Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

!!!!Alkuviikkoon MARRASkuiset!!!!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on aika kulunut että ei paljoa ehdi koneelle tulla..

Ollaan suunniteltu niin paljon mummulani remppaa, tämä koti on myynnissä... aikaa kuluu

Hyvää meille kuuluu. Poika jo pian juoksee. =) Kokoajan kävellään, ei pahemjmin kontata enää. Ihana pojanvesseli. 1v juhliakin mietitty ja isänpvälahjat tilattu.

Kauhea nuha on pikkuisella, vihreää räkää tulee ja se on häirinnyt vähän yöunia. Mutta yöunille meno on kauheet ahuutoa ollut pian 2vkoa. Laitoinkin uuden pinon siitä. Onko muilla samaa? Tuntuu pahalle kun kauhee hermoilu pojalla jopa tunnin ennen kuin nukahtaa. Pidän sylissä, sängyssä, viekussa, kauhee huuto. Ei vissiin halua nukkua...vaikka unikin on..

Menkat alkoi perjantaina. Mahtaako vaikuttaa alkamiseen kun enää 3 kertaa vrk imetän. Imettääkö joku vielä öisin? Mä kerran.

En tiedä mitä täällä pinossa ollaan juteltu joten lukaisen ne ennen kuin poika herräää ja kaveri tulee kahville.

Joten mukavaa keskiviikkoa

Vierailija
22/43 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua taaperopuolelle ollaan siirtymässä. Onko vaavit jo niin isoja. IIIK. Kyllä sinne siirrytään. Tämä pino toiv jatkuu siellä, koska tää on niin mahtava ja niin kivaa lukea kaikkia.

Kiva että oli meitä jo huhuiltu. =)

Paranemisia kipeille!!

Poika huutelee pihalla, moikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain soiton sieltä koulusta johon hain erikoistumista... siis. ensihoidosta. Kaikki paikat ihan täynnä :( Pääsin ensimmäiselle varasijalle. Kuulema joka vuosi on joku joka ei sitte sinne pääsekkää... toivotaan siis että joku mokaa ja mä pääsen sisään!!

Pikasesti tulin kurkkaan. Poika räkäinen on päikkäreillä. Meil on kaks yötä nukuttu tosi huonosti, siis poika nukkuu hyvin mut yskii niin kovasti, että meistä jommankumman on pakko aina nousta katsomaan :(

Sohavalta laskeutuminen sujuu jo täälläkin ja jätski on NAM! Kesällä maistettii eka kerran ku oli nii samperin kuuma. Nyt ei olla ulkoiltu lainkaa vaikka syyslomaa kotona vietetään. En viiti noin räkäsenä viedä kauheesti ulos.

Kaverit on pojan mielestä POP! Mitä enemmän niitä on, sitä kivempaa se on. Työnnellään toisia vaikka Taaperolla tai maistellaan samoja leluja... myös autoilla ajetaan kilpaa :) Miro oppi tossa muutama viikko sitte työntämää autoja edellään niin että ite menee kerhukävelyllä perässä :) Kyllä tuo poika ainaki juoksee varmasti yksvuotisillaan, se tekee sitä jo melkeen nyt. Kunnes muksahtaa pyllylle ;)

Mun pitäs nyt tosiaa keskittyy kyl läksyihi ja kursseihi, et mikäli paikka aukee ni ois sit varmasti valmiudet sinne pääsyyn. Oon kyl tosi masis tost jutust nyt, sinne mä oon koko ajan tähdänny :( Mä en haluu mitää muuta... kaikki tuntuu nii turhalta jollei paikka aukee, NYYH!!!

Lähen kyl nyt tsufeel ja sit palaan aiheeseen: kemia :P BLAAH!!

Ikävä teitä, harmittaa ku en kerkee enempää!

Mukavaa syksyä, LAAV Jonsku

ps. ykkösii suunniteltu hiukan, jouluu odotan kovasti ja samalla pelkään. viime jouluhan meil meni sairaalassa...

Vierailija
24/43 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin harmaasade päivä! Mielen piristystä kaikille!

Olipas kiva lukea monien kuulumisia!

CalZal hääjuhlia suunnittelee, ihkua :) Omia odottelen.

Puhihaa, ihanalta kyllä kuulostaa muutto mummulaan :)

Jonsku, harmittava takaisku ettet päässyt haluamaasi kouluun. Peukutetaan peruutuspaikkaa! Tsemppiä kouluhommiin!! Ahkera olet!

Minuakin kiinnostaisi ensihoito, tiedäpä sitten että mitä, kun opintojen aika koittaa. Ahdistaa moinen!

Pertullakin välillä ihme huutoja, kun nukkumaan pitäisi alkaa. Nytkin päikäreille nukahti vihdoin hysteerisen huudon jälkeen, vaikka aivan väsy mies oli. Liekö sitten uusista liikkumisen taidoista, eroahdistuksesta... johtuvaa, ei vaan aina voi tietää mistä kenkä puristaa.

Flunssaa poteville parantavia taikasäteitä!

Kynttilän valoa pimeään päivään!

Toivoen Hilda

Vierailija
25/43 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta sekä räntää riittää täälläkin, mutta me on ulkoiltu säästä huolimatta, päivät sisällä tuntuu muuten niin kovin pitkiltä.

Poika on nyt parina aamuna herännyt jo klo 05 aikaan, tänäkin aamuna heilui sitten reilun tunnin meidän välissä kunnes torkahti vielä n. puoleksi tunniksi. Ennen seiskaa heräsi sitten lopullisesti. Iskä meillä " tosi innoissaan" noista klo5 herätyksistä=(

Poitsun täti on myös nyt meillä kylässä (eri täti kuin viime viikolla) ja on ollut kivaa. Täti toteskin tänään ettei ole aikoihin nauranut niin paljon kuin nyt parin päivän aikana pojan jutuille. Eilinen huippuleikki oli " tykinkuula" , siinä aikuinen pisti sohvatyynyn päänsä päälle ja sitten pukkasi sen kohti poikaa. Voi sitä naurua=) Taaperokärryä poika kans työntelee mielellään, vähän väliä se pitää tosin kääntää kumolleen ja alkaa pyörittää renkaita (nauretaan aina että vaihtaa talvirenkaat alle).

Tänään lähdetään miehen kanssa kaksin keilaamaan ja ehkä vielä sen päälle syömään. Ihanaa! Ekaa kertaa jätetään poitsu hoitoon täällä meidän kotikaupungissa (ellei lasketa paria kauppareissua viime talvena). Mummolassa käydessämme on joskus ollut siellä muutaman tunnin isovanhepien ja tätien hoidossa.

Tänään tuli Suuri Lelukuvasto. Olen ollut ihan innoissani sen selaamisesta. Ihania Brion uusia palikoita (ihanan värisiä), pikkuautoja, junaratajuttuja . Sellaisia täytyy pojalle ostaa synttäri- ja joululahjaksi. Voi että mä odotan ensimmäistä palkkapäivää, että pääsee shoppailemaan kunnolla ja loppuu tämä hoitovapaan köyhyys!

Eipä muuta tähän hätään. Ai niin, meillähän se mukista juominen on jotain ihan järkyttävää (tai siis sitä juomista ei ole!). Eilen poika loukkaantui niin, kun yritin hörppyytystä ja nokkamukia, ettei juonut maitoa enää edes pullosta. Tänään tein ekaa kertaa pirtelöä ja kyllähän tuo joikin ihan mielellään aika paljon (sitten alkoi vain purra mukia, mutta ei hermostunut kuitenkaan). Kyllä se varmaan tästä, ehkä hän oppii tuttipullosta pois ennen armeijaa=)

Manna

Vierailija
26/43 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin aika pitkästi jo aiemmin tänään, mutta sitten tuo pieni kullanmuru konttasi leikeistään viereen ja painoi tietokoneen powernappia. sinne läks sitten kaikki taivaan tuuliin!

jotain nyt sitten uudestaan kun on rauhallista ja pikkuinen meni päiväunille. vähän hää oli lämmin ja pientä lämpöä mittasin, saas nähdä onko tämä äitin pöpö tarttunut poikaankin kun on niin tiiviisti oltu yhdessä. hildalle kiitos vinkistä, niistä maitohappobakteereista. täytyypi varmaan kokeilla että pysyy massut kunnossa. Ja leppoisia hetkiä tälle päivälle :)

ihanaa häähumua calzalilla. joko on perhosia masussa ja jännittää? tuleeko teille isot vai pienemmät häät vierasmäärältä? me ei olla ainakaan toistaiseksi naimisiin menty eikä kai ainakaan lähiaikoina menossakaan, nii fiilistelen aina muitten häähumussa mukana :)

ollin äiti, mulla on vielä kaikki vauvakuvat tietokoneella. huh mikä homma onkaan alkaa niistä selaamaan parhaita ja teettämään paperille, siks se kai aina jääkin tuonnemmaksi...pitäisi kai tarttua vain tuumasta toimeen.

auringonkukka olipas teillä kurja aloitus eiliselle päivälle. toivottavasti saitte sovittua ja halittua kärhamät pois. olisi kyllä itsellänikin mennyt hermo mieheen moisesta valittelusta. ehkä hää ei oo aamuihmisiä, tosin eihän se oikeuta tuittuiluun. hyvää mieltä ja halauksia loppuviikkoon! ihana jesse kun tuli myös halaileen, karhunpoikanen tekee välillä samaa ja saattaa antaa myös märkiä kuolapusuja kaupan päälle! :)

Hertta meillä ehkä siirrytään kans lähiaikoina kaksista päikkäreistä yksiin, kun tuntuu ettei kovin helposti meinaisi ekoille päikkäreille vielä nukahtaa. tai sit on vaan joku sellainen kausi taas menossa. monelta anni nukkuu päiväunensa ja kuinka pitkät ne on, vai vaihteleeko päivän mukaan?

Äitykälle onnea kummilapsen syntymästä! Joko pääsit ihastelemaan pikkukääröä?

Painonpudottajille tsemppiä ja sisua! Hiljaa hyvä tulee.

Tamatu kiva kuulla että teillä vihdoin vähän parempi yö takana, ja pidetään peukkuja että jatkuu nyt samaan malliin! Onko teillä mahdollisuutta laittaa vauvaa omaan huoneeseen, vai joudutteko vallan luovuttamaan oman makkarin hänen käyttöönsä?

Voi pupunen mua ihan kutkuttaa sinun pieni masusalaisuus. Hui, onkohan mullekin hiipimässä pikkuhiljaa sitä vauvakuumetta!! Saisi kyllä elämä ensin vähän rauhoittua ja asettua uomilleen. Ehkä sitten ensi vuoden puolella...

