähenevät. Niin ne meijän ykkösetkin ja en ole vielä yhtään suunnitellu niitä. Pitäis varmaan käydä esikollle ostaa joku kolttukin joka kävisi sitten joulunakin. Ja itellekki jotain kivaa, kun töihin pitäisi mennä 2.1.07. Maanantaina tuli ilmoitus että sain lapset hakemaani päiväkotiin, Jippii! Pelottaa kauheesti, mutta anoppi ehkä hoitaa parina ekana kuukautena pari päivää viikossa, jotta tytöt saa pehmeän laskun.
Äitykälle onnittelut kummiudesta! Ihana sellaista pientä pitää kaulaa vasten.
Toivottavasti Gerdan antibiootit alkaisivat pian puremaan! Kahden syöntipäivän jälkeen ei enää pitäisi tartuttaa, joten voit jo huomiseksi pyytää hoitoapuja!
Unohtu mitä muuta piti kommentoida.
Kukahan päivittäisi meidän 1 vuotis kasvulistan?? 10kaks on ollut kovin hiljaa, kuten myös näätäkin viime aikoina.
Niin ja koetan ottaa 1 v kuvat kotona ite. se on niin julmetun kallista viedä kuvaamoon, kun niitä kuvia pitäisi sitten ottaa niin monelle. Mutta lähetetään sit toisillemme ainakin niitä epävirallisia 1 v kuvia
Hyvää päivänjatkoa! Toi napero vaatii nyt äidin 100%:n huomion!
Tässä linkki Tamatulle: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2547,6444,6445,7649
Siitä sivulta löydät useita artikkeleita aiheesta, sekä käytännön ohjeita.
Voimia kaikille valvojille ja Kittylle vielä paranemiset päälle!
Meillä Reiman haalari on kokoa 74 ja menee kyllä vielä keväälläkin, on niin reilu vielä. Myyjä sanoi, että Reimalla on todella reilut koot. Meidän poika ei ole mikään hujoppi muutenkaan (10 kk neuvolassa 74 cm).
Meillä ei olla vielä kokeiltu syödä itse, voisikin kokeilla tänään, josko poikaa kiinnostaisi.
Oltiin eilen syömässä Onnin isovaarin 91-vuotis syntymäpäivien johdosta. Onni sai oman lasten annoksen ja jälkkäriksi jäätelöä :) Ei ole koskaan ennen jädeä maistanut ja kyllä oli ilme näkemisen arvoinen. Tykkäsi kovasti.
Perjantaina olin yksin Tampereella käymässä ystäviäni tappamassa. Onni ja iskä jäivät kotiin. Itkin ikävää jo eteisessä. Alkumatka meni huokaillessa, mutta kyllä se siitä sitten suttaantui. Hauskaa oli, mutta kyllä aamulla oli kiire jo Helsinkiin :) Heräsin kahdeksalta, vaikka nukkua olisi saanut niin pitkään kuin huvittaa. En näköjään osaa enää viettää " pitkiä aamuja" .
Onni on ruvennut vauvauinnissa jo sukeltamaan itse! Istuu jomman kumman sylissä ja siitä sitten pinkaisee itsensä sukellukseen. Toinen meistä ottaa sitten hetken päästä vedessä vastaan. Ihan hurja sukeltamaan on tämä poika. Liukumäestäkin tulee pää edellä ja sukeltaa veteen naama hihkuen :)
Tänään mennään Onnin kanssa kaverille leikkimään. Siellä odottelee 1,5-vuotias tytöntyllerö. Se on ihmeellistä, kuinka lapsi tuntee lapsen ja leikit syntyvät ihan itsestään. Ihanaa seurata kahden pienen juttuja.
Nyt imuroimaan!
Noema