Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä puoluetta ajattelit kannattaa ensi vuoden eduskuntavaaleissa?

Vierailija
01.08.2022 |

Puolueesi?

Mitä puoluetta ajattelit kannattaa ensi vuoden eduskuntavaaleissa?

Vaihtoehdot

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän ajan palstalaisena ei voi olla huomaamatta paria asiaa näissä gallupeissa virallisempiin gallupeihin verrattuna: yleensä persuilla on näissä huima kannatus (tähän lienee syyt selvillä), mutta toinen on hieman mystisempi asia: Keskusta on lähes aina muutaman prosentin kannatuksessa, se ei ole millään tavalla verrattavissa Keskustan todelliseen kannatukseen. Miksi Keskustan kannattajat eivät sitten joko viihdy palstalla tai jättävät kategorisesti vastailematta näihin? Se ei ole oikein minulle selvinnyt. Ehkä he äänestävät enemmän tottumuksesta kuin intohimosta eikä nämä gallupit vaan kiinnosta tai ehkä palstan usein ääripäihin menevät keskustelut pitävät keskustalaiset poissa täältä. Luulisi maaseudulla kuitenkin olevan tilausta nettifoorumeilla pörräämiselle.

Vierailija
62/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuvat. Haistakaa paska!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkän ajan palstalaisena ei voi olla huomaamatta paria asiaa näissä gallupeissa virallisempiin gallupeihin verrattuna: yleensä persuilla on näissä huima kannatus (tähän lienee syyt selvillä), mutta toinen on hieman mystisempi asia: Keskusta on lähes aina muutaman prosentin kannatuksessa, se ei ole millään tavalla verrattavissa Keskustan todelliseen kannatukseen. Miksi Keskustan kannattajat eivät sitten joko viihdy palstalla tai jättävät kategorisesti vastailematta näihin? Se ei ole oikein minulle selvinnyt. Ehkä he äänestävät enemmän tottumuksesta kuin intohimosta eikä nämä gallupit vaan kiinnosta tai ehkä palstan usein ääripäihin menevät keskustelut pitävät keskustalaiset poissa täältä. Luulisi maaseudulla kuitenkin olevan tilausta nettifoorumeilla pörräämiselle.

No ei ole ainakaan minulle syyt selvillä. En ymmärrä sitäkään miksi persut saavat muissakin gallupeissa paljon kannatusta mutta jotenkin ei vaaleissa vaan tule samoja lukemia koskaan. Kepulaisia ei kannata edes maaseudun väki, mutta niin vain silti istuvat aina hallituksessa. On tämä erikoista.

Vierailija
64/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän aina puoluetta, joka laittaa Suomen edun muun edelle. Vihreät.

Vierailija
65/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tärkeitä asioita ovat Italian ja Saksan tukeminen sekä somekuvat. Äänestän puoluetta joka tuo näitä asioita esille.

Vierailija
66/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS tietenkin, koska olen autoilija.

Ei autoilijalla ole vaihtoehtoja.

Seuraavan hallituskauden lopussa bensa maksaa varmasti 4e ellei PS pääse hallitukseen. PS autoilijoiden ainoa toivo.

Demarit mielellään nostaisi bensan hinnan 4 euroon, viherpuolue kun ovat nykyään.

Jos meinaat, että polttoaineveroa pitäisi laskea, niin sen on taloustieteilijät todenneet huonoksi ideaksi moneen kertaan, esim.: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008972345.html 

Taloustieteilijöiden palkat ovat niin suuret ettei se niitä koske kuitenkaan. Ihan roskaa ettei muka auttaisi ihmisiä jos bensa olisi halvempaa.

Vierailija
67/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestäminen eduskuntavaaleissa on täysin turhaa. Muistellaanpa viime vaaleja: Keskustalle tuli turpaan niin että nuttura tutisi. Juha Sipilä luikki häpeissään kulisseihin, ja on siellä pysynyt.

Ja kuinka kävikään? Uusi hallitus on puolillaan kepuministereitä, pistämässä kapuloita rattaisiin aina kun voivat.

Mitä helkkarin demokratiaa tämä on?

Juu ja viimeksi vihreät ei olleet juurikaan suosittuja ja siellä ne vaan nyt latelee lakeja.

Vierailija
68/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestän kokoomusta kuitenkin. Vaikka pitäisi äänestää vasemmistoliittoa, kun olen omaishoitaja ja yh ja vielä kulttuurialalla.

Just sun kaltaisia äänestäjiä oon aina ihmetellyt. Miksi kokoomus?

Suomessa on liian korkea verot ja liikaa porukkaa, jotka eivät käy töissä.

Vierailija
69/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

perseissä on paljon työttömiä niin siksi on aikaa vastailla maanantaina päivällä.

-opiskelija KD

Vierailija
70/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestän kokoomusta kuitenkin. Vaikka pitäisi äänestää vasemmistoliittoa, kun olen omaishoitaja ja yh ja vielä kulttuurialalla.

ja kokoomus ei nosta veroja?

Vierailija
71/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En äänestä.

Turha sitten valittaa mistään tai kommentoida mitään politiikkaan ja yhteiskuntaan liittyen.

Päinvastoin! Jos on mennyt äänestämään, niin sitten voi pitää mölyt mahassa: tätähän sä halusit. Äänestämättä jättänyt on syytön vaalien tulokseen ja niiden seurauksiin.

Aika naurettavan tyhmä ajatus. Käyttämätön ääni on ääni voittajalle, sillä jättämällä äänestämättä hyväksyt vaalien tuloksen, etkä edes yritä muuttaa sitä. Oikeus äänestää on myös velvollisuus ottaa vastuu äänestyksen tuloksesta. 

Osallistumalla tuohon likaiseen peliin legitimoit vain ja ainoastaan sen koko järjestelmän ja näinollen myös sen vaalien tuloksen. Käyttämätön ääni on ainoa moraalinen vaihtoehto tilanteessa jossa koko peli on ennalta täynnä vain katastrofaalisia vaihtoehtoja eli poliitikoita.

Vierailija
72/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

perseissä on paljon työttömiä niin siksi on aikaa vastailla maanantaina päivällä.

-opiskelija KD

*persuissa

Vierailija
73/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni opettajatuttu kannattaa PS ja heillähän on vielä tämä viikko lomaa. PS-kannattajat ovat usein myös tekniikan alan asiantuntijatehtävissä ja monilla on vielä vapaata. Kepulaiset tekevät loppukesästä pitkää päivää ja heille on muutenkin kansanradio tutumpi kuin netti.

Vierailija
74/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan kannata verojen nostoa lisää. Olen myös yrittäjä, siksi kannatan kokoomusta. Vihreitä voisin äänestää myös. Mutta sitten minulla on auto ja käyn lomilla lentokoneella. Kierrätän, mutta esim. vaatteet ostan kaikki uutena. Olisi hiukan tekopyhää puhua, että kannatan vihreitä arvoja.

Tämä energiakriisi pistää kyllä pakkaa uusiksi. Jännä nähdä, miten eri puolueet ottavat tämän asian omakseen.

Vierailija
75/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan kannata verojen nostoa lisää. Olen myös yrittäjä, siksi kannatan kokoomusta. Vihreitä voisin äänestää myös. Mutta sitten minulla on auto ja käyn lomilla lentokoneella. Kierrätän, mutta esim. vaatteet ostan kaikki uutena. Olisi hiukan tekopyhää puhua, että kannatan vihreitä arvoja.

Tämä energiakriisi pistää kyllä pakkaa uusiksi. Jännä nähdä, miten eri puolueet ottavat tämän asian omakseen.

Niin eivät halua miljoonääriveroa suomeen vaan leikkaa ennemmin kela tuista.

Vierailija
76/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoliiton kannatus näkyy palstalla, yli 10%, normaalielämässä alle 7%.

Vierailija
77/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuja en kannata missään nimessä, koska seurustelin pitkään ulkomaalaisen miehen kanssa. Näen persut = rasistit. Keskusta voisi olla hyvä puolue, mutta asun kuitenkin Helsingissä. Miksi kannattaisin palvelujen siirtämistä pois kasvukeskuksista?

SDP on nono. En ole työssäkäyvä. Itseasiassa olen järjestelmän ulkopuolella, kun olen pienyrittäjä. Minulla ei ole sairasvakuutusta.

Vasemmisto ei, koska mielestäni vastikkeetonta rahaa ei pidä jakaa.

Kristilliset voisi olla. Käyn kirkossa muutaman kerran vuodessa. Mutta homojen vainoamisesta en pidä.

Vierailija
78/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eivät halua miljoonääriveroa suomeen vaan leikkaa ennemmin kela tuista.

Minusta järjestelmä on sairas, kun liian iso osa ihmisistä on kelan tuilla. Olen ollut itsekin, saanut monenlaista tukea. En ole tarpeeksi viisas vastatakseni, mitä pitäisi muuttaa, tai mikä on mahdollista muuttaa.

Vierailija
79/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VKK, ei noita korruptoituneita isoja puolueita voi äänestää. Kristilliset toinen vaihtoehto.

Vierailija
80/112 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän aina puoluetta, joka laittaa Suomen edun muun edelle. Vihreät.

🤣🤣🤣