Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Ahdistaako suakin pikkukaupungit - liikaa kyttäystä, ns kaverikerhoja, suljettuja ovia, outoja vihjailua, epäluuloja
29.07.2022 |
Muutettiin reilu vuosi sitten erääseen pikkukaupunkiin. Asunto on halpa, hyvä, tilava ja kivassa paikassa. Lasten koulumatka on lyhyt. Päiväkotikin lähellä. Etätyöt onistuu.
Kaupassa katsotaan ensiksi ostaoskärryihin ja sitten kasvoihin, naapurin rouva on toisen lapsen opettajan äiti, yks naapuri on töissä päiväkodissa .. onko tuttua?
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Kyllä kai niitä kuppikuntia kylällä on, mutta kun en ole millään lailla niistä kiinnostunut tai mukaan tuppautunut niin ihan rauhassa saa olla. Mun puolesta ostoskärryjäni saa katsella muutkin asiakkaat, en loukkaannu semmoisesta.
Tottakai kylällä jossa "kaikki tuntee kaikki", katsotaan pidempään semmoista naamaa jota harvemmin näkyy. En loukkaannu tästäkään ja voin hyvin tervehtiä ystävällisesti jos katseet kohtaavat. Naapureita ei ole ihan lähellä joten ne kohtaamiset on aika harvassa.
Lapsiani on pyydetty harrastamaan eikä "muukalaisuus" ole heihin vaikuttanut. Ennemmin kylän mummot kehottivat tekemään paljon lapsia jotta saadaan koulu pysymään kylällä. En loukkaantunut tästäkään.
Vaikka tiedän että elämänkäänteistäni voisi repiä meheviäkin juoruja, ei se mua häiritse. Juoruilkoon ne jotka saa siitä jotain iloa. Itse kohtelen ihmisiä ystävällisesti ja samanlaista käytöstä saan vastineeksi, vaikka selän takana puhuisivat mitä. Kai tuo pienten piirien ahdistus on ihan vaan ihmisten pään sisällä, tai jos itse urpoilee niin onko se ihme että katsotaan kieroon.