Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

' ^' ^' ^' ENSIKOIDEN MAANANTAI' ^' ^' ^'

23.10.2006 |

Pinon aloittajaksi, jee!!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä venytyttää niin kovin, ja pitäisi jaksaa koneella istua. Tässä sitä aina tuntee, miten tää istuma-asento ei ole ihmiselle se luonnollinen! Vaikka toisaalta masu on jo sen verran iso, että oli asento mikä tahansa, niin ei se oleminen ihan normaalia ole. =)

Amyä ne jaksavat supparit piinata. Mä luin just viikonloppuna Vau-kirjan Vauvan syntymä -pikkukirjasta, ja siinä kehotettiin muistamaan, että elelee supparin kerrallaan ja " yksikään niistä ei tule enää takaisin" eli jokainen tekee sitä työtä omalla tavallaan... En tiedä, miten motivoitunut sitä jaksaa väsyneenä olla. Tsemppiä!!

Jospa Mörötin kävisi pyöräyttämässä meille enska-vauvan perjantain JKL-treffeille tässä välissä? =) Tai no, sun masu on jo niin iso, että eikös se käy meille vauvasta! Ai, mutta Mii näistä jo vauvan saaneista enskoista oli ainakin Jyväskylästä. Vieläköhän Mii käy lueskelemassa meidän juttuja?

Kandiko se valitteli yöllisiä kääntymisiä? Sama vika täällä, vaikka päivisin menee vielä suht' mukavasti, yöt ovat yleensä aika rasittavia. Herään joka kyljen kääntämisellä, käyn pissillä 2-4 krt/yö ja paikat on löysät ja kipeät! Selästä ja lonkista oikein kuuluu semmoista pauketta kun nostan tai käännän itseäni. Tuntuu, että ainoastaan nahat pitävät tätä ruhoa kasassa tuosta lantion kohdalta. Tyyny polvien välissä / alla / selän takana tms. on auttanut, suosittelen!

Onneksi olen kuitenkin ihmeen kaupalla säilyttänyt kiinnostuksen petipuuhia kohtaan; muu ei siinä ole muuttunut kuin ehkä vähän hitaat asennonvaihdot ;-). Joskus olen kyllä huomannut, että jos masua ja tätä löysyyttä ei ole tarpeeksi ottanut huomioon miehen kanssa " lähentyessä" (mainio ilmaus :-)), ovat paikat oikein erityisen kipeät ja kääntyily vaikeaa jälkeen päin. Hm. Olen minäkin vain odotellut sitä päivää, jolloin joko itsestä tai miehestä tuntuu, että tää keho ei nyt ole muuta kuin vauvan kasvatusta varten vähään aikaan. Mut ainakaan mies ei ole osoittanut mitään merkkejä siihen suuntaan, ja pitää masua seksikkäänä. Fiksu mies, olen iloinen.

Essi, 200 perunapiirakkaa kuulostaa taivaalliselta mutta työläältä. Vau! =) Joko te joulua varten leivoitte? Meilläkin on oman mamman kanssa tapana tehdä piirakoita jouluksi. Saa nähdä, miten meidän pipari- ja piirakkatalkoiden tänä vuonna käy! Pitää varmaan vaan kerätä voimat ja ryhtyä hommiin joku viikonloppu tässä. Onhan se hyvää synnytyksen valmistelua. :-)

Nukuttaa! Mä nukuin viime yönä 11 tuntia, tosin katkoksin mut nukuin kuitenkin. Ja vielä vaan pitäis koisia. Pitänee tänä iltana ottaa taas vaihteeksi Obsidan.

Noista lääkkeistä muuten, syöttekö kaikki D-vitamiinilisää nyt? Mulle se tyrkättiin neuvolassa rutiininomaisesti lokakuun alusta, ja rupesin sitten saman tien syömään Multitabs 2 Plus -monivitamiinia, josta saa myös sen 10 mikrogrammaa D-vitamiini jos ottaa 2 tablettia päivässä. Kesän tähän asti en siis syönyt muuta lisäravintoa kuin rautatabletteja, nyttemmin niitä enää harvakseltaan kun hemppari nousi helposti yli 130:n.

No, ei se varmaan tässä muu auta, kuin ryhtyä g-hommiin taas.

Morjens,

Terkuin Ladie ja pikku-L rv. 33+4

Vierailija
22/32 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ekaks, mitäs se amy täällä taas? mä olin jo ihan satavarma et oisit tositoimiin päässyt. nooh, eiköhän se tyttönen sieltä pikkuhiljaa sitten tule.

muutkin valitelleet huonoa nukkumista. mulla viime yö kyllä ihan mahdoton! koko ajan tuntu et liian kuuma, vaikka ikkuna oli auki. ja tietty sit kun ite pyörin ja hyörin niin simppiskin pyöri ja hyöri, eli ainoastaan mies onnellisena nukkui... no, kolmen jälkeen sain kunnolla unen päästä kiinni.

ja noista nukkuma-asennoista: massullaan: mun ei-raskausajan vakioasento, voi kuinka sitä kaipaankaan, selällään: painaa virtsarakkoo yöllä, enkä oo koskaan osannut nukkua selällään, vasemmalla kyljellä: simppis on rauhallinen, mutta ilmeisesti kohtu painaa keuhkoja kohti kylkiluita-> pitemmän päälle alkaa pistää ja painaa yöllä ja sitten oikeella kyljellä: ei satu mihkään mutta simppis aktivoituu tässä asennossa. eli vielä pari kuukautta pitäs jotenkin näitten asentojen kaa kärvistellä ennen kuin pääsen masuasentoon palaamaan.

mammanalku ja kandi + tietty muut: hyväks koetty lähestymisyritys on myös pyytää miehukselta apua rasvauksessa. eilen saunan jälkeen pyysin apua selän rasvaukseen ja tuotti kyllä hyvän tuloksen;) eikä tartte välittää hepenistäkään kun sen rasvaus on kuiteski helpointa ilman vaatteita:)

ikävän kuulosia vaivoja auroralla, mutta onneksi pääset tänään lääkärille katsastaan onko tulehdus tms. tulehan sit kertomaan uutisia.

siru: kyllä se aika kotonakin menee, nimim. viidettä viikkoa saikulla. tai mä täytän päiväni sillä et käyn salilla, mut aika paljon tulee löhöiltyä ja katteltua elokuvii jne... ehkä sit oikeella äippälomalla siivoilen:)

onnea hennalle masukin potkuista:)

hermione: juu, tampereen seudun treffit ois jättekivat! kun nyt ei oikein kellään muulla kuin millillä oo kasvot täältä suunnalta, tai kyllähän tuo burdekin käy meitä aina moikkaamassa. mut moni nimi on kasvoja vailla.

ladie: mun mies kans jotenkin oudosti tykkää tästä massusta. kovasti sille puhelee ja silittelee, ja joskus se paijailu kohdistuu sit ihan äitiinkin kun masun kans pääsee vauhtiin;) outo mies kyllä, välillä kutsuu mua hautomoksi, eikös olekin romanttinen nimitys:)

nyt oottelen josko miehus joskus töistä tulis niin päästäis kauppaan. hui, huomenna aikanen herätys kun sovin kaverin kaa että nähdään jo kahdeksalta salilla...

tikru ja simppis 30+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi amy, olin kyllä ihan varma, että lähtö tuli. Pitääpä toivotella sellaisia oikeita suppareita sinne! :)

Täällä oli puhuttu vauvan liikkeistä. Itse taisin tuntea jotain kuplintaa tms. jo viikolla 16. Mutta todellakin se oli sellaista kuplintaa. Kunnolliset potkut taisin tuntea joskus viikolla 18-19. Ulospäinkin ne alkoivat tuntua jo silloin, joskin aika satunnaisesti. Nyt ovat tuntuneet jo n. kolmen viikon ajan ulsopäinkin, aina vain selvemmin. Eiköhän tämä liikkeiden tunteminenkin ole aika yksilöllistä ja varmaan myös vauvasta kiinni (ja ehkä istukan sijainnista yms.).

Neuvolakuulumsia:

rv 25+5

Paino noussut yhteensä n. 8 kg (kolme kiloa viime kerrasta!!!!!!!)

Bp 117/63

Hb 108 -> määräsi uutta toista rautalääkettä Obsidanien tilalle, kun hemppa ei ole noussut viime käynnistä kuin muutaman pykälän (viimeksi oli 106)

Sydänäänet +

Liikkeet ++

Sf-mitta 23.5 eli keskikäyrillä mennään.

