Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla menee ihan hirveästi rahaa ruokaan. Neuvokaa mitä tehdä eri tavalla

Vierailija
02.08.2022 |

Kuudessa menee varmaan 600 euroa ruokaan vaikka meitä on vain kaksi aikuista ja viisivuotias lapsi. Sanokaa mitä muutan ruokaostoksissani kun jotenkin en osaa itse järkeistää asiaa.

Ruoat tilaan kerran viikossa kotiinkuljetuksella, eli heräteostoksia ei tule. Eineksiä en osta kuin max 20 eurolla kuussa ja niissäkin edullisimpia. Suosin aina kauppojen omia merkkejä kuten kotimaista tai pirkka tai k-menu. Ostan tarjouksista jos voi, mutta usein ei ole tarjouksia. Makaronit on halvimman muotoisia eikä suoraan italiasta erikoispastoja. Juustoja ostan sitä, missä halvin kilohinta. Lihat jauhelihaa ja vastaavaa, ei sisäfilettä. Kalaa harvoin, koska se on niin kallista. Ei herkkuja muuten kuin suklaalevy silloin tällöin. Ei limsoja, oluita tms. Pääosin perustuotteita kuten omenia, banaaneja, tomaattia, kurkkua, salaattia, perunoita, makaronia, riisiä, paahtoleipää ja ruisleipää, oivariinia, leivänpäällisjuustoa ja leikkelettä, maitoa, maustamattomia jugurtteja, jauhelihaa, nakkia, kanasuikaleita jne.

Kommentit (384)

Vierailija
381/384 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo muka niin paljon? Ihan tavallinen summa minusta jos sisältää pesuaineet, veskipaprut ym, varsinkin nousseilla hinnoilla.

Vierailija
382/384 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä vähemmän rahaa ruokaan.

Tee se ostamalla halvempaa ruokaa tai syö vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/384 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole 600g jauhelihaa paljon kolmelle,toi 400g jauhelihaa kuulostaa tosi pihiltä joka sitä perheelleen tarjosi, se on liian vähän ja sit keskustaan kun siitä syö 2 aikuista ja teinit päälle,huhuhuh

400 grammaa on ihan normaali neljän hengen annos, ja isommallekin porukalle riittää hyvin jos osaa laittaa kastikkeeseen muutakin kuin lientä. Ei todellakaan ole terveellistä tai tarpeellista syödä 200g lihaa per ateria mitenkään vakituiseen, ja jotenkin veikkaan ettei tuollaista mättöä vetävä syö seuraavaa kolmea päivää kasvissosekeittoa.

Vierailija
384/384 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen elänyt lapsuuteni 6-henkisessä perheessä aikana jolloin 400 g jauhelihapaketti oli normi, ja ihan hyvin siitä yhdestä paketista syntyi aina yksi ruoka koko perheelle. Eikä tämä ollut siis mitään köyhiselyä, ei vain tullut mieleen että lihaa pitäisi olla sen enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän