Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro Finglish sana inhokkisi ja perustele

Vierailija
02.08.2022 |

Legit -sanasta on tullut lasten suusta kuultuna viime viikkoina yliannostus.

Kommentit (628)

Vierailija
621/628 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakittaa. Hidastella. Tulee sanasta slug eli etana

Tulee sanasta lag.

Vierailija
622/628 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abusoida = käyttää väärin, to abuse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/628 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sanat. Yleensä puhuminen tai pikemminkin säsättäminen. Olen aktiivinen Ylen Ykkösen kuuntelija. Nyt on sinnekin tullut näitä mä ja sä tyyppejä. Luulisi heille löytyvän kaupalliselta puolelta näihin rätkätysohjelmiin töitä. Yhteiskunta on muuttumassa 20-40 -vuotiaiden ikiteinien hallitsemaksi mä-sä-bileet-festarit-bilehuumet-mäolinniikusilleeetmitä-yhteisöksi, jossa ollaan kovasti perinteitä vastaan luonnon puolesta ja oksennetaan, ulostetaan ja roskataan Kaivopuisto. Mikä vika on suomen kielessä ja kohteliaissa tavoissa?

Vierailija
624/628 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä, ensimmäistä kertaa ikinä jne.

Suomen kielessä sanotaan ensimmäistä kertaa koskaan

Vierailija
625/628 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sanat. Yleensä puhuminen tai pikemminkin säsättäminen. Olen aktiivinen Ylen Ykkösen kuuntelija. Nyt on sinnekin tullut näitä mä ja sä tyyppejä. Luulisi heille löytyvän kaupalliselta puolelta näihin rätkätysohjelmiin töitä. Yhteiskunta on muuttumassa 20-40 -vuotiaiden ikiteinien hallitsemaksi mä-sä-bileet-festarit-bilehuumet-mäolinniikusilleeetmitä-yhteisöksi, jossa ollaan kovasti perinteitä vastaan luonnon puolesta ja oksennetaan, ulostetaan ja roskataan Kaivopuisto. Mikä vika on suomen kielessä ja kohteliaissa tavoissa?

TV:n puolella urheilutoimittaja Petra Manner säsättelee koko ajan. Kohta taas sä-haastatteluineen äänessä kun olympialaisten yleisurheilu alkaa.

Vierailija
626/628 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena jo inhosin kaikkia finglish sanoja, varsinkin yksi opettaja oli kova käyttämää niitä enkä tajunnut puoliakaan mitä se selitti.

Rakastin myös Smurffien musiikkia mutta ärsytti kun niissäkin ole paljoa tuollaisia slangisanoja. Yhdessä kappaleessa laulettiin "otin lungii" ja mietin vuosia että mikä helvetti on "otilungi" tai "prokkikset"

Vierailija
627/628 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Narratiivi" sana. Miksi joku hokee ja käyttää sitä.

Vierailija
628/628 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Drooni. Se drone on jo lausuttu suomeksi, niin miksi sitä piti mennä muuttamaan? Minä lennätän jatkossakin dronea jos minulla olisi drone.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi