***TAMMENTERHOJEN TERHAKKA MAANANTAI***
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8648604&p=2&tmode=1&smode…
pinon vaan aloittelen, mies heittää mut kohta salille, niin tuun sitten päivemmällä kirjoitteleen.
tigru
Kommentit (27)
Yllätysten aika ei ole ohi: tänään taas ihmeekseni nämä vauvasivut toimivat täältä töistä. Olen huomannut että rytmi on suunnilleen sellainen, että toimii viikon, sitten on kaksi-kolme viikkoa ettei toimi- sitten taas toimii.
no, nyt pääsen kerrankin kirjoittamaan ihan päivän alkupuolella. Illalla kun ehtimisen kanssa mitä on, varsinkin kun taaperon nukutus on aina vain hankalampaa, niin iltakin sitten venyy.
Saatiin nimittäin 2-v taaperolle uusi sänky, ja innoissaan siinä kiipeilikin ja kömpi peiton alle yms päivällä. Mutta yöunille ei siihen suostunut. Taisteli 1.5 h unta vastaan la iltana, kunnes pääsi takaisin pinnikseen. Sama eilen illalla: nukahti vasta kymmeneltä (normaalisti puoli ysiltä), ja heräsi jo viideltä (normaalisti puoli seitsemältä). Ja yöt olivat vielä tosi katkonaisia, nuo huikeat seitsemän tunnin yöt. Saapas nähdä miten ensi yönä, yritetäänkö vaan, ja luotetaan, että poitsu nyt nukkuisi uudessä sängyssä, kun on ihan varmasti todella väsynyt, tai sitten vain suosilla annetaan nukkua tutussa pinniksessä.
Masuasukki on ollut harvinaisen vauhdikkaalla päällä, ja tuntuu, että on kääntyillyt ihan miten päin vain tuolla viikonlopun aikana. Luonnollisesti hänkin ajoittaa tämän puuhastelunsa pääasiassa yöaikaan ; )
Tanelillahan oli ollut " mukavia" aamuvieraita... Me ollaan tässä jo hehkutettu, kuinka rauhallisia naapureita onkin osunut, vaikka oltiin skeptisiä kaupungin vuokra-asunnon suhteen, joka saatiin onneksi rakentamisen ajaksi. No, viimeiset neljä viikonloppua on joka pe ollut tosi kovaääniset bileet yläkerrassa. Se alkaa sillä karaoke-ohjelmalla, joka tulee ysiltä (sen saisi julistaa pannaan, pitääkin laittaa katsojapalautetta kakkoselle). Lauma humalaisia karjuu täysiä noita ikivihreitä hittejä, joita karaoke-ohjelmasta kuuluu. Sitten sen jälkeen seuraa muutama kovaääninen riita, jotka kuuluvat ihan sanasta sanaan, paukuttelua, mekastusta jne. Ehkä tuo naapuri oli kevään+kesän ulkona ja nyt syksyn tullen on meno alkanut. Huoh, vielä puoli vuotta ennen kuin päästään muuttamaan omaan taloon. Meno vielä jatkuu aamukuuteen, eivätkä lähellekään aina lähde baariin, että saisi edes pari hiljaista tuntia. Jos vielä ensi perjantaina on taas sama meno, niin sitten taidan kyllä käydä huomauttamassa tai pyydän huoltoyhtiötä huomauttamaan. Kun en todellakaan halua olla nipo, ja ymmärrän että aina välillä on aihetta juhlaan. Mutta jos näyttää siltä, että se on ihan jatkuva traditio, niin sitten kyllä haluan ainakin saattaa tiedoksi, kuinka hyvin mekkala kuuluu, ja miten paljon se häiritsee. Kun jospa luulevat, että meno ei haittaa ketään kun kukaan ei kerran valita!
t. Meku
[color=Red3]Jotenki tylsää, ku joka päivä herätessä ulkoa katsoo pilvinen ja synkkä taivas. Olkaa iloisia te, jotka olette saaneet lunta edes hetkeksi iloksenne. Mä sitten inhoan tätä syksyä! Saisi tulla suoraan kesän jälkeen talvi ja lumi maahan. No jos jotain positiivista hakee, niin noi puut, jotka ikkunasta näkyy, on ihan hienon värisiä keltaisine lehtineen.
[color=IndianRed2]( . ) On jotenkin iso nyt omastakin mielestä. Pitäispäs taas napsasta kuva ja laittaa blogiin. Musta tuntuu, että tää masu on taas viikossa pullahtanut ihan mahdottomasti esiin. Vointi edelleen hyvä. Tänään menossa iltavuoroon, enää yhteensä 17 työpäivää jäljellä ennen äitiyslomaa! Papu vaihtaa näköjään kylkeä tuolla masussa päivittäin, sillä lauantaina potkuja tuli enimmäkseen vasempaan kylkeen, eilen oikeaan. Tämänaamun potkuista ei ole vielä tietoa, taitaa pieni nukkua. Selkäsärky alkanut vaivaamaan öisin. Selkä väsyy jotenkin kyljellä maatessa niin, että välillä on ihan vaikea löytää hyvää asentoa. Näin päivällä ja pystyasennossa se ei vaivaa.
[color=Red3]Hermione02: Kurjalta kuulostaa toi sun kutinavaiva. Sinuna kyllä ottaisin asian puheeksi neuvolassa pikapuoliin. Hepatogestoosiin liittyy nimittäin juuri yöaikaan paheneva kutina ja vaivaa on helppo auttaa lääkkeillä. Se otetaan ihan tavallisesta verinäytteestä ne maksa-arvot ja sappihapot. Pitää vaan olla syömättä se 12 h ennen näytteen ottoa sitä sappihappoarvoa varten :(
[color=IndianRed2]Meku73: Tosi ikävältä kuulostaa toi sun naapureiden meno. Käy ihmeessä hienovaraisesti huomauttamassa, tai ainakin pyydä isännöitsijää huomauttamaan. Mä olen samaa mieltä, että sen perjantai-illan karaokeohjelman sais lopettaa :)
[color=Red3]Zatu: Joo se Iso on hieman liian massiivinen kauppa mullekin. Sieltä ei kannata lähteä katselemaan mitään. Pitää tietää mitä hakee ja missä se on, ainoastaan niin sieltä pääsee pois siedettävässä ajassa. Ihan mukavasti sielläkin on kaikkia vauvantarvikkeita sängyistä muihin juttuihin. Hintoja en ole vaan vertaillut. Olen sitä mieltä, ettei se Iso enää mikään halpakauppa ole, niinkuin on joskus ollut. Mutta kun rakentaa tuollaisen miljoonia maksavan keskuksen, täytyy kai sitä rahaa jostain saadakin :)
[color=IndianRed2]Mut jospas lähtis korjaamaan pyykit pois kuivumasta.
Sulina + Papu rv 30+4
samaa mieltä kuin Sulinakin: Lunta tänne heti nyt! Lapset odottaa myös innolla lunta, meillä sitä ei vielä ole ollut ollenkaan vaikka pakkasen puolella on jo öitä ollutkin ja useammalle päivälle on säätiedot lunta/räntää lupailleet. Viime syksynä kävimme marraskuun alussa Kanarian saarilla ja myönnettävä on et nyt olisi kova halu taas lämpöön ja valoon se katkasisi hienosti tämän pimeän kauden ja sai taas virtaa jaksaa.
Miehen osallistumisesta kotitöihin on ollut vissiin galluppia: Satunnaisesti imuroi ja järjestelee kyllä paikkoja ja tavaroita, mutta isommat siivoamiset ovat minun harteilla samoin kuin ruuan laitto. Minua ei ole koskaan haitannut tämä järjestely, olen iloinen et joku hoitaa sit nuo autojen huollot ja talon tekniset työt, lumien luonnit ym. Meillä varmaan menee tämä asettelu vähän koulutuksienkin puolesta näin, sillä olen yhdeltä koulutukseltani siivousteknikko ja mies on autoteknikko, et kumpikin hoitaa omat laueensa ;)
Nyt alan oleen kyllä jo aivan uupunut tämän yskän osalta, penisiliini kuuri syöty keuhkoputkentulehdukseen, mutta yskä senkun jatkuu ja äänikin on hävinnyt, alan epäileen että tuö närästys tekee temppujaan, sillä yöllä aina kylkeä kääntäessä tuntuu selvästi miten mahanesteet tunkee kurkkuun ja luultavsti vaurioittavat sitten kurkunpäätä ja samalla hävittää äänen =( ja laittavat hillittömän yskänpuuskan. Lääkäri on keskiviikkona, toivottavsti nyt sais jotain apua jo pikkuhiljaa, muuten ei jaksa.
Masuasukki voi hyvin ja potkuja satelee kivasti ja 35 työpäivää ennen äippälomaa! Vähän käy kateeks Sulinan 17 työpäivää ;)
Jaksamisia kaikille!
mamm@mia rv 26+2
Viikonloppu hurahti sateessa... Perjantaina tuli kolmas oma hevonen (varsa vielä) kotiin kesäreissultaan ja lähdettiin vielä tuttavapariskunnan luo iltaa istumaan ja saunomaan. Oli mukava ilta, muut nautti viiniä ja olutta, mut hyvin niitä jaksaa katsella =).
Lauantai-illalla oltiin ravintolassa syömässä mun vanhemoien kanssa heidän 28-v hääpäivän kunniaksi. Oli myös oikein mukava reissu, mentiin ruokailun jälkeen vielä meidän porukoille istumaan iltaa, ja taas muut nautti viiniä ja pelailtiin yhdessä aliasta ym.
Eilen tuli pihalla touhuttua jonkin verran, hevosaitausta tehdessä ja tallia siivotessa, ja illalla sitten taas supistelikin...
Eli ei nuo supistukset ole oikein helpottanut, tai kyllä kotona hyvin pärjää, mutta harmittaa enemmän edelleen tuo työhomma... Työpäivä menee hyvin ja jaksaa tehdä hommia, mutta sitten sitä on illalla kotona aivan lopussa ja jalat särkee ja ja vatsa on kivikova... Onko sekään sitten tarkoitus että työt pystyy hoitamaan, mutta siihen se sitten jääkin, kotona makaa reporankana sohvalla kun sattuu ja hommia olisi täälläkin?!
KotityöG: Meillä mies kyllä siivoaa kiitettävästi! eilen itseasiassa imuroi kaikki paikat, mä sitten vähän pölyjä pyyhin. Ihan omatoimisesti tarttuu imuriin ja hoitaa tiskitkin välillä. Ruuanlaitostakin selviää vaikkei mitään monipuolista, mutta jos hän pääsee ennen mua töistä niin kyllä kotona on ruoka valmiina kun tulen kotiin.
Mikään lahjojen/kukkien kantaja hän ei ole, lähinnä synttärinä ja jouluna muistaa. Olis se kiva joskus joku yllärimuistaminen saada ja meillä se onkin sellainen sisäpiirivitsi kun kiusaan häntä jos joku ystävistäni on saanut mieheltään jotain =).
Mutta tärkeämpää on kun saa toiselta huomiota ihan muuten vaan, tulee halaamaan tai pussaamaan, illalla ottaa kainaloon kun mennään nukkumaan, parempaa se on kuin ruusukimppu <3.
Meillä on isyydentunnustus edessä, ei olla naimisissa ja mies on kiusannut että mitäs sanot jos hän ei vastaa heti vaan mietiskelee ja pyytää toistamaan kysymyksen ja harkitsee tarkkaan =).... Hölmö mies!
Paras ystäväni joka sai keskenmenon lähes kolme viikkoa sitten ei ole vieläkään ottanut yhteyttä eikä halua tavata ketään. Alan olemaan jo tosissaan huolissaan, hänelle tulee koko ajan varmasti suurempi kynnys tavata ihmisiä jos sitä kauan siirtää. Laitoinkin hänelle viestiä että samoja ihmisiä tässä ollaan ja ikävä ystävää on, eikä asiasta tarvitse sanallakaan puhua jos hän ei halua. Hän on nimittäin sanonut että eniten hän pelkään että asiasta kysellään tai kysytään uusia raskautumissuunnitelmia... Toivottavasti hän pian jaksaisi jo tavata.
Eilen tuli hirveä himo saada riisipuuroa ja keitinkin kunnon kattilallisen, ja ai että oli hyvää!!
Pikkuinen myllää välillä oikein kunnolla, eilen illalla seurailun kun koko maha hyppi potkuista, oli hauskan näköistä ja tuntuista. Mäkin olen muuten tuntenut sellaista nopeaa nykimisentuntuista, kuin elohiiren, mutta nyt sekin selvisi että pikkuinen pissaa, eikö täällä siihen johtopäätökseen tultu =)?
Nyt taidan lähteä pihalle tallihommiin, vapaapäivä töistä, huomenna sitten onkin taas työpäivä...
Niin ja viikon päästä on ensimmäinen synnytysvalmennus, jännittää jo kun kaikki on ihan uutta!!
-Outi
[color=blue]Tigger [color=violet]sie se jaksat/kykenet salilla käyä :O
[color=blue]Hermione [color=maroon]mä oon kutinamami ;D Se on sellasta jännää sisäistä kutinaa, vaikka raavit niin se ei auta mittää. Silti on pakko raapia. Masua, kämmeniä ja jalkapohjia mä raavin. Ja iltasin että öisin se oli yleisintä. Ja ihan normaalisti otetaan verikoetta putkiloon vai oliko kahteen. Ja voidaan tarvittaessa ottaa myös ilman " paastoa" eli vaikka kesken päivän.
Mä kyllä suosittelisin soittamista heti neuvolaan. Tosin, että vaarallista se on loppuraskaudessa sikiölle tietääkseni tuo raskauskutina.
Mulla kuivuu nyt käsivarret, rinnat ja masu hirveesti. Yritän rasvailla novalanilla, mut silti välillä rapsuttelen käsivarsia ja rintaa. Raudanpuutehan kans aiheuttaa ihon kuivumista, mut luulen ett mulla ei enää niin " puutostila" oo.
Ei kai se niin sanottua oo, ett jos edellisissä raskauksissa ei oo kutinaa ollu etteikö sitä vois vielä tulla. Harvinaista kai se ois. Kuten se on muutenki, ett yhellä sadasta odottajista.
[color=blue]Meku [color=violet]huh mitä naapureita :/ ois ehkä kohteliasta ensin käyä kasvotusten puhumassa ennen ku valittaa eteenpäin. Jos aattelis omalle kohalle niin etkös tykkäis, että ois ensin sanottu suoraan :)
[color=blue]Taneli [color=maroon]ne on onneks pikku lapset vielä niin viattomia ettei ymmärrä miksi joku vaikka pötkähtää lattialle nukkumaan, muuten ku että tätiä väsyttää :D
[color=blue]Sulina [color=violet]mä oon kans huomannu joinaki öinä, että ottaa selkään. Kai oon nukkunu kauan samassa asennossa.
Juu ei tosiaan Iso oo mistään halvimmasta päästä. Mitä nyt jotai tarjouksia on tai jos sattumalta löytää poistokoreja. Mun oli pakko ostaa pari Ainun tuotetta (ensitutti ja tuttipullon imuttimia), ku sai valita ottaako kaupanpäälle pikkusen muumin tai hepan :)
Niin ja sitterihän me ostettiin ukon kans vähä aiemmin tuolta. Ja mitä jälestä päin vertailin hintoja niin tosi halvalla.
[color=blue]OMK [color=maroon]vastasiko ystäväsi viestiin? Se on niin henk.kohtasta tuo miten kukanenkin asiaa käsittelee ja kuinka kauan. Toiset ei halua yrittää pitkään aikaan ja toiset melkeen samantien haluaa jatkaa yritystä. Meitä on moneksi.
[color=darkviolet]Nyt syömään. .palaan myöhemmin.
oikein kunnolla kellon ympäri ja nyt onkin hönttiolo :/ eilen kävin puntarissa ja näytti, että olisi tullut 4 viikossa 2kg. aiemmin tullut se 1-1,5.. kaikkiaan tullut 8kg jo! toivottavasti lähtevät poiskin. mitenkäs muiden painonnousulle kuuluu?
huomenna neuvolaan. kiinnostaa kuulla, mitä hemoglobiini on, kun taas maistuu uni erilailla.
( . ) potkii ja möyrii minkä kerkiää. ennen heräämistäni yleensä meno on villeimmillään ja kun herään kunnolla, hiljenee. liekö herättelee vaan minua? :)
pitäisi alkaa siivoamaan ja pyykkiä on järkyttävä määrä odottamassa..
rv26+2
Viikonloppuna oli tytön 2-vuotis synttäri ja hyvin menivät. Talo oli täynnä vieraita ja lahjoja sateli ja nea tietenkin tykkäsi. Tarjottavatkin riitti ja kaikki meni. Ei olisi kyllä haitannut vaika olisi meille vähän jäänytkin... ;)
Ja nyt kyllä tuo viikonlopun ahertaminen väsyttää.. en enää saanut viidenjälkeen yöllä unta, kun sit kuudelta jo ukon kello soi ja eikä se noussut kun vasta vähän ennen seiskaa ( ai miten niin on aamuuninen??) ja sit neakin jo heräs joten se siitä minun nukkumisesta. Möhiskin piti ajoittain yöllä hereillä...
( . ) ei kummempia kuulu, kasvaa vain. SIndalle laitoin masukuvan postiin tosin on kyllä aika huono kuva minusta... ja jo muutaman viikon vanha.
KAipa se pitää lähteä hieman tiskejä laittelemaan kun tuo neakin meni päiväunille. Jos vaikka sais jotain aikaiseksi ennen kuin se herää...
äityli ja möhis 26+5
[color=darkviolet]Josta sopivasti pääsee [b]paino galluppiin [/b]että näyttäs tulleen alusta asti n. 11kg!! Jaiks. .miten sitä noin on päässy paisumaan :O ja oikeesti ihan huomaamatta.
Ukko on kotona. Saikulle joutu, ku telo kätensä uuestaan mikä vasta parani. Tästähän tulee kohta tapa, että pyörii kotosalla. Ihan outoo, ku on ihan älytön työmyyrä. Ja nyt potee morkkista, ku ei pääse töihin.
Lunta tuli ihanasti eilen pikku hiljaa ja puut on saaneet valakosen kerroksen :) En osaa arvioida minkä verran lunta on, mut laiton akalle talvihaalarin, ku ei sohjoksi näytä menevän. Villahaalari pitää ostaa uus, ku on joko kutistunu tai sit 110 senttisestä ihmeen pieni koko.
Oottelen, ett Nuutisen kutomon tyyppi tulee torille. Toinen sen tekemä haalari, villahousut ja jussi-paita on ollu kovassa käytössä, eivätkä miksikään oo menneet. Suosittelen :)
Ei kai nuo pyykit tuolta osaa taaskaan narulle mennä. Niin joo olin joku aika sitten vähä käärmeissään!! Teki mieli mennä takapihalle karjuun. Pyykkikone oli päällä ja laiton astianpesukonetta päälle, niin ei tuu vettä! Mokomat putkenkaivajat naapurin pellolla olivat sitten vetässeet hanat kii. Ilman mittää ilmottamatta!! Ei auttanu, ku sammuttaa pyykinpesukone #&%¤#!! Jos ois ollu pahapäivä niin oisin varmaan käyny motkottamassa ukkeleille. Näillä hormoonikierroksilla ois voinu tulla saarnaa :D mut pääsivät vähällä.
Z ja peipi 26+3
mamm@mia [color=#A52A2A] Sama täällä, viime keskiviikkona loppu antibiootit (oon penisilliini allerginen) ja nyt viikonloppuna alkoi uudestaa,kuumetta,nenä vuotaa,kurkku paskaa täys ja korvaa särkee, Tosi hienoo!![/color]
[color=8B3A62][b]( . ) selkää särkee täälläkin ja viime yönä piti taas aivan synnytää :D
Painosta en tiiä tällä hetkellä,enkä haluakkaan,kääks!
Tissit tuntuu olevan ihan täys maitoa,ei onneksi iteksee valu,mutta jos vähänki rutistaa,niin kermat vaan valuu :D
Perjantaina myöhään illalla supisteli harjoitus suppareita ihmeen tasaisesti ,katsoin kellosta että n. 5min välein,loppuivat kun menin nukkumaan..
[/color][/b]
[color=6E8B3D]Pari päivää oli tässä pakko olla hieman hissukseen koneella,kun oli mennyt virusturva vanhaksi, mutta voi veljet kuinka vaikee oli saada se takas ,Elisan sivujen ohjeet ei pitänyt yhtään paikkaansa,laitoinkin niille moitteita siitä,mutta nyt se toimii taas,sain sen uusittua..huoh..[/color]
Ajattelin nyt ottaa itteni niskasta ja tehä huone kerrallaan kunnon siivouksen kaappeja myöten,pikku hiljaa..
samoin ajattelin että pitääs leipua pakkaseen vaikka lusikkaleipiä yms jo joulua varten..
[color=#FF69B4][b]Maria ja himpula 28+1[/b][/color][color=8B0A50]♥[/color]
...Niin ne päivät menee. En edes ehtinyt loppuviikolla tänne jutustelemaan, kun olin tosi hunona torstaina, enkä pysytynyt istumaan (edes koneella) ja sitten perjantaina oli taas sovittu yhen keittiösuunnittelijan kanssa treffit.
Zatu se varmaan kyseli, millaista kyökkiä oon aatellu. Hmm...Monta toivetta mulla oli mm. apteekkarin kaappi, korotettu tiskikone, uunitorni jne...Kolmesta suunnittelijasta mun mielestä paras ja ammattitaitoisin teilas kaikki noi mun " erikoisuudet" , koska keittiömme ei ole mikään massiivinen laitos ja tarvitsen kuulemma kaiken työtason, mikä vaan on mahdollista hyödyntää. Kurja myöntää, mutta oikeassa taitaa olla. Ihan täysvalkoista keittiötä en huoli. Hieman harmahvahtaa sävyä ja puunsyyt saapi olla näkyvillä. Puulaminaatti työtaso riittää meille. Aika vaaleita sävyjä olivat ne kaapinovet joihin tykästyin. Kalustetukusta sain jopa hinnankin jo ja kahta muuta tarjousta vielä odottelen. En jaksaisi kovin monen kauppiaan kanssa ruveta tuohon hommaan. Toivottavasti näistä kolmesta joku natsaa....
GALLUPEISTA:
Pikkujouluista täällä kyseltiin jossain vaiheessa: aion mennä, jos suinkin kykenen, ainakin syömään ja moikkaamaan työkamuja, koska 6 viikkoa olen ollut jo poissa työkuvioista, niin menen ihan mielelläni tuttuja moikkaamaan. Pääseehän sieltä heti pois, kun porukka alkaa oleen liian raskaita tapauksia :)
Mies tekee juu kotitöitä, kun sille päälle innostuu. Useasti on tehokkain pe-iltaisin muutaman kaljan jälkeen, silloin saa villakoirat kyytiä. Pyykkiä innostui pesemään viikonloppuna. Tosin pyykin viikkaaminen on mun homma. Meillä mies pesi myös kylppärin viimeksi, sai kuurattua puhtaaksi kaakelit...Kokkaamisessa ei ole jyvällä, meikäläinen on muonittajan roolissa 100%:sti.
Täällä on niin harmaata, vaikkakin ilma on lämmin +11. Lunta minäkin odotan, niin tulisi vähän piristystä pimeisiin iltoihin!
Äitee ja " Aatu" 26+3
Tuulee ja sataa... ihanan raikas lenkkikeli olis jos vaan pysyis kuivana ja lämpimänä ;) Kävin pojan kanssa aamupäivällä kaverilla kummipoikaa tervehtimässä ja autolla huristeltiin tuo kilometrin matka.
Hermione: mulle ainakin sanottiin neuvolassa että heti pitää soittaa ja mennä kokeisiin jos kämmenet/jalkapohjat alkaa kutista. Ainakin loppuvaiheessa se on muistaakseni yksi raskausmyrkytysoire.
Meku: sitkeyttä vaan nukutuspuuhiin. Kyllä se siitä, ei saa antaa periksi. Meillä on sama ruljanssi menossa. Poitsu nukkui kesällä jo hyvin omassa sängyssä omassa huoneessa, kunnes alkoi tehdä poskihampaita ja otettiin takas meidän viereen kun itkeskeli kovasti ja nyt sitten kyllä nukahtaa sinne omaan sänkyyn, mutta tulee viimeistään parin tunnin päästä meidän sänkyyn =/. Koitetaan nyt siirtää se sänky meidän kamariin ja kun taas oppii nukkumaan siinä hyvin niin viedään sitten omaan huoneeseen. Eikö teillä ole mitään järjestyssääntöjä joihin voisi myös vedota tuon metelöinnin takia? Ikävää kun tuollasesta joutuu kärsiä.
OMK: mulle taas iski mannapuurohimo ja eilen syötiin aamulla mannapuuroa ja mansikka/vadelma-soppaa. Ja jotku on maininnu joulutortuistakin, niitäkin tekisi hirmusesti mieli, mutta päätin malttaa vielä hetken, kun ne on niiiiiin pahoja rasvapommeja =( Ja kun minä sitten kanssa vetelen niitä urakalla kun vauhtiin pääsen!
( . ) kovasti parhaillaan möyritään. Taisi olla hetki sitten lyhytkestoinen hikkakin =). Yritän tässä samalla juoda vettä, kun oon tänään aamupuuron (heräilin vasta ysin aikaan...) lisäksi vetäissyt kahden kunnon pullakahvit ja aika raskaan välipalan ja koko ajan tekisi mieli syödä lisää. Ruokakin on valmiina jääkaapissa ja sekin houkuttelee, mutta vielä pitäis tunnin verran jaksaa pidätellä. Oikea pohje on vieläkin ihan jumissa eilisaamuisen krampin jäljiltä! Koko ajan saa venytellä ja aamulla ei meinannu saada edes jalkaa suoristettua kun nousin sängystä. Mieskin naureskeli että onpas vaivaisen näköistä menoa!
Kunnostauduin äsken... meillä meni digiboksista kuva joskus alkukesästä ja en ole siihen viitsinyt perehtyä kun on tuota tekemistä ihan tarpeeksi ilman lisäkanavien tölläystä. Äsken viimein asensin sen uudestaan ja hienosti toimii! Meillä minä hoitelen tätä kodintekniikkaa ;) Silti en aio BB:a alkaa katsoa... ekaa kautta katsoin pari jaksoa ja mua niin hävettää ja nolottaa niiden ihmisten perheiden puolesta että ei oo mun mieluinen ohjelma.
Tänään olisi jumppa illalla mutta en aio enää sinne mennä, kun on liian kiivas tahti mulle. Jospa sitä vaikka sitten kävisi lenkillä jos tuo sade vähän lakkaisi.
Elina 26+2
[color=darkviolet]Tepasteltiin ukon kans yhessä pulkan (!!) kera hakeen akka hoijosta :) Kivasti piristi reippailu ja vaan muutaman hassun kerran yritti mennä masu pinkeeks. Ei kummiskaa kivikovaksi bd bd.
Äskön viipailoin potut ja tein valkosipulipotut, tai siis muhii parasta aikaa uunissa. Tuoresalaattia aattelin vaan lisukkeeksi ettei paisus ihan järettömästi. Varsinkaa ku ei oo tehty tänään juuri mittää isompaa. Pakaste pitäs siirtää kuistille, mut ukon pittää eka vaihtaa sinne pistorasia. Jospa se tekis sen tänään, ku mua polttelee vaihtaa järjestystä!
[color=blue]Maria 8color=violet]toivottavasti pöpö pian lähtee nosteleen. Tosi kurjaa varmasti sairastella. Ja muista ettei joulua vietetä kaapeissa ;D eli ei niitä pakko oo siivota.
[color=blue]Mieletön [color=maroon]juu työskentelytasoja kannattaa olla. Meillä ei mitenkää hirveesti kaappeja oo tai samahan se minkä verran niitä on, ku ne on joka tapauksessa täynnä tavaraa siis oli niitä paljon tai vähän ;) Yks juttu pittää mainita. .Leikkuulautaa ei missään nimessä haluttu ylimmäiseksi eikä ollenkaa kaapistoon. Sen tilalla eli ylimmäisenä hellan vieressä on mausteille säilytyslaatikko eli ovat purnukat viistossa pötköllään (osa mausteista).
[color=blue]Elin@ [color=violet]mä oon kans yleensä meillä se joka asentaa kanavat kohilleen ;) jännä juttu, ku ukko on sähkäri koulutukseltaan. .
[color=darkviolet]Nyt pitää kumota sohva, ett saan ukon käymään kylällä :D
keittiöstä.. mä taas en oo koskaan tarvinut työtasoa paljoa,vaan teen kaikki hommat pöydällä (meillä iso reilut 2mx1m pirtin pöytä) mutta kaappitilaa pitää kunnon keittiössä olla paljon.. noi työtasot tahtoo meillä peittyä roinaan...
Gallupeista en kauhiasti tiiä kun en oo tahtonu ehtiä lueskelemaan täällä mitään,kotitöistä taisi jotain olla. Meillä minä pääsääntöisesti hoidan kaikki kotityöt koska mies on harvoin kotona.
Kauhia flunssa täälläkin menossa,itsessä ja lapsissa. Vietettiin syyslomaviikkoa viime viikko ja meillä oli vieraita koko viikon 5kpl,eräs tuttavaperhe (äiti ja 4 lasta..) vilskettä riitti.Mutta oli kyllä kivaa koska harvoin nähdään välimatkan takia ja plussaa oli sekin että tämä nainen on äitiysjoogaohjaaja,eli sain kyllä harjoitusta ja uusia juttuja synnytyksen tueksi :) Mutta on myös voimat aika loppu.. ihanaa olla nyt vaan kotona oman perheen kanssa..
Massu voi hyvin,ja kasvaa.Sellain pieni söpö pallo edessä,ihan samalta näyttää kun muissakin raskauksissa. Painon noususta en tiiä,seuraava neuvolalääkäri on 1. päivä. Vauva pyörii paljon,toivon että asettuis pian pää alas päin,alkaa jo tuntua kovasti noi alaspäin tulevat potkut.
Tehdäänköhän hampilääkärissä mitään sellasta pikapaikkausta?? Mulla on takahampaassa ikävä reikä ja ajattelin että olisin paikkauttanut sen vasta tammikuussa,mutta sitä vihloo niin kovasti että pitänee mennä aikaisemmin,mutta en voi kuvitella makaavani selällään pitkään..
Koitan aktivoitua taas lueskelemaan ja kirjoittelemaan..
Nyt ruuanlaittoon.
T:Isa ja masukki 27+1
viime yö meni ihan käsille! uni oli katkonaista kun koko ajan tuntu olevan kuuma. lopulta kolmen maissa taisin saadan kunnolla unen päästä kiinni. ja tosi helppoa se oma rauhoittuminen kun simppiskin tuppas käymään levottomaks kun ite pyörin koko ajan. no, nyt tuli kuitenkin päikkärit torkuttua, että eiköhän se taas tästä.
hermione on flunssasta päässyt, hienoa!
mäkin haluan lunta! tänäänkin vaan vettä tullut. oisin kastunut kunnolla ellei ois ollut sateenpitävää takkia kun salilta keskustorille bussiin käppäilin. ja tänään on kyllä ollut tylsän lämmin päiväkin. mikä lokakuu tää on kun mittari näytti jo aamulla yhdeksää astetta. MÄ HALUAN TALVEN NYT HETI (tai viimeistään sit kun mies saa vaihdettua renkaat autoon)
zatu: kyllä kyllä, salillahan minä. sielä saa sentään välillä istuskella rauhassa, eli tuntuu vähempi kun käveleminen. vitsi mulla on kädet timmissä vuodenvaihteessa ;) (toivon vaan...)
mut siinäpä olennaisimmat tältä päivältä. paraan paremmalla kommentoinnilla taas joku toinen kerta:)
tigru ja simppis 30+3
Mitäs sä oot yleensä salilla tehnyt?? Mä kävin viime viikolla jotain härveliä rääkkäämässä, tein vaan vähän käsiä ja menin venyttelytunnille, missä näytti olevan paljonkin isomahaisia. (noh, meitä yhteensä 3kpl, mutta paljon kun kaikki oltiin kerralla siellä) Tällä viikolla harkitsin kokeilla varovasti uusiksi spinningiä (viimeksi se issias pamahti, mut lääkäräi epäili, ettei tuolla ollut syy-yhteyttä, joten kehotti kokeilemaan vaan uusiksi) ja ehkä testaan taas pumppia... kyykyt ilmeisesti piti tehdä normaalia pienemmillä painoilla, vastaavasti askelkyykyt parempia, olikos näin? Mulla kun alkuvaiheen supistelut ja muut vaivat (ja laiskotus+ kesä) piti salilta pois, niin nyt on taas uutta intoa jatkaa... Annahan vinkkejä, mä haluun kans hyvän haban..hih..! =)
no mähän käyn kerran viikossa nyrkkeilyssä tuolla salilla. oon useamman vuoden tehnyt, ja sillä osaan nyt ottaa rauhallisemmin (ainakin välillä:))
muilla tunneilla en juuri oo käynyt. kuntopyörää poljen lämmittelyks, mutta jos sitä teen yli kakskyt minsaa niin alapäässä alkaa tuntuu, en siis spinningissä oo käynyt. crossingia voisin harkita jos ois ok aikaan, keskiviikkoona mietin et aamusella menisin. se on kuitenkin silleen ihan ok, kun ei tule esim vastaavaa tärähtelyä kuin kävellessä ja vastuksen saa kuitenkin ite säätää.
kyllähän moni käy bodypumpissakin, mut sen oon jättänyt. jokusen kerran oon käyny kun en oo ollut raskaana, mut en tunne oloani vielä niin kotoisaksi ko tunnilla, et massun kaa sinne menisin.
mut sit ihan salilla: jaloille teen ojentajia ja koukistajia niillä koneilla (en tiiä minkään laitteitten nimiä:(). sit soutulaitteessa yhdellä kädellä, tulee sama liike kuin jos ois polvillaan ja käsipainoa vetää napaa kohti. ylätaljassa istun väärinpäin ja vedän normaalisti selän taa. jos vedän eteen, niin tuntuu vatsalihaksissa (mitkä ne on;)) sellanen staattinen veto. (tuosta mulle on sanottu et ny ei pitäis tehdä just sellasii pitkäkestoisia vatsalihasliikkeitä, esim hooveria jotka tuntuu koko liikkeen ajan). sit laitteella teen istuvassa asennossa sitä työntöliikettä (eli vähän sama kuin penkkipunnerrus, mutta sitä vartenhan on se laite jossa saa istua ja työntää eteenpäin). sit vielä seisovilteen nostan käsipainoja sivuille hartialinjaan.
myös askelkyykyt kuulu mun ohjelmaan, mut ne ei enää tunnu hyvältä,niin jätin pois. samoin selän tekeminen siinä laitteessa jossa tulee tanko yläselkään ja nostetaan selkää pystyyn alkoi käymään ahtaaksi, jätin pois.
vatsoja teen seuraavasti: selinmakuulla jalat koukussa ja siitä nostan peppua " siltaan" . sama asento ja sit painan ristiselkää lattiaan. ja vielä sama alkuasento ja sit vaan nostan ja ojennan jalkoja vuorotellen yläviistoon. joskus jos selkä on jumissa jätän nuokin tekemättä, kun kovalla lattialla makaaminen tuntuu selässä.
tää on siis se ohjelma joka mulle tehtiin pari kuukautta sitten. viime viikolla soitti ohjaaja ja kysy et tehdäänkö uus ohjelma, sanoin ettei tarvii kun enää max kuukauden ajattelin salilla käydä. en maksa enää joulukuun maksua vaan laitan jäsenyyden tauolle.
toivottavasti sait jotain selkoa mun sepustuksista:)
tigru
meillä tehtiin pari vuotta sitten... ja otin sellaiset maalatut hiukan reunoista viistot maitokahvin väriset kaapit ja siihen pitkät tangot. Kivat pitää puhtaana noi maalatut mut ku otin myös tyläkaappeihin tangot poikittain niin joissakin kohdissa kulmissa ottavat kiinni toiseen oveen eivätkä siis avaudu kunnolla. Olis pitäny laitattaa yläkaappeihin pystyyn...
Meillä ei myöskään paljoa työskentelytasoa ole mut mun mielestä tarpeeksi, enemmän kuin edellisessä keittiössä. Ne täyttyy vaan turhaan kaikesta roinasta. Eli sinuna ottaisin sen korotetun pesukoneen ihan turvallisuus-syistä ku on lapsia ja sen apteekkarin kaapin. Mulla on korotettu pesukone enkä vaihtais vaik sillä saiskin enemmän tasoja. Apteekkarin kaappia en kyl saanu enää mahdutettua, valitettavasti. Alakaappeja ei otettu ollenkaan vaan leveitä vetolaatikkoja, ovat paljon kätevämmät käytössä ku näkee jo päältä mitä sisältää ja mahtuu enemmän tavaraa. Yx minkä halusin välttämättä oli se matalampi yläkaapisto et saa ne ihanat lamput sinne niitten päälle... ja ne ei nyt sit oo toiminu koko aikana kunnolla vaan jatkuvasti lamput palaa ja liittimet ovat niin heppoisia et välillä niitäkin ravistelemalla syttyvät. Harmittaa vietävästi ku tietty säilytystilaa vähemmän ku yks hylly per kaappi vähemmän!
( . ) Kovasti oon edelleen väsyny ja kuten joku muukin karjoitteli, ihan masentaa! Nää ilmat, väsymys, muutenki oon jotenkin herkempi ku poikaa odottaessa, ettei vaan tyttö tulis?! Eivät kertoneet ultrassa ku hoitaja sen teki... Poikani myös hikotteli kovasti jo näillä viikoilla, nyt ei oo tuntunu mitään! Sekin kertoo vissiin tytöstä...
Vielä oon töissä mut tän viikonlopun tohinan jälkeen tuskin kauaa! Onneksi esikoinen 3 v on päiväkodissa niin voi sit ihan levätäkin ja laittaa kaiken valmiiksi ku jää kotiin, viel en oo uskaltanu laittaa mitään! Hommasin kyl Brion Tridemit tarjouksesta ku meil ei oo ku Oran vaunut ja sit pari vaatetta tullu hommattua, tytölle ku noita pojan vaatteita on ja pari unisex-väristä toppapukua ku tarvii sit jo laitokselta tultua.
laitoin taaperot-palstalle kyselyn mut laitan saman tännekki: pojal on Jonathan-kosteussuojapuku, jonka mä onneton pesin vahingossa 60 asteessa ku laitoin lakanapyykin jälkeen koneeseen :-(. ja nyt sit on polvista tullu vesi läpi sisähousuihin. Rannikolla ku asutaan niin on toi kosteuskestävyys ihan välttämätön ku aina enemmän ja vähemmän vettä yli puolet vuodesta... Ku oliski joskus lunta, pohjoisesta ku oon kotosin niin kaipaan kovasti! Ei oo aika auttanu ku asunu täällä jo 12 vuotta tammikuussa. Niin asiaan: onko mitään enää tehtävissä vai oonko pilannu puvun?
Täytyy lopettaa ku mies haluaa katsomaan autoja :-/
Hyviä vointeja kaikille!!!
[color=Red]Zatu: Kiitos sitterivinkistä. Täytyy käydä Isossa sellainen ostamassa, jos kerta on niin halpaa. Marraskuun lopussa olisi vielä tarkoitus mennä kotikonnuilla käymään, kun on äidin 50-v juhlat. Saas nähdä miltä 6 tunnin automatka tuntuu rv 35+. Sinne juhliin pitäis keksiä jotain kivaa ohjelmaakin, olisko kellään ideoita? :)
Pikkujouluista kyseltiin; aion osallistua, jos vaan kunto antaa myöten, niin oman työpaikan pikkujouluihin. Miehen töissä vietetään pikkujoulua pelkällä työporukalla, puolisot ja kumppanit ei ole tervetulleita.
Olikohan muita galluppeja, joihin en ole vielä vastannut. No ei tuu nyt mieleen.
Mutta pitänee jatkaa töitä...
Sulina taasen
[color=maroon]Me ostettiin Pikkupiian merkkinen ja siinä on lelukaari 39,-. Kaveri oli ostanu jostai muualta, eikä siinä sitterissä ollu lelukaarta niin oli maksanu ainaki 45,-. Ei kauhee ero, mut kummiski. Ja mitä jostai nettikaupasta kävin kattoon vastaavaa mikä meillä on niin ainaki kymppiä halvemmalla saatiin. Mutta mulle kymppi tekee jo paljon ;)
[color=darkviolet]Nyt jatkaan kaulaliinan kutomista. On tainnu kymmenisen vuotta vierähtää, ku viimeks oon jottai yrittäny kutoo!!
Olipas eilen tylsä päivä. Jotenkin ihan vetämätön olo, mikään ei huvittanut. Vähän helpotti kun kävin illalla ostamassa kasan herkkuja kaupasta! =)
Tänään onkin paljon pirtsakampi fiilis! Mun flunssakin on ohi. Neiti vielä niiskuttaa muttei silläkään enää lämpöä ole. Huomenna jos päästäis vihdoinkin katsomaan kaverin pariviikkoista vauvaa!
Muistelen että täällä oli jollakin ollut aiemmissa raskauksissa raskaushepatoosi? Minkälaista ihon kutinaa siinä on? Onko ihan tavallinen verikoe mistä niitä maksa-arvoja selvitetään?
( . ) Mulla on nyt parina iltana ja yöllä kutissut käsivarret, kämmenet ja sormenvälit ihan vietävästi. Itse asiassa maha ja jalat myös aina jalkapohjia myöten. Olen yrittänyt rasvailla kroppaa enemmänkin ettei ainakaan kuivan ihon takia kutisis. Mitään näppylöitä ei näy eikä iho punoita raapimisen jäljiltä eikä kyllä ole keltainenkaan. En ole vaihtanut pesuaineita ja kosteusvoidekin on alllergiaystävällistä. Kaipa tätä voi seurata muutaman päivän ja illan ihan rauhallisin mielin, vai? Vielä en jaksais soitella neuvolaan... Mulla on seur lääkäri ä-polilla (istukkakontrolli) 1,5vkon päästä.
Jotenkin en jaksa uskoa et kutina johtuis hepatoosista kun ei sitä edellisissäkään raskauksissa ole ollut. Toisaalta tässä raskaudessa on kyllä kaikki raskausoireet (pahoinvointi, iskias, supistelut) olleet alusta asti niin voimakkaat ettei toisaalta ihme olis että maksa ylikuormittunut raskaushormoonista tms!? Ehkä mun pää alkaa vaan pikkuhiljaa hajoomaan tähän lepäilyyn ja tää kutina onkin jotai psykosomaattista... =)
Jospa lähtis tiskikoneen täyttöön..
Mukavaa viikon alkua Terhot!
Mukavaa viikon alkua Terhot!