Mistä te olette löytäneet fiksut ja henkisesti kypsät miehenne?
Sellaiset, jotka ovat
-luotettavia, rehellisiä ja pitävät sanansa
-osallistuvat kotitöihin oma-aloitteisesti
-tykkäävät keskustella syvällisistä asioista
-osaavat selvittää erimielisyydet keskustelemalla ja ottavat huomioon myös toisten tunteet
-ovat itsetietoisia ja kehittävät itseään
Kommentit (93)
Aina kun ketjussa puhutaan omista parisuhteista, ketjuun tulee näitä Sirpa Selänne Lite -emäntiä kehumaan omia parisuhteitansa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on kaikkia noita yllämainittuja asioita, mutta kuitenkin täysin epäkypsä joissakin asioissa. Eli sellaista kuin henkisesti kypsä mies ei ole olemassakaan niin kuin ei naisiakaan ole. Ihmisyyteen kuuluu epäkypsyys.
Suuri osa ihmisistä on kyllä vallan epäkypsiä, mutta ei se todellakaan tarkoita, että kaikki ihmiset olisivat epäkypsiä.
Töistä löysin. Nyt 8 vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sellainen piti kouluttaa ihan itse.
Ohis. Onnea Sinulle! - Olen sinkku ja vieläpä mies ja siten ehkä monen mielestä väärä henkilö (jäävi?) kommentoimaan tähän yhtään mitään mutta en malta olla jatkamatta.
Eli minusta moni niin nainen kuin mies saattaa usein tehd huomattavan virheen kumppaninsa valinnassa, jos otaksuu voivansa yksin kouluttaa ja ohjeistaa hänet mieleisekseen. Vähintä, mitä tällöin voinee toivoa, että molemmilla on sama tahtotila ja kuvitelma siitä, että millaiseksi on halu ja toive muuttua. (-Esimerkki, jos haluaa hoikan ja urheilullsien kumppanin niin tämä saattaa onnistua, jos kumppani on myös sitä mieltä, että hän haluaa laihtua ja lisätä liikunann/ urheilun harrastamista mutta jos hän vakaasti sitä mieltä, että häntä kiinnostaa paljon enemmän penkkiurheilu ja hikoilu saunan lauteilla, niin haaveeksi saattaa jäädä).
Toiseksi jos on hyvin erilainen mielikuva siitä, mitä tarkoittaa fiksu ja henkisesti kypsä (mies).
Kolmanneksi täsmennän vielä osittain kohtaa kaksi, niin, että olettaa vielä, että kumppani (mie) kyllä osaa lukea ajatuksia ja toiveita sen sijaan. että niitä koskaan rohkenisi sanomaan ääneen. Haluaisi käydä teatterissa tai oopperassa ja tai vaikka matkustaa Oxfordiin tai edes Englantiin mutta ei koskaan sano näitä haaveitaan selkeästi ja ymmärrettävästi ääneen, vaan uskoo jostain, että toinen kyllä tajuaa aikaa myöten mitä on itse vailla, koska "kaikki muutkin" tai koska moni kaveri on kumppaninsa kanssa tehnyt samaa ja ainakin mielikuvien tasolla heidänmiehensä ehdotuksesta, niin että kyllä se omakin meis hoksaa, että mä halua kans. Kun varmaan on huomannut miten huokailen monia englantilaisia sarjoja katsellessani tai kuinka olen puhunut sille, että toi ja tää kaveri kävi kumppaninsa kans taas teatterissa...
Sinkkumies
Työpaikalta. Ehtipähän rauhassa tutustua toiseen kunnolla töiden ohessa parin vuoden ajan päivittäin, vaikka täysin suunnittelematonta olikin.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun ketjussa puhutaan omista parisuhteista, ketjuun tulee näitä Sirpa Selänne Lite -emäntiä kehumaan omia parisuhteitansa.
No jos ketjun aihe on miten ja mistä löytää hyvä mies niin eikä tää ketju ole just oikea paikka kehua näitä omia miehiään? Ja miksi ei saisi olla ylpeä siitä, että oma rakas on kaikin puolin fiksu ja ihana. Itse olen sinkku, mutta ei mua ainakaan haittaa, että muilla menee hyvin...
Löytyi ihan etsimättä laivan yökerhosta 21 vuotta sitten. Aloituksessa mainittujen ominaisuuksien lisäksi puolisoni on lisäksi hyvännäköinen, tienaa erinomaisesti, on mahtava isä lapsillemme ja kaiken kukkuraksi loistava sängyssä.
Tiedostan hyvin saaneeni jättipotin, ja pidän huolta siitä että olen kaikella tapaa hänen rakkautensa arvoinen. Exäni oli väkivaltainen, sovinistinen, dokaava ja pettävä narsisti - enkä ole kyllä hetkeäkään katunut vaihtamista vähemmän "jännään" mieheen :P
Työpaikalta. Heti kun tavattiin, tiesin että nyt on hyvä.
Suomi 24 Treffeiltä - ihme ja kumma. Tavattiin vuonna 2013, muutettiin yhteen vuonna 2015 ja hyvin menee vieläkin.
Kyllä niitä on ja niitä löytyy jopa vapaina. Osa voi olla eronnut, tai jotain muuta vastaavaa taustalla. Ongelma on siinä että suurinta osaa naisista ei kiinnosta sellaiset miehet. Liian tavallinen = tylsä = huomaamaton.
Mutta täytyy samaan hengenvetoon todeta että enpä minäkään ole miehenä vielä tavannut omat kriteerit täyttävää naista, jotka täyttäisi kutakuinkin samat kuin AP:n toiveet miehestä, eroni jälkeen. Tinderit yms on jo katsottu ja luettu, eikä niissä näkynyt mitään kiinnostavaa.
Sanoisin ettei tällä palstalla viihtyvien naisten taso riitä sellaiseen mieheen joten älkää turhaan miettikö mistä niitä löytäisi.
Rippikoulusta. Siellä tapasin tulevan mieheni ja aloitimme lopulta seurustella. Huomenna tulee 20 vuotta naimissa oloa täyteen.
Baarista löysin omani viime vuosituhannella.
Vierailija kirjoitti:
Löytyi ihan etsimättä laivan yökerhosta 21 vuotta sitten. Aloituksessa mainittujen ominaisuuksien lisäksi puolisoni on lisäksi hyvännäköinen, tienaa erinomaisesti, on mahtava isä lapsillemme ja kaiken kukkuraksi loistava sängyssä.
Tiedostan hyvin saaneeni jättipotin, ja pidän huolta siitä että olen kaikella tapaa hänen rakkautensa arvoinen. Exäni oli väkivaltainen, sovinistinen, dokaava ja pettävä narsisti - enkä ole kyllä hetkeäkään katunut vaihtamista vähemmän "jännään" mieheen :P
"ja pidän huolta siitä että olen kaikella tapaa hänen rakkautensa arvoinen"
Kuulostaa työläältä, luoda arvoa rakkaudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa tylsän kuuloinen mies.
Niinpä. Elämä paljon antoisampaa valehtelevan, epäluotettavan miehen kanssa, joka ei ikinä osallistu kotitöihin, ei osaa keskustella mistään ja huutaa kuin uhmaikäinen kun on jostain eri mieltä. Ei tietenkää ole itse tietoinen, että omassa käytöksessä olisi mitään vikaa eikä mitään korjattavaa omissa toimissaan ja itsessään...
Niin, et pitäis olla alistuva kynnysmatto?
Se, että osataan ottaa toisetkin huomioon ei ole kynnysmattona olemista vaan nimenomaan sitä henkistä kypsyyttä mitä tässä etsitään. Jos kaikki elämässä pyörii pelkästään oman minän ja oman tahdon ympärillä niin silloin ihminen on jämähtänyt pienen lapsen tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ja pidän huolta siitä että olen kaikella tapaa hänen rakkautensa arvoinen"
Kuulostaa työläältä, luoda arvoa rakkaudelle.
Siis eihän tuo käytännössä tarkoita mitään muuta kuin että itse kohtelee myös toista yhtä hyvin kuin hän kohtelee sinua.
Vierailija kirjoitti:
Tinderistä, siis ihan oikeasti :D
Sama täällä, vaikkei tätä(kään) kukaan usko. 😁
Työpaikalta.
Olimme molemmat naimisissa.
Erosimme ja tässä nyt ollaan.
Vuosia on jo takana 37.