Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toipua virheestä töissä?

Vierailija
01.08.2022 |

Olen ammatiltani farmaseutti ja luonteeltani hyvin tunnollinen. Olen tehnyt pari mokaa töissä, joista molemmat itsehoitoläökkeiden kohdalla. Luultavasti mitään sen kummempaa vahinkoa ei ole tapahtunut, mutta en pysty lopettamaan ajattelemasta pahimpia mahdollisia skenaarioita ja itsesyytöksiä virheistä. Miten voin päästä näistä yli? :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheiltä välttyy vain sillä ettei tee töitä.

Ei me olla robotteja.

Vierailija
2/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ottaa lääkkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista ottaa lääkkeet.

Varulta myös naapurin lääkkeet.

Vierailija
4/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lääketieteen tai hoitoalan ihmiset ei toivukaan välttämättä.

Vierailija
5/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehoitolääkkeen ohje lukee paketissa, potilaan vastuulla on ohjeen noudattaminen. Niin että minkä virheen teit?)

Vierailija
6/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks teillä mitään mahdollisuutta ammatilliseen työnohjaukseen? Teillä on tosi vaativa työ ja iso vastuu, ja kaikki mokaa pakostikin joskus. Vertaistukikin voisi olla isoksi avuksi tuossa. Ehkä työterveydessäkin voisi jutella asiasta? Luulen kyllä, että vertaistuki voisi auttaa enemmän.

Mun mummo oli tosi hyvä farmaseutti, ja kyllä sekin on kertonut joskus mokanneensa. Ei sille mitään voi.

Vierailija
7/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika auttaa. Joskus sitä tarvitaan vaan aika paljon.

Vierailija
8/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille lohduttavista kommenteista. Vertaistukea olen saanut kun olen kertonut aina työkaveireille mokauksista, mutta jotenkin nämä jutut jää silti pyörimään päässä pitkäksi aikaa. Ammatillista työnojausta ei tietääkseni ole tarjolla

Vierailija
9/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille lohduttavista kommenteista. Vertaistukea olen saanut kun olen kertonut aina työkaveireille mokauksista, mutta jotenkin nämä jutut jää silti pyörimään päässä pitkäksi aikaa. Ammatillista työnojausta ei tietääkseni ole tarjolla

Mua on auttanut ajatus siitä, että yritän vilpittömästi tehdä parhaani ja oikein ja voin antaa virheet itselleni anteeksi, mutta oppia niistä.

Todennäköisesti et tosiaan ole itsehoitolääkkeiden kohdalla tehnyt virhettä, josta voisi koitua vakavia haittoja.

10/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tehnyt virheen omalla työsarallani. Siitä on noin 9 vuotta. Kannan vieläkin sitä taakkaa olkapäilläni, ja en ole hoitoalalla enkä lääkkeenjaossa.  Jos joskus pääsisi tästä syyllisyydestä pois. Leimautuminen on todellakin elinikäistä. Väittäkööt muut mitä mantraa tahansa.

Vierailija
11/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkätyyppisestä mokasta on kyse helle?

Vierailija
12/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse noin vuosi sitten möin asiakkaalle vääränlaisen tuotteen. Ihan huolimattomuuttani en tarkistanut tuotteen ominaisuuksia, vaan oletin sen ulkonäön perusteella olevan oikeanlainen. En vieläkään ole päässyt asian yli ja ahdistaa aina, kun kävelen kyseisen hyllyn vierestä. Kyseessä ei kylläkään onneksi ollut mikään asiakkaan terveyteen liittyvä tuote. Olen välillä miettinyt jopa irtisanoutumista, koska olin niin huolimaton idiootti.

Vierailija
13/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en aenakaan ossoo mittään, ee passoo männä mihinkään semmoseen työhön jossa on kyse immeisten terveyvestä, epäonnistun kumminnii väestämätä ennemmin tae myöhemmin jollaen laella, vaekka kuinka huolellinen yritän olla, vuan paha karma pilloo aena kaeken ja järjestää kyllä epäonnistumisen mitä mielikuvituksellisimmilla tilanteilla, joita ei koskaan tapahu muille :/

Minun tekemänä ei liimat pie, mualit pysy, sähköt ee pelloo, ym., vaekka oon tehny aena just niinkun on neuvottu, eekä kukkaan tiiä missä on vika. Minä tiiän, minun pahassa karmassa, mutta eehän semmosta kukkaan usko. Minun paekka oes jollae työkyvyttömyyseläkkeellä ku mistään ee tule paskan karman takia yhtään mittään, mutta eehän mulle semmosta myönnetä...

Vierailija
14/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheitä tulee kaikille. Ennemmin tai myöhemmin. Ne kannattaa vaan hyväksyä. Eteenpäin, sano mummo lumessa.

Vierailija
15/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi epäonnistua. Työt on vain tehtävä.

Vierailija
16/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka yrittäisi parhaansa, virheitä tulee. Kukaan ei ole täydellinen. Sinä kuitenkin olet vastuuntuntoinen, etkä ohita tilannetta olankohautuksella. Toiset, kuten vaikkapa erityisherkät vatvovat virheitään kauemmin kuin muut ja näillä henkilöillä mielikuvitus voi tuottaa sellaisia skenaarioita, joiden toteutuminen käytännössä olisi epätodennäköistä. Pienetkin virheet voivat saada täydellisyyttä tavoittelevalla ylisuuret mittasuhteet. Aika auttaa ja varmaan sinun on tosiaan pakko vatvoa asiaa tarvittava aika, että saat sen selväksi ja pois päiväjärjestyksestä. Mieti kuitenkin siellä itsesyytösten keskellä, kuinka usein farmaseutit korjailee reseptejä lääkärin jäljiltä. Kuunteliko se asiakas edes sinua? Ehkä varmisti vielä kotona pakkauksesta, kuinka lääkettä käytetään (ainakin olisi pitänyt varmistaa, "lue pakkausseloste ennenkuin...").

Vierailija
17/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

GET OVER IT. Siinäpä se. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, joten ihan turha ruoskia itseään. 

Vierailija
18/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa kirurgit tekee virheitä. Oikeasti, varsinkin uran alussa, ajatelkaas sitä. Olet inhimillinen.

Vierailija
19/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse noin vuosi sitten möin asiakkaalle vääränlaisen tuotteen. Ihan huolimattomuuttani en tarkistanut tuotteen ominaisuuksia, vaan oletin sen ulkonäön perusteella olevan oikeanlainen. En vieläkään ole päässyt asian yli ja ahdistaa aina, kun kävelen kyseisen hyllyn vierestä. Kyseessä ei kylläkään onneksi ollut mikään asiakkaan terveyteen liittyvä tuote. Olen välillä miettinyt jopa irtisanoutumista, koska olin niin huolimaton idiootti.

Älä nyt ainakaan irtisano itseäsi. Ajan kanssa asia unohtuu, vaikka se muistuttaa sinua kun kävelet hyllyn ohi.

Vierailija
20/21 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en aenakaan ossoo mittään, ee passoo männä mihinkään semmoseen työhön jossa on kyse immeisten terveyvestä, epäonnistun kumminnii väestämätä ennemmin tae myöhemmin jollaen laella, vaekka kuinka huolellinen yritän olla, vuan paha karma pilloo aena kaeken ja järjestää kyllä epäonnistumisen mitä mielikuvituksellisimmilla tilanteilla, joita ei koskaan tapahu muille :/

Minun tekemänä ei liimat pie, mualit pysy, sähköt ee pelloo, ym., vaekka oon tehny aena just niinkun on neuvottu, eekä kukkaan tiiä missä on vika. Minä tiiän, minun pahassa karmassa, mutta eehän semmosta kukkaan usko. Minun paekka oes jollae työkyvyttömyyseläkkeellä ku mistään ee tule paskan karman takia yhtään mittään, mutta eehän mulle semmosta myönnetä...

Ihana :D