Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>***<<<ELOISIEN ALKUVIIKKO ma-ti>>>***<

23.10.2006 |

Huomenta ja maanantaita kaikille!

Täällä poika sylissä yksikätisesti koitan kirjoittaa, kun pimeässä huoneessa kuuluu; höö,göö ja ae ee... Taas on tämä ukko päättänyt valvottaa äitiä. Tuttia lotkutetaan siihen malliin, että kuuluu naapuriin asti, vaik 120ml on juuri äidinmaitoa masuun vedetty. Viime yöt on päätetty pikku-päällikön toimesta et nukkumaan meno aika on klo 2-4 yöllä. Minkäs teet ku päivällä nukkuu eikä herää vikka taivas tippuis niskaan ja yöllä silmät suurina napittaa ja hymyilee tutin välistä.

Tänään eka kertaa suihkutin pojan ja se oli yllättävän helppoa, varsinkin ku mies riisui, kuivasi ja puki hänet ja sain jäädä itse suihkuun rauhassa sen jälkeen. :) Kiitos vain kaikille rohkaisusta vauvan suihkutteluun. Suihkussa oli pikku-miehellä ihan huuli pyöreenä - oli hauska seurata jännittyneitä ja tyytyväisiä ilmeitä. Täytyykin alkaa harrastamaan yhteisiä suihkutuksia kylpyjen lisäksi. Kylvetys 1-2krt viikossa on kuitenkin ihan kivaa, kun näyttää nauttivan pikkuinen vedestä.

TEIPPI; Kiva oli kuulla et myös taustailet, kuten mäkin enimmäkseen. Ei sitä vain jaksa aina kirjottaa kun väsyneenä lukee pinot. Oletko muuten tulossa joulukuun tapaamiseen?

K.H.P. laitellaa asuinpaikoista ym. yksityisistä tiedoista mailia vaikka. Mulle voit laittaa osoitteeseen villainen@gmail.com mailia. Voidaa sopia siitä mahdollisesta joulukuun tapaamiseen menosta jne. :o)

Villa ja 6viikkoinen poju

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villa olikin aloittanut pinon, kiva juttu! Taitaa olla mukelon kanssa nyt unten mailla.

Meillä Vimpula meni nukkumaan 21.30 ja heräsi ensimmäisen kerran 05.30 syömään! Olisin saanut ruhtinaalliset unet, jos nelonen ei olisi taas touhunnut omiaan...Milloinkahan tuo oppii nukkumaan...

PIKKUJOULUT: Minä ehdin hyvin klo 12 paikalle. Minulle käy tuo Chicosin kapsu, mutta olen avoin myös kaikille muillekin ehdotuksille.

PUMPULI: Pitäisiköhän kuukausitapaamisista laittaa aina oma pino, että tietää hiukan paljonko äippiä on tulossa? (Minä voi hyvin pykätä sen pystyyn.) Siitä voisi myös tsekata paikan ja ajan helpommin. Marraskuun tapaamisen paikkana on ilmeisesti Kampin liikekeskuksen kahvila, mutta kumpi? Olikos kellonaika jo sovittu? On tavattava ennen lounasajan alkua tai sitten sen jälkeen...Päikkäriaika vaikuttanee aikaan? Minulle sopii aina klo 10 jälkeen, juna on Hesassa 9.57, mutta minähän en välttämättä pääse kaikkiin tapaamisiin, vaikka kovin haluaisin.

Jaaha sitten on pakko mennä...palaan...Ihanaa päivää kaikille!

Opemamma ja Vimpula

Vierailija
2/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopas oli viikonlopun pinolla mittaa!!! sain just sen läpi kahlattua ja heti kommentoimaan ennenkuin unohtuu.

Kiva kuulla että tapaaminen mennyt hyvin. Ehkä minäkin joskus täältä pohjoisesta uskaltautuisin paikalle. Onko täällä muuten ketään muuta pohjois-suomesta kirjoittelemassa???

ELOlle eriitäin paljon voimia ja jaksamista! Jos tunnistat itsessäsi lieviä masennuksen oireita, niin hae apua, ennen kuin pahenee. Itse olen pahan masennuksen 18-vuotiaana sairastanut ja se toipuminen siitä vie helkkarin kauan. Joten kannustan että puhut ääneen pahasta olostasi vaikka neuvolakäynneillä, etkä vähättele sitä, että tuntuu ettei jaksa.

Meillä KYLVETETÄÄN kans pari kertaa viikossa. Pitänee kokeilla tuota suihkutusta, miten onnistuupi. Kylpemisestä poika nauttii.

g: Meillä myöskin jekovit tipat käytössä. Aluksi päästessäni 3 tippaan/pvä alkoi mahakivut jolloin pidin viikon tauon ja sen jälkeen annoin viikon 1 tippaa/pvä, viikon 2 tippaa/pvä jne. nyt ollaan neljässä tipassa ja hyvin menee. Minä en myöskään anna yötä vasten tippoja vaan heti ensitöikseni aamulla vaipanvaihdon yhteydessä. Vois kokeilla sitä devitolia seuraavaks, ku tuo pullo loppuu koska meillä kanssa naama menee ruttuun ku tippoja antaa, maku ei taida miellyttää...

Pikku-ruulle suuret onnittelut!!

K.P.H: Mä annan keitettyä vettä vauvalle toisinaan, lähinnä hikkaan ensiavuksi, et sais sen loppumaan. Joskus auttaa toisinaan ei. Mutta ei mitään masuvaivoja oo meille tullut.

G: Meillä oli ristiäiset nyt lauantaina ja etunimi valittiin sillä perusteella et se oli suht lyhyt ja molempia miellyttävä, ei ihan kaikista suosituin pojan nimi. Toinen nimi on sitten mieheni toinen nimi myöskin, että se tulee hiukan niiku suvusta =)

Olikohan muuta, en muista ainakaan...

Ristiäiset meni oikein hyvin, poika jaksoi puoleen väliin tarkkailla tilannetta mutta sitten mekko alkoi tuntua liian kuumalle. Kun vettä laitettiin päähän, niin taas loppuajan jakso olla rauhassa. Me mentiin myös samoilla johlilla vihille. Nyt poika alkaa olla rauhaton sylissä, joten häippäsen..

ikarus ja Saku, 7 vko ja 2 pvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kolme vanhinta vielä vetelee hirsiä...Koululaisilla on tänään vielä syyslomapäivä. Eetu heräili kahdeksan pintaan ja on jo pian menossa päivän ensimmäisille päikkäreille.

Kiitokset vielä minunkin puolestani kaikille tapaamisessa olleille. Oli mukava nähdä teitä kaikkia. Läheskään kaikkien kanssa ei ehtinyt jutella, mutta täytyy korjata asia jossain muussa tapaamisessa.

Pantoufle: Teillä olikin jännitystä kotimatkalla kun lumisade yllätti, onneksi pääsitte kuitenkin turvallisesti perille!

pikku_ruu: onnittelut rouviintumisesta!

ikarus(meniköhän oikein): onnittelut sinullekin rouviintumisesta!

elo22: oikein paljon jaksamista ja voimahaleja sinulle kaksosten ja isosisaruksen kanssa.

hippu: kiva kun jaksoit väsymyksesta huolimatta lähteä perjantaina tapaamiseen.

k.h.p. joskus oli kai ohjeena ettei vauvan juomavettä tarvitse keitellä enää kun vauva siirtyy kiinteisiin, mutta minusta kyllä voi antaa suoraan kraanavettä, kunhan ottaa ihan kylmää.

villa ja teippi: mukava kuulla teidänkin kuulumisia.

pepper: luin jostain että kolmen kuukauden ikäinen vauva saattaa muuttua kitisijäksi, koska hän alkaa olla enemmän hereillä ja kaivata enemmän seurustelua ja monella vauvalla alkaa olla kiinnostusta päästä liikkeelle ja se aiheuttaa harmistusta. tosin en tiedä, liittyykö natina teillä noihin asoihin.

d-tipat: meillä tuli pojun vatsa kipeäksi ja kakka aivan liisteriksi devitolista, kun sitä alettiin antaa säännöllisesti, joten tauotimme tipat kokonaan. nyt meillä on käytössä deetipat, ja niitäkin annetaan toistaiseksi vain silloin tällöin.

kylvetys: meillä kylvetään joka toinen päivä ja yleensä launtaisin poju tulee meidän kanssa saunomaan.

nimiG: meillä nimet ovat tuulesta temmattuja, ainoastaan pojan toinen nimi on sama kuin isänsä toinen nimi.

minä menen illalla kuuntelemaan Keijo Tahkokallion luentoa lasten kasvatuksesta.

nyt täytyy viedä poju ulos päikkäreille.

mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja ihanaa päivää!

myry ja Eetu

Vierailija
4/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa loppuviikon pino varsin pitkä. En taida juuri nyt ehtiä lukemaan kaikkia juttuja, kun on vain pieni hetki aikaa koneella. Esikoinen on kerhossa ja pikkuneiti vetelee päivän ensimmäisiä uniaan rattaissa. Kohta varmaan jo herääkin.

Mukavaa kuulla, että teillä oli hieno TAPAAMINEN. Uskaltaakohan sitä noihin tapaamisiin enää tullakaan, kun on jo kaksi jäänyt väliin? Te aktiivisimmat olette jo toisillenne tuttuja, joten jääkö tällainen vähän vähemmän kirjoitteleva ja tuntemattomampi mamma sitten täysin ulkopuoliseksi?? 1.12. taisi olla pikkujoulut ja sinne en taida päästäkään. Me nimittäin vietämme tuolloin miehen kanssa 5-vuotishääpäiväämme ja tarkoitus olisi tehdä jotain kivaa tuolloin. Lähteä risteilemään tms.

MYRY: kiva, että otit kantaa tuohon KITINÄ-ASIAAN. Muistelen esikoisestakin, että hän oli myös 3 kk:n korvilla varsin hankala pikkumies, vaikka helppo vauva muuten olikin. Toivottavasti tuo neidin natinakin menee iän piikkiin. Tyttö on alkanut olla paljon enemmän hereillä ja vaatii aika paljonkin seurustelua (ja sitä kyllä saakin esikoisen toimesta). Hänellä on valtavat " menohalut" ja hermostuu raukka, kun ei pääse eteenpäin, vaikka kuinka yrittää.

Liittyyköhän tuohon ikään myös se, että yöt ovat menneet levottomiksi?? Tyttö on viikon verran syönyt öisin kolmen tunnin välein, vaikka yhdessä vaiheessa nukkui peräti 7 h yhteen menoon. Lisäksi hän on alkanut seurustelemaan öisin. Viime yönä heräsin kahdelta iloisiin riemunkiljahduksiin, kun tyttö oli taas bongannut mobilensa. Pitäisi varmaan alkaa nukuttumaan tyttöä pilkkopimeässä (tähän asti ollut käytössä yövalo), ettei tyttö yöllä näkisi yhtään mitään. Nuo tytön riemuisat kiljahdukset kun herättää yleensä esikoisenkin.

Meillä on keskiviikkona taas NEUVOLA edessä, tyttö saa ensimmäisen rokotuksen + rotavirus-rokotteen. Toivottavasti kumpikaan ei aiheuta mitään oireita. Mielenkiintoista nähdä, miten tyttö on taas kasvanut. Voi kun jo odotan kiinteisiin siirtymistä! Kuukauden päästä ajattelin varovaisesti aloitella, vaikka nykysuositus kai on 6 kk:n täysimetys. Mitä mieltä te muut olette KIINTEIDEN ALOITUKSESTA?

KYLVETYS: Meillä kylvetään 2-3 kertaa viikossa. Tyttö rakastaa kylpyhetkiä, joten mielelläni hänet kylvettäisin vaikka joka päivä. Tuskin iho kuitenkaan sitä kestäisi. Tyttö kylvetetään yleensä niinä päivinä, jolloin me käymme saunomassa. Pääsee hänkin osallistumaan saunahetkiimme, vaikkei saunaan vielä pääsekään.

NIMIG: Meillä tytön nimi on yhdistelmä minun, miehen ja esikoisen nimestä. Toinen nimi taas valittiin ihan sillä perusteella, että sopi hyvin ensimmäiseen nimeen. Sattuipa sitten niin, että tytön toisen nimen nimppari on minun syntymäpäiväni ja minun ja miehen kihlajaispäivä :).

Nyt on mentävä!

Pepper + Neela - päivää vaille 3 kk

Vierailija
5/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä yks kätisenä kirjottelen.

tää möhnis on niin hassu että tykkää vedellä pikku tirsoja pitkin päivää,yhet pitkät pitäs ottaa,saa nähä ottaako ku nukkuu sylkys nyt.

yö meni taas ähinöides,söi 20.00,sit nukahti 21.00 jälk. ja heräs 1.00,pistin lotteron suuhun ja söi 2.00 jälk. ja sen jälkeen puhkumista,unissaan jokeltelua ja ähinää..mistä lie johtuu?! välillä koisaa 22.00-4.00 syö ja jatkaa uniaan. tosin mun on pakko ylläpitää jonkinlaista rytmiä esikoisen takia.

mites muut,vaihatteko vaippaa öisin/aamuöisin? mä en ettei herää :D.

vitsit pitäs siivookki ku lauantaina ristiäiset,meillä nimi tuli vahingossa ja se sopii tän luonteeseenkin hyvin (paljastettakoon myöhemmin). vaihtikset oli ennen: ykkösenä kiia maria ja tokana nora alisa.

mummot luuluu että täst tulee kiia mutta eipäs tuukkaan se onkin yllätys ;). kampaajallekkin pääsee perjantaina,ihan kivaa pääsee irti vähän täst vauva arjesta,ja sikäli hyvä tuo pullo ruokinta :D

nyt pitää mennä syömään..jaksut kaikille

k.h.p ja möhnänen 6vko+5pvä

Vierailija
6/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on kyllä niin syksyistä. KOlme päivää on satanut melkistä putkeen vettä. En ole käynyt ulkona sitten torstain :( Tai mitä nyt kauppamatkalla perjantaina, mutta muutoin olen vauvan kanssa könöttänyt vain sisällä. Kohta pitää lähteä hakemaan keskimmäistä hoidosta, joten tuleepahan pakosti hieman ulkoiltua.

KIINTEÄT ruuat: Mäkin toisaalta odotan kiinteiden antamista. Esikoisella alettiin antamaan kiinteitä 4kk iässä heti, kakkoselle aloitettiin 5kk iässä, mutta sille tuli kamala ripuli ja oksentelu, joten siirrettiin sitten aloitusta 6kk ikään. Kakkosen kanssa oli kyllä todella vaikeaa se ruokailu. Toisaalta siksi olisi mukava aloitella jo aikaisemmin pienin makuannoksin, jotta vauva oppisi syömään kiinteitäkin paremmin. Tämä on jo nyt tosi kiinnostunut siitä kun me muut syödään, jos on sylissä ruokapöydässä, niin suu vaan käy ja napsaa ja maiskutus kuuluu. En ole vielä siis päättänyt milloin aloitan kiinteät. Katsotaan.

PEPPERILLE: mäkään en päässyt näihin 2 ekaan tapaamiseen, mutta kyllä meinasin väkisin lähteä marraskuiseen mukaan!

IKARUS: onnea rouviintumisesta.

NIMIGALLUP: Mä katselin oikein tarkkaan vauvaa sen ollessa 3-4 vk ikäinen, siinä samalla etsin kalenterista vauvan näköisiä nimiä. LÖysin niitä 11, joista mies raakkasi pois ne nimet joista ei ollenkaan tykännyt. Sitten mä aloin makustella erilaisia yhdistelmiä niistä 7 nimestä ja eräs 3 nimen rimpsu kuulosti mukavalta. Laitoin sen miehelle tekstiviestinä töihin ja vastaus tuli, että sopii. Se nimi sitten otettiin käyttöön kasteen jälkeen. Haluttiin myös nimeen jotain " luontoaihetta" kuten isommillakin. Pojan nimi meillä oli valmiina, pojasta olisi tullut Henri :) Se nimi on ollut meillä jo esikoisen odotusaikana valmiina pojalle, mutta poikia kun ei ole tullut, niin ei ole nimellekään ollut käyttöä ;)

Jassoo, nyt vauva kyllästyy sylissä istumiseen.

Jamssa + tytsy 9vk

Vierailija
7/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tolle pojalle (1v8kk) voi tehdä??!!

Esim. ensin ihan sievästi silittää vauvaa päästä, sit ottaa tukasta kiinni ja repii. Tai jotain vastaavaa.

Enhän mä voi kuitenkaan kokonaan pitää niitä niin ettei saa ollenkaan koskee vauvaan?? Tuntuu et sittenhän tulee vielä enemmän mustasukkaiseksi.

Mut ei puhe tehoo, eihän tollanen vielä oikein ymmärrä.

Mut mulla menee hermot ja välillä itketään kaikki kolme täällä...

Calathea ja isoveljen murjoma Aava-parka 8 vk

Vierailija
8/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaihdan yöllä vaipan vain siinä tapauksessa, että tyttö kakkaa imetyksen aikana. Kakkaa tule kerralla niin paljon, että yleensä menee sitten pyjamakin vaihtoon. Pelkkiä pissavaippoja en vaihda, enkä välttämättä siinäkään tapauksessa, vaikka tyttö hieman kakalta haiskahtaisikin, mutta nukahtaa rinnalle. Minä toivon aina kädet ristissä, ettei tyttö imetyksen aikana kakkaisi. Nimittäin vaikka vaipan vaihtaisi pilkkopimeässä, piristyy tyttö vaipanvaihdon yhteydessä niin, että häntä on tosi vaikea saada uudestaan nukahtamaan.

Vierailija
9/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan vaan tapaamisiin myös ne jotka ei vielä aikasemmin oo päässeet!!!

Vierailija
10/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....juuri samasta syystä kuin Calathean perheessä, eli repii kaksosia ja läimiikin. Ei oo mukavaa kun pienet ei saa olla yhtään lattialla rauhassa. Ilmeisesti alle kaksivuotias vaan ei osaa käsitellä mustasukkaisuuttaan. Kauhia ikävä vaan tyttöä, kun puhuin just puhelimessa esikon kanssa niin piti kyllä tahdon voimalla pitää kyyneleet kurissa. Ja vasta yksi ilta ollaan oltu erossa. Melkein mieluummin olisin kaksosista erossa, mutta kun imetyksen vuoksi olisi aika vaikeata.

Vierailija
11/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä esikoinen antaa vauvan olla rauhassa (joskus vähän liiankin rauhassa, kun toivoisin, että hän " leikittäisi" vauvaa). Ikää hänellä tosin on jo 3 v 8 kk, joten osaa pukea mustasukkaisuuden ja ärsyyntymisen sanoiksi. Tänään poika totesi, että " laitetaan sisko puuhun ja tiputetaan se sieltä alas" . Taisi olla hänen tapansa sanoa, että juuri nyt häntä harmitti siskon olemassaolo. Poikaa harmittaa selvästi se, kun vauva on lattialla mahallaan ja hamuaa leluja (= on tulossa pojan reviirille). Pojan suurin murheenaihe onkin, että ei kai sisko vielä ala ryömiä. Ainoa fyysinen teko pojalta on se, että hän käy työntämässä mahallaan olevan siskonsa takaisin selälleen.

Vierailija
12/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva saada vinkkejä tuohon suihkutteluun. Ajattelin keskiviikona kokeilla, kun mies on aamuvuorossa niin saan häneltä apua illalla touhuun. Eilen kylvetettiin ja päästiin myös kahestaan saunaan kun poju nukahti sitteriin ja nukkui yli kolme tuntia...19:00-22:00. Taisi kuitenkin hieman mennä yöunet pilalle sen takia. No, sain 0:30 sänkyyn ja heräs syömään sitten parin tunnin päästä. Ja seuraavat unet oli aika köhisemistä, itkua ja kääntelyä. Mutta meni kuiteskin nelisen tuntia ennen seuraavaa syöttöä. Itse en saanut nukuttua kunnolla.

Mites muuten, kun parina yönä poika itkeskellyt unissaan ja se pitää kääntää tms ja sen jälkeen taas rauhottuu...ei halua kuitenkaan ruokaa. Herään itse tuohon itkuun ja ihmettelen, että mikä hätänä. Aika omituisen rauhatonta.

Onpa syksyinen keli ulkona! Ajattelin kuitenkin mennä postiin ja kauppaan vaunujen kanssa. Mitähän laittais kaverille päälle? Itselläni on vedenpitävä tuulipuku enkä jaksa ottaa sateenvarjoa mukaan. Miten onnistutte muuten vaunujen kanssa kaupassa käymään?

T: Pia ja Vempula 7vk

Vierailija
13/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKARUKSELLEkin onnea naimisiinmenon johdosta!

PEPPER ja JAMSSA, minä ainakin vaadin, että osallistutte tapaamiseen =)

CALATHEA ja ELO ja oliko muita mustiksien kanssa taistelevia? Meillä on toiminut 1v10kk pojalla nyt ja silloin ennen tuolla esikoisellakin HARHAUTUS ja HÄMÄYS. Meilläkin tuo kakkone menee ensin nätisti vauvaa paijaamaan ja saattaa sitten painaa nenää ja silmää sormella...kivaa. Siinä vaiheessa kun vielä nätisti paijaa, ajaa talomme ohi aina rekka/öljyauto/kaivuri ja mikä milloinkin, tai pupu tai orava juoksee tiellä. Välillä riipaisee huijata, kun kakkonen intoa pinkeenä aina juoksee ikkunaan katsomaan, eikä siellä mitää näy, mutta toisaalta eipä ole vielä ehtinyt taas tökkimäänkään vauvaa. Pitää vaan pikkasen ennakoida tilanne. Muutoin laitan vauvan ollessa lattialla tälle kakkoselle omia kivoja juttuja toisaalle, yleensä otetaan muovailuvahat esiin tai piirretään (poika tykkää liiduilla piirrellä). Esikoinen, juuri 3 täyttänyt, on kyllä todella rauhallinen ja kiltti vauvalle, ei muuta tee kuin pussaa. Varmaan osittain johtuu siitä, että on jo jakanut huomion tuon kakkosen kanssa.

KIINTEISTÄ. Esikoiselle aloitin 4kk iässä, kakkoselle n. 5kk iässä (vähän kai alle) ja nytkin ajattelin odottaa siihen 5kk ikään. Poika kasvaa hurjasti tissimaidolla, joten ainakaan siksi kiirettä ei ole. Nyt vaan parina päivänä olen joutunut houkuttelemaan imemään, sillä maailma on alkanut niin paljon kiinnostaa, ettei poika halua kääntää päätään tissille! EIlenkin jouduin tutilla huijaamaan, että alkoi hamuamaan ja sitten törkkäsinkin tissin suuhun. en halua laittaa nukkumaan ennenkuin on maha täynnä ja poika söisi vain herättyään hieman unentokkuraisena. Joten saa nähdä, mihin päädyn kiinteiden kanssa, onhan tässä ainakin kk vielä odotettava.

LAITTAKAA NYT MIELIPITEITÄ TAPAAMISAJASTA! Minä voin yrittää saada lapsenvahtia, jos tapaamiset klo 13, mukavampihan se on ilman uhmiksia lähteäkin. Mutta ehkä tosiaankin tuo klo 10 mahdollistaisi useampien osallistumisen vai kuinka?? Kiva Ope, että aina laitat erikseen pinon tapaamisista!

Ja ODE kerrohan, mihin nimeen päädyitte!

Pumpuli ja pojat

Vierailija
14/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetki omaa aikaa, tyttö katselee muumeja ja Väinö virnuilee vieressä kun tyttö välillä heiluttelee sille kvaakkuvaa ankkakäsinukkea:)

Onpas todi kolean näköinen sää ulkona, ei tosiaan huvita nenäänsä ulos laittaa. Tänään illalla ajattelin tehdä jotain tytön kanssa ihan kahdestaan, sillä tuntuu, että hän on jäänyt aika vähälle huomiolle vauvan syntymän jälkeen. Mitähän sitä keksisi? Huomenna minä ja Väinö suuntaammekin matkamme Jyväskylään ystävääni tapaamaan ja palaamme reissulta vasta keskiviikkoiltana. Saapas nähdä miten junamatka sujuu...

Ikarukselle ja Pikku Ruulle onnittelut naimisiin menosta!

D-vitamiinista: Meillä otettiin uudelleen käyttöön Devitol-tipat vasta nyt kolmen kuukauden iässä, sillä ainakin aiemmin tipat aiheuttivat pikkumiehelle vatsanpuruja. Katsotaan miten nämä nyt sopivat ja pitääkö kokeilla vaihtaa merkkiä.

Pepper, höpö löpö, ei muuta kuin mukaan vain tapaamisiin! En minäkään ollut mammatapaamisessa enkä aio kaikkiin kuukausitapaamisiinkaan saapua, mutta en silti tuntenut oloani ulkopuoliseksi perjantain tapaamisessa. Ja ainahan on mukava oppia tuntemaan ihan uusiakin tyyppejä eikä aina jutella samojen ihmisten kanssa!

Kiinteistä: Poika tuntuu kasvavan hyvin rintamaidolla, mutta aloittelemma varmaan pikkuhiljaa maistelemaan kiinteitä kun 4 kk tulee täyteen.

Calathealle jaksuja mustasukkaisen esikoisen kanssa! Osaisikohan joku muu antaa toimivia vinkkejä miten saada tilannetta rauhoitettua, meidän 3-vuotias kun jo ymmärtää paremmin puhetta ja kieltoja. Mutta ei oo kivaa tuollainen vauvalle ei, Väinökin saa toisinaan tuntea isosiskon " hellän" käden!

Mukavaa alkuviikkoa kaikille, palailen palstalle sitten torstaina Jyskylän reissun jälkeen. Nyt pikkumiestä hermostuttaa...

Pantoufle

Vierailija
15/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepper¿mulla vähän samoja ajatuksia, että jääkö vähän ulkopuoliseksi kun ei ole päässyt tapaamisiin. Onhan täällä tietysti muitakin vielä ¿kasvottomia¿. Tuottaa meillekin vähän hankaluuksia nuo arkipäivät kun en oikein saa esikoista hoitoon. Päiväunet on vielä tärkeät pojalle kun vasta 2v ja muutenkin sen verran vilkas ettei siinä sitten itse oikein nauti ja ehdi jutella kun kahta pientä vahtii.

Onnittelut teille myös lähestyvästä 5 ¿vuotishääpäivästä =) Meillä on hääpäivä 13.12. ja takana 3 vuotta ¿virallista¿ yhteiseloa, mutta 17-vuotiaista asti ollaan oltu yhdessä ylämäkineen ja alamäkineen =)

KYLVETYKSESTÄ

meillä kylpyillään kolmisen kertaa viikossa ja tyttö tykkää kovasti, voisi käydä vaikka joka päivä. Esikoinen rakastaa myös kylpemistä ja hädin tuskin malttaa odottaa että sisko kylpee ensin.

NIMI-G¿.meillä ei nimet myöskään tule suvulta. Sukunimi on sen verran hankala, että sitä saa aina tavata, joten yritetään pitää etunimet suht selkeinä. Vain kaksi nimeä kelpuutettiin molemmat ja toinen niistä valittiin kutsumanimeksi. Niin¿tytöstämme tuli Linnea.

Calathea¿.teillä vielä nuorempi kuin oma esikoisemme tasan 2v, mutta samaa käytöstä¿ensin silittää nätisti ja sitten jo puristaa kaikilla voimillaan käsistä tai jaloista, tökkii naamaan tms¿Ei siinä auta kuin olla koko ajan vierellä vahtimassa mitä tapahtuu. Vielä on suht helppoa kun tyttö on paljon pöydällä ei niin helposti pojan ulottuvilla, mutta oikein ei uskaltaisi kohta pöydällä pitää kun alkaa jo vähän liikkua ja kääntyillä.

KIINTEIDEN ALOITUKSESTA

pidän imetystä niin helppona, että ajattelin aloittaa maistelun joskus 5kk jälkeen. Meneehän siinä aika pitkä aika ennen kuin sinne suuhun jotain todella uppoaa tai niin ainakin esikoisella¿ei meinannut soseet maistua ollenkaan aluksi.

NEUVOLAKUULUMISIA

Kasvupinoon jo laitoinkin, mutta tänään 3kk iässä tyttö on 4595g (2185g) ja 55 cm (43cm). On meillä vielä kirittävää =) Rokotustakaan ei vielä saatu kun painoa ei ole tarpeeksi.

ja IHANAA¿tyttö on pikkuhiljaa löytämässä jonkinnäköistä rytmiä päiväänsä =) Yöunet kun aloittaisi vähän aiemmin, nyt menee nukkumaan 24 aikaan.

päivänjatkoja!

petraelena ja kirppu 3kk

Vierailija
16/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpuli, kyselit siitä tapaamisajankohdasta (itse pääsen kyllä vasta joulukuun tapaamiseen). Mulle on mahdoton ajatus lähteä aamusta, koska tosiaan tällä hetkellä ainakin nukun aamulla pojan kanssa, koska joudun valvomaan aamuyöhön asti.. Tosin tuo toivottavasti helpottaa jatkossa rytmin muututtua normaalimmaks. Mielestäni ilta/iltapäivä ois hyvä. Jos iltapäivällä esim. 13 aikaan on päiväunia monilla lapsukaisilla, miksi ei voi tavata myöhempään iltapäivällä tai aikasin illalla??? Vai onko paikkoja hankala saada illemmalla? Mieheni pääsisi heittämään autolla tai saisin autonkin käyttöön iltaisin itselleni. Päivällä sekin on ongelma ainakin meillä. Mitä muut ovat mieltä? :)

Villa ja poju

Vierailija
17/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkaisuista, ehkä minäkin sitten vielä saavun johonkin tapaamiseen. Olo on ihmeen arkajalkainen, vaikken oikeasti luonteeltani mitenkään ujo olekaan. Ajatus siitä, että kaikki juttelevat tuttujen kanssa ja itse jää ulkopuoliseksi tuntuu vain epämiellyttävältä (turhan monta tuollaista kokemusta äitikahviloista yms.). Oma mielipiteeni ajankohdista on, että ehdottomasti aamupäivällä (esim. klo 10), jos suinkin mahdollista. Meillä ainakin neiti alkaa olla sitä kränäisempi, mitä pidemmälle iltapäivä kuluu.

Vierailija
18/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nukutaan pitkät päikit 12-14.00 että mielummin iltapäivästä oisi hyvä?!

mäkin aattelin tulla tohon joulukuun tapaamiseen,jos vaikka villankaa tultas :) samaa matkaa.

Vierailija
19/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun miehellä on iltaviikko sillon että mun tarttee sumplii joteski et pääsenkö tulee ku esikoinen pitää hakee 12.30 ja tuo natiainen nukkuu ne pitkät unet sillon. ne on meinaa ainoot pitkät mitä nukkuu muuten on sellasta syli torkkuja pitkin päivää :(

pitää kattoo jos mies sais vaihettuu vuoroo,mut siltikään en pääse aamupäivästä koska ukko pääsee töistä 14.00.

Vierailija
20/59 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meitä pitkämatkalaisia ajatellen iltapäivä olisi parempi sillä kuten sanottu, jouduin starttaamaan kotoa lasten kanssa klo 7.00 jotta ehtisimme klo 13 tapaamiseen Helsinkiin ja silti myöhästyin sen 20 min. Jos tapaaminen on aamukymmeneltä, saadaan lähteä aamulla neljältä tai junalla puoli kuudelta eikä siinä sitten ole enää pienintäkään järjen hiventäkään eli meillä varmasti jää sitten tapaamiset väliin.

Pantoufle