Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää, mitä laskua maksukehotus koskee?

Vierailija
31.07.2022 |

En ole ennen saanut maksukehotusta (ELY) enkä ymmärrä mistä tämä erääntynyt maksu on peräisin. Osaako joku auttaa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitit että palkkasi tulee ELY-keskukselta. Oletko siis ollut työssä yrityksessä joka on tehnyt konkurssin ja saat palkkasi ELY-keskuksen kautta palkkaturvana? Jospa sinulle on maksettu tuon summan verran liikaa ja sitä peritään takaisin. Ei ELY-keskus hoida minkään Klarnan tai Zalandon tai muunkaan yrityksen perintää, ihan turhaa sinun on paniikissa selata ostostesi laskuja ja maksuja. Huomenna on arkipäivä, soita sinne ELY-keskukseen ja varmistat mistä on kyse.

Vierailija
22/27 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elinkeino-ympäristö ja liikennekeskus.

Oletko ollut tekemisissä.

Mun palkka tulee tuolta, mutta en mä muuten ole ollut tekemisissä. En myöskään löydä mitään tuollaista maksamatonta summaa, laskunumeroa tmv ja olen käynyt kaikki tilaukseni ja maksuni läpi. Ja mikä se ensimmäinen maksukehotus on ollut? Tämä on ensimmäinen, joka ELYltä on saapunut ja tässä perintäasteeksi kirjattu 2.

Ap

Outo juttu. Periaatteessa voisi olla kyse siitä että työnantajasi on maksanut sinulle liikaa palkkaa ja perii niitä nyt takaisin. Varmaan siinä karhussa on joku yhteystieto. Soita sinne ja kysy. Tai näytä paperi pomolle taikka palkanlaskentaan ja kysy mikä juttu tää oikein on. Voi olla huijauskin, joten älä ainakaan sokkona maksa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan myyntireskontranhoitajana ja meidän käyttämässä laskutusohjelmassa muistutuslaskuissa näkyi vain laskun numero, summa ja viitenumero, mutta ei mitään tietoa, mikä on laskun sisältö. Tulostin aina mukaan alkuperäisen laskun.

Vierailija
24/27 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asiallinen

ELY-keskusten tehtäviä ovat mm.:

yritysten neuvonta-, rahoitus- ja kehittämispalvelut

maaseutuasiat

kalatalousasiat

maanteiden kunnossapito, tiehankkeet, liikenteen lupa-asiat, liikenneturvallisuus,

joukkoliikenne ja saaristoliikenne

osaamisen ja elinikäisen oppimisen edistäminen

työmarkkinat ja työllisyys

maahanmuuttoasia

ympäristönsuojelu, alueiden käytön ja rakentamisen ohjaus, luonnonsuojelu, ympäristön tilan seuranta, vesivarojen käyttö ja hoito

EU:n rakennerahastohankkeet

Myös maatalous sekä eläinten hoidon ja lupa - asiat.

Vierailija
25/27 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt vaan ihan rauhallisesti, ei kannata panikoitua. Soitat sinne ja kysyt mitä asia koskee. Ja sanot, ettet ole saanut ensimmäistä muistutusta ollenkaan. Töissä olen joutunut noita soittelemaan ja ihan asiallisesti he neuvovat.

Vierailija
26/27 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitit että palkkasi tulee ELY-keskukselta. Oletko siis ollut työssä yrityksessä joka on tehnyt konkurssin ja saat palkkasi ELY-keskuksen kautta palkkaturvana? Jospa sinulle on maksettu tuon summan verran liikaa ja sitä peritään takaisin. Ei ELY-keskus hoida minkään Klarnan tai Zalandon tai muunkaan yrityksen perintää, ihan turhaa sinun on paniikissa selata ostostesi laskuja ja maksuja. Huomenna on arkipäivä, soita sinne ELY-keskukseen ja varmistat mistä on kyse.

Kiitos! Mä yritän rauhoittua. Mulla tuli jo kaikki kauhukuvat mieleen maksuhäiriömerkinnän saamisesta ja karhuajasta oven takana rynnimässä sisään.

Olen siis TE-toimistossa töissä ja palkkaus käsittääkseni tapahtuu ELY:n kautta. Ainakin palkkakuitissa on mainittu ELY.

Muuta yhteyttä mä en keksi ELY-keskukseen. Mun ajatuksenkulku on ihan sumentunut kun luin tuon kirjeen.

Ap

Vierailija
27/27 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on outoa lähettää pelkkä maksukehotus jos kyse olisi liikaa maksetusta palkasta. Kai työnantajan pitäisi jotenkin siitä infota, eikä vaan pistää laskua menemään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan