Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Energiajuoma alkaa nukuttaa??

Vierailija
31.07.2022 |

Outo ilmiö. Olen nyt viikon verran yrittänyt väliaikaisesti pitää itseni hereillä energiajuomilla (yhden päivässä), kun on kovin väsynyt olo ja olisi normaalia enemmän työtä.

Mutta olen huomannut nyt, että piristämisen sijaan energiajuoma nukuttaa. Mitä halvattua?

Nyt olen parina päivänä peräkkäin tasan kaksi tuntia energiajuoman jälkeen simahtanut totaalisti, kuorsaan tuolissani. Enkä tuota kahden tunnin rajapyykkiä ennenkään huomaa minkäänlaista piristävää vaikutusta.

Ei kiitos näitä mulle enää. Mutta olisi kiinnostavaa tietää, onko tämä yleistäkin? (Juomat ovat olleet merkkejä Battery ja Bang, sikäli kun sillä on merkitystä.)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on joskus käynyt niin, että energiajuoman juomisen jälkeen on pikemminkin alkanut väsyttämään ja olen jopa nukahtanut istuvalleni juotuani sitä vaikka olen juonut sitä että virkistyisin.

Vierailija
2/3 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kofeiini nostaa ensin vireystilaa, mutta määrä veressä puolittuu noin viidessä tunnissa, eli tunnet itsesi väsyneemmäksi parin tunnin jälkeen. Ja monet juovat siksi lisää ja lisää. Lopputuloksena ei ole mikään piristyminen, vaan koukuttuminen aineeseen, josta ei ole edes hyötyä, vaan haittaa. Ihminen on entistä väsyneempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keski-ikäistyessä sama vaikutus kahvista ja teestä. Verensokerista ei ole kysymys, asia tarkistettu.