' ^' ^' ^' ENSIKOIDEN MAANANTAI' ^' ^' ^'
Kommentit (32)
täällä taas sairaslomalainen " ahkerana" raottelee silmiään. Eilen oli niin paljon ohjelmaa etten ehtinyt enää kirjoittelemaan lisää.
TREFFEILLÄ oli siis tosi kivaa, kiitos kaikille paikalla ja hengessä mukana olleille, oli tosi hauska tutustua myös kasvokkain!
AMY mahtavaa jos synnytys alkaa, pidän peukkuja. Näytit niin hyväkuntoiselta ja reippaalta, suorastaan sädehtivältä, että toivon itse olevani edes jotakuinkin noin hyvässä kunnossa samoilla viikoilla :-) TURUUST ollaan kotoisin, eli sieltä se murre juontaa. En edes yritä siitä eroon, se puhetapa on osa mua ;-)
POPPIS kyseli mun näppiksen kansallisuutta... mies teki vähän säätöjä kannettavalle ja siinä samassa muuttui kieli. Meillä on kotona MAC ja sen käyttöjärjestelmä on tällaiselle ATK tumpelolle jokseenkin vieras, en sitten osannut vaihtaa kieltä ja kaikki erikoismerkit on jonkin aikaa sekaisin. Nyt tilannne taas korjattu, kuten näkyy. Ulkomailla asuessa tuttui tuohon ääkkösettömään kieleen, yllättävän nopeasti sitä taas osas kirjoitella..
MYKIS ja KESIS toivottavasti teitte hyviä löytöjä MLL:n myyjäisistä, ettekä pelästyneet tungosta (paikkakin oli aikasta hmmm. mielenkiintoinen) itse ostin pussillisen tosi hyväkuntoisia vaatteita, mm. Benetton, Girandola, GAP ja muutaman kirjan. Olihan siellä hirveä ryysis ja suurin osa hyvistä vaatteista menee heti päältä. Kurja kun ei ollutkaan koon mukaan järjestetty, kuten viimekertaisessa lastenkirppiksessä. MYKIKSEN kanssa bongattiin toisemme, KESISTÄ en nähnyt, olitteko kuitenkin paikalla?
AA kaipaili laulukirjaa. Mä ostin tuolta myyjäisistä pienen laulukirjan vauvalle (Vauvakulta), sit olen ostanut Anttilasta CD:n (Vauva, kauneimmat kehtolaulut) jossa tuutulaulujen säestyksiä ja mukana laulujen sanat. Sitä olen soittanut paljon masumönkijälle ja välillä lauleskellut. Osaisinpa minäkin soittaa itse pianoa -haaveilee-
Q voi harmi jos sulle tuli ulkopuolinen olo, pikku q käyttäytyi minusta tosi hyvin, sanoinkin että siitä saa liian ruusuisen kuvan vauva- arjesta. Mua vähän harmitti kun jouduit istumaan siinä vähän matkan päässä, niin ehkä se ulkopuolisuus fiilis tuli siitä. Oli tosi hauska nähdä :-)
Aurora jaksoitko vielä mennä shoppaamaan treffien jälkeen, vai kutsuiko koti? Itse taarustin parin kaupan läpi, mutta mitään ei löytynyt. Ihanaa jos jaksat järjestää vielä ennen joulua tapaamisen. Jännittää tulenko sinne yhtenä vai kahtena kappaleena, toivottavasti kuitenkin pääsen mukaan!
Nyt iski kova NÄLKÄ pakko mennä tekemään puuroa...
t. Heini rv 30
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8648646&p=2&tmode=1&smode…
lähden tästä salilla pyörähtään, palaan sitten kirjoitteleen enempi.
tikru
Täällä silmät ristissä työpöydän takana:( Viime yön meni suppareiden kans valvoessa klo 2:00 saakka. Siis niin ilkeeltä tuntui ja kovettui masu vähän väliä, ettei tasaista hetkeä ollutkaan klo 23-02 välillä. Soitin sit lekuriin heti aamulla ja nyt on lääkäriaika tänään klo 14:45 mulla sitten, katsotaan onko kaikki ok ja pitääkö vaan ottaa rennosti?! Liikkeitäkään en ole viiteen päivään tuntenut lainkaan:( Ihan ylirauhallinen kaveri, just kun ehdin innostua että liikkeitä tuntuu niin ne katoskin kokonaan..
Amylle tsemiä sinne, kylläpä oli kellontarkaa hommaa. Päätti pikkuinen että kyllä mä nyt vielä yksillä treffeille käyn ennen ulos tuloa:=)
Kiitos Kaima shoppailuseurasta!! Paljonkohan maksaisi lappikset postittaa, vai treffataanko jossain sit niiden merkeissä?
Heini, kävin joo vielä Stokkalla:) Ostin Poitsulle vaatteita ja henkareita sille omaan vaatekaappiin. Viiden dösään vasta ehdin!
Kiitos kaikille treffeistä, oli TOSI mukavaa! Q, pikku q oli tosi kiltisti. Mun mielestä antoi ruusuisen kuvan vauvoista, kuten heinikin tais sanoa. Susta vaan itsestä tuntui että toinen oli pahalla päällä, tai no tais ollakin mutta ei lujaa huutanut lainkaan:)
Mä kans ihmettelen SUURESTI tota Mykiksen ikää, onko totta??
Ja Kesiksen kanssa sopeuduttiin hyvin joukkoon vaikka vielä suht " masuttomia" ollaankin=)
Ehdottakaapa tytöt päivä milloin mentäis Jumboon, niin aletaan miettiä sitä näin hyvissä ajoin ennakkoon; 25.11 2.12 kuulostaisiko kumpikaan hyvältä? Niitä ehdotan, kumpi saisi kannatusta? Sitten ois 5-6 viikkoa väliä treffeillä...
Nyt töiden pariin ja bussilla lääkäriin iltapäivällä. Palailen myöhemmin kertomaan oliko " alakerrassa" kaikki ok.
Aurora + Poitsu rv 22+2
Larskulle kiitos synnytyskertomuksesta!
Kyl ny Amy on päässyt tositoimiin, jee :)
Viipero, toivotaan et Kaapo vielä tekis temput ja kääntyy ihka itsestään...pidän kovasti peukkuja huomiselle!
Hermione, onko siulla jo flunssa helpottanut?
Kiva Kandi, ku miehes on päässy kk-palkalle, kyllä se aina jossain tuntuu :)
Siru, hui kauhistus mikä pomo/työnantaja sulla on! aikas hyvin Heini olikin jo sulle kirjoitellut noista työsuhdeasioista ja varmasti sun pomo ottaa " takkiinsa" ku tolla tavalla aikas laittomasti sua pompottaa!! Toivotaan, et saa kuulla kunniansa :)
Ladie on sitten energisessä vaiheessa, good for you :))
RH83, voihan niitä liikkeitä tuntea jo tuossakin vaiheessa, ainaski sillai hipaisuina. Mut toiset on vaan herkempiä, joten eihän sitä aina tiedä...
Mörötin on kans ollut aktiivinen :)) toivottavasti sun aamuvoinnit siitä vielä paranee!
Jojolla H-hetki lähestyy :))
Ninca, kyllä se tuntuu ihhaanalta ku koti on koti...siis eihän se aina tunnu heti siltä. Sitä on sitten kiva laittaa valmiiksi, ennen kuin uusi perheenjäsen sinne kotiutuu :)
Heidillä oli ollut kiva perjantai, harmi kun et päässyt treffeille lauantaina. Mut sit seuraaville, joo :)
Toivottavasti Osse noille horkkakohtauksille löytyy looginen syy!!
