Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskolleni ehdotettiin työkokeilua

Vierailija
29.07.2022 |

Vaikka on pitkä työhistoria, ja kaksi ammattitutkintoa. Nyt ollut 3 kuukautta työtön kun määräaikaisuus loppui. Kaikkea ne työkkärissä kehtaakin. Siskoni kohta keski-ikäinen, ei varmaan siinä iässä varmaan enää tarvitse kokeilla miltä tuntuu tehdä töitä. Ei edes viitsitä kysyä mitä työtön haluaa, vaan aletaan vaan luettelemaan mitä pitää tehdä. Siskoni haki Rovaniemen oikikseen opiskelemaan, mutta ei valitettavasti päässyt. Aina työttömiä kohdeltu huonosti ja sama meno näköjään jatkuu tässä putkiaivoisessa maailmassa. Ja sitten nämä palkat nykyään, ne ei nouse vaikka menot nousee kuten ruoka, polttoaine ja sähkö.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jopa kuntouttava on fiksumpaa kun työkokokokeilu. Työkokeilu on ilmaista työvoimaa. Osallistujan hyväksikäyttöä.

Työkokeiluista voi puhua rehellisesti orjuutena. Sitähän se on, työ ilman palkkaa=orjuus.

Eihän työkokeilussa tehdä töitä, siellä ollaan toisen työparina kokeilemassa työtä. Ei ole tulosvastuuta, ei vaadita mitään suorituksia. Mistä ihmiset keksivät, että kokeilussa mukaan pitää tehdä töitä? Sopimuksessa sovitaan tietyistä asioista, joita pääsee kokeilemaan, mitään muuta ei tarvitse tehdä eikä edes saa karenssia, vaikka ei tekisi.

Joka tapauksessa siellä työpaikalla pitää maleksia monta tuntia, ihan kuten muittenkin, jotka on jotain tekevinään. Ja saavat siitä sitten palkkaa.

Vierailija
22/33 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistymisen ongelma on usein verkostojen puute. Työkokeilulla voi saada verkostoja sellaiseen yritykseen, mihin ei muuten pääsisi edes haastatteluun.

Tämän kun erehdyin sanomaan yhdelle työkkärin kalkkunalle, niin johan tuli widduilua. Sanoin että työpaikat menee suhteilla. ihan sama kuinka monta hakemusta postitan.

Ne suhteet kertovat siitä, että olet ihminen, jonka kanssa kannattaa tehdä töitä. Jos ei ole suhteita, olet todennäköisesti sellainen, jota kannattaa vältellä muutenkin.

Aika ankeaa ajattelua! Taidat itse olla tosi hyvä tyyppi, kun tuollaista soopaa jauhat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilusta ei tule mitään verkostoja. Palkkatuli ihmiset myös lasketaan palkkatuen jälkeen ö-mappi tyypeiksi, jotka ei kelpaa samaan työpaikkaan oikealla palkalla.

Kun yhden luuserin palkkatuet on pumpattu, otetaan tiskille toinen luuseri, jolle työkkäri maksaa palkkatuen, sitten taas seuraava luuseri ja sitten taas seuraava luuseri.

Vierailija
24/33 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jopa kuntouttava on fiksumpaa kun työkokokokeilu. Työkokeilu on ilmaista työvoimaa. Osallistujan hyväksikäyttöä.

Työkokeiluista voi puhua rehellisesti orjuutena. Sitähän se on, työ ilman palkkaa=orjuus.

Eihän työkokeilussa tehdä töitä, siellä ollaan toisen työparina kokeilemassa työtä. Ei ole tulosvastuuta, ei vaadita mitään suorituksia. Mistä ihmiset keksivät, että kokeilussa mukaan pitää tehdä töitä? Sopimuksessa sovitaan tietyistä asioista, joita pääsee kokeilemaan, mitään muuta ei tarvitse tehdä eikä edes saa karenssia, vaikka ei tekisi.

Kokeilun jälkeen on tarkoitus työllistyä kyseiseen firmaan PALKALLISENA mutta yleensä työt loppuu siinä kohtaa, kun pitäisi vaivautua maksamaan palkkaa. Tämä on pelkkää hyväksikäyttöä ja piste.

Vierailija
25/33 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terve ja työkykyinen yritetään pakottaa työkokeiluun, tämän pitää vaatia, että hänelle järjestetään oitis työttömän terveystarkastus ja työkyvyn kartoitus, johon työttömällä on lailla taattu subjektiivinen oikeus.

Ellei mitään työkyvyn puutetta todeta, on laitonta ohjata hänet työkokeiluun.

Uuninpankkopoika Saku Timonen on tästä kirjoittanut lukemattomia kertoja.

https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/tag/tyokokeilu/

Vierailija
26/33 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistymisen ongelma on usein verkostojen puute. Työkokeilulla voi saada verkostoja sellaiseen yritykseen, mihin ei muuten pääsisi edes haastatteluun.

Tämän kun erehdyin sanomaan yhdelle työkkärin kalkkunalle, niin johan tuli widduilua. Sanoin että työpaikat menee suhteilla. ihan sama kuinka monta hakemusta postitan.

Ne suhteet kertovat siitä, että olet ihminen, jonka kanssa kannattaa tehdä töitä. Jos ei ole suhteita, olet todennäköisesti sellainen, jota kannattaa vältellä muutenkin.

Aika ankeaa ajattelua! Taidat itse olla tosi hyvä tyyppi, kun tuollaista soopaa jauhat.

Siinä ei ole mitään pahaa, että ihminen osaa tulla toimeen muiden kanssa ja verkostoitua. Sinä et osaa.

Vierailija
27/33 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilusta ei tule mitään verkostoja. Palkkatuli ihmiset myös lasketaan palkkatuen jälkeen ö-mappi tyypeiksi, jotka ei kelpaa samaan työpaikkaan oikealla palkalla.

Tämä on niin totta! Näillä on ikuinen leima, ei taatusti oteta normaali palkkalistoille.

Vierailija
28/33 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sääliksi ihmisiä jotka saa ainoastaan suhteella töitä, ei sitten viitsitä hakea työkokemusta itse ja kouluttautua, vaan mennään sieltä missä rima matalin, ja sitten arvostellaan työttömiä, ok.

Vierailija
29/33 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei ole mitään pahaa, että ihminen osaa tulla toimeen muiden kanssa ja verkostoitua. Sinä et osaa.

Sinulla ei taida olla mitään kokemusta työkkärin rattaissa olemisesta. Taidat kuvitella itsestäsi liikoja, kun et ole siihen kyykytykseen joutunut. Noh, tule sitten kertomaan hyviä mielipiteitäsi, kun sinulla on jotain omakohtaista kokemusta asiasta. Onnea vaan verkostoillesi.

Vierailija
30/33 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä kun on tämä uusi työnhaku malli, pääsee virkailijat oikeen sanomalla samonaa, että hae 4 työtä. Vaikka eipä työkkäri näitä typeriä malleja päätä, vaan politikot. Minä ainakin itse määrään elämästäni ja haen tismalleen töitä jos niitä on, en työpaikaksi voi muuttua. Onneksi karenssit on lieventynyt.

Onhan se hämmentävää, kun työttömän pitää hakea töitä. Olisi reilumpaa, että työtön saisi vapaasti olla työtön ilman korvauksia.

Kerrotko mikä järki on hakea töitä mitä ei osaa?

Sitähän tämä työnhaku on, pakkohaku neljään paikkaan mihin ei sovellu eikä mitään kokemusta.

Vierailija
31/33 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä suhteita saa vaikka niillä työkokeiluilla. 

Itse en usko, että pelkkä hakemusten postittaminen riittää. Olen saanut itse työpaikkani soittamalla perään muutama päivä hakemuksen lähettämisestä (ellei sitä ole erikseen kielletty).

Itse olen suorittanut kaksi työkokeilua, ihan omasta pyynnöstäni ja työkkärin kanssa keskusteltuani. Sain vähän lisävarmuutta työskentelyyni kun mun ei odotettukaan  olevan valmis työntekijä. 

Kun asenne on tuo, että työkkäri on sua vastaan jotenkin ja siellä on "kalkkuna" töissä niin en usko, että voit ottaa mitään heidän sanomaansa muuta kuin kettuiluna. Anteeksi jos näin ei ole, ja haluaisit oikeasti työllistyä. Itse olen saanut aina apua ja ystävällistä palvelua. Kun oma asenne on kunnossa, niin ei ne edes laita niille "pupukursseille".

Vierailija
32/33 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se sama täti on siel vieläkin töissä. Men töihin tymarkkinatuella saat kulukorvauksen. Joka kerta sama lappu ja uusi aika. Ei suunnitelmia tai hahmotelmia kummankaan puolelta. Koneelta ei osannut katsoa mitään ja alkoi selittämään miten työmarkkinatuki hakemus täytetään. Ite asiaan. Jos työhistoriaa on alla työkokeilu tulee vain siinä mielessä järkevänä mieleen. Et haetaan uutta alaa tai halutaan lisää ammattitaitoa tai halutaan omalta alalta oppia jokin uusi suunta jota ei hallitse. Paikka kannattaa hakea itse. Ja mielellään oikeana työpaikkana ensin. Vaik sul ois viisi tutkintoa ei se takaa sitä et olet hyvä töis. Oot hyvä opiskelija.

Vierailija
33/33 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos terve ja työkykyinen yritetään pakottaa työkokeiluun, tämän pitää vaatia, että hänelle järjestetään oitis työttömän terveystarkastus ja työkyvyn kartoitus, johon työttömällä on lailla taattu subjektiivinen oikeus.

Ellei mitään työkyvyn puutetta todeta, on laitonta ohjata hänet työkokeiluun.

Uuninpankkopoika Saku Timonen on tästä kirjoittanut lukemattomia kertoja.

https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/tag/tyokokeilu/

Tuo oli ennen kuin demarit veti showta. Nyt kaikki on tosi jees.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme