Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niitä haettuja työpaikkoja ilmoitetaan..?

Vierailija
02.08.2022 |

Miksi työkkäri ei anna selkeitä ohjeita aktiivimalli kakkosen noudattamiseen, kun muutenkin on aina prikulleen heidän pillin mukaan tanssittava?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun en ole hakenut yhteenkään työpaikkaan. Ei ole perään soiteltu eikä tukia katkaistu.

Vierailija
2/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asiointi -palvelussa tapahtuu asiointi, kuten tähänkin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas jotenkin tosi outoa! Minä olen hakenut töitä, mutta touko, kesä tai heinäkuussa ei kukaan ole kysellyt mitään perään, että minne olen hakenut, milloin olen hakenut, mitä töitä olen hakenut, olenko saanut vastauksia työpaikoista...

Nyt kun en ole ilmoitellut, kun ei ole kyselty, tulee varmaan ilmoitus, että en ole noudattanut aktiivimallia. Tällainen käytös on yhden tyylistä kyykyttämistä ja ihmisen aliarvioimista.

Vierailija
4/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma asiointi -palvelussa tapahtuu asiointi, kuten tähänkin asti.

Minulla ei ainakaan ole mitään "avoimia tehtäviä" siellä, eli ei ole kyselty mitään haetuista työpaikoista!

Vierailija
5/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli. Mulle ei oo kukaa ollu yhteydessä kunnalta tai työkkäristä 2v. Kuntskokeilusta tuli kirje kotiin, mutta siinä kaikki.

Vierailija
6/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, kun en ole hakenut yhteenkään työpaikkaan. Ei ole perään soiteltu eikä tukia katkaistu.

Mulle tuli heti seuraavana päivänä viesti että olen rikkonut työhakuvelvotetta, ja seuraavasta kerrasta tulee karenssi ( ja vielä olin siis hakenut nuo paikat, mutta en ollut silloin vielä saanut tietoa, mihin ne tulee ilmoittaa). En saanut seuraavaankaan ilmoituskertaan mennessä ( vaikka olin siis saanut tiedon, että " Mitään ei tarvitse tehdä, ennen kuin kuntakokeilun  työntekijä on ottanut yhteyttä). Silloin laitoin itse yhteydenottopyynnön virkailijalle, ja kerroin , että olen työpaikkoja hakenut. Kun hän soitti ei hänellä vielä ollut tietoa , miten paikoista pitää ilmoittaa. 

Mutta tuon jälkeen sitten sain yleisen sähköpostin missä oli neuvottu miten niistä ( juuri tuon oma-asioinnin kautta ) ilmoitetaan. Ja yhdeksi hauksi tosiaan käy Työmarkkinatorin tynhakijaprofiilin täyttäminen

Vierailija
7/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli. Mulle ei oo kukaa ollu yhteydessä kunnalta tai työkkäristä 2v. Kuntskokeilusta tuli kirje kotiin, mutta siinä kaikki.

Minua ärsyttää tällainen epäselvä ohjeistus. Jos jotain vaaditaan, pitäisi myös kyetä tarpeeksi selkeästi kertomaan, että miten toimitaan.

Vierailija
8/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli heti seuraavana päivänä viesti että olen rikkonut työhakuvelvotetta, ja seuraavasta kerrasta tulee karenssi ( ja vielä olin siis hakenut nuo paikat, mutta en ollut silloin vielä saanut tietoa, mihin ne tulee ilmoittaa). En saanut seuraavaankaan ilmoituskertaan mennessä ( vaikka olin siis saanut tiedon, että " Mitään ei tarvitse tehdä, ennen kuin kuntakokeilun  työntekijä on ottanut yhteyttä). Silloin laitoin itse yhteydenottopyynnön virkailijalle, ja kerroin , että olen työpaikkoja hakenut. Kun hän soitti ei hänellä vielä ollut tietoa , miten paikoista pitää ilmoittaa. 

Mutta tuon jälkeen sitten sain yleisen sähköpostin missä oli neuvottu miten niistä ( juuri tuon oma-asioinnin kautta ) ilmoitetaan. Ja yhdeksi hauksi tosiaan käy Työmarkkinatorin tynhakijaprofiilin täyttäminen

Miten niistä työpaikoista sitten ohjesäännön mukaan ilmoitetaan. Minulle ei ole kukaan soittanut, lähettänyt sähköpostia tai kertonut naamatusten.

9/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2019 olin työttömänä ja asuin Itä-Suomessa ja kävin työpaikkahaastattelussa Ruotsissa ja hain siitä matkakorvauksia TE-toimistolta. Sieltä tuli soitto, että minun tulee toimittaa todistus siitä, että olen oikeasti käynyt työhaastattelussa siellä, eli joku vapaamuotoinen lausunto työnantajalta, että olen siis oikeasti käynyt siellä. Mietin vaan, että miksei he itse voineet soittaa sille haastattelijalle suoraan/lähettäneet s-postia ja kysyneet, että onko tämän niminen henkilö käynyt työhaastattelussa. Vai pelkäsivätkö, että täytyy osata puhua ruotsia tai englantia?

Vierailija
10/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitään ohjeita en ole saanut, vaikka olen ollut työnhakukurssilla toukokuussa ja asiasta kysyin. Minuun otetaan yhteyttä. No yhteyttä ei ole otettu! Veikkaan että se ensimmäinen yhteydenotto on juurikin se, etten ole noudattanut uutta työnhaku mallia! Widdu kun tämä on ihan päätöntä touhua, jotenkin aina ollut ja tuskin tulee koskaan muuttumaankaan!

Vierailija
11/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niistä työpaikoista sitten ohjesäännön mukaan ilmoitetaan. Minulle ei ole kukaan soittanut, lähettänyt sähköpostia tai kertonut naamatusten.

Ole huoletta! Niin kauan kuin suhun ei oteta yhteyttä ja tehdä omille sivuille työllistymissuunnitelmaa, sun ei tartte ilmotella mitään. Ja takautuvasti niitä ei saa vaatia.

Vierailija
12/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää tällainen epäselvä ohjeistus. Jos jotain vaaditaan, pitäisi myös kyetä tarpeeksi selkeästi kertomaan, että miten toimitaan.

Oletan ite et pitää venaa yhteydeottoa, jossa sovitaan asiat. Nöin kirjeessä samottiin. Vaan kohtahan tässä kuukausia menny, eli hyvin toimii

Vierailija
13/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei todellakaan ole mitään salattavaa hakemieni työpaikkojen suhteen, ihmetyttää vain tuo vouhotus, että 4 paikkaa haettava per kuukausi, mutta ei mitään ohjeistusta, miten asian todentaa heille. Olennyt täyttänyt velvollisuuteni, että laitanko paperikirjeenä työkkärille tulosteen, jossa listattu haetut paikat, onko heidän järjestelmään "piilotettu" joku namiska mitä painamalla löytyy joku syöttöruudukko, joka on se ainoa ja oikea virallinen tapa ilmoittaa haetut työpaikat... lähetänkö savumerkkeinä joka kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona kello 12 tiedot...

Vierailija
14/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tarvitse ilmoittaa mitenkään, jollei käsketä ilmoittamaan. 

Vierailija
15/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on on TE-toimiston sivulla, kohdassa "oma suunnitelma", sieltä klikkailee eteenpäin ja pitää mennä ilmoittamaan työpaikat.

Jokaiselle kuukaudelle on 4 palkkia, mihin ilmoitan olenko hakenyt.

Sen löytäminen ei ollut tosiaan helppoa. Mulla on enää 1 kuukausi jäljellä ilmoitettavia työpaikkoja, eli ilmeisesti sen jälkeen ne antaa sen saman tehtävän sitten uusiksi noin 3kk ajaksi...eli 4 paikkaa, per kuukausi.

Vierailija
16/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vuonna 2019 olin työttömänä ja asuin Itä-Suomessa ja kävin työpaikkahaastattelussa Ruotsissa ja hain siitä matkakorvauksia TE-toimistolta. Sieltä tuli soitto, että minun tulee toimittaa todistus siitä, että olen oikeasti käynyt työhaastattelussa siellä, eli joku vapaamuotoinen lausunto työnantajalta, että olen siis oikeasti käynyt siellä. Mietin vaan, että miksei he itse voineet soittaa sille haastattelijalle suoraan/lähettäneet s-postia ja kysyneet, että onko tämän niminen henkilö käynyt työhaastattelussa. Vai pelkäsivätkö, että täytyy osata puhua ruotsia tai englantia?

Heillä on muutakin työtä, sinulla taas selvästikään ei. Sinä taas haluat saada ne rahat. Kumman silloin nähdäksesi pitäisi asian hyväksi tehdä jotain?

Vierailija
17/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies puhui juuri työkkärin kanssa. Heidän mielestään mieheni on rikkonut lakia koska työkkäristä ei olla oltu yhteydessä yli kahteen vuoteen. Mieheni ihmetteli tätä logiikkaa ja sitten työntekijä sanoikin että onkin ollut heidän mokansa ettei olleet yhteydessä. Nämä eivät tiedä mitä sanovat eivätkä osaa omia tehtäviään.

Vierailija
18/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies puhui juuri työkkärin kanssa. Heidän mielestään mieheni on rikkonut lakia koska työkkäristä ei olla oltu yhteydessä yli kahteen vuoteen. Mieheni ihmetteli tätä logiikkaa ja sitten työntekijä sanoikin että onkin ollut heidän mokansa ettei olleet yhteydessä. Nämä eivät tiedä mitä sanovat eivätkä osaa omia tehtäviään.

Voitko kuvitella, että sielläkin on ihan uusia työntekijöitä, jotka vasta opettelevat niitä työtehtäviään?

Ja voitko kuvitella, että siinä hommassa harva pysyy kauaa, jos on mahdollisuus muuhunkin?

Istun kunnassa muissa tehtävissä, mutta tässä on myös näitä  työllisyyden kuntakokeilun työntekijöiksi työkkäristä siirrettyjä, ja porukka vaihtuu kuin Stockmannin pyöröovissa. Enkä ihmettele laisinkaan. 

Vierailija
19/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asioinnissa ei puhuta mitään haettavista työpaikoista tai niiden ilmoittamisesta ennen kuin saat sen työkkäriltä erikseen tehtäväksi suunnitelmaasi.

Esim. minun suunnitelmassani ei ole tuollaista kohtaa. Ihmettelin tätä silloin toukokuussa kun asiasta oli puhe mutta eihän nuo toki voineet tiedottaa yleisesti miten systeemi toimii. 

Vierailija
20/41 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko kuvitella, että sielläkin on ihan uusia työntekijöitä, jotka vasta opettelevat niitä työtehtäviään?

Ja voitko kuvitella, että siinä hommassa harva pysyy kauaa, jos on mahdollisuus muuhunkin?

Istun kunnassa muissa tehtävissä, mutta tässä on myös näitä  työllisyyden kuntakokeilun työntekijöiksi työkkäristä siirrettyjä, ja porukka vaihtuu kuin Stockmannin pyöröovissa. Enkä ihmettele laisinkaan. 

Voitko kuvitella että työtön oikeasti haluaa töitä ja apua erilaisiin asioihin. He valehtelevat, välttelevät ja syyttävät asiakasta vaikka loppujen lopuksi tietävät itse tehneensä virheen. Puhelut työkkäriin pitäisi aina tallentaa, lainrikkojaksi syyttäminen on väärin. Työkkäri myönsi myös etteivät ole nähneet muitakaan asiakkaita mutta nyt mieheni on se rikollinen. Miksi ne palkkaavat ihmisiä joiden kielitaito on niin huono etteivät kykene hoitamaan työtään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan