Muita köyhiä?
meidän tulot on yhteensä 2500e/kk miinus verot.
Saan kodinhoitotukea, mies töissä. Olemme etsineet isompaa vuokra-asuntoa jo keväästä asti. Ilmoituksiin on mennyt jo 140e! Eikä yhtäkään sopivan kokoista/hintaista asuntoa ole tullut vastaan. Pitäs olla 3h+k ja alle 600e/kk. Meillä ei ole varaa kalliimpaan.
Kaikki menee mitä tulee. Nytkin mun tilillä on 2 euroa ja miehen 200e. Ei ole mitään säästöjä. Menisin heti töihin jos päästäis ensin muuttamaan. Ei ole mitään järkeä mennä viä töihin, lapsi päiväkotiin ja sitten muuttaa vaikka 30km päähän. Minulla ei ole ajokortti ja muutenkin on vain yksi auto. Pitäs kalliita bussimatkoja maksaa, lapsi vaihtaa päiväkotia jne. Parempi ensin muuttaa ja sitten katsoa minne menis töihin.
Olemme käyneet monessa asuntoesittelyssä, mutta ainahan ne asunnot menee diplomi-insinööri pariskunnalle, meitä syrjitään.
ärsyttää kun ei ole mihinkään varaa. ei tietokoneeseen (olen nyt vanhempieni luona), kunnon autoon, matkalle, uuteen televisioon jne.
Ainoat asiat jotka olen saanut tänä vuonna on uuden talvitakin, ripsivärin, uuden paidan, kirjan ja kengät. tietenkin olen niistä kiitollinen, mutta silti.
Millon tää kituuttaminen loppuu? Millo o nmeidän vuoro saada kiva kämppä? Millo voidaan käydä jossain matkalla ja ostaa toimiva televisio?
-onneton
Kommentit (12)
Asennetta nainen!
Minulla on 4 lasta ja pienipalkkainen työ.
Autoa ei ole, enkä ottaisikaan (ympäristö syistä) ja asumme vuokralla kolmiossa.
Väittäsin meitä melko onnelliseksi perheeksi!
Eikä de takuulla johdu rahasta tai sen puutteesta.
Jos sulla kerran on mahdollista mennä töihin niin mene hyvä ihminen!
Millon tämä kituuttaminen loppuu kysyt sinä... no ehkäpä sillon kun menet töihin!
Meillä (yhden lapsen yh) jää tuloista käteen 350 euroa kuukaudessa ja siitä menee vielä kaikki laskut. Onneksi saadaan asumistukea! Pärjätään, tosin köyhäillen. Monia asioita saa tehtyä vähälläkin rahalla, tosin ystävien kanssa shoppailusta olen joutunut täysin luopumaan...
mietin tässä kans että kuka mut ottais töihin? ei ammattia, diabetes, paniikkihäiriöitä ja masennus. kouluun varmaan pitäs mennä. mutta ei oikein mikään yliopisto nappais. ammattikouluun. pääsispä muuttamaan niin näkis minne kouluun kannattaa mennä. olemme etsineet asunto 40km säteellä. tuossa on yksi koulu aika lähellä, mutta mitä jos muutetaankin 30km? ja sit pitäs vaihtaa taas siihen lähimpään siellä päässä. ja eihän niitä hakuja enää kai ole tänä vuonna.
Jotenkin tuntuu että köyhyys ei ole teidän isoin ongelma kuitenkaan.
T. ex yh-opiskelija ja mitään ilman ei tarviinut koskaan olla käteen jäi vuokran jälkeen 300e
Ei se tosiaan ole aina rahasta kiinni, kyllä sitä rahaa kummasti riittää jos ei paljoa tarvitse. Tarkoitus on mennä heti töihin kun opinnot ovat ohitse. En kyllä itsekään varmaan jaksaisi jos tietäisin, että tämä olisi pysyvä olotila.
auto hajos, siihen meni rahaa. mun lääkärikuluhin menee, diesel vero, aina jotain tulee ja rahat menee siihen.
Jos pääsisit opiskelemaan, voisitte saada edullisen opiskelija-asunnon.
Kannattaisiko ensin muutenkin hommata se opiskelupaikka... Ja mennä sen ehdoilla, jotta ainakin tulevaisuus näyttäisi valoisammalta? Opiskelijana saisit opintotukea ja varmaan jotain asumistukea...sekä opiskelija-alennuksia.. Ja lopuksi tietysti sen ammatin, jonka avulla töitä. :)
järki käteen, etsi ensin joko työ- tai opiskelupaikka ja sitten sen mukaan asunto, ei toisinpäin!
itse jäin hoitovapaan jälkeen työttömäksi - korvausta saan 450 e, sitten vielä lapsilisät. Mies 1800 e - verot
Vuokra 640, mutta asumistuki 320.
Pärjällään
Kyllä katson kaupassa hintoja. Työtä etsin, mutta ei täällä Pohjois-Savossa ole:(
ja päästä vaikka ei olisi hakenutkaan. Ala nyt heti etsimään työppaikkaa ja uutta asuntoa, tiedä vaikka tärpää. Asiat ei parannu pelkästään täällä marisemalla. Jos saat ensi syksyksi opiskelupaikan jostain kauempaa muutatte sitten uudestaan (ei ole mukavaa jatkuvasti muuttaa, mutta muuttuupahan elämätilanteenne toivomaanne suuntaan).
Meitä on kolme ja saamme 3600e/kk ja tekee tiukkaa. Ja ennen lasta saimme 2900e/kk ja silloinkin oli välillä tiukkaa. Tekstistä päätellen teillä on yksi tai kaksi lasta. varmaan yksi?