Nilkkaketju naisella: Miksi käytät, tai olet kayttänyt, tai miski et käytä?
Paljon on miehillä erilaisia uskomuksia tästä koristeesta.
Kommentit (10)
Minulla on sirot nilkat ja tykkään koruista. Mistää merkityksistä en tiedä mitään.
Teininä käytin, en nyt keski-iässä. Tyttärellä muistaakseni on sellainen.
Pidin siitä miltä se näytt, kunnes kyllästyin. Sama mies jo 20 v, muiden luuloilla ei ole merkitystä.
Maihareissa pidettiin nilkkakoruja teininä. Ei ole tullut muuten pidettyä, nehän hajoaa. Pitäisi sipsutella jossain söpösti, että pysyisi ehjänä. Ehkä turhin koru mitä voi keksiä.
Käytin nuorempana aina nilkkakoruja, syystä että pidän koruista. Mulla oli paljon koruja, korvissakin useita, ja nilkkakoru oli koru siinä kuin rannekorukin. Mitään salattua ja kuviteltua merkitystä sillä ei ollut.
Suomessa on muutaman viikon ajan vuodessa sellainen sää, että tarkenee kulkea ilman sukkia ja lämpimiä kenkiä. Eli se nilkkakoruhan ei suurimman osan ajasta edes näy mihinkään. Hankaa vain sukan ja kengän sisällä.
Rannekorut vähän sama juttu. Aina pitää olla pitkähihainen ja koru jää peittoon.
"Paljon on miehillä erilaisia uskomuksia tästä koristeesta"?
Millaisia uskomuksia? En ole koskaan kuullutkaan tällaisia olevan.
En käytä, koska en juuri käytä muitakaan koruja. Ei edes reikiä korvissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on muutaman viikon ajan vuodessa sellainen sää, että tarkenee kulkea ilman sukkia ja lämpimiä kenkiä. Eli se nilkkakoruhan ei suurimman osan ajasta edes näy mihinkään. Hankaa vain sukan ja kengän sisällä.
Rannekorut vähän sama juttu. Aina pitää olla pitkähihainen ja koru jää peittoon.
Heh, vai muutama viikko. Itse olen käyttänyt nilkkakoruja jo 30 vuotta, ja nytkin on sellainen. Laitoin sen jalkaan samalla kun lopetin kokonaan sukkien käytön keväällä joskus toukokuussa ja riisun pois, kun alan käyttää syksyllä sukkia. Vielä en ole käyttänyt, ehkä joutuu muutaman viikon päästä jo sukat laittamaan.
Vierailija kirjoitti:
"Paljon on miehillä erilaisia uskomuksia tästä koristeesta"?
Millaisia uskomuksia? En ole koskaan kuullutkaan tällaisia olevan.
En käytä, koska en juuri käytä muitakaan koruja. Ei edes reikiä korvissa.
Ei miehillä ole mitään uskomuksia oikeasti. Jotkut vain jankuttavat ja koettavat kylvää eripuraa. Ne jankutukset aina liittyvät seksiin ja sen haluamiseen
Yleisin peruste miksi (avo)vaimo kantaa nilkkaketjua on että miehensä herkistyy tämän naisellisen hoikista nilkoista ja on ostanut ketjun naiselleen siksi sekä käskenyt tämän sitä kantamaan. Se kertoo siis sitä kautta että parilla on toimiva lemmenelämä.
Nilkkaketjua näkee äärimmäisen harvoin pökkelönilkkaisella naisella taikka wanhalla naisella, koska ketju vetää miesten katseita sinne suuntaan ja näissä tapauksissa ketju olisi karkote.