Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kaikki marjastamaan

Vierailija
29.07.2022 |

Nyt kannattaa varautua ensi talvea varten ja mennä metsään ja poimia marjoja. Superfoodia metsät täynnä! Puhelin pois ja marjamettään!

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maastopyöräillyt kaikki metsät 10 km säteellä ja osan metsistä pidemmältä. En löytänyt yhtään paikkaa josta mustikoita ei olisi jo poimittu. Useita poimijoita olen jo bongannut. Harrastan mielummin pyöräilyä ja mustikat poimin valmiina kaupasta.

No, hoh hoh. Mikään metsä ei tule typötyhjäksi marjoista.

Polkujen laidoilta saattavat ensimmäiset poimia, mutta menepä syvemmälle, niin varmasti löytyy, jos kyseessä on metsä.

Itse kävin eilen. Ei ole mikään iso metsäläntti, ja sekin on menossa tonttimaaksi, kun kunta haluaa pistää maat rahoksi, siis veroeuroja kerryttämään, kun omakotitalotonttien oletetaan menevän kaupunkiin muuttaville.

Ja kyllä sieltä vaan marjaa löytyi. Vaikka ensimmäisiä poimijoita polun varsilla oli jo kaksi viikkoa sitten.

Eli poimivat raakoina... 

Kannattaa lisäksi nostaa vähän sitä varpua, sillä joskus ne marjat ovat siellä lehtien alla.

Kosteikkokohdissa oikein isoja mustikoita.... Helppo poimia.... parempi poimia kuin kuivia pikkuruisia pippureita. Tosin viime kesän kaltaisia pippureita ei nyt edes ole ainakaan tässä metsässä.

Juurikin näin. Yleensä menen yksin marjaan, mutta nyt ajattelin pyytää muutaman tutun mukaan. No, he tulivat mielellään mukaan, mutta väittivät, että olen huijannut, että tiedän hyvin mustikkapaikan. Arvaa vaan heidän ilmeet, kun näytin, että katso nostapa hieman sitä varpua niin jo alkaa löytyä. Oli kyllä viimeinen reissu näiden kanssa :D

Vierailija
82/82 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näkynyt käärmeitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi