Kerro Finglish sana inhokkisi ja perustele
Legit -sanasta on tullut lasten suusta kuultuna viime viikkoina yliannostus.
Kommentit (628)
Abusoida = käyttää väärin, to abuse.
Kaikki sanat. Yleensä puhuminen tai pikemminkin säsättäminen. Olen aktiivinen Ylen Ykkösen kuuntelija. Nyt on sinnekin tullut näitä mä ja sä tyyppejä. Luulisi heille löytyvän kaupalliselta puolelta näihin rätkätysohjelmiin töitä. Yhteiskunta on muuttumassa 20-40 -vuotiaiden ikiteinien hallitsemaksi mä-sä-bileet-festarit-bilehuumet-mäolinniikusilleeetmitä-yhteisöksi, jossa ollaan kovasti perinteitä vastaan luonnon puolesta ja oksennetaan, ulostetaan ja roskataan Kaivopuisto. Mikä vika on suomen kielessä ja kohteliaissa tavoissa?
ikinä, ensimmäistä kertaa ikinä jne.
Suomen kielessä sanotaan ensimmäistä kertaa koskaan
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sanat. Yleensä puhuminen tai pikemminkin säsättäminen. Olen aktiivinen Ylen Ykkösen kuuntelija. Nyt on sinnekin tullut näitä mä ja sä tyyppejä. Luulisi heille löytyvän kaupalliselta puolelta näihin rätkätysohjelmiin töitä. Yhteiskunta on muuttumassa 20-40 -vuotiaiden ikiteinien hallitsemaksi mä-sä-bileet-festarit-bilehuumet-mäolinniikusilleeetmitä-yhteisöksi, jossa ollaan kovasti perinteitä vastaan luonnon puolesta ja oksennetaan, ulostetaan ja roskataan Kaivopuisto. Mikä vika on suomen kielessä ja kohteliaissa tavoissa?
TV:n puolella urheilutoimittaja Petra Manner säsättelee koko ajan. Kohta taas sä-haastatteluineen äänessä kun olympialaisten yleisurheilu alkaa.
Lapsena jo inhosin kaikkia finglish sanoja, varsinkin yksi opettaja oli kova käyttämää niitä enkä tajunnut puoliakaan mitä se selitti.
Rakastin myös Smurffien musiikkia mutta ärsytti kun niissäkin ole paljoa tuollaisia slangisanoja. Yhdessä kappaleessa laulettiin "otin lungii" ja mietin vuosia että mikä helvetti on "otilungi" tai "prokkikset"
"Narratiivi" sana. Miksi joku hokee ja käyttää sitä.
Drooni. Se drone on jo lausuttu suomeksi, niin miksi sitä piti mennä muuttamaan? Minä lennätän jatkossakin dronea jos minulla olisi drone.
Tulee sanasta lag.