Quiero, pikku Q oli sitten suloinen pakkaus, eikäs sen pieni kitinä ketää voinut häiritä...noh ei ainaskaa meitä enskattaria :))
Peipposkalle tervetuloa tänne meitin joukkoon ja onnea plussasta!!
Olin sit eilen MLL:n kirppiksellä, kuten tuossa jo Heini olikín kommentoinut. Kyllä sieltä sai mukavasti kassillisen kasaan...mulla kun ei vielä ole juurikaan mitään Hippikselle hankittuna :)
Olitkos Kesis siellä, ku olin näkevinäni sinut?
Vielä kiitos Auroralle treffien järjestämisestä :)) toivottavasti noi supparit on ihan just tätä...ne vaan tahtoo välillä kiusata. Ja ne tulee mun mielestä sillai jälkikäteen...jos oot vaik sunnuntaina kovasti touhottanut, ni sit ku rauhottuu, niin alkaa supistelee. Ja mie tosiaan olen jo " kalkkis" vaik naamavärkistä on muutkin sanoneet, et olen nuoremman näkönen :))
Ja toi 25.11. käy mulle, jos en nyt ole just sunnuntaina menos kirpparille myymään. Alustavasti kannatan :))
Mykis ja Hippis 25+1
Voi kun Amylla onkin jännät paikat!!! Jokohan siellä on Ekavekara sylissä?
Aurora, tuli mieleeni tässä että mulla oli joskus 30 viikon paikkeilla suppareita mihin liittyi sellanen pieni menkkakipu ja silloin oli sit jotkut clue-solut plussalla eli jonkun sortin emätintulehdus. Sain siihen kuurin ja käskettiin lepäillä kun sillä olis voinut olla paikkoja avaavaa vaikutusta, mutta mulla ainakin pysyi kiinni. Toivottavasti kaikki on sullakin kunnossa!
p-m & A 6kk
[color=FF00FF]Täälä heräilty pirteänä jo puoli kuusi.. rupeenkohn mä ihan aamuvirkuks, nyt kun ei oo enää töitä;)
Noh, ainakin sain miehelle aamupalan laitettua ja eväät tehtyä.. jotain hyötyä sillekkin siitä, että minä jäin kotiin=)
Hammastarkastuksessakin on jo tullut näin maanantai aamun kunniaksi käytyä.. ja mikä ihaninta, ei yhtään reikää..JES!! Vihaan hammaslääkärissä käyntiä kuin ruttoa, nyt ei tarvii sitäkään sitten miettiä.. synnytyksen jälkeen pitäis mennä sitten röntgen kuviin, mutta ei muuta.
Oli muuten tosi kurja maata siinä tuolilla, kun tuo selkä on ihan älyttömän kipee ja massu painoi ilkeästi ja kaiken lisäksi tiiti sitten päätti ryhtyä aamujumpalle, onneksi ei tarvii enää mennä ennen synnytystä!
Voih, jokohan amy on nyytinhaku reissulle päässyt! Pian taidetaan saada lisää enska vauvoja=)
Kivoilta kuulosti nuo teidän treffit.. jos me treffataan jyväskylässä, niin mistäs me saadaan enska-vauva treffeille?? Kun eikös molemmilla treffeillä ole yksi vauva sentään ollut=)
Juu, kai sitä pitää ruveta päivän askareisiin, että saa jotain tehtyäkin tänään. On se vaan niin ihana olla kotona, voisin vaikka tottua tähän.. tai no katotaan mitä mieltä olen kuukauden päästä, kun nyt kuitenkin on vasta kolmas päivä kotosalla;)
jep, palailen myöhemmin.. nyt pyykkiä koneeseen laittamaan kiireen vilkkaan!
terkuin siru ja tiiti rv 27+6[/color]
Mulla kyllä on sellaista menkkamaista jomotusta ollut nyt päivittäin, josko sit ois jotain tulehdusta ilmassa:( Mullahan oli pissassa plussalla kaksi viikkoa sit joku arvo En nyt muista mikä .... HITSI, neuvolakortti unohtui kotiin, nyt mentävä hakemaan se vielä ennen lekuriin lähtöä!!
Olipahan lukeminen kuulumisissa, kun keskiviikkoillasta lähtien kaikki lukematta. Meni rattoisasti pari ekaa työtuntia - ja työnantaja tykkää...
AA oli lastenlaulukirjaa kysellyt. Itse löysin Tammen kultaisesta lastenlaulukirjasta (tms) paljon oman lapsuusajan lauluja. Ostin sen isyyspakkausta ajatellen, kun meillä miehen kanssa aina toisinaan noita lastenlauluja lauleskellaan, mutta sanat tahtoo olla vähän hakusessa.
Auroralla toivottavasti kaikki masussa ok suppareista huolimatta.
Viime viikon loppupuolen olin siis lomalla ja siksi poissa palstalta. Torstaiaamuna oli neuvola ja sieltä kuulumiset lyhyesti tässä:
Paino: +0,645 kg/vk (yht. 5,8 kg raskausaikana) -> vähän liikaa kun lähtöpaino oli jo 8:lla alkava
Turvotus: -
RR: 120/77
Pissa: puhdas
Hb: 121 (laskusuunnassa -> lisärauta ei ole pahitteeksi -> vatsa aivan sekaisin Obsidanista)
Sf-mitta: 19 (alakäyrällä ja sama kuin viimeksi, mutta eri mittaaja ja lääkäri sanoi aina saavansa muita pienempiä tuloksia ja moisen pompsahduksen olevan normaalia tässä vaiheessa)
Tarjonta: PT (tosin pieni möyrii tuolla miten sattuu)
Syke: 155
Liikkeet: ++
Neuvolan jälkeen lähdin sitten hakemaan mamaa asemalta ja nappasin " vanhoilla vihreillä" 8 päiväsakkoa maksettavakseni - hippasen potutti. Otanpa jatkossa opiksi. Olisi sille rahalle muutakin käyttöä löytynyt.
Maman kanssa leivottiin parisataa perunapiirakkaa (olikin aikamoinen urakka niissä) - hyviä tuli :)
Viikonloppu meni leppoisasti kotioloissa joulustressiä " suunnitellessa" . Ja nyt on taas arki alkanut. Huomenna sokerirasituskokeeseen heti aamusta.
Siinä masun ja minun kuulumiset tällä erää.
Mukavaa, että teillä oli onnistuneet treffit :)
Nyt töitä tekemään viimein...
t. Essi, rv 25+6
Neuvolasta terveisiä. :) Sydänääniä kuunneltiin ja reippaastihan se pieni sydän siellä jumpsutti. Isukkikin kuuli nyt ensimmäistä kertaa äänet! (vaikka jo tuossa aikaisemmin väitti kuulleensa että vaavi puhuu itsekseen masussa, hih)
Huojentunut on mieli kun verenpaineet ja hemot yms oli hyvät, eikä painoakaan ole tullut " liikaa" . Nyt sitten odotellaan innolla seuraavaa ultraa, joka on JO 2,5 viikon päästä! JEE!
Muutenkin on hyvä fiilis kun päästiin vähän " lähentymään" miehen kanssa eikä tullut mitään jälkivuotojakaan.. Jospa se vaiva olisi vain ollut tuolla ihan alkuraskaudessa. :)
Hymy on siis herkässä tänään! Toivottavasti muillakin!
Mammanalku + tiitiäinen 16+3
Kuten mammanalku, mäkin pääsin eilen vähän " lähentymään" ;)
Ja eilen muutettiin makuuhuoneen järjestystä siten, että tänään saatiin tuotua huuto.netistä löydetty pinnis tuohon omalle paikalleen asukkia odottamaan :) Se sopii nurkkaan kuin nakutettu, jos olisi 3cm enemmän leveyttä niin jo olisi ongelmia... Eli varsin hyvä ostos, ja hintaakin vain 65e.
Ihanaa kun on maanantai! Mä niin kammoan sunnuntaipäiviä, kun ei ole mitään tekemistä ikinä. Mies on aina vapaalla sunnuntaisin - mikä olisi muuten kiva, mutta kun se tuijottaa vähintään kuuden tunnin ajan telkkaa äänet ihan täysillä, mikä puolestaan karkoittaa mut makkariin korvatuplat korvissa mököttämään. Mä inhoan telkkarin huudatusta varsinkin aamuisin, ja mies taas pitää aina tosi kovallaan, joten sunnuntait menee riidellessä moisesta pikkuasiasta.
Nyt on tiedossa ihan kiva päivä, kun miehellä on vapaata, ja me voidaan lähteä kaupungille yhdessä tekemään heräteostoja. Ajattelin intoutua laittamaan sellaisen Nalle Puh -boordin tuohon pinniksen puoleiseen seinään tänään, joten täytyy metsästellä boordiliimaa jostain...
Muhku taas eilen viihdytti miestä potkimalla sitä selkään vaikka kuinka pitkään, kun illalla yritin nukkua miehen selkää vasten. Muu yö menikin ihan plörinäksi, kun oli niin puuduttavaa vaihdella niiden kahden kylkiasennon kesken koko yö... Miten tätä voi jaksaa vielä kaksi kuukautta?! Lonkat kipeät ja koko kylki puuduksissa, ja se asennon vaihtokin on niin tukalaa kun sattuu ihan joka paikkaan... Pitäisi varmaan mennä vaan tosi väsyneenä nukkumaan, niin nukkuisi ainakin jonkin aikaa sikeästi.
Nyt loppuu valivali, ja mä siirryn tuohon sängylle mukavampaan asentoon (Muhku ei tykkää tästä koneen ääressä istumisesta yhtään).
Kandi & M 30+4
Voi Jehna, Amy on päässyt synnärille jee jee....launataina se vielä kirosi että mikään paikka ei ole muuttunut mikskään ja että varmaan ei pääse ajoissa synnärille.....kuten sielläkin jo asiasta keskustelimme, sitäpä ei koskaan tiijä ja niinhän siinä sitten kävi.
Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Kaima, toivottavasti kaikki on sulla kunnossa, ikävää aina tollanen kun pelästyy.
Kiitos laulukirjavinkeistä, pitää ryhtyä oikeen toimiin.
Isänpäiväpakkausta/Isyyspakkausta täälläkin ajattelin värkätä, kohtahan se on meidän ukolla sellainen puoli isänpäviä kuiteskii.
Ajattelin leipoa ihan pienen kakun sellaisen perinteisen mansikka täytskärin ja sitten sen " isyyspakkauksen" niin saa mukavan yllärin sitten isänpäivänä.
Mitenköhän sen kakun sais salaa tehtyä....ei varmaan mitenkään.....
Nyt on pakko ryhtyä töihin, on niin hirveesti hommia.
AA ja neiti 32+2, mihenköhän nää kaikki viikot on oikein kadonnu ? vastahan mä plussasin.......
Ai juu niistä marraskuun treffeistä 25.11 sopii mulle paremmin, kun 2.12 meillä on miehen firman pikkujoulut joihin yritän päästä mukaan ihan vaan hyvän ruaon takia ( minäkö ahne...ehei....)
Täytyypi tännekkin kirjoitella, tuli sata kertaa parempi olo heti aamusta kun näitä juttuja luki.
Meillä ollaan ihmetelty nyt jo muutamia viikkoja miksei pikku otuksen liikkeet tunnu vaikka miten on kokeiltu eri asennoissa, kaikki kehunu miten aikasin on ite tunteneet, meillä kun viikkoja jo 22+3, ja jotenki tullut vertailtua siihen, vaikka meillä toi istukka on edessä ja vähän vaimentaakin.. Noh, viime yönä sitten oltiin nukkumaan menossa ja tuleva isi siinä jutteli mahalle ja silitteli kevyesti, kun pieni yhtäkkiä potkaisi niin lujaa, että isikin sen tunsi! Oli siinä ihmettelemistä, kun noin selkeesti tuntu eikä aikasemmin olla huomattu. Tai ehkä ne liikkeet on ollut niin pieniä ettei ole vaan tullut huomioitua :)
Hyvillä mielin heräsi tänä aamuna, huomista neuvolaa odottaen.
Ei kai tässä muuta, toivottavasti myös me mahan kanssa päästäis seuraaville treffeille. Nyt koirien kanssa lenkille, jaksamisia kaikille!
Kun on ihan paska ilma. Niin ja edelleenki yskä jatkuu. Mun täytyy varmaan mennä sinne lääkäriin, jos sais jonku kuurin.
Mutta jotain iloa tähänki päivään. ÄITIYSPAKKAUS TULI! Käyn hakemassa sen samalla kun käyn kaupassa. Voi että musta on niin ihanaa päästä penkomaan ja hypistelemään sitä. Jotenki tää raskaus tuntuu taas todellisemmalta.
Aamulla kun bongasin sen pakkauslapun aloin ajattelemaan synnytystä. Yritin kuvitella itteni synnyttämään, mutta se tuntu vielä aika utopistiselta ajatukselta. Miten teillä muilla, ootteko paljon miettiny sitä? Onko teillä jo toivomuksia sinne synnärille? Mä en osaa toivoa muutakun että avautumis vaiheessa jos pääsis johonki kylpyammeeseen, kun osaan rentoutua parhaiten vedessä. En kyllä tiedä onko se mahdollista Taysissa?
Onkohan Amy jo tositoimissa? Mua oikeen jännittää sen puolesta. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Toivottavasti Ossen olo paranee, niistä lääkkeitten sivuvaikutuksista. Ei tunnu varmaan kovin hyvälle.
Olisi muuten hauskaa tehdä tänne Tampereellekin se tapaaminen. Meitä kun tuntuu täällä olevan aika monta ja olis kanssa ihan kiva saada nimille kasvoja.
Mutta taidampa mennä hakemaan sen pakkauksen kun en pysy enää housuissani.
T: Hermione ja poju rv 25+4
Reipas enska on täällä just herännyt... tai no tunnin verran oon tässä heräämistä tehnyt. Ihan käsittämätön rytmi mulla nykyään, nukun koiranunta alkuyön, eli heräilen koko ajan ja sit nukkua posotan puolille päivin. Eilen jo mietin, et pitäiskö yrittää korjailla rytmiä jotenkin, mutta todettiin sit miehen kanssa, että kohtahan se menee ihan sekaisin kuitenkin... ehkä synnytykseen varautuen olis vaan hyvä nukkua niin paljon ku pystyy. Se vähän harmittaa, jos synnytys sit alkaakin yöllä, kun en oo vielä saanut yhtään nukuttua.
Amy taitaa olla synnytyshommissa, kylläpä jänskyttää!!
Aurora on kans valvonut supistusten kanssa. Mulla kans supisteli, kun mulla oli joku tulehdus rv 17-18, joten toivottavasti lääkärissä löytävät syyn, jos se on joku samantyyppinen.
Vai on se Mykis kalkkis... :) hauskaa ku täällä palstalla ei tuu mietittyä toisten ikää ollenkaan.
Essillä oli ollut vilkas loma. Harmi nuo sakot... mutta että 200 perunapiirakkaa!! Kääks, mikä homma!
mammanalku ja kandi on lähennelleet miehiään... tais sit kandinkin sunnuntai muuttua kuitenkin ihan hyväksi telkkarin huudatuksesta huolimatta!
Hennalla oli hyvä mieli potkuista. Mäkin muistan, kuinka loistin naantalin aurinkona, kun mies tunsi ekat potkut... ja edelleenkin hymy nousee kun Santeri potkuttelee menemään. Se on musta vaan niin ihanaa!
Hermione pohti synnytysasioita. Mullahan ne nyt pyörii alituiseen mielessä, ku ei oo muutakaan tekemistä. Mulla on vaan muutama toivomus: avautumisvaiheessa ehkä ammeeseen (TAYSissa on sellanen, mutta sitä pitää muistaa erikseen pyytää kun ilmoittautuu tai jo sillon, ku soittaa et on tulossa) ainakin kokeilemaan, miltä se tuntuu. Toivon, et eppari tehdään vaan, jos on ihan pakko. Mua ei saa pakottaa selälleen. Mulle ei saa antaa kohdunseinämän läpi pistettävää puudutetta (en muista nimeä) - ellei sit oo niin, et mikään muu puudute ei oo siihen mennessä toiminut. Muuten oon päättänyt luottaa täysillä kätilöihin. En jaksa hirveesti suunnitella, kun synnytys ei kuitenkaan mene suunnitelmien mukaan.
Mä muuten soitin neuvolaan niistä horkkakohtauksista, tätsy lupas kysyä lääkäriltä mutta oletti, että asialle ei oikein voi mitään, jos kerran kuumekaan ei nouse. No, kärvistellään sit se vähän aikaa, mitä se aamua iltaa kestää, ei kai siinä muuta.
Jeps,mutta siinä tän aamun löpinät. Palaillaan taas!
-Osse ja Santeri rv 37+5
Nyt ihan ennen kuin luen muiden juttuja tarkemmin, niin kerron, että täällä sitä taas ollaan kotona - yhtenä kappaleena.
Illalla lähdettiin synnäriä kohti ja supistuksia tuli autossa jo 8 ja 6 minuutin välein. Polilla suoraan käyrille, missä näkyi, että vauva voi hyvin, mutta supitukset harveni. Kohdunsuulla tilanne oli pehmennyt ja sormelle auki, mutta kanavaa vielä pari senttiä jäljellä.
Kun ei tilanne tiivistynyt, niin jäätiin sairaalaan yöks ja sain sellaisen piikin, minkä piti lopettaa " turhat" supistukset ja jos synnytys olis käynnissä, niin ne jatkuis. No ne harveni, mutta tuli tosi kipeinä. Enkä saanut nukuttua. Joskus kolmena aikaan otettiin lisää käyrää ja sitten sain supon kipulääkettä ja unilääkkeen, mistä kummastakaan ei tuntunut olevan alkuun apua. Sain kuitenkin nukuttua muutaman tunnin aamusella.
Aamulla lääkäri tutki kohdunsuuntilanteen, eikä siellä ollut muutosta. Ultrattiin tarkasti ja meidän neidillä on painoa nyt n.3100g. Eli siro tyttö on tulossa. (Uskalsin siis kysyä sukupuolta, kun oli niin mukava kätilö.) Supistukset jatkuvat edelleen harvakseltaan kipeinä, mutta kotiin lähettivät odottelemaan, kun ei kuulemma näillä viikoilla vielä käynnistellä. Että tässä nyt kaurapussi masulla yritetään olla ja kohta nukkua lisää. Mutta tietysti pääasiat ensin ja tänne... ;o)
Äidille jo soittelin ja siltä tuli itku. Nyt tarttis vielä soittaa avopille. Huh! Mutta hyviä vointeja kaikille! Lueskelen teidän juttuja ja kommentoin enemmän myöhemmin.
-Amy ja pikkuneiti, rv 39+4
Mutta pakko oli tulla sanomaan moikka Amylle, ihanaa että kaikki on hyvin ja onnea tytöntylleröstä:)) Ettekähän te sen tytsyn parin päivän sisällä syliin jo saa...
Nyt lähden, " Tapsa" odottaa:))
... olin ihan varma et nyt tuli Amylle lähtö... no tsemppiä kärvistelyyn, kyllä se sieltä kohta :-) Lähettelen sulle sellasia suppareita jotka pistää oikeesti tapahtumaan :-D Ja pidäthän meidät ajan tasalla...
Ei taaskaan irtoo muuta juttua...
JoJo ja Viivi edelleen 39+0 :-)
Yövuorot takana päin ja toipuminen niistä menossa. Nukuin tosi rauhattomasti viime yönä ja tänään parin tunnin kaupungilla olon jälkeen oli voimat ihan pois. Hyvä kun jaksoin kotiin kävellä. Kävin heti lepäilemään ja nyt on taas sellainen olo, jotta tolpillaan pysyy. Sinänsä oli ihan kiva käydä kaupoilla. Löysin kummipojalle synttärilahjan ja itselleni kivan tunikan sekä joulukorttiaskarteluja varten matskuja.
Siru oli selviytynyt urheasti hammaslääkärireissusta. Mulla olisi marraskuussa tarkastuaika ja toivon todella ettei reikiä olisi. Paikkaaminen kun on niiiiin inhottavaa. Toisaalta hyvä on pitää hampaista huolta, jottei isompia ongelmia tule.
Aurora oli menossa lääkäriin. Toivottavasti siellä selviää, että kaikki ok. Tulet varmaan kertomaan kun koneen ääreen ehdit/jaksat tulla.
Mammanalku, ihanaa kun yhdessä vauvan sydänäänet kuulitte. Minun mies on tulossa myös seuraavalle neuvolakäynnille ja toivotaan, jotta pienen sydämen vauhdikasta menoa kuullaan silloinkin.
Henna kirjoittelit vauvan liikkeistä. Minusta tuntuu niin pitkältä ajalta odottaa, jotta todella tuntisi tuon masuasukin olemassa olon. Maltti on valttia tässäkin asiassa... Mutta hieno tunne varmasti. =)
Peipposkalle tervetuloa enskattarien joukkoon! =)
Mitähän muuta piti kommentoida... Ai niin, harmillista kun Amy vielä jouduit kotiin. Toivottavasti pikkuneiti päättäisi pian haluta maailmaan äidin ja iskän syliin.
Monet teistä kirjoitteli, jotta MLL:n kirpparilla olitte käyneet? Missäs sellainen järjestettiin? Ja muutenkin, tiedättekö hyviä kirpputoreja pääkaupunkiseudulla tai Jyväskylän seudulla? Nimenomaan sellaisia, missä lasten vaatteita ja tavaroita myydään.
Mua odottaa tuolla pino silitettäviä vaatteita ja kalakeiton teko. Eipä ne valmiiksi tule, ellen tartu hommin ja heips tällä erää.
t. iida-linnea 13+5
Heips vielä! Unohtoi edellisestä, jotta noista ehdotetuista päivistä 25.11. olisi parempi minulle. Silloin 2.12 olen töissä.
t. iida-linnea
...kun oottelen isäntää raksalta kotiin. Ja olihan mun pakko tulla katsastamaan Amyn tilanne ja voih, toivottavasti se on nyt SITÄ! Tsemppiä kovasti Amy, vaikka tuskin näitä lueskelet jos on lähtö tullut. Jänskää! Ja pakko toitottaa noita omia viikkojakin kun tänään maanantaina se ois sitten 39+0!!
Nyt ei noin muuten irtoa mitään järkevää tähän aikaan yöstä joten palailen myöhemmin (tai aikaisemmin, miten sen nyt ottaa :-)
Pääsinpähän alottamaan pinon kuitenkin :-D
JoJo ja Viivi rv 39+0!! (Pakko mainita monta kertaa...)