Ootteko joutuneet jo pihistelemään hintojen noustua? Säästövinkkejä?
Ruokakaupassa huomaa, että lasku on yhtäkkiä isompi. Samoin sähkö on tosi kallista. Pitää ihan erilailla miettiä kuluttamista ja olla tarkkana.
Mistä ootte joutuneet jo tinkimään? Hyviä säästövinkkejä?
Kommentit (46)
En kyllä tajua tuota kahvin juonnin lopetusta. Paketti maksaa muutaman euron ja sitä juo yksi ihminen pari viikkoa tai pitempäänkin jos ei nyt ihan litratolkulla vedä. Hyvin edullinen nautintoaine. Itse luopuisin siitä ihan viimeisenä. Ainakin aamukahvi pitää joka aamu saada, maksaa itse keittäen 10 senttiä kuppi.
Ruokaan ei lisätä kermaa (emmekä osaa sitä kaivata, koska ei ole koskaan käytettykään, saati ruoanlaitto"kermoja"). Vesi on hyvä janojuoma, niin mielellään kuin teinipojat maitoa litrakaupalla joisivatkin. Virvoitusjuomia emme käytä, eivätkä teinitkään näköjään niihin omia rahojaan tuhlaa.
Pulla leivotaan veteen (vasta koulun kotitaloustunnilla kuulin, että yleensä tehdään maitoon). Hyvä pulla tulee pehmeästä taikinasta. Meillä luksuspullassa on rusinoita, paljon. Emme osta fruktoosi-glukoosia sisältäviä tuotteita, ei pidä vaarantaa terveyttään vain halvan hinnan takia.
Köyhä lapsuus opetti, että mikään ei ole luksusta tai erityistä jos siitä tulee jokapäiväistä.
Ostamme vain tarpeeseen, mutta ei halvinta, koska se on usein niin huono/-a, että joutuu kuitenkin ostamaan uuden, laadukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut kirkosta, säästö noin 500 euroa/vuosi.
Tää on kyllä paras säästövinkki kaikille!
Ei toimi kaikilla. Minun ja monen muun pitäisi ensin liittyä kirkkoon, jotta voi siitä erota
Säästin juuri 20-30e kun ajelin hiukseni itse (olen mies) kotiparturikoneella ja saksilla pientä viimeistelyä.
Lisäksi viime viikolla kilpailutin auton vakuutukset ja otin yli 200e halvemman vakuutuksen entiseen verrattuna.
Olen alkanut tilaamaan mm. kuivaruokaa ja pesuaineet hävikkiruokakaupoista. Teen 1-2 viikon välein tilauksen ja tilaan sen verran, että saa ilmaiset toimituskulut. Esim. lapsen synttäriherkut sain ihan tolkuttoman halvalla. Nyt säästön todella huomaa, kun on saanut noiden kautta täydennettyä kaikki riisi- ja pastavarastot, tomaattimurskat, hernekeittopurkit ym. Ja lasten karkkipäivän karkit tilataan myös sitä kautta. Välillä tehdään tilaus yhdessä ystävän kanssa, jos ei ole itsellä paljoa tilattavaa, mutta nämä kaupat on kahlattava aina läpi niin, että tilaa, mitä ihan oikeasti tarvitsee. Helposti voisi sortua edullisiin herkkuihin.
Kaupasta taas ostan paljon pakastekasviksia. Niidenkin hinnat ovat nousseet, mutta ovat silti edullisia. Myös Tokmannilta saa välillä todella edullisesti kuivaruoka-aineksia ja esim. paahtoleipää.
Sunlight palasaippuassa on 2 palaa jotka puhdistavat kädet kasvot, ja pikkupyykin. Ihan ok tuotekin. Mäntysuopa seuraavana.
Ovikellon voi korvata laittamalla ikkunasta narun ja linnun (tekopapukaijan) rääkäisemään. Kivisissä ja Sorasissa oli tämä vink.
Kaikki naamarasvat pois ja tilalle Nivea maxipurkki ja vaseliini. Hirmuinen säästö.
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut kondomien käytön. Rapistelen vaan sipsipussin palasta ja sanon laittavani kondomin paikalleen
Ne voi pestä sunlight saippualla ja laittaa kuivumaan, muistaa vaan viikata ne pakkaukseen ennen tytyn tuloa.
Olen alkanut ostaa ruokaa vähän järkevämmin. Kuukauden ruokamenot pienentyneet noin 30 %
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut tilaamaan mm. kuivaruokaa ja pesuaineet hävikkiruokakaupoista. Teen 1-2 viikon välein tilauksen ja tilaan sen verran, että saa ilmaiset toimituskulut. Esim. lapsen synttäriherkut sain ihan tolkuttoman halvalla. Nyt säästön todella huomaa, kun on saanut noiden kautta täydennettyä kaikki riisi- ja pastavarastot, tomaattimurskat, hernekeittopurkit ym. Ja lasten karkkipäivän karkit tilataan myös sitä kautta. Välillä tehdään tilaus yhdessä ystävän kanssa, jos ei ole itsellä paljoa tilattavaa, mutta nämä kaupat on kahlattava aina läpi niin, että tilaa, mitä ihan oikeasti tarvitsee. Helposti voisi sortua edullisiin herkkuihin.
Kaupasta taas ostan paljon pakastekasviksia. Niidenkin hinnat ovat nousseet, mutta ovat silti edullisia. Myös Tokmannilta saa välillä todella edullisesti kuivaruoka-aineksia ja esim. paahtoleipää.
Etkä saanut. Noissa hävikkiruokakaupoissa myydään turhaa roskaa yllättävän kalliilla hinnalla. Ja joka ainoaan vauvan ketjuun tulee joku niiden edustaja muka kokemuksena kehumaan (huom. Ilmaiset postikulut, tilaa ystävän kanssa puoliksi). 🤣 Näitä kauppoja käyttämällä ei todellakaan säästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä saanut. Noissa hävikkiruokakaupoissa myydään turhaa roskaa yllättävän kalliilla hinnalla. Ja joka ainoaan vauvan ketjuun tulee joku niiden edustaja muka kokemuksena kehumaan (huom. Ilmaiset postikulut, tilaa ystävän kanssa puoliksi). 🤣 Näitä kauppoja käyttämällä ei todellakaan säästä.
Samaa mieltä, ovat jotain ihan täysin epäolennaisia ihmejuttuja, joita ei tosiaankaan tarvitse. Jotain Linkosuon suklaahippu -välipalakorppuja tai energiajuomia. Sipsejä, karkkeja, suklaata.
Ei tosiaankaan yhtään mitään hävikkiruokakaupoista meille. Ei edes ketsuppia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä roskaa ole pakko ostaa mistään kaupasta. Meillä menee ketsuppia, erikoispastoja ja kuivaleipiä, tomaattimurskaa, mausteita, kookosmaitoa ja monenlaisia vihannessäilykkeitä. Jompikumpi myi vielä keväällä myös juureksia, tuli lantut, punajuuret ja sipulitkin samaan syksyyn, ilmaiseksi kotiin kannettuna. En väitä että toimii kaikille, meillä iso tilaus harvakseltaan ja kaapit ovat taas täynnä. Ja ei, ei ole päiväysongelmia, käyttöön menevät.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä hävikkikauppoja sinä olet käyttänyt, mutta minä tiedän kyllä mitä olen tilannut ja millä hinnalla. Käytän aikaa ja harkintaa tilausten tekoon ja tilaan vain oikeasti edullisia tuotteita ja sellaisia, mitä muutenkin ostan kaupasta. Jos wc-paperipaketin tai pyykinpesuaineen saa sentillä, niin eikö ole aika edullista? Ymmärrän, että sentin tuotteet on sisäänheittotuotteita, mutta hyödynnän ne aina ja sitten tilaan harkiten muuta. Enkä ole töissä ko. paikoissa.
En nyt ihan pihistelemään, mutta säästämään kyllä.
Käytän kuukauden samaa leivinpaperia. Hillitön säästö :D
Vierailija kirjoitti:
Irrotettiin isännän kanssa autosta pohja.
Nyt kipitetään jaloilla autoa eteenpäin Kivisten & Sorasten tyyliin, ja bensarahaa on säästynyt huimasti.
Apua mikä mielikuva 😂 Muistakaa vaihtaa nastalenkkarit talvella. Tuohan on myös hyötyliikuntaa!
Mikä osa kondomipaketissa kuulostaa rapistellessa samalta kuin sipsipussi? Onko sulla aina sipsipussin palanen lähistöllä tositilanteen varalta?