Lue keskustelun säännöt.
Miten toipua virheestä töissä?
01.08.2022 |
Olen ammatiltani farmaseutti ja luonteeltani hyvin tunnollinen. Olen tehnyt pari mokaa töissä, joista molemmat itsehoitoläökkeiden kohdalla. Luultavasti mitään sen kummempaa vahinkoa ei ole tapahtunut, mutta en pysty lopettamaan ajattelemasta pahimpia mahdollisia skenaarioita ja itsesyytöksiä virheistä. Miten voin päästä näistä yli? :(
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tekevälle sattuu. Minä ajattelen niin, että jos ei mitään tee niin ei tule virheitäkään.
Otan työmokat usein aika raskaasti, ihan jotkut pienetkin. Minä ryven työmokien sattuessa aikani itsesäälissä ja suunnittelen irtisanoutumista, ja muuta dramaattista. Sitten tajuan miten naurettavia ajatukseni ovat ja yritän vain ryhdistyä ja kestää häpeän.
Minua auttaa kun rehellisesti tunnustan avoimesti töppäilyni ja sitten yhdessä mietitään korjaus. Pahinta on asian peittely. Työssäni kukaan ei menetä henkeään eikä kenenkään terveys ole vaarassa. Se on vain aikaa ja rahaa mitä törsääntyy, ehkä myös mainehaittaa mokaillessa.
Aika korjaa sitten loput. Tai ainakin haalistaa häpeää.
Töissä on kiva jos/kun muutkin välillä mokailevat. Ettei ole ainut. Suhtaudun muiden mokailuihin empaattisesti, että kiva kun muutkin.