Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistuuko kukaan muu täällä " kaikkien" lietsomasta " elämä pitää suorittaa oikein" mentaliteetista?

Vierailija
22.10.2006 |

Koko ajan PITÄISI siivota, pestä, silittää, mankeloida, järjestää, sisustaa, imuroida, laittaa terveellistä kotiruokaa, harrastaa älyllisesti haastavia asioita ja urheilla hullun lailla, leikkiä ja kasvattaa lapsia kotona, edetä uralla ja vaalia parisuhdetta.

Jos erehdyt mainitsemaan että väsyttää tai kiukuttaa tai kotona on sotkuista niin heti olet saamaton laiskimus. Jos BMI on yli18 olet karmea plösö, jonka mies hyppää heti vieraisiin. Jos kerrot syöneesi jotain hyvää, niin heti olet terveydestäsi piittaamaton läski, jos erehdyt joskus olemaan alkoholin kanssa viihteellä olet huono äiti jne. Jos valitat liian pitkistä työpäivistä olet amisluuseri, jonka työpaikka kuuluisikin kiinalaisille jne. Jos syöt karkkia olet käsittämätön ääliö ja jos lapsesi saa karkkia tai hampurilaisia olet suorastaan yhteiskuntakelvoton, joka pitäisi lähettää Siperiaan.

Onko elämä tosiaan pelkkää suorittamista, asioita tehdään sen takia että niitä PITÄÄ tehdä, ei sen mukaan mikä tuntuu itsestä ja omasta perheestä hyvältä? Miksi joskus ei saa laiskotella, viikonloputkin PITÄÄ harrastaa, tavata ystäviä, käydä kaupungilla? Miksi on sallittua olla vain supermammasuorittaja, joka " vaan ei pysty olemaan tekemättä mitään" ?

MINÄ EN JAKSA

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi tämä palsta on jotain muuta kuin elämä IRL ja oikeat ihmiset. EI kannata ottaa tätä kovin vakavasti.

Vierailija
2/7 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorittaja ei nauti mistään, kaikki tuntuu ikävältä velvollisuudelta ja elämä menee itseltä ohi kokonaan, kun koskaan ei voi olla tyytyväinen. Suorittajat voivat huonosti eivätkä siksi haluaisi, että kukaan muukaan pystyy nauttimaan elämästään. Suorittaminen ja kaiken tekeminen aina " oikein" on vain keino yrittää hallita ahdistusta ja omia pettymyksen tunteita. Toisten neuvominen ja toisten toimien kauhistelu auttaa hetkellisesti kuvittelemaan oma elämä paremmaksi ja tuntemaan itsensä hyväksi ihmiseksi. Yksikin pieni virhe tai lipsuminen säännöistä on niin suuri uhka identiteetille ja oman persoonan hajoamiselle, että se on verrattavissa maailmanloppuun. Suorittajalla ei siis ole suhteellisuudentajua.

Tätä mieltä olen minä, suorittaja, joka yritän aika usein tehdä kaiken kuten kuuluukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä olen niin laiska ja saamaton kun ahdistun tästä asiasta?

Vierailija
4/7 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ahdistu siitä. Jos joku haluaa haaskata elämänsä imurin ja luutun kanssa heilumalla, niin siitä vaan. Tai stressaamalla itsensä loppuun ruoan terveellisyyden tai harrastusten takia, niin aivan vapaasti.

Minä teen niin kuin mulle on hyvä ja niin että perheelläkin on hyvä olla.

Vierailija
5/7 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointiketju on silti aika hirveä.

Vierailija
6/7 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea ei saa ottaa vakavasti. Kaikki liioittelee..

Vierailija
7/7 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama mitä muut tekevät. Meillä on välillä kuukausitolkulla siistiä ja sitten tulee repsahdusviikkoja, mutta niin kauan kun se ei ahdista minua, annan asian olla niin. Joskus on hauska päästää asunto likaiseen kuntoon viikolla ja siivota sitten viimeisen päälle viikonlopuksi. On monia asioita mitkä verottavat siivouskykyä; huono parisuhde, huonosti nukkuvat lapset, heikko rahatilanne, masennus, henkinen väsymys, ahtaat tilat, säilytystilan puute, kuivausrummuttomuus.... Tasan ei käy onnen lahjat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän