Ootteko joutuneet jo pihistelemään hintojen noustua? Säästövinkkejä?
Ruokakaupassa huomaa, että lasku on yhtäkkiä isompi. Samoin sähkö on tosi kallista. Pitää ihan erilailla miettiä kuluttamista ja olla tarkkana.
Mistä ootte joutuneet jo tinkimään? Hyviä säästövinkkejä?
Kommentit (46)
Olen eronnut kirkosta, säästö noin 500 euroa/vuosi.
Punalaputettuja tuotteita, herkut pois, pyörällä kauppaan, turha sähkön käyttö vähemmälle.
Ruoka suunnitellaan tarjousten perusteella. Peruna ja porkkana vielä toistaiseksi ok hintaista. Riisi vaihdettiin puuroriisiin. Porkkanat vielä myös ok hintaisia. Kastikkeita jatketaan vielä vähän vedellä ja lisätään edullisimpia kasviksia ja käytetään myös pakastekasviksi. Vaihdettiin Lidlin, vältetään k-kauppoja. Ostetaan s:stä "kotimaista"- tuotteita, vaikka ne on av-mammojen mielestä vähintään saa**nasta.
Vierailija kirjoitti:
Punalaputettuja tuotteita, herkut pois, pyörällä kauppaan, turha sähkön käyttö vähemmälle.
Ruoka suunnitellaan tarjousten perusteella. Peruna ja porkkana vielä toistaiseksi ok hintaista. Riisi vaihdettiin puuroriisiin. Porkkanat vielä myös ok hintaisia. Kastikkeita jatketaan vielä vähän vedellä ja lisätään edullisimpia kasviksia ja käytetään myös pakastekasviksi. Vaihdettiin Lidlin, vältetään k-kauppoja. Ostetaan s:stä "kotimaista"- tuotteita, vaikka ne on av-mammojen mielestä vähintään saa**nasta.
.
Lisään vielä, että irtisanoin sanomalehden ja ylimääräiset suoratoistot.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä paras säästövinkki kaikille!
Maksullisista suoratoistopalveluista kannattaa luopua , tai ainakin vähentää niiden määrää.
Sisäfilettä vain keskiviikkoisin ja sunnuntaisin ja viinissäkin jouduttiin vaihtamaan toiseksi kalleimpaan.
- lopetin kahvin juomisen
- aloin liikkumaan pyörällä bussin sijaan
- vaihdoin halvempaan kuntosaliin
- valmiit herkut pois (tässähän laihtuukin sopivasti samalla!), satunnaisesti teen ite pannaria tms. halpaa
Siinä muutama :)
En ole. Osta vähemmän turhaa tavaraa, tämän pitäisi onnistua jokaiselta.
Singlemalt viskin voi vaihtaa blendattuun. Ruuan voi hakea itse ilman Voltia. Perheen kakkosauton voi korvata sähköskuutilla.
Olen säästänyt pienentämällä kuukausisäästösummaa, jolla ostan osakerahastoja. Aiemmin niihin meni 1 000 €/kk, nykyään vaivaiset 700 €/kk. Osa säästetyistä rahoista jää pankkitilille, vaikka tiedän inflaation syövän niiden arvoa, mutta pelkään että pörssi romahtaa ja rahalle tulee juuri silloin tarvetta kun rahastoja ei missään nimessä kannata myydä...
Olen kasvissyöjä, ruokakulut kesäisin ja syksyisin erittäin pienet, ruokaa löytyy kasvimaalta ja luonnosta. Sähköä käytän melko vähän. Ei siis vaikuta mitenkään elämääni.
Hyvää, mutta kallista kahvilaatua on kyllä pakko saada!
Olen alkanut säästämään suodatinpusseissa. Keitän ensin kupin kuumaa vettä ja laitan sinne lusikallisen kahviporoja. Sitten vedät vanhat sukkahousuni pääni yli ja juon kahvin sen läpi. Näin olen säästänyt yhden suodatinpussin.
Vierailija kirjoitti:
Sisäfilettä vain keskiviikkoisin ja sunnuntaisin ja viinissäkin jouduttiin vaihtamaan toiseksi kalleimpaan.
Ei joka päivä tarvitse syödä sisäfilettä. Köyhien tulee syödä silakoita.
Vierailija kirjoitti:
Näin meillä toimittu jo vuosia eli lisäsäästöt haettava muualta.
-Minäkin aloin ostaa puuroriisia riisin sijasta :D
- lopetin kahvin ostamisen, myös kauramaito jää pois kun kahvi oli ainoa syy ostaa sitä
-halvempi sali
- otan ehkä pakastimen pois virroilta :(, kun alkaa kalliimpi sähkölaskutus
- ostan halvempia karkkeja, en pysty olemaan täysin ilman
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä paras säästövinkki kaikille!
Ei ole. Esim niille jotka ovat jo eronneet tai eivät koskaan ole ollutkaan kirkon jäseniä. Vai pitääkö ensin liittyä että voi uudelleen erota?
ei säästää voi määräänsä enempää mutta tuloja voi nostaa rajattomasti. Miksette nosta tulojanne?
Pitää alkaa käyttää vähän paremmin aikaa viikon ruokien suunnitteluun. Välillä tulee muuten sellainen tilanne, että tulee kiireessä haettua joku eines kaupasta nälkäisenä. Ajattelin myös tehdä ravintolaruoan kotiintilaamisesta ainoastaan kerran kuussa tapahtuvan palkkapäivän huvin. Nyt myös helpottaa, kun kuumuus loppuu pian, ei tule niin helposti sorruttua kaupan pullojuomiin.
Pakko oikeasti vähän keskittyä eri tavalla nyt rahanmenoon.
Olen lopettanut kondomien käytön. Rapistelen vaan sipsipussin palasta ja sanon laittavani kondomin paikalleen
Irrotettiin isännän kanssa autosta pohja.
Nyt kipitetään jaloilla autoa eteenpäin Kivisten & Sorasten tyyliin, ja bensarahaa on säästynyt huimasti.