Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TAMMENTERHOJEN TERHAKKA MAANANTAI***

23.10.2006 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8648604&p=2&tmode=1&smode…

pinon vaan aloittelen, mies heittää mut kohta salille, niin tuun sitten päivemmällä kirjoitteleen.

tigru

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpähän viime viikolla ehtinyt kertaakaan kirjoittamaan, tai no yhden kerran jo aloitin mutta sitten viestiä katosi johonkin. Kiva. Mutta vielä on töissä niin sutinaa, ettei oikein siellä ole ollut mahdollisuutta kirjoitteluun. Mutta pikku hiljaa alkaa siellä hiljenemään kun äippäloma lähestyy eli sitten ahkeroidun!

Mieletön: Teillä siis keittiöremppa edessä? Mekin suunnitellaan omaa remppaa. Mistä olette tarjouksia kyselleet? Miten iso remppa tulossa? Meillä menee lähes kokonaan uusiksi, katolle ei tartte tehdä mitään. Puustellista saatiin tarjous, aivan liian kallis meille, mutta tietty lähtötarjouksesta varmaan hinta tuleekin tippumaan. Pakko kysyä mikä on apteekkarin kaappi?! Me ollaan mietitty vaniljan värisiä ovia pähkinän värisillä rungoilla. Sit pähkinän väristä laminaattitasoa+ kivitasoa.. Kaappien määrä vähän mietityttää, pelottaa että liian vähän... Mutta työtasoakin pitäisi olla jonkin verran. Kauhee miettiminen kyllä on, ja niin miljoona vaihtoehtoa ja kauheesti päätettävää, että saas nähdä mitä siitä tulee. Onneksi ei ole kiire vaan voidaan käyttää reilusti aikaa.

Ceciliah kyseli painosta. Nyt vaaka näyttää, että olisi tullut 5kg yhteensä verrattuna painoon ennen raskautta. Olen varsin tyytyväinen, ensi viikolla on lääkärineuvola ja sitten saan tarkat lukemat. Noi digivaaat kun näyttävät ikävä kyllä aina liian vähän..

OMK: Kurjaa, ettet ole saanut juteltua kaverisi kanssa:( Hän on varmaan ihan surun murtama. Vaikea tilanne; toisaalta toisen tapaa surra on kunnioitettava, toisaalta noin reagoidessa voi jäädä niin yksin surun kanssa ja tosiaan kynnys tavata muita voi kasvaa ja elämä jotenkin juuttua tuohon kipeään asiaan. Enkä todellakaan halua mitenkään vähätellä keskenmenon aiheuttamaan surua, olen itsekin sellaisen kokenut ja tiedän sen sattuvan ja pahasti.

Zatu: Onko kätevää kun mausteet on laatikossa? Sellaistakin vaihtoehtoa tässä pitänee harkita.. Tähän asti näissä vuokra-asunnoissa mausteet on ollut siellä ylähyllyllä hellan päällä.

(.) voi hyvin edelleen. Vauva liikuskelee kovasti ja etenkin iltaisin on välillä hirmu meno päällä. Nukkuminen on ollut nyt itsellä jotenkin katkonaista, herään helposti, ravaan veskissä ja saatan valvoakin. Kiva, jos tämä herkistyminen alkaa jo tässä vaiheessa vaikka synnytykseen on vielä ihan kivasti aikaa, toivottavasti! Töissä vaan on vähän kurjaa, jos on väsy olo. Mutta muuten olen tosi vaivaton, ei närästä, ei vedä jaloista suonta jne.

Nyt täytyy lähteä pesemään tytön hampaita, isi ei kelpaa;)

tikru ja tiuhti 27+3

Vierailija
22/27 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tigger: Kiitti vinkeistä, kyl mä suunnilleen pysyin kärryillä! Mä varasin huomisaamuks pumpin, mut saa nähdä kuin siellä jaksan. Yleensä tulee tehtyä mahd isoilla painoilla siellä, niin voi olla hankalaa antaa itselleen lupa tehdä kerrankin ihan pikkupainoilla.. Ja nekin varmaan tekee pitkästä aikaa tiukkaa!!! Mut eikus takariviin, kyl se siit... ;) Ja ne mitkä ei onnistu, niin en sitten tee niitä liikkeitä. Kyllä kesällä siellä kävi todella isomahaisia, että varmaan viimeisillään vetivät ja mokomat aktiivit vieläpä varmaan suurimmilla painoilla muihin verrattuna..! (kateellinen alkuvaiheen paksuudessa jo löysäili tuolloin suosiolla)

Muuta kivaa: Nyt löytyi meille vuokrakämppä ja asunnon myynti siis varmistuu..! Varmaan tällä viikolla pääsee tekemään paprut kuntoon, jes! Eihän se kovin hääppöinen vuokrakämppä ole, mutta kun varauduin pahimpaan, niin yllätyin vain positiivisesti asunnon kunnosta! Ja eihän siellä tarvitse kuin 4-5kk asua..

Keittiöremppaa: Mullakin ovet ym ajankohtaisia, kun se rivari valmistuu pikkuhiljaa. Mä oon valinnut (ok, mies nimellisesti mukana nyökyttämässä) ihan simppelit valkoiset kaapit mahd huomaamattomilla alareunaan asennettavilla vetimillä ja tasoksi pähkinätaso, kuin myös välitilalaatoituksen sijaan pähkinälaminaatti sinne seinään. Spottia ym hörhellystä sit sinne kans... Kodinkoneet vielä valitsematta, mut kromia tms ja integroitavia, valkoiset jää ilm. pois laskuista.

( . ) Masu potkii, siellä kaikki ilmeisesti hyvin! :)

Omppu 28+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taas maanantai ja lähtölaskenta on alkanut. Työpäiviä on enää 17 jäljellä!!! Ihanaa kun tuo äitiysloma ihan oikeesti lähestyy. Viikonloppu meni tosi nopeesti. Miehen kans murjotettiin puolin ja toisin, mutta eilen saatiin viimein juteltua jutut selväksi ja nyt on kaikki taas hyvin. MIkähän siinä on, että aina pitää tulla noita takkuja? Lauantaina olin tyttöjen kans viettämässä herkutteluiltaa; syötiin tacoja ja fajitaksia ja jälkkäriksi mustikkapiirakka- ja cookies&cream-jäätelöä. Kyllä oli hyvää! :) Tällä viikolla on taas sokerimittaukset, niin nyt ei voikaan herkutella.

Hermione, mie liityn kans joukkoon ja kehoitan menemään verikokeisiin tuon kutinan takia. Kutina saattaa tuntua pikkuiselta oireelta, mutta itse hepatoosi ja sappihapot voivat olla vauvalle kohtalokkaat.

KotityöG: mies hoitaa kyllä osansa, varmaan reippaammin kuin mie.

MasuG: hurjat 114 cm! ja viikoja vasta 29+3.

( . ) iltapäivällä alkoi kummallinen päänsärky ja toisessa korvassa suhisee koko ajan. Maha alkaa tuntua aika painavalta ja ryhti alkaa mennä takakenoon. Pitää koko ajan ajatella asentoa, ettei ihan mene hulluksi. Loppuviikosta oli toisessa pakarassa lihas jumissa ja hermokipu säteili etureiteen parina päivänä. Se on onneksi helpottanut, eikä enää tunnu niin pahasti. Päivittäin supistelee, välillä vähän napakammin, muttei pahasti kuitenkaan. Seuraava neuvola on 3.11.

Tyttö tuolla mesoaa sängyssää, ei malta nukahtaa, vaikka on väsynyt. Uhma alkaa nostella päätään, pitää taistella ihan kaikkea vastaan. Aikas hermoja raastavaa puuhaa... Ja kun itellä nää raskaushormoonit jyllää ja tunteet pinnassa, niin melekosta räiskettä täällä meillä välillä.

T: Monttu 29+3

Vierailija
24/27 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]On tosi kätevää, ku tärkeimmät mausteet on siinä käden ulottuvilla. Kuvittele, että kattilassa on jotain mitä hämmennät ja sun tarvii vain toisella kädellä vetästä laatikko auki (ei laskea tai nostaa kättä) ja lisätä maustetta :) Siinä hellan päällä monasti mausteet menee jönkkiin purnukoissa. Ja jos on keraaminen liesitaso eikä liesituuletin oo sellanen mikä estäs mahollista tippuvaa purnukkaa tippumasta hellalle niin. .

Ja jostain luin, että paras säilytysasento mausteille ois just tuo vino-pötkötys (:D). Oliko hyvä mainospuhe.

[color=darkviolet]Ja nyt jääkaapille. .

Vierailija
25/27 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy huomenna soitella neuvolaan! Sen verran inhottavasti tosiaan kutisee nuo jalkapohjat nyt. Mies naureskeli tuossa ja sano et tätä menoa ei ole kohta talossa yhtäkään ehjää sukkaa, kun koko ajan hinkkaan jalkojani johonkin.

Tuossa kaverin kanssa juttelin ja mitä netistä olen tietoa tänään löytänyt niin vissiin kevyt ruokavaliokin saattais auttaa eli herkut pois... Siitä pelko persiissä tein pullataikinan ja neidin kanssa leivottiin pullia.

Vauvalle se hepatogestoosi on vaarallisinta, joten kai se on parempi käydä tarkistuttaa ne arvot! Th varmaan eka yrittää mua johonkin pehmeiden seinien sisään, sen verran koomiselta alkaa tää mun raskaus kuulostaa! :)

Vähän kateellisena luen teidän sali- ja jumppajuttuja! Ei toivoakaan että tämä rouva.. No keväällä sitten!

Uusi keittiö olis meilläkin haaveissa. Juuri tänään mies otti asian puheeksi et jos vaikka kaapinovia maalais ens kesänä. Sovittiin et tehdään perusteellinen remontti sittenkun mä takasin taas töissä... Siihen asti saa luvan välttää!

Kaveri tilas loppukesällä uuden keittiön " avaimet käteen, viikossa valmista" -sopimuksella. Remppamiehet keittiöfirmasta katkaskin purkaessaan vahingossa vesiputken ja niinpä remppa kuivatuksineen on kestänyt jo 8vkoa! Onneks menee kulut heidän piikkiin ja kaveri saa alennusta keittiön loppuhinnasta. Hän on onneks poikamies ja käy muutenkin paljon ulkona syömässä mutta tosi tylsää silti!

Pitää mennä komentaa lapsia, kun supisevat tuolla lastenhuoneessa vaikka pitäis olla jo unten mailla...

t. H ja Iines 28+2

Vierailija
26/27 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusella kirjoitin pitkän jutun ja loppumetreillä yhtäkkiä sammui kone, katsoin viereeni ja siinä nuorin tyytyväisenä näytti että osaa painaa oikeasta nappulasta... En sitten jaksanut aloittaa alusta.

Keittiörempasta, mun mies on töissä vanhempiensa keittiökalustefirmassa, suunnittelee keittiöitä, että vähän jotain tiedän asiasta. No en pelkästään sen takia, olen itsekin tehnyt töitä kyseisessä firmassa 3 vuotta. Korotettu tiskikone on tosi kätevä kuten joku tässä jo sanoikin. Samoin alalaatikot, ja vielä niin että mitä leveämpi sen kätevämpi, itselläni keittiösaareke joka on 100 cm leveä ja siinä 3 laatikkoa sen 100 cm levysiä, tosi käteviä!!! Suosittelen! Ja kannataa satsata laatikoihin joissa on se kiinnipaukahtamis-mekanismi, en nyt keksi mikä on oikealta nimeltään, semmoinen hidaste etteivät lyö kiinni vaan sulkeutuvat hiljaa ja äänettömästi! Ja samoin semmoiset laatikot jotka voi vetää aivan ulos asti. Semmoiset maksaa, mutta niihin kannattaa satsata. Keittiösaarekekin on tosi kätevä, jos semmoinen mahtuu, saa sitä työtasoa lisää.

Meidän oma keittiö on nyt jo vanha, yli kuusivuotias eikä enää niin muodikas, mutta käyttötarkoitukseltaan on toimiva ja käytännöllinen.

No ei tässä nyt muuta, voikaahan hyvin

nenn 30+0

Vierailija
27/27 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta joutaa tännekin. Töistä ei taas pääse eikä oikein ois kerennytkään. Anoppi ja appiukko kävivät iltasella ja sitten tulikin Täydelliset naiset. Vielä pyykit narulle ja sitten pääsee nukkumaan.

Poitsua ei meinannut tänä aamuna saada sängystä ylös ja olisi pitänyt saada se illalla ajoissa nukkumaan, no nukahti äsken vasta :-/ Voipi olla aika veemäinen aamu taas huomenna edessä. On raukka vielä vähän tukkoisen oloinen, että flunssaa pukkaa...

Meku - pistähän naapurit aisoihin jos ei tilanne rauhoitu. Kohteliaasti voi aina ekaksi kokeilla :-)

Maria - samoja aatoksia minulla tuon siivouksen suhteen. Toteutan sitten kun jään kotiin... ehkä...

Mäkin tahdon uuden keittiön! Kateellisena luen teidän suunnitelmia. No nyt ei ole varaa tehdä ja mahdollisesti asumisaika tässä jää muutamaan vuoteen, niin ei ehkä kannatakaan. Mä haluaisin paljon tasoa ja paljon kaappitilaa ja ehdottomasti älyttömän ison keittiönpöydän jne... :-) Hauskaa suunnittelua!

Vai on toisilla söpö pieni pallukka (Isabelluska :-), mikäköhän älytön tynnyri tohon mun etualalle on sijoittunut... hmm.

markelmi - vaikea sanoa tohon pukuasiaan, voihan olla että se liian lämmin kuluttaa sitä kosteussuojaa, mutta jos pesuohje on 40, tuskin yksi 60 pesu sitä kokonaan on pilannut. No tää oli vaan tämmöistä mutua.

Omppu - onnea asuntoasian johdosta.

( . ) suht ok. Kun ei supistele alkaa muut vaivat :-) Ilmeisesti jotain liitoskipua tänään. Aina kun nousi istumasta (töissä) tuntui tossa häpyluussa (kai) oikealla että joku olisi puukon tökännyt siihen pystyyn. Tosi häijyä teki välillä kävellä. Onneksi helpotti kun pääsi töistä. Aina pitää olla jotain :-/ Albert möyrii ja hyörii välillä oikein urakalla joten sen suhteen tilanne hyvä.

Nyt pyykit ja sitten sänkyyn!

t. Mirabella ja Albert rv 30 TASAN! :-)