Painonnousua kauhistelin ääneen neuvolassa, mutta neuvolatäti (eri kuin normaalisti) oli sitä mieltä, että minun kokoisella (viittasi siis lähtöpainoon, ei pituuteeni) pitäisi painon nousta (koko raskaudessa) VÄHINTÄÄN 15kg, kuulemma hyvä vain, että on noussut. 52kg tällä hetkellä paino ja jos tätä menoa jatkuu tuo nousu, niin painan varmaan 70kg lopussa :p Miten niistä kiloista ikinä pääsee eroon... Jos äitiini ja äidinäitiini tulen, niin en pääse mitenkään. Kiva.

Rumpali antoi neuvolatädillekin rumpusoolonäyteen :D Heilui ja potki ihan vimmatusti, kun täti kuunteli sydänääniä. Ihana pienoinen.

Oli kivan kuuloiset olleet enskatreffit jälleen! :) Koskas me pohjoissuomalaiset päästäis treffaamaan?! :O

Han ja Rumpali 25+5

Vierailija
24/32 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

supparit jatkuu, vaikkei kauheen tiheesti, mutta niin kipeenä, että mä tartten jotain muutakin kuin tuota kaurapussia. Meen uudemman kerran sinne sairaalaan, josko sieltä sais lievitystä.

-amy-

Vierailija
25/32 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lääkärissä käyty. Kaikki paikat oli hyvin kiinni, eli kaikki sen puoleen ok. Pissanäyte ja emättimen bakteeri-viljely otettiin ja loppuviikosta pitäisi tuloksia niistä saada. Sairaslomaa kirjoitti mulle 2 viikkoa! Lyhyemmästä ei k uulemma ole apua ja pidempää en huolinut. VOI ITKU, mitä mä teen kotona kaksi viikkoa:( Sanoi että nyt otettava iisisti ettei käy huonosti! Eli lepoa, lepoa ja lepoa..

Poitsulla (oli siis edelleen selvästi poika) oli kaikki hyvin, painoa komeat 530g ja pituutta 27cm. Yläkäyrällä mennään:)) Liikkui siellä koko ajan ja suullaan maiskutteli silleen hassusti. Istukka peittää 100% etuseinän, joten vaimentaa siksi liikkeitä tosi paljon. Mutta pitää niitä liikkeitä koittaa seurailla silti, vaikkei taas ainakaan viiteen päivään tuntunutkaan mitään. 4D kuvaa ei kasvoista oikein saatu, kun piti käsiä koko ajan naaman edessä ja heilutteli nyrkkiä:=) Mutta se tärkein asia oli kuitenkin kunnossa, että kaikki minulla ja Poitsulla hyvin!

Tulipas omaa napaa, sori! Nyt menen päikkäreille ja huomenna kirjoittelen kunhan olen herännyt. Kyllä muuten hävetti pomolle pistää viestiä, varmaan hyppii seinille kun olen 2 viikkoa pois:=(

Illanjatkoja!

Aurora + Poitsu

Vierailija
26/32 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taas!

Ilmeisesti kuumeilija-ystäväni Juska jo kävikin pyynnöstäni raportoimassa meidän perheen kuulumisia vime viikolla. Isot kiitokset Juskalle!!

Pääsimme viimein kotiin juhlimiaan " synttäreitä" , viime viikon maanantaina 16.10. rv tasan 39 syntyi meille pienen pieni tyttö Ahaa, josta sitten tuli parin muun enska-vauvan kaima Aino. Neitokainen painoi syntyessään vain 1940 g, pituutta oli 44 cm ja pipo 30,5 cm. Pienen kokonsa takia neiti lähti synnytyssalista suoraan keskolaan ottamaan alkuvauhtia elämään. Kolmen vuorokauden iässä neiti sitten siirtyikin äitinsä seuraksi osastolle. Siellä sitten aloimme kovasti kerätä lisää painoa, ja vihdoin tänään pääsimme kotiin! Viikko sairaalassa oli kovasti rasittavaa aikaa ainakin äidille ;)

Pikkuinen on ollut hiukan ihmeissään ympäristön muutoksesta, mutta tällä hetkellä hän nukkua tuhisee tyytyväisenä vaunuissaan keskellä olohuonetta :) Ruokaa hän syö pullosta, koska painoa on vähän ja sitä pitäisi saada lisää paljon :) Hoitajat suosittelivat näin, koska rinnasta imeminen olisi pikkuiselle vielä liian raskas tapa saada ravintoa. Toistaiseksi siis näin, katsotaan josko jatkossa pääsisi joskus imettämäänkin!