Tiituliitu mä voisin kenties muuten päivittää kasvupinoa, mutta en taida osata. Ja samaa mieltä, että vaihdellaan sit pikkuisten yksivuotiskuvia kun sellaisia saadaan!

Jonskulle harmittelut ettei koulupaikkaa suoraan löytynyt, mutta ei lannistuta vielä! Ehkä sieltä tosiaan joku jää pois ja pääset sittenkin sinne kouluun. Peukutetaan!!

Puhihaa mä juuri lopetin viikonloppuna yöimetykset, päivällä imetän vielä kolmisen kertaa. Täällä huhuilinkin imettääkö kukaan muu enää ja montako kertaa, mutta ei kai kovin moni kun ei vastauksia sadellut :)

Mannalle vielä jaksamisia kun teillä noin aikaisin aamut alkaa, koita saada levättyä sit kun pieni käy päiväunille.

Ja nyt tämän pitkän pälpätysen päätteksi heipat kaikille ja hyvää mieltä sateisista päivistä huolimatta. Tämmöisenä sadepäivänä kannatta tehdä hyvää suolaista piirakkaa, tai keittoa, tai vaikka ihania sämpylöitä, nams ne on niin hyviä uunituoreena kun voi ja juusto sulaa päälle. Ja jos on jossain välissä aikaa niin lukea lehtiä tai tehdä käsitöitä jos tykkää ja poltella kynttilöitä. Niissä rajoissa kun jaksaa ja ehtii. :)

Gerda

Vierailija
27/43 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Gerda, kun huhuilit - tulipas hyvä mieli:)

Työt on alkanut ja jotenkin muutenkin aika kuluu noiden opiskelujen sun muiden projektien kanssa niin siivillä että pinot luettua ei enää jaksa/ehdi kommentoida. Mutta nyt tulee:)

Ensinnä paranemisia Gerdalle ja muille pöpön puremille. Antibiootit & imetys -yhdistelmä ei ole minulle tuttu.

Ja voimahaleja raskaisiin tilanteisiin Kittylle, Gerdalle ja kaikille niiden kouriin joutuneille.

IMETYKSESTÄ: täällä imetetään edelleen eikä loppua näy:) Aamupuuron, päivällisen + iltapuuron jälkeen annan siis edelleen tissiä ja rakas hetki tuntuu tytölle olevat. En ole ajatellut vieroittaa vaan katsotaan miten etenee luonnostaan. Tosin työni on sellaista, että kuukausittain on reissuja ja joudun olemaan pois kotoa mutta ainakaan tälle vuodelle ei ole tiedossa kuin päiväkeikkoja milloin minnekin.

YÖIMETYKSESTÄ/ÖISTÄ: täällä imetetään edelleen, Puhihaa sai kohtalotoverin:) (tosin annan öisin tissiä kolmekin kertaa eli enemmän kuin Puhihaa). Mutta Gerdan päätöksestä voimistuneena päätin kokeilla ensi yön sylittelemällä kun mieskin on reissussa eikä mahdollisesta valvomisesta kärsi kuin koira ja minä ja minä olen huomenna vapaapäivällä. Katsotaan miten menee... Rikkinäiset ovat siis meidänkin yöt olleet jo vuoden päivät, loppuraskaudesta asti. Ennen puoltavuotta oli meilläkin jopa 6-8 tunnin unijaksoja mutta nykyään pisin jakso on ollut kolmisen tuntia. Kotona ollessa jaksoin vielä ihan hyvin mutta nyt tuntuu, että työpäiväkin vielä menee mutta kotiin päästyä alkaa olla totaalisen simahtanut äiti:( Ja kun yhteisaika on muutenkin vauvan kanssa vähissä niin haluaisin jaksaa illat 100 %.

TALVIHAALARI on Reiman ja kokoa 86.

PULKKAA ei ole mutta olen sitä myös ajatellut.

VALOKUVAUS on varattu 1-vuotispäivän aatoksi, otetaan sekä tytöstä että perhekuvia:)

JÄTSKIÄ olen antanut ihan minimaalisen hippusen, samoin suklaata, pullaa, keksiä... Siis ihan vain makua. Ja tykkää, yllättäin;)

MAITOTUOTTEITA vasta harjoittelemme raejuuston ja jugurtin kautta.

Meille kuuluu hyvää. Tyttö on aurinkoinen ja tyytyväinen. Potalla käynnit sujuvat hyvin joskin vaippaankin tulee vielä paljon. Kulkee tukea vasten varovasti sivuttain, ei tule sohvalta alas (ihania teidän sohvamöyrijät:)) eikä sinne nouse. Juttelee aika paljon yksittäisiä sanoja ja on hirmuisen kiinnostunut osoittelemaan kaikkea ja kuulemaan mitä ne ovat:) Hoito alkaa sitten joulukuussa...

Tässäpä tärkeimmät:)

Nähdään taaperopuolella, toivottavasti.

:)mammakka

Vierailija
28/43 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoimme ihan pieniä hippusia ja voi kamala mitkä irvistykset. Vähän isommasta palasta alkoi jopa oikein puistattaa=) Oli aika huvittavan näköistä, mutta meille aikuisille suklaamuffinssit kyllä maistui! Tullenneeko poika äitiinsä, minä kun en itse syö karkkia lainkaan (suklaata esim. leivonnaisissa, mutta en paljaaltaan sitäkään)

Manna

Vierailija
29/43 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan ehtinyt tänne niin nyt sitten kerralla kunnolla. =)

Olemme kyllä ihan innoissamme mummulaan muuttamisemme kanssa. Keittiö uusitaan kokonaan, tehdään takka, pinnat vaihdetaan uusiksi, vintiin vessa ja puretaan pari seinää ja keväällä kellariin portaat ja uusi sauna ja pesutilat ja joku olkkari sinne. =) Siis ihanaa suunnitella. Arkkitehti tekee meille juuri luonnoksia haaveistamme. =)

Meilläkin poju tykkää kovasti muista kavereista. =) Tosin välillä kiinnostaa juuri se sama lelu kuin toista. =)

kaverini joka kävi kylässä on opettaja ja kysyi mua sijaisekseen helmi- ja huhtikuuksi. Apua, en voi. minne pikkuisen laitan...

Ollin äippä: MIllasta kuvakirjaa teet? Mä ite teen ifi:n sivuilta sellasta valokuva kirjaa ja päätän sen pojan 1v juhliin.

Mitäs vielä olikaan... mutta joskos nyt tähän päätän..

Vierailija
30/43 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerdalle hurjasti tsemppiä " unikouluun" , samoin Tamatulle! Hienoa, että tuloksia on alkanut jo näkyä. Unen merkitystä ei ymmärrä, ennen kuin sen menettää. Väkisinkin alkaa " päässä rakoilla" , jos ei ole nukkunut lähes vuoteen yhtäkään kokonaista yötä! Minulla olisi varmaan järki jo lähtenyt, joten isot hatun nostot vaan kummallekin. Niin ja Gerdalle paranemisia, angiina on pirullinen tauti.

PP:n kanssa olen kyllä samoilla linjoilla, että fanatismi ei ole koskaan rakentavaa. Itselläni on käynyt äitiyden tiimoilla taas niin päin, että olen joutunut nöyrtymään ja antamaan periksi monissa asioissa, niissäkin, joiden " varmuudesta" olin ennen varma. Tilanteen mukaan eletään, eikä mitään yhtä ainoaa oikeaa ratkaisua/tapaa tehdä ole edes olemassa.

Manna, kyselit muiden lasten kanssa leikkimisestä. Meidän Onni tykkää kovasti muista lapsista, olisi koko ajan halimassa ja pusuttamassa :) Kaiketi on aivan normaalia, jos tämän ikäinen ei vielä ole kiinnostunut muista lapsista. Niin ja meillä tulee kanssa suklaasta sellaiset inhon väristykset, että!

Onni on alkanut heiluttaa päätään jatkuvasti sivulta sivulle, ikäänkuin sanoisi päällään ei ei. Aina kun näkee, että joku heiluu, niin aloittaa päänsä heiluttamisen :) Niin ja taputtaminenkin meillä opittiin vasta muutama päivä sitten. Nyt kävelee ja taputtaa jatkuvasti ja naama on näkkärillä, hauska näky. Meillä kanssa jo juostaan, se vasta hasunkuriselta näyttääkin :D Tänäänkin, kun oltiin RTV:llä ostamassa remonttimatskua, niin juoksi siellä karkuun hyllyjen väleissä. Huh mikä vauhtihirmu.

Juu, pulkka on ostettava pian :) Ihanaa päästä vetelemään poikaa pulkassa. Täytyy ostaa sellainen talja ja pistää mies vetäjäksi. Siinä on sitten mukava Onnin kanssa fiilistellä :) Pitääkin mennä heti kun lunta ilmaantuu pulkkaretkelle metsään ja ottaa eväät mukaan. Lämmintä mehua ja voileipiä, ihanaa!

Äitykälle onnea pudotuksesta! Hienosti on paino pudonnut. Pitää muistaa, että kun hitaasti lähtee, niin se on läskiä, mikä on lähtenyt. Nopeasti lähee vaan nestettä ja se ei ole pysyvää. Kovasti myös paranemisia toivotan, sekä lenssuiselle perheelle, että ihovaivaiselle vauvelille (vielä saadaan niin sanoa :)). Pitäkäähän hauskaa Rukalla, minä ainakin rakasta talvireissuja, niissä on tunnelmaa!

Sankulle heipat, kiirettä pitää varmasti kahden vilperin äidillä :)

Suloinen se teidän Fanny Hilda! Lapset ovat niin suloisia kaikessa puhtaydessaan, ei ole vielä maailma jättänyt jalkeään.

Touko79, tsemppiä laihdutukseen! Ei kannata edes yrittää tiputtaa niin, ettei herkuttele ollenkaan. Jossain vaiheessa iskee kamalat mässyt ja sitten ahtaa itseensä muutaman päivää pelkkää " myrkkyä" . Suosittelen herkuttelemaan kevyt jätskeillä :) Siis ihan oikeasti! Niitä on nykyään vaikka mitä ja ovat todella herkullisia. Esim Suseten uusi, en muista merkkiä, mutta se, joka on vaaleaa ja jossa on ikään kuin kinuskia seassa, nam. Ja minttu-sukaakin on hyvää, samoin Valion Into sarjan kevyt suklaa. Huomaat, että olen aika hyvin selvillä jäätelötarjonnoista :D Vaikken laiharilla olekaan, tykkään syödä noita kevyt jädejä, ovat hyviä.

Ollin_Äiti, meillä on kanssa Onnista miljoona kuvaa eri kuvakulmista :D

Auringonkukka, kyllä nuo miehet sitten osaavat. Voihan video. Välillä tuntuu, että todellakin ovat jostain ulkoavaruudesta tänne tipahtaneet, sen verran on jutut toisinaan kuin marsilaisilla. Ihanaa, että Jesse ei ole samanlainen, vaan osaa helliä äitiä :) Suloinen poika. No, kai se sinun mieskin on jo leppynyt ja pyydellyt anteeksi.

Puhihaalle moikat! Ihanalta kuulostaa teidän remonttisuunnitelmat! Meillä alkaa oma remppa 10.11 ja kyllä jo sormet syyhyää :)

JonsQ, kiva kuulla sinustakin! Harmi, että et saanut paikkaa. Toisaalta toivo ei ole täysin menetetty, ainahan voi tulla peruutus. Toivotaan sitä!

Toivottavasti teillä Manna oli hieno ilta miehen kanssa kaksistaan. Varmasti oli!

Gerda, myit idean mulle! Huomenna leivon sämpylöitä ja syödään niitä aamiaiseksi kynttilän valossa koko porukka. Olen kyllä niin syksy ja talvi-ihminen.

Mukavaa, että Mammakkakin ehti tulla kirjoittamaan :) Kiva kuulla kuulumisia!

Eipä muuta kuin hyvät yöt kaikille VAUVOJEN äideille :) Ensiviikolla sitten suihkastaan vauvat kertaheitolla taaperoiksi. Hui.

Noema

Vierailija
31/43 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos myötätunnosta mun miehen retaleen suhteen! Täällä kaikki kunnossa, saatiin jo eilen soviteltua ja haliteltua. Tänä aamuna tosin jo kiivaasti keskusteltiin Jessen kasvatukseen liittyvistä asioista, kun mies on sitä mieltä että annan Jessen pompottaa mua liikaa. Musta itsestäni taas tuntuu että joudun päivät pitkät vaan kieltämään poikaa ja raasu joutuu itkemään pettymystään monta kertaa päivässä. Sanoinkin miehelle että ois varmaan hänellä vähän eri ääni kellossa jos meillä olisi osat toisin päin. Paljon mieluummin katselen iloista, hymyilevää lasta kuin kitisevää ja narisevaa. Jos se vaatii sen että äiti täällä vähän hömppää, leikkii ja viihdyttää niin sitten se vaatii. Ikää kun tulee vähän lisää niin veikkaan että omat leikit alkaa kiinnostaa koko ajan enemmän. Kyllä nykyäänkin Jesse välillä yllättää ja viihtyy omissa puuhissaan aika pitkään. Tulee jo äidillä ihan ikävä ja pitää tunkea sekoittamaan toisen leikit. ;-)

Mutta juu, mies kyllä tajusi mun pointin tällä kertaa ja meillä oli oikein hyvä keskustelu. Jessekin kuunteli meidän juttuja korvat höröllään, taisi poika tietää mikä oli keskustelun aiheena. :-) Olisi kyllä kiva tietää miten paljon tuo pikkuinen meidän jutuista jo ymmärtää.

Tänään Jesse muuten sanoi kaksi kertaa peräkkäin ihan selkeästi " äiti, äiti" , mutta uudestaan ei sanonut vaikka kuinka kerjäsin. Ei kukko käskien laula, niinhän se menee. :-) Vaan kylläpä tuntui hyvälle kuulla vihdoin nuo sanat. Konttasi silloin omasta huoneestaan vauhdilla mun luokse ja iloisesti hymyillen sanoi tuon " äiti-äiti" . Mulla oikein sydän pomppasi kurkkuun että kuulinko ihan oikein. Mies ei muuten uskonut mua. Oikea vastarannan kiiski. ;-)

No nyt alkaa jo BB enkä mä päässyt edes alkuun jutuissani. Tää on nykyään vähän tätä. Onneksi te muut olette kirjoitelleet ahkerasti ja kommentoineet asioihin munkin puolesta. :-)

Yritän huomenna uudella tarmolla. Käytiin tänään siellä sairaalassakin (iho- ja allergiapolilla), siitäkin voisi pari sanaa kertoa. Mutta nyt tv:n ääreen...

Rattoisaa loppuiltaa ja hyvää yötä!

Auringonkukka ja Jesse-halinalle :-)

Vierailija
32/43 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhihaa: ajattelin ostaa jonkun kivan albumin ja siihen sitten liimata kuvat ja sitten katselin jo sopivia " runoja" /värssyjä joita sitten kirjoitan sinne. Ajattelin kanssa 1-vuotis päivään lopettaa.

Nyt en muista oliko muuta mihin piti kommentoida.. yökukkujille toivotan parempia öitä, itse kuulun myös teihin, välillä parempia öitä ja välillä huonompia. pelastukseni on Ollin pitkät päiväunet, nukun yleensä silloin pienet unet.

Ai niin 1-vuotiskuva meinataan ottaa ihan omalla kameralla, hääkuvakin otettiin ja niin hyviä tulee nykyään digikameralla ja kun voi räpsiä monta, ja paljon halvempaa teettää :)

Jaahas, poitsu lähti seikkailemaan kaksostenrattaiden kanssa pitkin eteistä.. eilen hoksaksi miten kaadetaan matkarattaat, tulee kivoja piiloja. Täytyy alkaa keksimään rattaille uusia säilytyspaikkoja. Meillä kun on kolmet rattaat sisällä..

Vierailija
33/43 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kirjoittelen pitkästä aikaa.. Meillä on 1-v synttärit viikonloppuna!! Apua mihin se aika on menny... Toisaalta varmaan pysyy vauvana vielä piiiitkään meille. :) On kyllä sen verran iso poika että osaa tehdä pieniä jekkuja ja ylettää moniin paikkoihin. Oltiin ihan ihmeissämme kun pääkin tulee jo pinnasängyn laidan yli..

Nykyään on päivä unet aika vaikeita kun ei millään malttais nukkua. Heti kun herää johonkin pieneen ääneen saman tien on kärppänä pystyssä ja sanoo auto. Sit ihan tokkurassa täytyy päästä leikkimään. Ennen käänsi kylkeä ja saattoi jatkaa unia.

Päivisin käydään ulkona katselemassa autoja kun ne oon NIIN POP. Autoja jokapaikassa. Osoittaa etusormella ja auto auto auto... On sieltä välillä äitikin sanottu, mutta auto on ihan ykkösjuttu.

Mäkin ajattelin tehdä mummeille joululahjaksi Ensimmäinen vuosi -kirjan ifi:llä. Synttärikuvat kun sunnuntaina saadaan niin sitten aloitan sen tekemisen. Otetaan itse 1v synttärikuva, kun käytiin puoli vuotiskuvassa valokuvaajalla, ja sen verran kallista ettei ihan puolen vuoden välein pysty kuvauttaa.

Ostettiin reimatecin haalari talveksi, 86cm. kokeiltiin 80cm ja se ei varmasti olisi mahtunut keväällä. Poika on aika pitkä, 10kk neuvolassa 75,5cm ja varmasti kasvanut siitä kyllä aika paljon. Haalari oli ekaa kertaa käytössä ja heti lähti nappi irti. Arvaa harmittiko!! No laitettiin reimalle korjattavaksi ja tietysti nyt tuli sitten oikeat pakkaset.. Onneksi on serkulta varatoppikset..

MEillä ei olla vielä jädeä maistettu, keksistä kyllä tykkää ja eilen sai pienen palan pususta ja kyllä tykkäsi. Muutenkaan ei oikein ole mitään mikä ei olis menny, paitsi kuukausi sitten jos oli kokkaireita ruuassa niin EHDOTON EI. Nyt ollaan annettu melkein samaa ruokaa mitä itse syödään aina välillä ja ihan hyvin menny. MAITOTUOTTEITA ollaan annettu jugurttia ja rahkaa, raejuustoa ja ruokaa olen tehnyt ihan maitoonkin, esim makaronilaatikkoa.

KÄVELLÄ meillä ei vielä osata kun tukea pitkin, kontaten menee sellasta kyytiä ettei perässä meinaa pysyä. Ulkonakin konttaa aina ketterästi. Itsekseen tykkää kyllä leikkiä aika paljon.

On kylllä jännään kun synttärit lähestyy niin tulee monenlaisia tunteita; synnytyksestä tulee ahistuksia ja kuluneesta ajasta iloa ja haikeutta, vauva on jo niin iso, sit on tosi ihanaa kun on tollanen pikku taapero nyt. Tuolla sitä nytkin tanssitaan musiikin tahdissa :)

Nähdään siellä taaperopuolella sitten. Synttäreiden suunnittelu kutsuu. :) Hyvää viikonjatkoa kaikille :)

Vierailija
34/43 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin kyllä pinon läpi mutta katsotaan mihin kaikkeen muistan vastailla, mutta ihan esimmäiseksi: meillä ei oo sen kummempaa unikoulua menossa mutta 3 yötä ollaan nyt nukuttu olkkarissa ja ollaan nukuttu 3 yötä hyvin. kerran viime yönä heräs,niin ja kahteen yöhön ei oo ees maitoa ottanu, eli kaveri ilmeisesti niin herkkäuninen että häiriintyy vähäisestäkin kuorsaamisesta :), nojoo meidän täytyy luovuttaa makkari teemulle ja siirtää meidän sänky olkkariin, muuta vaihtoehtoa ei oo tässä vaiheessa elämää, mut sama se jos nukutaan näin paremmin niin hyvä. itekkin nukun paljon parempaa unta ku en kokoaikaa " kuulostele" nukkujaa.

ja muutenkin meillä on nyt luksusta olu elämässä ku miehen sisko palasi kotimaahan au pair keikalta niin ollaan saatu vähintään kerran viikossa vapaata aikaa, eilen käytiin shoppailemassa kaksistaan ja perjntaian oltiin hohtokeilaamassa ja kyllä sekin on palkitsevaa ku pääsee edes hetkeksi irtautumaan näistä kotiympyröisät ja vielä miehen kanssa kaksin. löydettiin pojulle talvivaatteita jos jonkinmoista tumppua ja pipoa ja villapukuja ja talvihaalari, koon arvioiminen olikin sitten oma juttunsa, toi kun oli jo 10kk neuvolassa 77cm jatuntuu että koko aika kasvaa, otettiin 86cm ja jopa 92cm.

synttäreitä en oo vielä sen suuremmin suunnitellut mutta kuvausaika täytys varata, viedään ihan oikealle kuvaajalle. ai niin ja ostettiin eilen shoppailureisulla myös videokamera :)))

töihinmeno on alkanu jännittämään ihan älyttömästi, alan tekemään semmosia hommia etten vielä koskaan ookkaan tehny ja hoitoon vieminen on sit oma juttunsa, vaan eiköhän niihinkin rutinoidu.

mistähän muusta oli vielä puhetta, ai joo me ollaan päätetty ettei anneta makeaa(jätskiä, pullaa jne) vielä pitkään aikaan, tai siis ei niin pitkään aikaan ku se vaan ikinä on mahdollista.

nyt alkaa musiti pätkimään oiekin urakalla, taidan mennä kahvinkeittoon ja nauttimaan hetken hiljaisuudesta :)

Vierailija
35/43 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamatukohan kertoi käyneensä miehensä kanssa keilaamassa. Mekin käytiin eilen, viimeksi olin keilannut ison " keilapallomahani" kanssa, nyt oli paljon helpompaa. Ja oikein kiva ilta muutenkin. Ja vaikka olenkin tosi huono häviäjä, pysyttiin miehen kanssa hallilla suht sovussa.

Poika oli siis illalla pari tuntia tätinsä hoivissa ja oli mennyt niin ja näin. Syönyt oli ok, mutta maitoa ei ollut suostunut juomaan, ekat puoli tuntia oli vain itkenyt. Täti oli mennyt pojan kans makoilemaan meidän sänkyyn ja yrittänyt rauhoitella. Poika oli löytänyt sängystä mun paidan, laittanut sen kasvojen päälle ja imenyt peukkua. Sillä taisi olla kova ikävä minua. Loppu ilta oli mennyt ihan ok.

Makean syönnistä me olemme samoilla linjoilla Tamatun kanssa, ei mitään kiirettä herkkujen kanssa. Jätskiä ja suklaata on maistanut sellaisen pienen murusen verran ja nekin olisi voinut jättää antamatta. Kakkua, keksejä, mehuja ei olla annettu lainkaan. Tänään kyllä mietin, että olenkohan hieman liian jyrkkä tässä asiassa; suunnittelen synttäritarjoiluja kovasti ja kivahan se olisi jos poika itsekin tykkäisi jostain pöydän antimista. No katsellaan nyt. Pikku hiljaa pitäisi ryhtyä antamaan samaa ruokaa meidän kanssa.

Synttäri- ja joululahjoja ollaan katseltu ja näyttää mopo karkaavan käsistä heti alkuunsa... Kaapissa on jo odottamassa monta pakettia legoja, kirjoja ja tänään oli ihan pakko ostaa sellainen ihana Brion kilpa-auto. Brion junarataa tekisi jo myös mieli alkaa ostamaan.

Mutta hyviä ja kehittäviä juttuhan nuo on eikä mitään krääsää.

Muuten kotona on ollut tänään vähän kireä tunnelma. Miehellä stressiä töistä ja purkaa sen minuun. En jaksaisi kuunnella samaa valitusta töistä joka päivä.... eilen illalla tosin katsoimme Inhimillistä tekijää (aiheena sikiöllä ilmenevät ongelmat) ja juttelimme myöhään yöhön ultrista, tutkimuksista yms. Voi miten kovasti toivon, että joskus tulisin vielä uudestaan raskaaksi.

Eipä nyt muuta.

Manna

Manna

Vierailija
36/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti piipahdan, kun Anni vielä viihtyy lattialla.

Joku kyseli Gerdahan se taisi olla , miten Anni nukkuu ainoat päikkärinsä. Nukkui päiväruuan jälkeen (nukahti joskus 12 aikaan) ja ekaks kolme tuntia, toisena päivänä 2,5 tuntia. Sitten rupes herään aamulla kuudelta, ja nyt vaatii pienet aamutirsat ja nukkuu kunnon päikkärit 12 jälkeen ja kaks tuntia. Eli meillä ei ihan vielä kokonaan siirryttykkään yksiin päikkäreihin, kun noi aamuherätykse aikaistu 1,5 tuntia. Kummaa väpätystä rytmi nykyään, mutta varmaan hakee sitä unien muutosta ja kohta nukkuu vaan ne yhdet unet. Noh, tulipas sekavaa tekstiä =)

Nyt lähtee tavarat laatikoista ja vaatteet kaapista, on siis mentävät, muita kuulumisia myöhemmin.

Hertta

Vierailija
37/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä... unikoulu toimii, mutta vain iltaisin iskän viedessä nukkumaan. Mikäpäs avuksi?? Näin päiväsaikaan nukkuminen onnistuu äitin kanssa vain syliin nukahtaen ja hoidossa ulos. Iltaisin isi vie pojan omaan sänkyyn ja sinnepä tuo jää höpöttelemään kunnes nukahtaa. Jos minä vien illalla, nukahtaminen ei onnistu.

Mitäs muuta kuuluu? Mulla alkaa syysloma olla lopuillaan ja maanantaina ois paluu koulun penkille. Läksyt tekemättä koska äitin laittaessa pojan nukkumaan, päikkäreitten kesto on noin 45min-1,5h. Ehdin syömään, lataamaan pyykkikoneen ja avata koulukirjan :(

Nyt me istutaan tässä sylikkäin ja Miro koittaa nukahtaa. Meil ei oo puhettakaa viel yksistä päikkäreistä. Aamulla kun pitää herätä ajoissa hoitoon ni uni tulee helposti jo yheksän maissa. Ja toiset nokoset otetaan tällee ruuan jälkeen, nehän on hoidossa pakolliset.

Otettiin muuten uus kissanpentu. Kaks yötä oon nukkunu aika huonosti ku oon koko aja vahtimas ettei se mene pojan sänkyyn... Ja siellähän tuo on jo pariin otteeseen viihtynytki, selkäsaunan on siitä hyvästä saanut.

Sorry taas kerran lähinapailu, mut en muista mist oli juttuu. Nyt poika nukahti joten alotan läksyt. Palailen myöhemmin mikäli ei myrsky vie sähköjä. Olkaahan varovaisia!

-Jonskuli-

Vierailija
38/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pino, koitin kyllä lukaista kaikkien kuulumiset. Imetyksestä puheen ollen olen juuri suunnitellut lopettavani imetyksen kokonaan nyt viikonloppuna. Meillä tyttö nukkuu perhepedissä kun ei suostu (ilman unikoulua) omassa pinnasängyssään nukkumaan ja yöt on TOSI levottomia nyt. Neiti heräilee välillä tunninkin välein ja huutaa suoraa huutoa eikä imetyskään rauhoita. HUOH. Näyttäisi olevan kaikki neljä kulmahammasta olevan tulollaan joten oisko se syynä tuohon huutoon.

Myös päivisinkin huudetaan ennen päikkäreitä ja välillä muutenkin. Olen laittanut noiden hampaiden syyksi, tämä epätietoisuus vaan rasittaa kun ei voi olla varma.

Neiti viihtyy enempi omissa leikeissään kuin muiden kanssa, tykkää kyllä katsella muiden leikkejä.

Pääsisipä vaan pian pulkan ostoon, täällä etelässä vaan tulee vettä kun aisaa.

Pitääpä mennä tarkistamaan ettei neiti joudu uimaan kun on päikkäreillä rattaissa.

Taapero-osastolla tavataan :)

Vierailija
39/43 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä mistä aloittaisin...

Olen hajanaisesti käynyt lukemassa marraskuisten kuulumisia ja siis ensivkolla olisi siirtyminen taaperoihin?

Meillä on ollu vilinää ja vilskettä ja kaikkea muuta..

Noora on ollu kipeenä elokuun lopusta. 3 korvatulehdusta, keuhkoputkentulehdus, silmätulehdus ja nyt taas kauhee räkätauti. Oltiin to keuhkokuvissa ja pe verikokeissa ja onneksi ei mitään löytynyt. Mutta kun yskä jatkunut yli 6vkoa niin pitäisi alkaa tutkimaan paremmin. siispä ens ke on aika omalekurille ja ehkä sit laittaa lähetteen lastenlekurille yskästä ja kasvuista.

samoin noora käy 21.11. fysioterapiassa jossa katsotaan jalkojen jotain voimajuttuja koska neiti koukistaa suhteellisen paljon jalkojaan seisoessaan. Joka johtuisi siitä nopeasta pituuskasvusta. Noora oli pe neuvolassa välipunnituksessa ja kk oli painoa tullu ny reilu 300g ja pituutta huimat 3cm kk.ssa. Eli pituuta on nyt 82.3cm.

Muuten Nooralla menee hyvin. Kävelee tukea vasten, seisoo ilman tukea ja to otti pari askelta ilman tukea. sanavarastoon kuuluu äiti ja joka juttuun täh täh.. rakastaa puhua peilikuvalleen. Sit huomasin täs yx pvä että noora selailee kirjaa tosi näppärästi.

sit omaan napaan senverran että ollaan mietitty ukkelin kanssa että pitäisköhan muuttaa erilleen. Ku me ollaan asuttu miehen vanhempien luona nyt 2,5vuotta ja minä HALUAN muuttaa pois, mutta mies jurraa vastaan ettei ihan vielä. Mies ei voi edes kuvitella muuttavansa pois samalta paikkakunnalta koska ukon mielestä sen velvollisuus on hoitaa ja olla lähellä vanhempiaan. Ettö voi vittu oikeesti..!!

Tulen kyllä loistavasti toimeen appivanhempieni kanssa mutta oma koti, rauha ja rytmi olisi suotavaa. asuntohakemus on ollu jo 6kk menossa, mutta kun emme ole etusijalla koska katto on pään päällä ja appiukko ei halua kirjoittaa häätökirjettä kun taas sillä on oma lehmä ojassa tässä jutussa. Että hermot kohta menee..

Alunperin me muutettiin appivanhemmille mieheni sairastelun takia ja hillittömien sairaalalaskujen takia, mutta en silti kuvitellu että mieheni ei enää haluakkaan lähteä ns. täyden palvelun sujuvuudesta pois..

että tällästa tänne..

käyn taas joku päivä kirjoittelee kuulumisia missä mennään. Työn, sairastelun ja muun ohessa..

Terveisiä Nialta ja nooralta

Vierailija
40/43 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että noora on alkanut vasta viime vkolla syömään ns.isompien lasten ruokia ettei tarvite enää olla soseruokia koko aikaa.

Ja reilun viikon on nyt nukkunut omassa sängyssään, ostettiin jatkettava sänky. Ja nauttii kun saa nukkua leveästi ja just niinku itse haluaa :)

Samoin on oppinut kiipeämään meidän ja omaan sänkyynsä monitoimikorin avulla ja tulee itse omalla tyylillään pois sieltä..

unohtukohan nyt jotain muuta..