Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri kysellyt minusta selkäni takana

Vierailija
29.07.2022 |

Mikä vaivaa ihmistä joka kyselee toisesta ihmisestä asioita? Ei tulisi itselläni mieleenkään. Mitä niillä tiedoilla tekee?!?

Olen työpaikalla pidättyväinen enkä kerro itsestäsi paljoakaan. Niin tämä ilmeisesti innoittanut tiedonhaluista työkaveriani utsimaan tietoa minusta muilta. Olen aivan järkyttynyt.

Jotenkin noloa ja meni kyllä maku ja luottamus tuon ihmisen osalta. Eikö ole häpeällistä tuollainen käytös? Jos ihminen ei itse kerro asioistaan eikö sen jo pitäisi kertoa muille, ettei ihminen halua jakaa asioitaan?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että sinun asioistasi on udeltu? Ilmeisesti sinun toiselta työkaverilta on siis udeltu sinusta ja tämä kertoi sinulle, että x on udellut sinusta.

Jos minä olisin tuo toinen työkaveri, niin ehkäpä en olisi sulle tuosta uteluyrityksestä kertonut. Miksi olisin? Lisää vettä myllyyn vaan olis tullut, niinkuin tässä tapauksessa olikin tullut.

Riippuu tapauksesta. Joskus on hyvä varoittaa mukavaa ihmistä, jos joku toinen on ilkeä hänelle selän takana. Olen kiitollinen eräälle, joka paljasti kerran tällaisen negatiivisen toimijan enkä siksi jäänyt hänen ansaansa, kun osasin varoa.

Meillä on sellainen jotka keksii toisista pahaa ja että jotkut olisi ilkeitä toisille selän takana, vaikka asia ei ole niin, vaan se kertoja on itse sellainen ja yrittää omia tekemisiä laittaa muiden syyksi, kun haluaa mustamaalata joitain. Sitten kun tollaiset tarinat kiertää ja lähtee elämään, kaikista pikkuasioista väännetään jotain merkityksiä ja suurennellaan. Vaikka itse kohde ei olisi tehnyt tai puhunut mitään pahaa.

Vierailija
42/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa varmaan on ne ihmiset jotka utelevat pahansuovasti, ihmisten yksityisyyskäsitys on vaan monesti erilainen. Itse en tosin kerro töissä nykyään itsestäni mitään. Välttelen kertomasta asuinpaikkaa, en kerro suhde- tai perheasioista, en mistään vähääkään henkilökohtaisesta. Joskus olen tuossa työpaikassa joutunut mielestäni ikävän juoruilun kohteeksi niin sitä en kyllä unohda ikinä. Siitä lähtien olen ollut työ"kavereiden" kanssa tekemisissä niin vähän ja pinta puolisesti kuin mahdollista. Ei suurin osa varmaan tarkoita pahaa mutta voi silti aiheuttaa juoruilun kohteelle pahaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siis kyseessä samaa sukupuolta oleva eikä taustalla ts. ihastusta tms. motiivia.

-ap

Älä välitä, puolisoni työpaikalla oli yksi tentannut puolisoltani yksityisasioitani ja suuttui lopulta minulle kun en suostunut puolisoni pikkujouluihin, vaikka sinne olisi saanut ottaa avecin mukaansa.

Vierailija
44/78 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet kiinnostava ja kyselijä haluaa tietää sinusta enemmän.

En reagoisi tuollaiseen mitenkään.

On ihan eri asia sitten kun aletaan perättömiä juoruja levittelemään.

Tälläiseen olen törmännyt.

Valitettavaa käytöstä niin työpaikoilla, kuin muuallakin missä ihmisiä ylipäätään kokoontuu.

Itse vain ärsyynnyn jos joku on minusta ns. kiinnostunut. Teen vain työtäni.

Vierailija
45/78 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla tuo utelu toisilta on ihan normitoimintaa, valitettavasti.

Samoin. Jos ei kerro, kaivellaan väkisin.

Eikä. Onko tämä tosiaan yleistäkin? Eikö tuota kyselijää hävetä. Siinähän joutuu outoon valoon koska eihän uteliaisiin ihmisiin suhtauduta koskaan suopeasti. Itseäni ainakin nolottaisi. Täytyy kyllä tosiaan olla utelias jos on valmis siinä samalla utsiessaan valmis pilaamaan oman maineensa ja unohtamaan hyvät käytöstavat. :(

Oma kokemus on, ettei siinä maine mene ja hännystelijöitä riittää ilmeisesti siksi, että ko. henkilöiltä kuulee ne mehukkaimmat jutut.

Itse olen pidättyväisempi myös enkä juoruile, joten ympärillä on hiljaista. Nämä sosiaaliset tyypit tuntee kaikki ja vapaa-ajallakin seuraa löytyy. Minunlaiseni ihmiset eivät vain ole kiinnostavia. En kuitenkaan ala juoruilemaan sen takia että saisin pinnallisia ystäviä. Hyvä on näin.

