Miehen eksä soitti ja varoitti miehestä
Mies kuulemma osaa olla suhteen alussa todella ihana ja hurmaava, mutta ennemmin tai myohemmin totuus paljastuu. Mies oli kuulemma ollut väkivaltainen eksää kohtaan, kontrolloinut koko elämää ja ollut kaikin tavoin kauhea puoliso. Eksä epäili miestä narsistiksi ja kehotti olemaan varovainen. Enpä tiedä pitäisikö uskoa vai yrittääkö vain erosta katkerana mustamaalata miestäni
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
Saattaa myös se ex olla narsisti joka nyt kostaa..
Juuri näin. Todennäköisesti mielisairas nainen, jonka mies onnistui viimein jättämään ja pelastamaan oman elämänsä. Jos tämä uusi natku eli ap epäilee miestään jo nyt, niin toivottavasti mies älyää jättää sen mahd. pikaisesti.
Sen verran sairaita tyyppejä olen elämäni aikana tavannut ja ymmärtänyt vasta vuosia myöhemmin väkivallan merkkejä, niin uskoisin sitä eksää.
Narsistit valehtelevat niin hyvin! Mutta he kutsuvat exään aina "hulluksi". Kuuntele niitä tarkasti. Narsistit sanovat, mitä he tekivät muille, kutsumalla entisiä huonoja nimiä. Toivon, että olisin tiennyt narsismista aiemmin. Tiedän nyt.
No, minäkin olisin voinut kertoa exästä vaikka mitä, että on mielenterveysongelmainen pettävä juoppo, niin kuin olikin. Mutta asia ei enää kuulunut mulle. Mua kiinnosti vain lasten hyvinvointi, johon pystyin vaikuttamaan.
Nykyään hän on kai ihan onnellinen uudessa suhteessaan ja toivottavasti heillä menee hyvin nykyisen naisystävän kanssa. Ainakin pahimmat ongelmat ovat takana päin. Nykyinen nainen on hänelle varmasti minua sopivampi puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Ei savua ilman tulta.. Harva nainen olisi niin sekopäinen, että huvikseen mustamaalaisi. Paljon todennäköisempää on, että puheissa on perää. Tee kuten ylempänä ehdotettiin eli jatka, mutta tarkkaile varoitusmerkkejä. Voit toki kysyä mieheltäkin asiasta. Reaktio kertoo paljon.
Itselleni taas tulisi mieleen, että jos on oikeasti traumatisoitunut niin ei varmaan halua taakseen katsella eikä muistaa koko miestä, saati soitella miehen nyksälle.
Muutenkin uskon enemmän henkilökemioihin ja erilaisiin tilanteisiin, kuin kenenkään yhden ihmisen käsitykseen toisen ihmisen persoonasta.
Se käsitys kun on aina sen ihmisen kokemus ja värittynyt hänen omalla persoonallaan ja historiallaan, eikä mikään yleispätevä arvio kenenkään persoonasta.
Ghostaan automaattisesti sellaiset, joilla on ollut paska exä ja parisuhdetraumoja niin, että siitä on pakko tilittää heti uudelle kumppanille. Terapeutiksi alkaminen on kuin kerjäisi ongelmia omaan elämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei savua ilman tulta.. Harva nainen olisi niin sekopäinen, että huvikseen mustamaalaisi. Paljon todennäköisempää on, että puheissa on perää. Tee kuten ylempänä ehdotettiin eli jatka, mutta tarkkaile varoitusmerkkejä. Voit toki kysyä mieheltäkin asiasta. Reaktio kertoo paljon.
Itselleni taas tulisi mieleen, että jos on oikeasti traumatisoitunut niin ei varmaan halua taakseen katsella eikä muistaa koko miestä, saati soitella miehen nyksälle.
Muutenkin uskon enemmän henkilökemioihin ja erilaisiin tilanteisiin, kuin kenenkään yhden ihmisen käsitykseen toisen ihmisen persoonasta.
Se käsitys kun on aina sen ihmisen kokemus ja värittynyt hänen omalla persoonallaan ja historiallaan, eikä mikään yleispätevä arvio kenenkään persoonasta.
Noin minäkin ajattelin ennen. Kunnes tajusin, että eksällä on persoonallisuushäiriö eikä trauma. Sitä ennen ajattelin, että hän voi olla onnellinen ja normaali jonkun toisen kanssa, kuten minäkin voin.
Hän on sairas ihan jokaisen kanssa ja vaatisi varmaan loppuelämän terapian ja vahvan motivaation, jotta se voisi muuttua. Ihan jokainen nainen ja lapsi sairastuu hänestä ja kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vähän vastaava tarina oli tuttavapiirissäni. Todella kiltti ja mukava naistuttavani oli tapaavinaan elämänsä miehen. Mies oli NIIN ihana, halusi heti paikalla naimisiin ja tehdä lapsen. Entisestään miehellä oli lapsia kahden exän kanssa, joita molempia tämä mies väitti uudelle vaimoehdokkaalleen luonnehäiriöiseksi jne. Lasten huoltajuudesta ja elatuksesta tapeltiin kummankin exän kanssa.
Yritin varottaa kaveriani, muttei hän tietenkään minua kuunnellut. Menivät puolessa vuodessa naimisiin ja kaverini oli hetkessä myös raskaana. Eikä aikaakaan kun mies muuttui täysin. Nyt tuli tästä kaveristanikin miehensä mukaan luonnehäiriöinen. Nyrkit heiluivat ja koskaan ei tiennyt missä kunnossa kaverini vastaan tuli. Vika oli väkivaltaan aina tietenkin myös kaverissani, itse lyöjässä ei koskaan. Pikkuhiljaa kaverini ei saanut enää pitää yhteyttäkään ja hänet nitistettiin henkisesti täysin. Mies alkoi uhkailla vaimoaan lastensuojeluilmoituksilla ja huoltajuuden menetyksellä jos tulisi ero. Tuota oli ihan hirveä seurata. Meni pari vuotta ennen kuin alistettu vaimo sai lopulta lähdettyä. Riidat eivät tietenkään loppuneet edes siihen eroon. Nyt heidän erostaankin on kulunut jo vuosia, mutta vieläkään kaverini psyyke ei ole tuosta suhteesta toipunut.
Todellakin jos joku kertoo tarinaa useista luonnehäiriöisistä existä ja muista ihmisistä lähellä, yleensä ainut luonnehäiriöinen on kertoja itse. Jos jokin asia, on se sitten mies tai jokin muu, tuntuu olevan liian hyvää ollakseen totta, se ei useimmiten olekaan totta. Jos uusi seurustelukumppani haluaa edetä valon nopeudella suhteessa, silloinkin pitäisi hälytyskellojen kilkata ja ainakin pysähtyä pohtimaan tilannetta kunnolla enne kuin päätyy naimisiin.
Kertomasi on hyvä esimerkki siitä, miten vaikea toista ihmistä on suojata omalta tyhmyydeltään.
Ja todellakin noin, että jos henkilön kaikki exät tms. on luonnehäiriöisiä ja henkilö kertoo jotain uhritarinaa elämästään, niin hälytyskellojen pitäisi soida.
Mutta jos ne ei soi, niin vaikea muiden on siinä mitään tehdä.
Olisi kyllä aina kriittinen tapauksessa, jossa miehen eksä tai nyxä soittaa toisilleen, tai vaikka miehellesi, tai jopa exän uudelle miehelle. Eiköhän taustalla silloin hyöri jonkinlainen persoonallisuushäiriöinen. Vai kuinka monella on muka pokkaa, tai tulee edes mieleen, soitella moisia soittoja, jos taustalla ei ole mustamaalasmisen tarvetta, katkeruutta, mustasukkaisuutta, tuhoamisen tarvetta? Ei kukaan kiltti hyvää tahtova ihminen ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se käsitys kun on aina sen ihmisen kokemus ja värittynyt hänen omalla persoonallaan ja historiallaan, eikä mikään yleispätevä arvio kenenkään persoonasta.Noin minäkin ajattelin ennen. Kunnes tajusin, että eksällä on persoonallisuushäiriö eikä trauma. Sitä ennen ajattelin, että hän voi olla onnellinen ja normaali jonkun toisen kanssa, kuten minäkin voin.
Hän on sairas ihan jokaisen kanssa ja vaatisi varmaan loppuelämän terapian ja vahvan motivaation, jotta se voisi muuttua. Ihan jokainen nainen ja lapsi sairastuu hänestä ja kärsii.
Tarkoitin, että jos miehen ex on oikeasti traumatisoitunut miehen käytöksestä ja jos mies on oikeasti ihan hirveä, niin luulisi ettei ex halua muistaa koko miestä eikä taakseen katsella (esim. soitella nyksille)
Mutta tietty tilanteita on monia ja joskus voi olla paikallaan varoittaa, mutta lähtökohtaisesti pitäisin epäuskottavana.
Vierailija kirjoitti:
Ghostaan automaattisesti sellaiset, joilla on ollut paska exä ja parisuhdetraumoja niin, että siitä on pakko tilittää heti uudelle kumppanille. Terapeutiksi alkaminen on kuin kerjäisi ongelmia omaan elämään
Juuri näin. Mikäli deitti haukkuu ex:ää yksisilmäisesti, luvassa on ongelmia. Toinen varoitusmerkki on riitaisat välit ex-puolisoon tai huoltajuusriidat.
Itse jätän kertomatta exäni sairaan mielen, kuten väkivaltaisuuden ja vain odotan milloin hänen kulissit romahtavat siltä saralta. Eipä oo mun päänsärky kun on ex.
Ja kyllähän pikku paikkakunnilla ainakin saa helposti tietoon kuka on kenenkin nykyinen.
Yleensä eksät ovat oikeassa, valitettavasti. Miehesi kuulostaa narsistilta. Normaali ihminen ei kontrolloi puolisoaan missään asiassa.
Lapseni takia voisinkin periaatteessa varoittaa eksän nyksää, mutta koska nyksä osallistuu lapsen kertoman mukaan täysipainoisesti lapsen vieraannuttamiseen minusta, tyydyn odottamaan, milloin kulissit kaatuvat kunnolla ja nyksä näkee, millaisen "kultakimpaleen" on saanut. Lasta käy kyllä sääliksi ja olen hänestä erittäin huolissani, mutta koska eksä on äärimmäisen taitava manipuloimaan ihmisiä, viranomaiset eivät usko minua ja eksän ja eksän nyksän aiheuttama lapsen psyykkinen oireilu käännetään vain minua vastaan.
Lapsen kertoman perusteella eksä on jo näyttänyt pieniä pilkahduksia todellisesta minästään, mutta tiedän kokemuksesta, että totuus paljastuu niin vähitellen, että nyksä on täydellisesti ansassa ja henkisesti nujerrettu siinä vaiheessa, kun tajuaa sen.
Täytyy sanoa että yhdessä suhteessa voin niin huonosti että se vaikutti käytökseeni, seuraavassa suhteessa olin kuin toinen ihminen. Sinänsä siis hankala vetää johtopäätöstä. Exälle jäi selvästi jotain hampaan koloon, käytös muuttui erossa täysin ja huonompaan suuntaan ja olisin hyvinkin voinut kuvitella hänen tekevän tällaisen tempun. Itse katsoin peiliin eron jälkeen mutta exän tuntien hän toistanee samoja virheitä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se käsitys kun on aina sen ihmisen kokemus ja värittynyt hänen omalla persoonallaan ja historiallaan, eikä mikään yleispätevä arvio kenenkään persoonasta.Noin minäkin ajattelin ennen. Kunnes tajusin, että eksällä on persoonallisuushäiriö eikä trauma. Sitä ennen ajattelin, että hän voi olla onnellinen ja normaali jonkun toisen kanssa, kuten minäkin voin.
Tarkoitin, että jos miehen ex on oikeasti traumatisoitunut miehen käytöksestä ja jos mies on oikeasti ihan hirveä, niin luulisi ettei ex halua muistaa koko miestä eikä taakseen katsella (esim. soitella nyksille)
Mutta tietty tilanteita on monia ja joskus voi olla paikallaan varoittaa, mutta lähtökohtaisesti pitäisin epäuskottavana.
No mä nimenomaan koen halua varoitella uusia uhreja, kun traumatisoiduin niin pahasti. Aiemmasta narsistista vain sairastuin. Sen vaimolle voisin vinkata, että Suomessa voi erotakin, mutta ei ole mitään sisäistä paloa siihen.
En usko, että kukaan viitsii varoittaa, ellei taustalla ole ollut todellista pelkoa. Ehkä entinen nainen todella pelkää, mitä ukko saa uudessa suhteessaan aikaan, eli ruumiita?
Itse yritin aikoinaan varoittaa eksäni uutta tyttöystävää väkivaltaisuudesta ja monesta muusta kamalasta asiasta. Koin että minun oli pakko yrittää pelastaa se nainen. Eihän se tietenkään uskonut ja eksäni osaa osaa todella hurmaava joten ymmärsin häntä. Olinhan itsekkin aikoinani rakastunut tulen palavasti. Nämä kaksi päätyivät aika nopsaan avioon asti ja lapsikin syntyi. Eihän se liitto kestänyt ja naiselle tuli vuosien terapiat suhteesta. Itse osasin lähteä aikaisemmin. Nyt olemme ystäviä tuon naisen kanssa ja hän voi jo paremmin. Ainakin yritin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää hyvyyttään soitti sinulle.. Hm
Aina ihmetyttää, miten joillekin toisten hyvyys voi olla täysin tuntematon ja näin uskomaton asia. Ihan perusmoraalia koittaa rakastaa lähimmäistään ja koittaa pelastaa joku narskulta, siis ainakin pitäisi olla Surullista jos kaikki eivät ole tällaista kokeneet.
Onkohan meillä sama eksä. Koska täällä yksi, joka suosittelee välttämään tuota tyyppiä, hinnalla millä hyvänsä.