Töihin tuosta vaan
Vanha uutinen "alkukesältä" mutta jos töitä löytyy tuosta vain ja jopa ilman kielitaitoa niin miksei vastaavia toimia tehtä suomalaisten työttömien kohdalla?
Kommentit (9)
Nuo saa peruselämisen ja palkan siihen päälle, suomalainen ei saa noilla palkoilla elämistään maksettua, ainakaan Helsingissä ja joutuu ulosottoon tai sossun luukulle, joten samaa tuilla elämistä otatko tuollaisia töitä vastaan vai et.
Koska suomalainen työtön ei halua töihin jos palkka ei ole vähintään 5000 euroa kk. Ei kannata koska tuet ovat niin isot.
No olen suomalainen mutta työkykyä on hyvin vähän jäljellä ja vain hyvin rajattuun työhön. Tarvitsisin uuden koulutuksen mutta kylläpä on vaikea päästä näin nelikymppisenä opiskelemaan, taas on yritetty mutta tuskin pääsen.
Työnantaja valitsee toimistotöihin terveitä ihmisiä joten me muut tehdään toimistotöitä, kun niitä saadaan. Itsellä terveyden takia sovittu työkkärissä vain toimistotöiden haku.
Tiettyihin työpaikkoihin ei taideta nykyisin edes haluta suomalaisia. Niillä suomalaisilla kun on ikävästi tietoa työntekijän oikeuksista suomalaisessa yhteiskunnasta. Halutaan tietämätön jota on helpompi kyykyttää.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja valitsee toimistotöihin terveitä ihmisiä joten me muut tehdään toimistotöitä, kun niitä saadaan. Itsellä terveyden takia sovittu työkkärissä vain toimistotöiden haku.
Tiesithän, että tuo on laitonta. Siellä katsotaan syksyllä tiheällä kammalla kaikki tuollaiset virhelupaukset.
Vierailija kirjoitti:
Koska suomalainen työtön ei halua töihin jos palkka ei ole vähintään 5000 euroa kk. Ei kannata koska tuet ovat niin isot.
Miten niin ei kannata jos tuki alle 700e?
Mulle riittäisi 2000e palkka mutta kukaan ei palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei kannata jos tuki alle 700e?
Mulle riittäisi 2000e palkka mutta kukaan ei palkkaa.
Sama kävi mielessä. Ottaisin heti vaikka 1800€:n bruttopalkan jos pääsisin töihin johonkin työhön mitä kykenisin tehdä. Työmarkkinatuki on tosiaan alle 700€. Muita tukia ei tule.
Niin, sen kun keksisi miten kaikki työkykyiset saisi tekemään hommia. Mutta eipä se ole vihervasemmiston tavoitteenakaan.