Vierailija
46/78 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selvinnyt millaista tietoa on udellut?Ihan normaalia on kysyä vaikka kauanko ap ollut talossa jne.Mutta tosiaan jos menee henkilökohtaisuuksiin niin ei ole ok.Miksei kysy suoraa mitä on kysellyt,voisi ap kysyä tältä henkilöltä?

Vierailija
47/78 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että sinun asioistasi on udeltu? Ilmeisesti sinun toiselta työkaverilta on siis udeltu sinusta ja tämä kertoi sinulle, että x on udellut sinusta.

Jos minä olisin tuo toinen työkaveri, niin ehkäpä en olisi sulle tuosta uteluyrityksestä kertonut. Miksi olisin? Lisää vettä myllyyn vaan olis tullut, niinkuin tässä tapauksessa olikin tullut.

LOL. Esität kahdesti kysymyksen ja vastaat kahdesti itse. Sinä se vasta keskustelija olet.

Vierailija
48/78 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin inhoan ihmisiä jotka selän takana kyselevät toista.Esim. Lopetin käynnit eräs kerho. Vetäjät kyselet onko minua näkynyt kerhon vapaaehtoiselta? En ole holhouksen alaisena. Enkä pidä sitä perääni kyselevät.Tietävät kyllä syyn miksi lopetin! Inhoan myös yli kaiken sana satajia.

Vierailija
49/78 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on vain napakka, rivakka ja räväkkä! Jokainen on erilainen!

Vierailija
50/78 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Utelias ihminen on utelias

Sellaiset ihmiset on kiinnostavia jotka eivät avaudu avoimesti. Tuntuu, että heillä on jotain salattavaa.

Vierailija
51/78 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selviätte näistä uteliaista jos ette todellakaan halua kertoa mitään? Miten ohittaa?

Vierailija
52/78 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selviätte näistä uteliaista jos ette todellakaan halua kertoa mitään? Miten ohittaa?

Kerron pokkana niin yliampuvia juttuja kyselijöille että tyhmempikin tajuaa leikinlaskuksi. Nauru tekee hyvää ja vapauttaa tunnelmaa.

Vierailija
53/78 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron pokkana niin yliampuvia juttuja kyselijöille että tyhmempikin tajuaa leikinlaskuksi. Nauru tekee hyvää ja vapauttaa tunnelmaa.

Joutuukohan tässä jotenkin hullun maineeseen. Itsekin tekisi mieli mutta jotenkin tuon pelko estää. Ajattelen että on töykeää olla vastaamatta mutta toisaalta suututtaa jos olen vastannut vaikka en olisi halunnut.

Vierailija
54/78 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavahdan aina ihmisiä jotka ylipäätään kyselevät toiselta ihmiseltä. Työpaikalla varsinkaan yksityisasiat eivät kuulu työkavereille.

Vierailija
55/78 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset ihmiset on kiinnostavia jotka eivät avaudu avoimesti. Tuntuu, että heillä on jotain salattavaa.

Eivät ole erityisen kiinnostavia. Juoruilevat voivat haluta saada valtaa muihin tietämällä heistä asioita. 

Vierailija
56/78 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kuulin, miten työkaveri uteli toiselta, että oletko nähnyt Jaanaa, minulla olisi sille asiaa.

Marssin samantien pomolle ja kerroin, että yksityisasioistani kysellään käytävillä, sille on tultava loppu ja vaadin anteeksipyyntöä. Työkaverilleni ei kuulu pätkääkään, missä olen!

Vierailija
57/78 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole erityisen kiinnostavia. Juoruilevat voivat haluta saada valtaa muihin tietämällä heistä asioita. 

Meillä ns tyhjät aukot täytetään mielivaltaisesti itse spekuloimalla mitä ihmeellisempiä asioita. Ollaan niin hakoteillä. Tehdään päätelmiä. Ollaan varmoja että näin sen täytyy olla. Itse en haluaisi olla mukana moisessa edes kuuntelijana. Kyseessä varsin koulutetut ihmiset joilta voisi odottaa sivistynyttä käytöstä. Mutta mitä vielä.

Vierailija
58/78 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta puhutaan vaikka ja mitä, koska en näe hyvänä asiana puhua omista asioistani työpaikalla.

Vierailija
59/78 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En työpaikalla tiennyt oikeastaan kenenkään asioista mitään jollei joku nyt itse kertonut jotain ihan oma-alotteisesti. Minulle lähes suututtiin kun en tiennyt sitä tätä tai tuota. Kun ei hittojakaan kiinnostanut.

Vierailija
60/78 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus naisvaltaiselta työpaikalta kuulostaa.

Ehkä niin. Tosin pahimmat juoruämmät on aina olleet oman kokemuksen mukaan miehiä....

Miehet puhuvat työasioista (jos joku sattuu kysymään). Heillä ei ole aikaa tai tarvetta juoruta (kysellä) muiden asioista. Tutustu joskus mieheen niin tajuat ettei heistä saa tongeillakaan mitään asiaankuulumatonta irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän