Mikä mättää hybridiautoissa?
Jotkut sanovat, että siinä saa molempien käyttövoimien huonot puolet yhdessä paketissa. Mutta toisaalta eikö siinä saa myös ne hyvät puoletkin?
Kommentit (21)
Ainakin meidän BMW 530e on mahtavan upea auto.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meidän BMW 530e on mahtavan upea auto.
Vielä vähän aikaa
Suurin haitta lienee se että diesel/bensamoottori käy niin vähän. Se on myrkkyä moottorille.
Ihan sellainen seikka, että mikään autoliike ei huoli hybridiä vaihdossa jos akun kapasiteetti putoaa alle 70%. Ei se kovin häävi homma ole jos autolla ei ole edes kymmentäkään vuotta ikää.
Jos sen aikoo itse ajaa paaliin saakka, niin ei kai siinä sitten mitään.
Yhtä huono arvo kuin sähköautoissa
Vierailija kirjoitti:
Ihan sellainen seikka, että mikään autoliike ei huoli hybridiä vaihdossa jos akun kapasiteetti putoaa alle 70%. Ei se kovin häävi homma ole jos autolla ei ole edes kymmentäkään vuotta ikää.
Jos sen aikoo itse ajaa paaliin saakka, niin ei kai siinä sitten mitään.
Missä hinnoissa hybridien akun vaihto liikkuu? Ne akuthan on kuitenkin huomattavasti pienempiä kuin täyssähköissä?
Plugarissa saa polttiksen ja sähköauton huonot puolet korostettuina.
Tavallinen hybridi on tiettyjen valmistajien tekemänä ihan soiva peli sellaiselle joka ajaa kaupunkipainotteisesti mutta kuitenkin kohtuullisen paljon, eikä esimerkiksi tarvitse vetokykyä.
Akku maksaa 15000 paitsi Jesse korjaa 12000
Moottori ruostuu nopeasti. Käypä kysäse korjaamolta hybridiautoista..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sellainen seikka, että mikään autoliike ei huoli hybridiä vaihdossa jos akun kapasiteetti putoaa alle 70%. Ei se kovin häävi homma ole jos autolla ei ole edes kymmentäkään vuotta ikää.
Jos sen aikoo itse ajaa paaliin saakka, niin ei kai siinä sitten mitään.
Missä hinnoissa hybridien akun vaihto liikkuu? Ne akuthan on kuitenkin huomattavasti pienempiä kuin täyssähköissä?
Kuitenkin hinnat suht samalla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sellainen seikka, että mikään autoliike ei huoli hybridiä vaihdossa jos akun kapasiteetti putoaa alle 70%. Ei se kovin häävi homma ole jos autolla ei ole edes kymmentäkään vuotta ikää.
Jos sen aikoo itse ajaa paaliin saakka, niin ei kai siinä sitten mitään.
Missä hinnoissa hybridien akun vaihto liikkuu? Ne akuthan on kuitenkin huomattavasti pienempiä kuin täyssähköissä?
Perushybridiin esimerkiksi Toyotalla kolmisen tonnia, plugariin noin kymppitonnin.
Pikkuhybridimersulla pystyy ajamaan n.40 km sähköllä. Pakkasella ei sitäkään. En näe järkeä.
Hybridiauto ei oikein kelpaa vaihdossa eli se on käytännössä romuauton hintainen kun uutta autoa on ostamassa. Akun vaihto maksaa 10000 euroa eli kallista on.
Jos aikoo ostaa auton niin parempi ostaa täyssähköinen tai pelkkä polttomoottoriauto.
Järkevä ihminen ei koske sekasikiöön pitkällä tikullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhybridimersulla pystyy ajamaan n.40 km sähköllä. Pakkasella ei sitäkään. En näe järkeä.
Hyvin riittää. Kaikki päivittäiset ajot pääsee sähköllä. Bensalla sitten ajetaan pidemmät yksittäiset reissut. Mersun a-sarjan hybridi on hieno peli!
Vierailija kirjoitti:
Akku maksaa 15000 paitsi Jesse korjaa 12000
Jesse korjaa niin että Traficom ei enää hyväksy tieliikennekelpoiseksi. Muutostyö 15000 eli auton korjauksin on mennyt sitten 27000. Myyntiarvo 5000 euroa. Hullulta kuulostaa. Pitänee jatkossa tehdä sähkötyöt itse ja olla kertomatta kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhybridimersulla pystyy ajamaan n.40 km sähköllä. Pakkasella ei sitäkään. En näe järkeä.
Uusilla facelifteillä pääsee 60km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhybridimersulla pystyy ajamaan n.40 km sähköllä. Pakkasella ei sitäkään. En näe järkeä.
Uusilla facelifteillä pääsee 60km.
Ei pääse, meille luvattiin 60km, mutta -5 asteen pakkasella moottori lähti käymään jo 40km ajon jälkeen.
Jännä väite, ettei lataushybridi kelpaisi vaihdossa. Se automyyjä oli sitten varmaan ihan sekaisin, kun hyvitti sata tonnia ajetusta Volvon lataushybridistä minulle viime kuussa 45 000.
Kateellisten uikutusta.