Ai juu, ja synnytys meni niin nopsasti, ettei siinä ole paljon kertomista ;) Oksitosiini tipalla lähdettiin " testailemaan" vaikutusta meikäläiseen ja silloin vielä masuasukkiin maanantai aamuna noin klo 10.30. Lääkäri kävi puhkaisemassa kalvot joskus puolilta päivin, jotta saatais hommaan vauhtia... Alkuun tuntui pitkään, että vaikutus on meikäläiseen heikonlainen, mutta kun vauhtiin päästiin ei kauaa jahkailtu ;))

Kätilön kanssa ihmettelimme yhdessä jälkikäteen, että milloin kirjataan synnytys alkaneeksi. Päädyimme lopulta klo 15.30 aikaan. Neljän aikaan alkoi jo tuntua sen verran ikävältä, että pyysimme kätilön paikalle ja hän ehdotti aqua-rakkuloita. Selkään laitettiin 7 kpl aqua rakkuloita kahden kätilön voimin. Laittaminen kieltämättä tuntui ikävältä, mutta lopputulos oli sen arvoinen, koska sillä supistuskivut keskittyivät vain vatsan puolelle... Avautumisvaihe kesti yhteensä 1 h 35 min. Viiden aikaan kätilö tuli katsomaan tilannetta ja ottamaan jotain näytettä, jolloin kohdunsuu oli reilu 5 cm auki. Tässä vaiheessa oli puhetta epiduraalista, mutta kun puudutus" jengi" oli tulossa, oli kohdunsuu lähes kokonaan auki, joten heidät käännytettiin ovelta takaisin ;) Tyttö tuli maailmaan klo 17.22, ponnistusvaiheen kesto oli 12 min, ja jälkeiset eli viimeinen vaihe 17 min. Kokonaisuudessaan projekti siis kesti noin 2 tuntia :) Että ei siihen turhan kauaa mennyt, puudutuksia ei tosiaan ehditty laittaa sitten lopulta lainkaan... Kyllähän ne supistukset loppuvaiheessa oli aika kipeitä, mutta jotenkin ne kesti just sillä, että niiden tiesi menevän aina ohi. Ei siis jäänyt minkäänlaisia traumoja :)

Kätilö oli aivan mahtava ihminen, ja kävimme vielä tänään lähtiessä häntä erikseen kiittämässä. Kaiken kaikkiaan oli hyvä kokemus, voisin ruveta hommaan uudestaankin ;))

Nyt ihmetellään sitten täällä kotona, lepoa tarttis tämä äitikin, mutta en millään malta kun olen kerran kotona vihdoinkin! Ei se viikko sairaalassa mitään lepoa ole, mitta alkoi tulla jo täyteen!

t. Ope ja pikkuneiti " Ahaa" , josta tulikin sittemmin Aino, tänään 7 vrk

Vierailija
27/32 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladie, ei niitä piirakoita mitenkään erityisesti jouluksi tehty, mutta eiköhän niitä sinne asti riitä. Ja kyllä tuohon likelle 12 tuntia meni aikaa, mutta saapahan syödä niin että napa natkuu :)

Aurora oli saanut saikkua. Mä kyllä keksisin helposti kuinka kuluttaa pari sairaslomaviikkoa. Joulukorttistressiä tässä pukkaa kiitettävään tahtiin, kun kehittelin idean, jonka askartelu ei ole ihan helpoimmasta päästä. Eli nyt kun alottelee tekemään niin saa ehkä jouluksi valmiiksi. Pari lomaviikkoa menisi oikeinkin rattoisasti askarrellen ja neuloen. Mutta ei se pelkkä työmotivaation puute oikein riitä sairasloman syyksi.

Unohtui muuten siitä neuvolakuulumisviestistä silloiset viikot eli 25+2 tuloksia olivat.

Ei kai tässä taas muuta. Joulukorttiaskartelu jatkukoon. Ja iltapalakin pitää jo kohta ottaa, kun klo 20 alkaa sokerirasituspaasto :(

Illajatkoja!!

t. Essi, edelleen 25+6

Vierailija
28/32 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia Ykkösopelta! Siis että kaikki meni loppujen lopuksi noin sulavasti synnytyksessä, vaikka sullakin taisi sitä loppuviikkojen kärvistelyä (ja hermoilua) riittää... Jos pikkuneidistä on netissä kuvia, laita linkkiä!

Ja Amylle toinen yritys synnärille... Jospa nyt! :)

Voi kun alkaa tuo synnytys jo tuntua ajankohtaiselta vähitellen! Onhan siihen vielä kaksi kuukautta, mutta se ei ole paljon. Ja jos Muhku on jo nyt 1,7-kiloinen, voin yrittää elää toivossa, ettei menisi kauhean yliaikaiseksi... Varsinkin kun saatetaan mennä viikkoa pitemmällä kuin neuvolan mukaan. Kuluisi nyt aika vaan, mä haluan jo synnärille!! :)

Ajateltiin olla hätähousuja ja leipoa tähtitorttuja tänään. Taikina on jo sulanut, joten ei kun hommiin. Ulkona sataa kaatamalla vettä, joten ehkä tortut ja glögi piristäisi mukavasti...

Kandi & Muhku 30+4

Vierailija
29/32 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä koneen äärestä, äijä tyhjentää kerrankin tiskikonetta jonka oli täyttänytkin, ruoatkin oli tehtynä kun töistä tulin tänään<3

Ossekin jo kyseli siitä mun kaverista, tyttö tuli, hurjat 2700 g painoa, oli kyllä NIIIN pieni ja ihana!! Kaveri oli kyllä raskausmyrkytyksen takia niin turvonnu ettei meinannu samaksi ihmiseksi tunnistaa :/

Onnittelut ykkösopelle joka oli vielä pienemmän tytön saanut!!!

Ja amylle ennakko-onnittelut myös tytöstä!

Mammanalku, me näytettäs olevan samoilla päivillä menossa :)

mulla olis ens viikolla neuvola ja kolmen viikon päästä se toka ultra..

Peipposkalle tervetuloa, äkkiä niitä viikkoja lisää tulee :)

Ladie, ei oo mulle sanonu neuvolas viel mitää D-vitamiinista :o

Saa nähä ens viikolla tuleeko siitä puhetta...

Siru (ja muutkin) kerroppa lisää tosta " isyyspakkauksesta" , minä en oo kuullu yhtää mitää sellasesta..

Lueskelin tossa oman äitini äitiyskorttia, oli ihan samalla lailla paino noussu :) Ihan mielenkiintosta on vertailla.

Loppuis jo toi sade!!!

Riikka 16+3

Vierailija
30/32 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla, että kaikki hyvin tytöllä ja äipällä! Nyt vaan yrität ottaa rennosti ja lepäilläkin, turha kuluttaa itseään heti sitten loppuun :)

Kandin suunnitelmat tortuista kuulostaa houkuttelevalta. Varsinkin kun ostettiin mekin tänään valmiiksi torttutaikinaa. Tuolla se odottaa leipojaa ;) Glögitkin ehdittiin tuossa juoda miehen kanssa. Tuli sellainen todella rauhallinen ja levollinen olo ja aivan herkistyin siinä, kun istuttiin sylikkäin. Outo minä. Herkistelin tänä aamunakin, kun olin matkalla töihin. Piti lähettää miehelle oikein herkistelyviesti, kun tuli niin ikävä. Oli mies ollut ihan liikuttunut.

Mutta nyt on kyllä virallisesti alkanut minun osalta tuo joulun odotus, kun glögitkin juotiin! Tosin minä nyt olen jo elokuusta asti odottanut joulua :p

Han ja Rumpali 25+5

Vierailija
31/32 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essi: se on varmaan aika monen ongelma, että nuo lastenlaulujen sanat ovat kadoksissa. Meillä on täällä miehen kanssa koettu monet hauskat hetket, kun on omat sanat tulleet kadotettujen paikoille. Täytyykin käydä katsomassa, että milllainen tuo kirja on :O)

Henna: se on ihmeellistä, kuinka sitten kun niitä potkuja alkaa tuntemaan ja miettimään, niin tajuaakin, että on niitä tainnut kyllä ennenkin tuntea. Mulle ainakin kävi niin. Mutta pääasia, että nyt tuntui ja kunnolla :O) Nauti nyt noista pienistä ja hennoista potkuista :o)

Amylle höh ja onnea pikkuneiti-uutisista :o) Toivottavasti löytävät apua kipeisiin supistuksiin. ja voimia lähetellään täältä

Ope: kyllä oli pieni tyttö teillä :O) Mutta onneksi kaikki on nyt hyvin. Ja onnea vielä kertaalleen.

Kandi: viimeiset viikot menevät todella nopeaan. Muistan, kun manailin 20 viikkojen hidasta kulkua, mutta tämä 30 parempi puoli on kulunut kuin lentämällä.

Han: meillä kanssa aloitetaan ajoissa joulutorttujen ja glögin juonti. Mikä sen ihanempaa kuin tällaisella myrsky ilmalla juoda glögiä kynttilöiden palaessa

Aurora: Kyllä sitä kummasti keksii kaikenlaista tekemistä. Kannattaa ottaa oman loman kannalta ja nauttia päivistä.

ON: Nyt vasta pääsen rentoutumaan ja koneelle rauhassa istuskelemaan. Viikonloppu oli todellista mylläkkää ja siitä varmaan johtuu tämänpäiväiset useat supistukset. On kyllä välillä aiheuttaneet todella ahtaanloisen tunteen. Kuitenkin taitavat olla vielä niin harvassa ja hentoisia, ettei näistä kannata huolestua.

Jos tästä lähtisi blondin kostoa katsomaan, kun ei sieltä taida muutakaan tulla.

Heidi <3 Toukka 37+1

Vierailija
32/32 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amy, toivotaan että nyt on oikea hälytys ja synnytys käynnissä!!! Kovasti paljon tehokkaita suppareita sinne!

Ope oli päässyt Aino-neidin kanssa viimeinkin kotiin, voi kuinka ihanaa :) Nopea ja helpon kuuloinen synnytys oli ollut sulla. Toivotaan että neidin kasvukäyrä lähtee komeaan nousuun. Onnellista vauva-arkea!

Kivan kuuloiset treffit oli ollut, toivottavasti pääsen vielä itsekin joskus mukaan! Mullakaan ei Jkl:ään ole kovin pitkä matka, ilmeisesti perjantaita oli ehdoteltu alustavasti? Yhtään en osaa vielä sanoa ehdinkö silloin, vai onko kotiväkeä juuri tulossa tänne (aikovat loppuviikosta tulla). Ja alkaa tuo h-hetkikin lähestyä, tiedä sitten uskaltaako lähteä enää poispäin synnäristä jonne matkaa muutenkin riittävästi. Katsotaan!

Riikka oli tuntenut liikkeen tapaisia, minäkin tunsin ekat liikkeet juuri rv 16+1! Tuntuivat aluksi kuplilta, ja varmistuivat päivä päivältä liikkeiksi. Rv18 näkyivät ja tuntuivat hyvin jo päällepäinkin.

Milli, toivoa antavaa kuulla että säkin olit luullut vauvan olevan pt:ssa liikkeiden perusteella. Täytyy toivoa että nuo tosiaan on nyrkit jotka tuolla alakerrassa heiluu.. No huomenna se selviää. Osse ja Kandi ainakin kyseli että oisko alatiesynnytys perätilassa mahdollinen. No tietysti mahdollinen kyllä, ei se sinänsä mua ajatuksena pelota, mutta täysin varman mielipiteen siinä tapauksessa haluaisin lääkäreiltä että on turvallista vauvan kannalta lähteä sitä kokeilemaan. Kuitenkin ensisynnyttäjä kun olen. Sitten täytyy olla tarpeeksi tilaa lantiossa jne.

( . ) Suppareita on täälläkin tuntunut varsinkin tänään, ihan vartin välein nytkin koko illan. Melko lailla kivuttomia ovat, viime yönä tuntuivat taas kipeiltäkin, saas nähdä miten ensi yö. Hoksasin vasta äsken neuvolakorttia katsoessani, että lääkärin tutkimuksessa viikko sitten kohdunsuu on ollut sentin auki! Aiemmin ollut kiinni mutta pehmeä. Ei se silloin mitään siitä sanonut, mutta näköjään tilanne täälläkin edistyy hiljalleen :)

Varsin tiukkoja iskuja tulee tuonne kohdunsuulle ja rakkoon, ja varsinkin nivusiin, jolloin tosiaan meinaa jalat lähteä alta, niin kipeästi osuu johonkin hermoon. Perätilaa siis veikkaan edelleen, mutta tosiaan varma ei voi olla. Niin kuin Millikin sanoi, voihan Kaapo olla jo niin iso että nyrkitkin saa aikaan tuollaisia liikkeitä. Huomenna 9.30 äitipolille näytille, kylläpä taas jännittää mitä ultra kertoo!!

Nyt nukkumaan miehen viereen, jos vaikka saisi unta kun niin jänskättää huomisaamu.

Viipero & Kaapo rv 38+0 !!