Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri kysellyt minusta selkäni takana

Vierailija
29.07.2022 |

Mikä vaivaa ihmistä joka kyselee toisesta ihmisestä asioita? Ei tulisi itselläni mieleenkään. Mitä niillä tiedoilla tekee?!?

Olen työpaikalla pidättyväinen enkä kerro itsestäsi paljoakaan. Niin tämä ilmeisesti innoittanut tiedonhaluista työkaveriani utsimaan tietoa minusta muilta. Olen aivan järkyttynyt.

Jotenkin noloa ja meni kyllä maku ja luottamus tuon ihmisen osalta. Eikö ole häpeällistä tuollainen käytös? Jos ihminen ei itse kerro asioistaan eikö sen jo pitäisi kertoa muille, ettei ihminen halua jakaa asioitaan?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kyselen työkavereilta miten kesäloma meni, enkä todellakaan odota mitään selontekoa vastaukseksi, tai syyllistamistä siitä että utelen muiden asioita.

Vierailija
22/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä sitten vähän erilainen? Käyttäydytkö jotenkin omituisesti, että ihmisten mielenkiinto herää mikä toi on..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä sitten vähän erilainen? Käyttäydytkö jotenkin omituisesti, että ihmisten mielenkiinto herää mikä toi on..?

Eikö äiti opettanut, ettei ihmisiä saa osoitella sormella ja kuiskutella?

Vierailija
24/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kyselen työkavereilta miten kesäloma meni, enkä todellakaan odota mitään selontekoa vastaukseksi, tai syyllistamistä siitä että utelen muiden asioita.

No eihän tämä nyt ole yhtään sama asia kuin yrittää udella toisen asioista jonkun toisen kautta. Suoraan kesälomasta ihmiseltä itseltään kysely ei ole niinkään outoa.

Vierailija
25/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet kiinnostava ja kyselijä haluaa tietää sinusta enemmän.

En reagoisi tuollaiseen mitenkään.

On ihan eri asia sitten kun aletaan perättömiä juoruja levittelemään.

Tälläiseen olen törmännyt.

Valitettavaa käytöstä niin työpaikoilla, kuin muuallakin missä ihmisiä ylipäätään kokoontuu.

Vierailija
26/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta vakavalta. Joku on maininnut sinut, kysyjä kysynyt taustatietoja.

Pakko olla sosiaalista liimaa työpaikalla, se vaan tekee työyhteisöstä paremman.

Asuinpaikat, harrastukset jne on ihanan helppoja ja turvallisia puheenaiheita.

Vierailija
27/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta vakavalta. Joku on maininnut sinut, kysyjä kysynyt taustatietoja.

Pakko olla sosiaalista liimaa työpaikalla, se vaan tekee työyhteisöstä paremman.

Asuinpaikat, harrastukset jne on ihanan helppoja ja turvallisia puheenaiheita.

Hyväntahtoinen juoruilu on ok.

Vierailija
28/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus naisvaltaiselta työpaikalta kuulostaa.

Vierailija
29/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette pidä asiaa minään ette ole törmänneet sairaalloisen uteliaisiin ja pahantathoisiin ihmisiin. Tarkoitan niitä, joille pitäisi pienintä yksityiskohtaa myöten selostaa elämästä ja ajatuksista aivan kaikki. Pankkitilin saldoa myöten. Terveyshistoria sekä suokupuolielämä ruoditaan läpi ja jollet kerro keksitään.

Paskanpuhumista tämä neuvo ei posita mutta kannattaa ottaa käyttöön mmutama tehokas uteliaan hiljentäjä kuten "miksi haluat tietää", "entä itse, miten sinulla (menee)" yms. Itse päättää mitä haluaa kertoa ja omat rajat on hyvä miettiä valmiiksi sekä pitää niistä kiinni.

Vierailija
30/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus naisvaltaiselta työpaikalta kuulostaa.

Ehkä niin. Tosin pahimmat juoruämmät on aina olleet oman kokemuksen mukaan miehiä....

Vierailija
31/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan tervettäkin kysellä jotain pintapuolisia asioita. Mitäpä tämä elämä olisi, jos koskaan ei olisi kukaan mitään kysellyt tai selvittänyt.

Kysele niitä pintapuolisia asioita ihan henkilöltä itseltään äläkä seläntakana utele. Parhaitenhan hän omat asiansa tietää.

Vierailija
32/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette pidä asiaa minään ette ole törmänneet sairaalloisen uteliaisiin ja pahantathoisiin ihmisiin. Tarkoitan niitä, joille pitäisi pienintä yksityiskohtaa myöten selostaa elämästä ja ajatuksista aivan kaikki. Pankkitilin saldoa myöten. Terveyshistoria sekä suokupuolielämä ruoditaan läpi ja jollet kerro keksitään.

Paskanpuhumista tämä neuvo ei posita mutta kannattaa ottaa käyttöön mmutama tehokas uteliaan hiljentäjä kuten "miksi haluat tietää", "entä itse, miten sinulla (menee)" yms. Itse päättää mitä haluaa kertoa ja omat rajat on hyvä miettiä valmiiksi sekä pitää niistä kiinni.

Tämäpä tämä. Varsinkin jos kyseessä on ihminen joka valinnut itse olla puhumatta asioistaan työpaikalla. Tuntuu että silloin ollaan ihan pakkomielellä että tämä on nyt saatava selville. Hyh mitä pohjasakkaa tuollaiset. Ja mitä niillä tiedoilla tekee? Ei ainakaan mitään hyvää ole tarkoitusperät näillä ihmisillä.

Vierailija
33/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän normaalit ihmiset saattaa olla kiinnostuneita minkälainen tyyppi se työkaveri on miehiään/naisiaan. Ei sen tarvitse olla ilkeämielistä tai tungettelevaa. Minun työpaikallani oli yksi tyyppi, joka oli fiksun ja aika persoonallisen oloinen, mutta ei pukahtanut sanaakaan omista asioistaan. Ihan selvää että tyyppejä kiinnosti tietää enemmän, joten puhuivat keskenään että tietääkö joku. Itseltään kukaan ei kehdannut mitään kysellä, koska arveltiin että tarkoituksella haluaa olla incognito. 

Mutta sitten taas sairaalloinen uteliaisuus on erikseen ja tämä liittyy usein naisvaltaisiin ja alemman sosiaaliluokan työpaikkoihin. Näissä esimerkiksi joku homous on salattava kun se on niille niin hirveä juttu.

Vierailija
34/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle löytäneesi juuri yksityisetsivän jonka nyt ensin kuukaudeksi olet palkannut seuraamaan häntä ja raportoimaan sinulle.

Vierailija
35/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Aina puhutaan selän takana, sitä enemmän mitä enemmän ihminen herättää tunteita.

Vierailija
36/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia. Aina puhutaan selän takana, sitä enemmän mitä enemmän ihminen herättää tunteita.

Ei mielestäni ole normaalia. Ei ainakaan niissä työpaikoissa joissa itse olen ollut.

Vierailija
37/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti kiinnostavat ihmiset herättävät uteliaisuutta, varsinkin jos he eivät itse kerro itsestään mitään. Meilläkin on töissä yksi tosi hyvännäköinen ja todella mukava mies, mutta ei kerro itsestään mitään. Totta kai kaikki kuolaa tietää onko sillä naista, lapsia jne. Mutta kukaan ei kehtaa kysyä. Sitten jutellaan keskenään ja mietitään ja yritetään stalkata somet ym.

Vierailija
38/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti kiinnostavat ihmiset herättävät uteliaisuutta, varsinkin jos he eivät itse kerro itsestään mitään. Meilläkin on töissä yksi tosi hyvännäköinen ja todella mukava mies, mutta ei kerro itsestään mitään. Totta kai kaikki kuolaa tietää onko sillä naista, lapsia jne. Mutta kukaan ei kehtaa kysyä. Sitten jutellaan keskenään ja mietitään ja yritetään stalkata somet ym.

Hyi helvetti, mitä kyttääjiä. Hankkikaa oma elämä, niin ei tarvitse olla noin kiinnostunut muiden elämästä. Kuvottavia olette, jotka stalkkaatte toisten somet ja juoruatte seläntakana toisista.

Vierailija
39/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti, mitä kyttääjiä. Hankkikaa oma elämä, niin ei tarvitse olla noin kiinnostunut muiden elämästä. Kuvottavia olette, jotka stalkkaatte toisten somet ja juoruatte seläntakana toisista.

Älä pelkää susta tuskin kukaan on kiinnostunut.

Vierailija
40/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen ohje sinulle, jolta udellaan asioita, joita et halua kertoa TAI udellaan kaverin asioita:

Vastaa esim. tämmöisiä: mistä tuli mieleen ? Ai miten niin? Kuinkas itselläsi ? Mitähän tuohon osaisi vastata? Enpä oikein osaa sanoa. No jaa. Mitäpä tuosta. En tiedä.

Hoh hoijaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan