" Minun käy enemmän sääliksi isiä, joilla on kolme tyttöä kuin...
...äitejä, joilla on kolme poikaa." Näin kirjoitti joku tällä palstalla muutama päivä sitten. Tämä lause on häirinnyt/ajatteluttanut minua niin paljon, että minun oli pakko kommentoida tätä vielä näin jälkeenkin päin. Kun en ihan oikeasti voi uskoa, että maailmasta löytyy ihmisiä, jotka ajattelevat näin. Siis että joku säälii ihmistä, joka on saanut ihania, suloisia lapsia, joiden kasvua ja kehitystä seurata ja ihastella, joita rakastaa ja hoivata, joille olla isä ja äiti. Säälii siksi, että lapset ovat keskenään samaa sukupuolta?
Itse kuljen oman katraani (kaikki lapset samaa sukupuolta) kanssa ylpeänä ja tyytyväisenä, eikä koskaan ole käynyt mielessäni, että joku säälisi minua ja miestäni. Odotamme perheeseemme jälleen uutta jäsentä ja kumpi vauva vain on tervetullut, pääasia, että saamme hänet, hänet, jota niin kovin odotamme. Emmekä halua suurperhettä siksi, että saisimme sitä toistakin sukupuolta.
Näiltä säälijöiltä haluaisin vielä kysyä, että säälittekö myös, jos näette äidin, jolta puuttuu mies (=yksinhuoltaja), äitejä/isiä joilla on vammainen lapsi, vanhempia, joilla lasten ulkonäkö kertoo, että heidät on adoptoitu ulkomailta tai muuten " ihanneperheestä" (=isä, äiti, poika ja tyttö, ikäeroa mielellään se 2-3v. ja tässä syntymäjärjestyksessä) poikkeavia perheitä? Vai kohdistuuko säälinne vain tähän sukupuoliasiaan?
Kyselee
äiti, jonka lapset keskenään samaa sukupuolta ja äärimmäisen rakkaita ja toivottuja jokainen lapsena, ei sukupuolensa edustajana
Kommentit (24)
Kai se sieltä juontaa juurensa. Omat tytöt ovat ihan isin tyttöjä, mutta ymmärrän, että varsinkin lapsettomat tuntuvat ajattelevan, että isi haluaa opettaa mopolla ajoa ja miehekkäitä juttuja.
Aika vanhanaikainen ajattelu, mutta tietämättömät eivät voi ymmärtää mitä isä voi tehdä tyttöjen kanssa? Prinsessa juttujako =)
saatuani ystäväni sanoi minulle, että kyllä teidän tyttö vielä täytyy tehdä. Päädyin ajatukseen, että kyllä olen oikeasti onnellinen näistä kahdesta ihanasta pojastani. Kolmatta ei tule, vaikkei sitä tyttöä meille tulekaan :)
Ja että kyllä teidän täytyy nyt vielä se kolmas tehdä..että tulisi se poika.
eikä sitä osaa ajatella, että olisivatpa toista sukupuolta. Itselläni on kolme poikaa ja olen tosi ylpeä heistä. Ei tulis mieleenkään, että harmittaisi. Jos teemme vielä neljännen/ saamme niin luulenpa että sekin olisi poika ja ihan ok olisi. Tyttö tietysti olisi ihana myös. Miehelläni on jo 4 poikaa (kun oli jo yksi kun tapasimme) minulla siis " vain" kolme yhteistä poikaa mieheni kanssa.
mutta ketään olemassa olevaa lastani en siihen toiseen sukupuoleen vaihtaisi, enkä osaa tästä masuasukistakaan tiettyä sukupuolta haluta, hän on se, joka meidän perheeseen on tarkoitettu, tyttö tai poika, sairas tai terve. Meidän rakkaudestamme ja geeneistämme rakennettu.
T. Ap
Säälin kolmen tytön äitiä ja huvittaa mies, joka ei ole saanut poikaa aikaiseksi. Mietin että onneksi ei ole minun mieheni.
Kolmen pojan vanhempia taas katselen ihaillen.
t: kolmen lapsen äiti (2+1)
ja eniten säälittää se, että joillakin käy niin huono tuuri, että syntyy poika. Mutta se on mun mieli pide. Ja säälin todellakin jos nään samassa perheessä olevan 3 poikaa.
Säälin myös yksin huoltajia ja vammasia ja ja ja
ja odotan nyt neljättä vauvaa. Minulle naapuri sanoi että " voi kumpa nyt saisitte sen tytön" " pääsisit sinäkin pukemaan mekkoja!"
Olin sanaton!
Muistan vuosienkin takaa vielä lehtikuvan jossa joku nainen oli juhlapuvussa, molemmilla puolilla kolme komeaa aikuista poikaansa. Sen äidin kasvoilta heijastui mieletön ylpeys :)
Ne on sitten niitä posteljoonin polkaisemia, jos uuden vauvan sukupuoli on eri kuin aikaisempien sisarusten.
Siinä niille " kyllä teidänkin täytyy vielä tyttö/poika saada" taloon-lässyttäjille.
Minä ainakin kuvittelensaavani vielä kolmannenkin tytön. ;-)
T. 2xtyttö
Toki meille se tyttökin kelpaisi ihan mielihyvin. Mutta vaikea kuvitella meille muuta kuin poikavauva, niihin on niin tottunut =) Ja jokainen pojistamme on kyllä ihan erilainen, oma persoonansa. Ja ihanaa kun ovat niin kavereita keskenään...yleensä.
Vauvaa odotamme. Emme tiettyä sukupuolta.
Hyvä, että te päätitte kuitenkin saada molempia sukupuolia, ettei tarvis hirveeseen itsesääliin ruveta ja miehelle naureskella.
Vierailija:
Säälin kolmen tytön äitiä ja huvittaa mies, joka ei ole saanut poikaa aikaiseksi. Mietin että onneksi ei ole minun mieheni.
Kolmen pojan vanhempia taas katselen ihaillen.t: kolmen lapsen äiti (2+1)
Poikaan on hellempi suhde läpi elämän, kun ei tarvitse käydä klassista äiti-tytär sotaa kun tytär kasvaa naiseksi.
voihan tytöillekin opettaa ihan mitä tahansa, mitä poikuus siihen liittyisi tai tyttöys?
tytön saatuani selittämään jotain, että kyllä poika esikoisena on aina isälle
tärkeämpi. Oli itse silloin raskaana, sai pari kuukautta myöhemmin pojan,
juu ja polleeta oli kyllä isä ja äiti.
Itseäni on ihmetyttänyt kun pojan saatuamme ihan mielestäni fiksut, modernit ihmiset ovat kysyneet tai kommentoineet jotain tyyliin " no isä mahtaa olla nyt tyytyväinen kun tuli poika!" . Aika järkkyä.