Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppaan lähdössä kävellen. Matkaa ~1,5 km

Vierailija
28.01.2026 |

Mietityttää voisiko ostaa kananmunia, kun on tarkoitus tehdä pullaa? Että paleltuukohan ne munat kymmenen asteen pakkasessa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullataikina ei munia tarvitse. 

Vierailija
2/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kylmälaukku ja pakkaa ne sinne. Mä käytän kaikelle paletuvalle talvisin kylmälaukkuja, niin suojaa edes vähän paremmin. 

Vierailija
4/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä tunnistaa paleltuneen kananmunan. Söin sellaisia, jotka olin kantanut kotiin pakkasessa noin 1,5 kilometriä. Ehkä ne lämpenivät keittäessä ja vaikuttivat ihan normaaleilta. 

Vierailija
5/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan 7km matkalla ei ole kananmunille vielä tapahtunut mitään jos on mennyt kävellen  -15ºC pakkasessa

Vierailija
6/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka selviät ?

Vierailija
7/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne selviä tuosta matkasta. 
Me käymme yleensä kävellen kaupassa, toista km suuntaansa. Reppuihin varaamme huppuja joihin käärimme arat vihannekset kotimatkalle.

Vierailija
8/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan selkärepussa yhtään lämpimämpää jos kroppa kerkeää lämmetä kävelymatkalla, siirtyykö lämpösäteily repun sisälle? Joku varmaan kohta tekee tieteellisen tutkimuksen tästä joka maksaa 259miljoonaa euroa veronmaksajille...

Vierailija
9/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI: "Paleltunut kananmuna, joka on jäätynyt, ei yleensä ole enää syöntikelpoinen, koska pakkasessa sen rakenne rikkoutuu, proteiini muuttuu ja sisus voi tulla vetiseksi tai rakeiseksi, vaikka muna ei heti näyttäisi pilaantuneelta; sen voi periaatteessa käyttää leivonnassa, mutta koostumus kärsii, ja kypsennettynä rakenne on huono, joten on turvallisinta heittää se pois".

Vierailija
10/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kylmälaukku ja pakkaa ne sinne. Mä käytän kaikelle paletuvalle talvisin kylmälaukkuja, niin suojaa edes vähän paremmin. 

Eihän nyt hyvä ihminen kylmälaukussa voi mitään lämpöä tarvitsevia juttuja voi pitää... 

Vierailija
11/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt hyvä ihminen kylmälaukussa voi mitään lämpöä tarvitsevia juttuja voi pitää... 

Ei sinne laiteta kylmäkalleja, jos lämpimänä haluaa pitää.

"Nimestään huolimatta kylmälaukku toimii myös lämpölaukkuna. Hyvä eristys toimii kumpaankin suuntaan se pitää kylmän sisällä, mutta myös estää lämmön karkaamista".

Vierailija
12/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo paha matka, mutta varmuuden vuoksi voi munakennon kääriä vaikka johonkin villapaitaan tai vastaavaan.

Vierailija
13/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä kahdet pitkät kalsarit ja toppahousut niin ei palellu munat.

Vierailija
14/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistä kahdet pitkät kalsarit ja toppahousut niin ei palellu munat.

Sildenafil niin veri kiertää.

Vierailija
15/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullataikina ei munia tarvitse. 

Voiteluun tarvitsee, ei muuten.

Vierailija
16/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nappasin viimeksi kauppaan kävellessäni mukaan yhden ylimääräisen paksun kaulaliinan. Sen sisällä kotiin kulkivat kurkku ja tomaatit paleltumatat.

Vierailija
17/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene miksikään tuolla aikaa, kenno myös suojaa. Olin unohtanut joulun aikaan kennon lasitetulle parvekkeelle paperikassiin ja olivat ihan kunnossa vielä viikon jälkeen, vaikka pakkasta oli melkein -10 välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme