kintaat kostuu sisältä-miten päiväkodissa...
Meidän neiti saa kintaat kuin kintaat kostumaan sisäpuolelta käytössä (kädet hikoilee sen verran oli kuuma tai ei)
Kostuneet ovat talvikintaista Reimatec, Lassietec, Jonathan...
Välikausista nuo samat plus pahimmin Hans company.
Pakkasta on ulkona ja päiväkodissa ulkoillaan 2 kertaa päivässä. Plus matkat rattailla molempiin suuntiin.
Tänään olen juuri kokeillut, että kintaat eivät kuivu mitenkään aamupäivästä iltapäiväksi hyllyllä. Enkä tiedä alkaako hoitajat kääntelemään kaikkien kintaita nurin joka ulkoilun jälkeen.
Onko muilla samaa ongelmaa ollut ja miten ongelman voisi ratkaista?
Kannanko tarhaan naulakkoon usean parin kintaita eri värisinä ja lyön naulakon laitaan lapun josta selviää mitkä kintaat milloinkin laitettava tytön käsiin. Tietty sitten pitäis aina miehen muistaa lasta hakiessa käydä sisällä käänteleen ne nurin päin, kun hoitajat tuskin sitä alkavat/muistavat tehdä.
Kertokaas vinkkejä...
Kommentit (4)
ja vaikka haalareissa muistavatkin, ettei kosteussuojahaalareita saa laittaa kuivauskaappiin, olen antanut periksi, enkä enää huomauttele rukkasten laittamisesta kuivauskaappiin vaan ostan päiväkotikäyttöön kohtuuhintaisia rukkasia. Jonathan/Lenne rukkasissa minusta on hinta/laatu kohdaallaan.
Siis kosteat käsineet ongelman olen ratkaissut viemällä kahdet rukkaset /päivä enkä nipota, vaikka rukkasia laittavat kuivauskaappiin.
menty pitkälle kunnon pakkasiin saakka kun olen laittanut ohuet villaiset lapaset välikausirukkasiin.Ruskovillan merinovillaiset ovat käytössä ja sitten bogi merkiltä olen löytänyt ohuita villaisia lapasia.
Ei siis paksuja talvitumppuja.
Villa pitää kuitenkin käden lämpöisenä vaikka kostuisikin...ja jos kaapissa on vaihtovillaiset niin saa iltapäiväulkoilulle uudet.
Reimatecin rukkasten kanssa hankalat ,mutta esim.jonathan ja lenne rukkasien kanssa o.k. systeemi ollut.
Eilenkin oli pakkasta ulkona -4 ja tyttö sai kämmenet märäksi. Kintaiden vuori imi kaiken kosteuden. Päälly puolelle näyttävät siis ihan kuivilta.
Tarhasta asiaa kysyin ja he laittavat märät kintaat kuivuriin. Mutta kuivuuko kosteussuojatut kintaat sisältä kuivurissa? Ja mistä tietävät (kokeilematta) onko lapsen kädet hikoilleet ja kastelleet sisäpuolen?
Pitää varmaankin tehdä sellainen lista tarhaan jonka mukaan laittavat aina eri kintaat eri ulkoilulle siihen asti, että tyttö itse tajuaa pyytää kuivia kasineitä.
Hyvä jos huomaavat niiden edes olevan sisältä märkiä.
Märältä näyttävät hanskat menee kuivauskaappiin.
Kannattaa siis hommata sellaiset jotka voi sinne laittaa tai sitten tosiaan useampi pari hanskoja ja selvät ohjeet mitä milloinkin lapselle käteen.