Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin isoveljelle 8000 € lainaa kulutusluottojen yms yhdistelemiseksi

Vierailija
29.07.2022 |

Isoveli on elänyt viimeisen pari vuotta yli varojensa. On uutta konsolia, kitaraa, vahvistinta ja vaatetta. Lopputulos? Yksi luottokortti kokonaan tapissa ja siihen päälle viisi erilaista kulutus- ja huuhaaluottoa, joista yhteensä tuli hänen tuloilleen liian isot kuukausilyhennykset ja tietty ihan naurettavat todelliset vuosikorot.

Joskus juhannuksen jälkeen isoveli pyysi (suorastaan aneli) minulta tällaista järjestelylainaa, jolla hän voisi kuitata nuo typerät velkansa pois ja maksaa sitten minulle tuota valkaa 200 €/kk.

Suostuin tähän lopulta, mutta mitä teki isoveli? Osti uuden telkkarin, tietokoneeseen uutta rautaa, alkoholia, kenkiä, vaatteita... Lopulta tuhlasi niin paljon, että sai kuitattua ainoastaan kaksi kulutusluottoa pois, eli vielä on luottokortti ja kolme kulutusluottoa maksamatta. Melkein 7000 € siis laittoi haisemaan.

Pistää niin vihaksi.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Sääntö nro yksi. Älä koskaan lainaa rahaa. Siitä tulee vain ongelmia.

No kyseessä oli kuitenkin perheenjäsen eikä esim. kaveri/muu tuttu. Mutta opin kyllä läksyni. AP

Näin jälkiviisaana olisi tietysti pitänyt pyytää isoveljeltä maksutiedot noista luotoista ja maksaa ne suoraan itse pois. Näin olen aina tehnyt kun olen sukulaisia auttanut (en enää edes teeskentele että kyse on lainasta, vaikka siitä aina puhutaan, tekee heille kai helpommaksi pyytää). Maksan siis suoraan laskuttajille. Rahaa en anna koska en luota että sitä ei sitten tuhlattaisi muuhun.

Näin olisi pitänyt just tehdä. AP

Ei, siinä on edelleen riskinsä ettet saa rahoja takaisin. Omalleni veljelleni taattiin henkilökohtaisesti laina. Ei maksanut sillä velkojaan tai pankille lainaa takaisin. Nyt sitä peritään ulosoton kautta. Tämäkään ei auta varattoman henkilön kanssa.

Vierailija
42/46 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläsi on joku pääkoppaongelma. Älä enää lainaa rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillakin on näköjään epärehellisiä veljiä. Oma veljeni kavalsi mm. kummankin vanhempani kuolinpesästä rahaa ja  väitti ettei hänellä koskaan ollutkaan mitään arvo-omaisuutta joka oli annettu tälle veljelle säilytykseen muutamaksi kuukaudeksi. Hölmö olin kun en ottanut valokuvia tai juurikin kirjallista sitoutumista veljeltä siihen miten omaisuuden kanssa menetellään. Rahallinen menetys ei ollut onneksi kovin suuri enkä luota veljeeni enää missään raha-asioissa.

Vierailija
44/46 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se voi myydä niitä tavaroita mitä osti?

Vierailija
45/46 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se voi myydä niitä tavaroita mitä osti?

Toki, mutta jostain tonnin OLED-telkkarista saisi ehkä 500 €, kun sen myy käytettynä ilman laatikkoa. Näin esimerkkinä. 

Vierailija
46/46 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taas päässeet pirivarastot ehtymään. Pistätkö taas 8,000€ tilille, jooko? Sama tilinumero kuin viimeksi. Maksan sitten varppina takaisin heti kun voin.

Terveisin, Isoveli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi