YTN lakkoon 1.2 alkaen, hyvä!
Eivät ehkä kuitenkaan ole täysin työnantajan puolella ja ymmärtävät ettei läheskään kaikki ylemmät toimihenkilöt voi noin vain "neuvotella" itselleen korkeamman palkan milloin huvittaa.
Tuli juuri sähköpostia tästä. Harmi että oma firma ei mukana lakossa, olisi ollut kivat 3 vapaapäivää. Mutta ylityö ja matkustuskieltoa aion kyllä noudattaa.
Kommentit (12)
ABB, Outokumpu ja Sandvik ainakin mukana suuremmista yrityksistä Teknologiateollisuuden osalta.
Tämä taitaa koskea vain teknologiateollisuutta? YTN edustaa muitakin Akavan aloja. Mutta hengessä ollaan mukana vaikka olenkin muulta alalta.
Eikö virkamiestenkin sopimukset irtisanottu? Meneekö kela ja ulosotto lakkoon?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tämä tieto oli teknologiateollisuuden osalta. En tiedä muista aloista.
ap
Erittäin hyvä, jos akavalaiseen liittoon kuuluvia menee lakkoon. Kerrankin. Akava on ainaisesti ollut totaalisen hampaaton edunvalvonnassa, ylempien toimihenkilöiden palkkakehitys on useissa isoissa yrityksissä todella surkea. Ja oikeuksia/toimintavapautta on kavennettu lähes kaikkialla. Toivotaan myös, että uusi puheenjohtaja saa Akavassa muutoksia aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Näillä näkymin lakkoja on tiedossa ja sehän tarkoittaa sitä, että raha ei liiku, työkkäritkin voidaan sulkea eikä lausuntoja tehdä.
Onko teistä kukaan koskaan ollut lakossa? Lakossa ei ole kuin häviäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä se alkaa, ahneet ennätysosinkoja jakavat ja huipputuloksia tekevät työnantajat ei välitä pätkääkään palkansaajien ostovoiman romahtamisesta.
Josta hyötyvät myös nämä ay-liikkeet valtavilla sijoitusomistuksillaan, mutta sillä erotuksella etteivät maksa veroja osingoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ja tavoitteet saavutettiin.
Voit mennä muualle jauhamaan työnantajien sanomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ja tavoitteet saavutettiin.
Voit mennä muualle jauhamaan työnantajien sanomaa.
En jauha työnantajan sanomaa. Olen itse aikoinaan ollut lakossa useamman viikon ja sen aikana syntyneitä palkkatappioita sekä työnantajien tappioita ei saada koskaan takaisin. Lakon jälkeen laskettiin, että kokoaikasta työtä 45 vuotta tekemällä korotus ei kata sitä palkkaa, joka lakon vuoksi jäi saamatta. Silti voisi sanoa, että työntekijät saivat, mitä tavoittelevat, työnantajat supistivat toimintaa kuluja karsiakseen. Kokonaisuus asiakkaille huonompi. Kerro mulle kuka hyötyi lakosta? No okei, tulevat työntekijät, jos tekivät tehtäviä, joihin korotus vaikutti.
Tästä se alkaa, ahneet ennätysosinkoja jakavat ja huipputuloksia tekevät työnantajat ei välitä pätkääkään palkansaajien ostovoiman romahtamisesta.