Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten köyhä ihminen löytää mielenrauhan?

Vierailija
31.07.2022 |

Sisäisen rauhan? Kun aina on puutetta rahasta.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehtien tilaston mukaan vuosi tulot:Kuulun Suomen köyhiin.Mutta en tunne itseäni köyhäksi. Olen jo vähävaraisesta perheestä kotoisin.En vertaa itseäni muihin,muiden savutuksin tai omaisuuten.Minua ei voi ostaa rahalla ja en nuole rahaa,en titeleitä. Olen tytyväinen halitsen rahan käytön. Tosin vuokra asuntoni pieni ja halpa.Tällä ei lehtien huonekalulehtien sisustus. Ei Muumi mukeja.Ei Mokka Masteria.Ei Teemaa, Ei Arabiaa,Ei Aarnoin valaisimia Sen enempää ei isoa taulu TV.Tai päälläni Marmekkoa.Ei älypuhelinta. Ei kesämökiä,ei edes perikunnan. Loma matkoile ei mahdolisuus. En siis pääse mailmalle.Mutta maailma tulee luokseni! Sillä eri kultuurit tutustun helposti Suomessa ja saan paljon posti korteja,niltä jotka matkustaa! Miksi pitäisi olla onneton jos ei kultalusikka suussa ole syntynyt ja en tavoittele rahaa. En rahan valtaa?Enkä Tarvitse miestä asumaan kanssani,helpotakseni taloudellista asemaani. Mielummin elän suhtessa ja eri asunnot.

Jumalauta OPETTELE KIRJOITTAMAAN, hvetin rasittava lukea noin paskasti päin persettä kirjotettua ajatuksenvirtaa. Luulis sulla olevan aikaa.

Vierailija
22/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa todellinen rauha on Jeesuksessa niillä, joiden synnit ovat anteeksiannetut.

Sanoisin että kommenttisi ilmentää pikemminkin farisealaista ylemmyydentunnetta kuin mielenrauhaa, mutta ei sun hurskastelusi ole minulta pois. Hihhuloi menemään vaan, mä löydän rauhani muusta, ja nyt naurattaa niin että pitää ottaa pihaus kortisonia 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä ole puutetta, vaikka olisi köyhä. Opiskelijoilla voi olla rikas elämä, vaikka on köyhää.

Opiskelijoita auttaa ainakin 4 asiaa:

1. Useimmat muutkin opiskelijat on köyhiä, joten siinä ollaan samassa veneessä kavereiden kanssa.

2. Opiskelijan köyhyys on yleensä tilapäistä, koska valmistumisen jälkeen päästään käsiksi enemmän tai vähemmän hyvin palkattuun työhön.

3. Opiskeleminen on oma valinta. Elintasoaan voisi parantaa menemällä kokoaikaisiin hanttihommiin jos tahtoisi.

4. Opiskelijalla on mahdollisuus parantaa elintasoaan opintolainan avulla.

No miksei kaikki köyhät sitten opiskele, kun se kerran tuo autuuden? Siitä vaan yhteishakuun.

Vierailija
24/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehtien tilaston mukaan vuosi tulot:Kuulun Suomen köyhiin.Mutta en tunne itseäni köyhäksi. Olen jo vähävaraisesta perheestä kotoisin.En vertaa itseäni muihin,muiden savutuksin tai omaisuuten.Minua ei voi ostaa rahalla ja en nuole rahaa,en titeleitä. Olen tytyväinen halitsen rahan käytön. Tosin vuokra asuntoni pieni ja halpa.Tällä ei lehtien huonekalulehtien sisustus. Ei Muumi mukeja.Ei Mokka Masteria.Ei Teemaa, Ei Arabiaa,Ei Aarnoin valaisimia Sen enempää ei isoa taulu TV.Tai päälläni Marmekkoa.Ei älypuhelinta. Ei kesämökiä,ei edes perikunnan. Loma matkoile ei mahdolisuus. En siis pääse mailmalle.Mutta maailma tulee luokseni! Sillä eri kultuurit tutustun helposti Suomessa ja saan paljon posti korteja,niltä jotka matkustaa! Miksi pitäisi olla onneton jos ei kultalusikka suussa ole syntynyt ja en tavoittele rahaa. En rahan valtaa?Enkä Tarvitse miestä asumaan kanssani,helpotakseni taloudellista asemaani. Mielummin elän suhtessa ja eri asunnot.

Jumalauta OPETTELE KIRJOITTAMAAN, hvetin rasittava lukea noin paskasti päin persettä kirjotettua ajatuksenvirtaa. Luulis sulla olevan aikaa.

Sulta näkyy mielenrauha puuttuvan. Tuliko edes hyvä olo kun solvasit ihmistä, jolla on enemmän ja parempia ajatuksia kuin sinulla?

Vierailija
25/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa todellinen rauha on Jeesuksessa niillä, joiden synnit ovat anteeksiannetut.

Sanoisin että kommenttisi ilmentää pikemminkin farisealaista ylemmyydentunnetta kuin mielenrauhaa, mutta ei sun hurskastelusi ole minulta pois. Hihhuloi menemään vaan, mä löydän rauhani muusta, ja nyt naurattaa niin että pitää ottaa pihaus kortisonia 😂

Se parhaiten nauraa joka viimeisenä nauraa muista se.

Vierailija
26/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksin uskosta, vaan armosta. Sinä kun tiedät kaiken niin et taida tarvita armoa.

27/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy

Kärsimys lakkaa, kun takertuminen, viha ja tietämättömyys (kolme myrkkyä) poistetaan

Vierailija
28/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä lukea viestiäsi. Sisältö ala-arvoista. Minusta tuossa kommentissa, jota arvostelet ilkeästi, on paljon hienoja ajatuksia.

Vierailija
29/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olen ihan opetellut rauhoittamaan itseni. Käännekohta oli Mielenterveystalon nettiterapia, johon sain lähetteen 2015. Maksuton.

Aiemmin oli jäänyt psykoterapia käymättä kahdesta lähetteestä huolimatta kun olin liian sairas ja liian köyhä, että olisi ollut mahdollisuus maksaa edes omavastuu ja matkat.

Kaikkea voi oppia kun on asenne kohdallaan ja tilaisuus.

Kaiketi myös eläkepäätös auttaa ja se, ettei tarvitse jatkuvasti hakea sairauspäivärahaa, saikkua jne, myös avioero oli helpotus.

Vierailija
30/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se 11. Käsky: nauraminen kielletty.

Veikkaan että jos Jumala on olemassa, hänkin nauraa. Ja välillä sadattelee teidän tekopyhien noloutta ja tekee naamapalmuja.

Kyse oli mielenrauhasta. Halveksunta ja uhkailu eivät käsittääkseni ole tyypillisiä mielenrauhan vaan mielenterveyshäiriön oireita.

Vierailija
31/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleuskoon.fi

Vierailija
32/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindfulness

Vierailija
33/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on onnellisimmillaan, kun jostain aukosta menee jotain sisään tai tulee jotain ulos. Mielenrauha on onnellisuutta seuraava lyhyt hetki.