Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä ammatissa ovat töykeimmät ihmiset?

Vierailija
31.07.2022 |

... teidän mielestänne?

Oma kokemukseni on, että lääkärit. Tuntuu siltä että koitetaan hoputtaa aina vastaanotolta mahdollisimman pian pois, diagnoosiksi annetaan aina joku mahdollisimman helppo ja pinnalla oleva lievä tauti ja ärsyynnytään jos paljon kivuissa oleva ihminen haluaa muutakin hoitoa kuin buranareseptin ja kotihoitoa useiden turhien lääkärikäyntien jälkeen. Ihmeellinen ylimielisyys ja tunnekylmyys usein läsnä.

Liian moni vakava sairaus ja syöpä jää kokonaan diagnosoimatta, jos potilas ei osaa pitää puoliaan ja oikeasti suorastaan pakottaa lääkärin tekemään työnsä ja lähettämään jatkotutkimuksiin.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit. Usein selvästi näkee, että ei kiinnosta pätkääkään todella tutkia ja hoitaa potilaan vaivoja. Minä esim. kävin todella useita kertoja eri lääkäreillä kun minulla oli esim. voimakkaita vatsakipuja, ripulia ja vointi oli todella huono. Minulle määrättiin vain jotain särkylääkkeitä ja lopulta eräs lääkäri vastahakoisesti kirjoitti minulle lähetteen tutkimuksiin, kun siskoni tuli mukaan lääkäriin ja vaatimalla vaati, että minua täytyy tutkia että mikä ne vaivat aihettaa. No, minulla todettiin keliakia ja olin kärsinyt näistä oireista pitkään väärällä ruokavaliolla pitkään vain siksi, että lääkärit eivät halunneet lähettää minut lisätutkimuksiin.

Kyseessä oli lääkärin huono ammattitaito.

Ja sitäpaitsi noita vatsavaivaisia potilaita käy jo viikossa lääkärin vastasnotolla varmaan kymmeniä.

Ei noille jokaiselle voida määrätä kaikkia mahdollisia tutkimuksia heidän vatsavaivoihinsa.

Hyvä kun syy vatsavaivoillesi kuitenkin löytyi.

Vierailija
42/49 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit. Usein selvästi näkee, että ei kiinnosta pätkääkään todella tutkia ja hoitaa potilaan vaivoja. Minä esim. kävin todella useita kertoja eri lääkäreillä kun minulla oli esim. voimakkaita vatsakipuja, ripulia ja vointi oli todella huono. Minulle määrättiin vain jotain särkylääkkeitä ja lopulta eräs lääkäri vastahakoisesti kirjoitti minulle lähetteen tutkimuksiin, kun siskoni tuli mukaan lääkäriin ja vaatimalla vaati, että minua täytyy tutkia että mikä ne vaivat aihettaa. No, minulla todettiin keliakia ja olin kärsinyt näistä oireista pitkään väärällä ruokavaliolla pitkään vain siksi, että lääkärit eivät halunneet lähettää minut lisätutkimuksiin.

Juuri tätä tarkoitan! Omassa suvussa kanssa keliaakikkoja ja Crohnin tautia sairastavia, ja jokaisella sama kokemus siitä, että on pyöritetty vuosikausia vastaanotolta toiselle mitään oikeaa hoitoa antamatta.

Moni koittaa oikeuttaa tämän täälläkin sillä, että kun mummot jaarittelevat turhasta, niin tietenkään muitakaan ei oteta tosissaan. Mitä?! Voivatko sitten palomiehetkin jättää tulematta tulipalopaikoille vain, koska ala-astepojat tuppaavat pirauttelemaan kokeilunhalussaan pilapuheluja?

Kun tuntee omat sukurasitteensa osaa varmaan ilman lääkäriä säätää oman ruokavalionsa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit, etenkin nuoret. Siinä osataan kyllä olla niin täynnä omaa koulutusta, että muut puolet ihmisestä jäävät tittelin varjoon. Eikä tarvitse olla itse edes potilaana, vaan ihan lääkärin työn ulkopuolella tehtyjä havaintoja.

Älä puhu sontaa. Nuoret lääkärit ovat parhaita.

Hiukan epävarmoja kylläkin, mutta intoa täynnä ja valmiita hoitamaan ihmisiä.

Ja itseasiassa tosi tarkkoja, muistavat hyvin potilaan oireluettelon ja ovat erittäin huolellisia.

N. 57

Minullakin nuori lääkäri hoksas otattaa sydänentsyymit. No sehän oli sydäri. Hän ITSE lähti lujaa viemään minua sydänosastolle ja ja suoraan tähystykseen, missä asia varmistui.

Ei tullut konkarilääkäreillä mieleenkään.

Vierailija
44/49 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit, etenkin nuoret. Siinä osataan kyllä olla niin täynnä omaa koulutusta, että muut puolet ihmisestä jäävät tittelin varjoon. Eikä tarvitse olla itse edes potilaana, vaan ihan lääkärin työn ulkopuolella tehtyjä havaintoja.

Älä puhu sontaa. Nuoret lääkärit ovat parhaita.

Hiukan epävarmoja kylläkin, mutta intoa täynnä ja valmiita hoitamaan ihmisiä.

Ja itseasiassa tosi tarkkoja, muistavat hyvin potilaan oireluettelon ja ovat erittäin huolellisia.

N. 57

Samaa mieltä. Nuoret lääkärit ovat kiinnostuneita, ovat tarkkoja ja tosi hyvämuistisia. Tykkään.

Ulkomailta tulleiden kanssa saa olla tarkkana kun kumpikaan ei ymmärrä.

N.61

Vierailija
45/49 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ja tradenomi

Vierailija
46/49 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finskin lentoemot.

Vierailija
47/49 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ulosannissasi jotain epäselvää kun sisko piti mukaan ottaa? Veljeni on onnettoman huono kertomaan vaivoistaan.

Vierailija
48/49 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajat, ja erityisesti enkunopet! Mikä helvetti siinä on että suurin osa niistä on täysiä mulkkuja?

Heh joo. Haluaisivat olla tutkijoita, kääntäjiä tms. mutta joutuvat pakosta opettamaan kun muita töitä ei saa, täysin soveltumattomia ihmisläheiseen työhön. Näitähän riittää opetusalalla

Samaa näkee soitonopettajien, kuvataideopettajien ja luovan kirjoittamisen opettajien keskuudessa. Moni joutuu tekemään opetuskeikkoja rahan takia, koska pelkästään musiikilla, kuvataiteella tai kirjoittamisella ei elä. Joukossa on sitten paljon ihmisten kanssa huonosti toimeentulevia "taiteilijapersoonia", jotka ovat usein katkeroituneita siitä, että eivät voi elättää itseään oman taiteensa tekemisellä. Saattavat töksäyttää ihan mitä sylki suuhun tuo ja varsinkin aloittelijoita moni suorastaan inhoaa. Heillä on jyrkät näkemykset siitä, mikä on "oikeaa" taidetta eivätkä ymmärrä sitä, että joillekin taide voi olla "vain" elämään mielekkyyttä tuova harrastus. Omassa lajissaan ovat lahjakkaita mutta eivät osaa auttaa - tai halua auttaa - nupullaan olevia lahjakkuuksia avautumaan.

Vierailija
49/49 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raittiushenkilö sosiaalitoimistossa on vihollinen numero yksi.