Siskolleni ehdotettiin työkokeilua
Vaikka on pitkä työhistoria, ja kaksi ammattitutkintoa. Nyt ollut 3 kuukautta työtön kun määräaikaisuus loppui. Kaikkea ne työkkärissä kehtaakin. Siskoni kohta keski-ikäinen, ei varmaan siinä iässä varmaan enää tarvitse kokeilla miltä tuntuu tehdä töitä. Ei edes viitsitä kysyä mitä työtön haluaa, vaan aletaan vaan luettelemaan mitä pitää tehdä. Siskoni haki Rovaniemen oikikseen opiskelemaan, mutta ei valitettavasti päässyt. Aina työttömiä kohdeltu huonosti ja sama meno näköjään jatkuu tässä putkiaivoisessa maailmassa. Ja sitten nämä palkat nykyään, ne ei nouse vaikka menot nousee kuten ruoka, polttoaine ja sähkö.
Kommentit (33)
Ei mitään logiikkaa työkkärin toiminnassa.
Anna siskon elää omaa elämäänsä ja sillä välin sä voit kirjoitella tarinoita tälle palstalle.
Jep, ja sitten kuvitellaan, että työtön makaa vain sohvalla. Minä makasin viime viikolla hotellissa ja vieläpä Helsingin kalleimmassa hotellissa Kämpissä. Terveisin työtön
Eiks tuo henkilökunta ole naisvoittoista?
Mitäs ne nyt noin, nainenhan on kuitenkin se luomakunnan virheetön kruunu.
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja sitten kuvitellaan, että työtön makaa vain sohvalla. Minä makasin viime viikolla hotellissa ja vieläpä Helsingin kalleimmassa hotellissa Kämpissä. Terveisin työtön
Se että heittäydyt aulassa lattialle teeskennellen epilepsiakohtausta on vähän eri juttu...
Sitten vielä kun on tämä uusi työnhaku malli, pääsee virkailijat oikeen sanomalla samonaa, että hae 4 työtä. Vaikka eipä työkkäri näitä typeriä malleja päätä, vaan politikot. Minä ainakin itse määrään elämästäni ja haen tismalleen töitä jos niitä on, en työpaikaksi voi muuttua. Onneksi karenssit on lieventynyt.
Vierailija kirjoitti:
Sitten vielä kun on tämä uusi työnhaku malli, pääsee virkailijat oikeen sanomalla samonaa, että hae 4 työtä. Vaikka eipä työkkäri näitä typeriä malleja päätä, vaan politikot. Minä ainakin itse määrään elämästäni ja haen tismalleen töitä jos niitä on, en työpaikaksi voi muuttua. Onneksi karenssit on lieventynyt.
Kyllä tuonne hallitukseen pitäisi saada vasemmisto ja SDP, loppuisi tuo lahtareiden pelleily!
Ai ne ehdotti siskolle työkokeilua jossain lainopillisesti avustavissa tehtävissä, jotta hän näkisi alaa vähän enemmän ja sinä olet nyt sitä mieltä, että ihan väärin! Siskohan voi mennä töihin, jos on 2 ammattitutkintoa.
jopa kuntouttava on fiksumpaa kun työkokokokeilu. Työkokeilu on ilmaista työvoimaa. Osallistujan hyväksikäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hämmentävää, kun työttömän pitää hakea töitä. Olisi reilumpaa, että työtön saisi vapaasti olla työtön ilman korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Kämp on hyvä hotelli. Olin itse ennen juhannusta. Delux huoneessa majoituin, oli huoneen iltavalmistelut, hieronnat ja kaikki, kyllä kelpasi veronmaksajien rahoilla hemmotella itseä Suomen ainoassa 5 tähden hotellissa. Olin tätä ennen tehnyt paljon töitä ja sitten kun jäin huhtikuussa työttömäksi pätkätyöstäni, niin kyllä kelpasi hemmotella itseä hyvällä omallatunnolla. Kyllä työttömätkin saa tehdä muuta kuin kuunnella aina vain sitä kuinka huono ihminen on ja työssäkäyvät ovat vain supersankareita joilla vattuuntunut ilme kun joka päivä pitää mennä töihin. Kolmen viikon päästä mökille rentoutumaan ja aijon nauttia jälleen kerran, töitä tulee jos on tullakseen, en ala sitä stressaamaan. Menny muutenkin niin naurettavaksi nykypäivän pintaliito työelämä. Työhaastatteluissakin kysytään aina naurettavia samoja kysymyksiä ja naisena minulta myös kysytään laittomia kysymyksiä kuten onko minulla lapsia, eipä se työhaastattelijoille kuulu. Jos lapsia teen, niin eiköhän se minunu ja puolisoni asia.
Työllistymisen ongelma on usein verkostojen puute. Työkokeilulla voi saada verkostoja sellaiseen yritykseen, mihin ei muuten pääsisi edes haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
jopa kuntouttava on fiksumpaa kun työkokokokeilu. Työkokeilu on ilmaista työvoimaa. Osallistujan hyväksikäyttöä.
Työkokeiluista voi puhua rehellisesti orjuutena. Sitähän se on, työ ilman palkkaa=orjuus.
Yleensä nämä jotka haukkuu työttömiä on niitä jotka on päässy peruskoulun jälkeen suoraan isän ja äitin firmaan ja sitten on muka varaa haukkua työttömiä vaikka eivät itse ole laittaneet ainuttakaan cv:tä. :D Anna mun kaikki kestää ja nauraa. Kaikki ei ole kultalusikka takamuksessa syntyny. En kyllä koskaan haluaisi päästä töihin isän ja äitin firmaan, aina pitää itse saada työpaikka omalla osaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Työllistymisen ongelma on usein verkostojen puute. Työkokeilulla voi saada verkostoja sellaiseen yritykseen, mihin ei muuten pääsisi edes haastatteluun.
Tämän kun erehdyin sanomaan yhdelle työkkärin kalkkunalle, niin johan tuli widduilua. Sanoin että työpaikat menee suhteilla. ihan sama kuinka monta hakemusta postitan.
Työkokeilusta ei tule mitään verkostoja. Palkkatuli ihmiset myös lasketaan palkkatuen jälkeen ö-mappi tyypeiksi, jotka ei kelpaa samaan työpaikkaan oikealla palkalla.
Suhteellahan ne työpaikat meneekin, ei tarvitse olla edes maisteri etteikö tätä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokeiluista voi puhua rehellisesti orjuutena. Sitähän se on, työ ilman palkkaa=orjuus.
Eihän työkokeilussa tehdä töitä, siellä ollaan toisen työparina kokeilemassa työtä. Ei ole tulosvastuuta, ei vaadita mitään suorituksia. Mistä ihmiset keksivät, että kokeilussa mukaan pitää tehdä töitä? Sopimuksessa sovitaan tietyistä asioista, joita pääsee kokeilemaan, mitään muuta ei tarvitse tehdä eikä edes saa karenssia, vaikka ei tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän kun erehdyin sanomaan yhdelle työkkärin kalkkunalle, niin johan tuli widduilua. Sanoin että työpaikat menee suhteilla. ihan sama kuinka monta hakemusta postitan.
Ne suhteet kertovat siitä, että olet ihminen, jonka kanssa kannattaa tehdä töitä. Jos ei ole suhteita, olet todennäköisesti sellainen, jota kannattaa vältellä muutenkin.
On se hyvä että sinä olet laajakatseinen.