Te, jotka päivittelee someen kaverikuvia, hymyjä, matkoja, miesystävän kuvia Onko teidän elämä oikeasti onnellista?
En tiedä, koska minulla ei ole tuollaisesta kokemusta. Enemmänkin olen jäänyt aina porukan ulkopuolelle. Minä olen toisinaan onnellinen, toisinaan onneton - ja yksinäinen. Ajattelin joskus, että kaikki kokevat joskus yksinäisyyttä, ulkopuolisuutta, mutta se ei taidakaan pitää paikkaansa. Tai sitten ihmiset elävät luomissaan illusiossaan, ja joku päivä ymmärtävät todellisuuden karvaat kasvot.
Kommentit (42)
Yritän elää illuusiossa, mutta vaikeaa se on.
Kukaan ei ole koko ajan onneton tai onnellinen.
Some ei paljoa siitä kerro kumpaa ihminen milloinkin on.
Kuulostaa ikävältä, toivottavasti löytäisit ihmisiä ympärillesi!
Itse en ole porukkaihminen, olen vähän introvertti ja sinut sen kanssa. Minulla on paljon yksittäisiä läheisiä ystäviä joiden kanssa vietän halutessani aikaa. Someni on täyttyy aikalailla ihmisistäni ja kivoista kokemuksista heidän kanssaan tai sitten yksin. En koe yksinäisyyttä tai ulkopuolisuutta. Koin näitä kumminkin kun olin exmieheni kanssa yhdessä, joka toiminnallaan esti muut ihmissuhteeni, silloin ei somessanikaan ollut mitään hymyileviä kaverikuvia.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ikävältä, toivottavasti löytäisit ihmisiä ympärillesi!
Itse en ole porukkaihminen, olen vähän introvertti ja sinut sen kanssa. Minulla on paljon yksittäisiä läheisiä ystäviä joiden kanssa vietän halutessani aikaa. Someni on täyttyy aikalailla ihmisistäni ja kivoista kokemuksista heidän kanssaan tai sitten yksin. En koe yksinäisyyttä tai ulkopuolisuutta. Koin näitä kumminkin kun olin exmieheni kanssa yhdessä, joka toiminnallaan esti muut ihmissuhteeni, silloin ei somessanikaan ollut mitään hymyileviä kaverikuvia.
Ja olen tosi onnellinen, mutta elämässä on myös vaikeita asioita joihin saan tukea ystäviltä.
Elämä on pimeä, hirveä rotko, joka on täynnä kaikkia pelkoja. Onnellisuus on kaunis silta tämän rotkon yli.
Osa ei ole koskaan hoksannut katsoa sillalta alas, eikä täten ole tietoinen siitä mitä elämä on.
Osa on heitetty sillalta alas yhtäkkiä, ja omaa syyttä.
Joku pystyy rotkon nähtyään, tai siellä rämmittyään kiipeämään takaisin sillalle, ja pitää sen jälkeen kynsin hampain kiinni että siellä myös pysyy.
Joku ei kerran elämän nähtyään enää kykene olemaan katsomatta sillalta alas.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on pimeä, hirveä rotko, joka on täynnä kaikkia pelkoja. Onnellisuus on kaunis silta tämän rotkon yli.
Osa ei ole koskaan hoksannut katsoa sillalta alas, eikä täten ole tietoinen siitä mitä elämä on.
Joku pystyy rotkon nähtyään, tai siellä rämmittyään kiipeämään takaisin sillalle, ja pitää sen jälkeen kynsin hampain kiinni että siellä myös pysyy.
Kaunis teksti. Tällaisia helmiäkin vauvapalstalla
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä. Tuo viimeinen kuulostaa mun masennukselta. Sitä illuusiota vain ei kykene pitämään yllä.
Eihän kukaan ole tasaisen onnellinen koko ajan. Kaikilla on onnellisia ja onnettomia hetkiä, päiviä, aikoja.
Kuva somessa voi olla jostain onnellisesta hetkestä eikä kerro mistään muusta kuin siitä hetkestä.
Miksi joku seuraa toisten someja? Lopettakaa toisten elämien vahtiminen ja eläkää ihan omanlaistanne elämää.
Ainakin onnistuvat saamaan mut, yksinäisen, kaverittoman ikisinkun kateelliseksi :D
No, ainakin mitä itse tiedän kavereistani, niin eivät ole onnellisia, vaikka niin antavat somessa ymmärtää!
Ihana pusukuva kumppanin synttäreiltä - ero kuukauden kuluttua.
Ihana reissukuva uuden kumppanin kanssa - ero heti matkan jälkeen
Jne...
Voithan sinäkin ap alkaa täyttää someasi kauniilla kuvilla. Ehkä se auttaa masennukseesikin, jos alat katsoa ympärillesi etsien joka päuvä yhtä kaunista, hyvää oloa tuovaa asiaa, ja kuvaat sen someen. Siihen ei tarvitse rahaa, ihan voit mennä ulos kävelylle ja kuvata puunoksaa tai pilviä tms tai ottaa kotona kuvan kahvikupista.
Vierailija kirjoitti:
Voithan sinäkin ap alkaa täyttää someasi kauniilla kuvilla. Ehkä se auttaa masennukseesikin, jos alat katsoa ympärillesi etsien joka päuvä yhtä kaunista, hyvää oloa tuovaa asiaa, ja kuvaat sen someen. Siihen ei tarvitse rahaa, ihan voit mennä ulos kävelylle ja kuvata puunoksaa tai pilviä tms tai ottaa kotona kuvan kahvikupista.
Kyllä minä näin teenkin. Minun somesta vaan paistaa yksinäisyys. Ei ole laumaa kavereita joita kuvata
No, minä olen jo tällainen vanhempi naisihminen, ja käytän vain vanhanaikaista facbookia ja instaa. Minulla on siellä hyvänmielen kuvia ja käytän niitä vähän päiväkirjan tavoin. Mutta ei minua kukaan seuraa, tilini on yksityinen ja olen hyväksynyt vain kavereiksi vain ihmisiä, jotka oikeasti tunnen.
Mutta kyllä minä olen pääosin lähes koko ajan onnellinen, elämässäni on kaikki hyvin.
Mä en päivitä someen kuvia muista ihmisistä. Enkä kovin usein itsestänikään. Mutta kuvaan kyllä erilaisia juhlia, matkoja yms. Mun elämäni on pääsääntöisesti onnellista. Yksinäisyyttä en ole tuntenut koskaan. Viihdyn ihan hyvin yksinkin ja tiedän, ettei mun ole koskaan pakko olla yksin, jos en halua. Mulla on tiivis lähisuku, ystäviä ja kavereita.
Kokemukseni mukaan ne, jotka eniten vakuuttelevat jotain, on niillä jokin syy vakuutella. Eli kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Useat ystäväni, joilla on pettämiskriisejä tms, päivittelevät mukaonnellisia parisuhdekuvia juuri kriisien aikaan. Pahimmillaan vannovat rakkauttaan ja kohta eroavat.
Itse en päivitä mitään ja olen kyllä onnellinen ja kaikki on hyvin. Ei oikeastaan ole syytä hehkuttaa sitä ulospäin. Kenelle minun pitäisi vakuutella ja todistaa sitä, miksi se edes ketään niin kiinnostaisi!?
Ollaan todella onnellinen pari. Someen laitetaan about yksi yhteiskuva vuodessa, yleensä jouluna. Ei ole tarvetta todistella kenellekään meidän onnea. Tässä sillä ei ole merkitystä, koska anoonyymiys.
Vierailija kirjoitti:
No, ainakin mitä itse tiedän kavereistani, niin eivät ole onnellisia, vaikka niin antavat somessa ymmärtää!
Ihana pusukuva kumppanin synttäreiltä - ero kuukauden kuluttua.
Ihana reissukuva uuden kumppanin kanssa - ero heti matkan jälkeen
Jne...
Just näin
Some on pelkkää teatteria. Siitä ei voi päätellä mitään. Siksi en itse edes halua jakaa mitään minnekään. Ihan typerää touhua. Ei kiinnosta osallistua tuohon pelleilyyn. Ja joo, olet oikeassa. On normaalia että välillä on onneton, välillä onnellinen, välillä väsynyt, välillä pirteä, välillä on tylsää, välillä kivaa se on normaalia elämää. Joillain on omituinen tarve vakuutella että oma elämä on jotenkin poikkeuksellisen onnellista ja ihanaa. Miksiköhän? Itseäänkö siinä yrittää vakuutella, vai mistä on kyse? Kyllähän nyt jokainen normaali ihminen näkee läpi tuollaisesta heti. Eikä ihmisiä oikeasti kauheasti edes kiinnosta. Oma elämä kiinnostaa eniten.
Ja lisäksi en ole koskaan selvinnyt niissä tyttöporukoissa. Tuntuu, että jään jalkoihin