Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nämä aikaisin aamulla klo6 töihin lähtijät eivät taida tajuta, että monet haluaa nukkua rauhassa vähän pidempäänkin

Vierailija
29.07.2022 |

Kolistellaan porraskäytävässä, vaikka pitäisi "hipsutella". Joku saattaa viedä roskapussin roskakatokseen töihin lähtiessään, mistä on seurauksena kolinaa. Itse herään näin kesäisin melko aikaisin kun on valoisaa. Mutta syksyn tullen kun pimenee, haluan nukkua tasan siihen asti kun on valoisaa. Jos aamu uni jää katkonaiseksi, joudun torkkuilemaan jo iltapäivällä, mikä taas vaikeuttaa iltaisin nukahtamista.

Nih!

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä muistutuksesta että miksi kannattaa jaksaa painaa niitä omakotitalon loputtomia pihatöitä. Ei siis naapurista kantautuvat äänet, vaan jokaisesta pienestä risahduksesta valittavat.

Niin. Paljon mukavampaa on kuunnella kun naapurit huudattavat ruohonleikkureita, klapikoneita, sirkkeleitä ja moottorisahoja heti kukonlaulun aikaan.

T. Entinen pientaloalueen asukas

Unohdin trampoliineilla kirkuvat lapset. Koska ulkona saa riehua ja meluta ihan rajoituksetta.

Vierailija
42/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät katkeamattomat, riittävän pitkät yöunet on ihan lääkärini minulle erityisesti suosittelema, ja kuuluu hoitosuunnitelmaani. Jos joudun iltapäivällä ottamaan "torkut", niin silloin joku on mennyt pieleen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä korvatulppia kotona, vaan naapurit saa elää taloyhtiön sääntöjen mukaan, jonne on merkattu hiljaisuusaika. Varma häiriöilmoitus lähtee, jos näitä ei joku noudata.

Varmasti, mutta rappukäytävässä kulkeminen ei riko yhdenkään taloyhtiön sääntöjä.

Mutta kun toiset osaavat kulkea siellä hiljaa ja toisilla taas käsittämätön tarve juosta ja rymistellä niin, että koko rappu herää.

Minä joudun valitettavasti heräämään aikaisin töihin eikä tulisi mieleenkään aamukuudelta paiskata ovea kiinni ja juosta portaita alas tömistellen. Koska minulle on opetettu käytöstavat ja haluan ottaa muut ihmiset huomioon. Ilmeisesti ainakaan nykyisille parikymppisille näitä samoja tapoja ei ole opetettu, vaan lähinnä sellainen "minulla on oikeus" - tyylinen asenne.

Vierailija
44/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto millä tavalla tässäkin ketjussa ihmiset vastaa ap:lle. Tässä lienee kyse samasta ilmiöstä; individualismi on mennyt liian pitkälle, egoismi ja narsismi on lisääntynyt eikä todellakaan oteta enää muita huomioon. Ollaan myös niin aggressiivisia, että kuten näistä ketjun vastauksistakin painaa, ei voi enää kaikki olla pääkopassa kunnossa.

Ap, tiedän tasan tarkkaan mistä puhut; osaa ihmisistä ei kiinnosta enää yhtään huomioida muita. Kuvitellaan, että kaikki jotka nukkuu klo.6, ovat jollain tavalla heikompaa ihmislaatua kuin itse eikä tule edes pieneen mieleen muut syyt, mitä kello kuudelta nukkumiseen voi olla.

Veikkaan, että tän ketjun törkeän ilkeät ja julmat ihmiset on niitä samoja, jotka tahallaan kolistelee hiljaisuuden aikana rapussa. Ihmiset on kuvottavan itsekkäitä nykyään.

Näin on! Miksi ihmiset eivät osaa enää yhtään miettiä miltä toisesta voisi tuntua. Joka asiassa sama juttu! Kun näitä minä-ihmisiä sattuu samaan taloon useampia niin rauhallista ei ole koskaan. Yksi mölyää, kolistelee kolmeen asti yöllä, toinen aloittaa päivänsä puoli viideltä ja paiskoo ovia kuin joku raivotautinen suu vaahdossa! Itse sairastuin vuosia sitten vakavasti ja nukkuminen oli erittäin tärkeää. Kuntoni meni näiden ihanien ihmisten takia vielä huonommaksi. Lopulta oli pakko muuttaa pois että henki ei lähtenyt. Ja tämä ei ole liioittelua. Sydämeni toiminta veteli viimeisiään. Ihmiset eivät tajua että samassa rapussa asuu hyvin eri tilanteissa olevia asukkaita. Öisin ja aikaisin aamulla ei ole mikään pakko valvottaa muita!!!

Vierailija
45/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten paperiseinäisissä taloissa ihmiset asuvat, kun naapureiden normaalielämän äänet häiritsevät noin paljon. Asemme 60-luvulla rakennetussa talossa eikä täällä asuntoihin kuulu toisista mitään. Esim. alakertaan syntyi kesäkuussa vauva. Hänen itkunsa kuuluu porraskäytävään, mutta meille asuntoon ei pihaustakaan. Puhumattakaan kenenkään radionkuuntelut, vessassakäynnit tai laulelut. Ihan saavat kaikki elää omaa elämäänsä.

Ole onnellinen. Meillä alkovia ja rappukäytävää erottaa vain ohut betoniseinä, mistä kuului kaikki rappukäytävän äänet läpi. Kuulet postimiehen, mainostenjakajan ja kaikki, ketkä rappukäytävässä rymistelee. Onneksi osa naapureista sentään osaa liikkua rappukäytävässä hiljempaa eikä rymistele ja kolistele metallisia kaiteita. Alkoviin kuuluu myös mm.naapureiden puhe, jos pysähtyvät rappukäytävään höpöttelemään. Että näin.

Vierailija
46/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri ravaa rappukäytävässä vielä yhden aikaan yöllä, paiskoo ovia, kuuntelee musiikkia kovalla. Mä teen aamu smoothien viiden jälkeen ja tämäkö tuota naapuria ärsyttää. Hän on vinkunut mulle asiasta lukemattomia kertoja ja olen sanonut, että voin lopettaa sen heti, kun hän lopettaa yöllä meluamisen. Sitä päivää odotellen. 🤷

Vierailija
47/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä korvatulppia kotona, vaan naapurit saa elää taloyhtiön sääntöjen mukaan, jonne on merkattu hiljaisuusaika. Varma häiriöilmoitus lähtee, jos näitä ei joku noudata.

Varmasti, mutta rappukäytävässä kulkeminen ei riko yhdenkään taloyhtiön sääntöjä.

Kyllä rikkoo jos LAULAA yöllä!

Vierailija
48/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto millä tavalla tässäkin ketjussa ihmiset vastaa ap:lle. Tässä lienee kyse samasta ilmiöstä; individualismi on mennyt liian pitkälle, egoismi ja narsismi on lisääntynyt eikä todellakaan oteta enää muita huomioon. Ollaan myös niin aggressiivisia, että kuten näistä ketjun vastauksistakin painaa, ei voi enää kaikki olla pääkopassa kunnossa.

Ap, tiedän tasan tarkkaan mistä puhut; osaa ihmisistä ei kiinnosta enää yhtään huomioida muita. Kuvitellaan, että kaikki jotka nukkuu klo.6, ovat jollain tavalla heikompaa ihmislaatua kuin itse eikä tule edes pieneen mieleen muut syyt, mitä kello kuudelta nukkumiseen voi olla.

Veikkaan, että tän ketjun törkeän ilkeät ja julmat ihmiset on niitä samoja, jotka tahallaan kolistelee hiljaisuuden aikana rapussa. Ihmiset on kuvottavan itsekkäitä nykyään.

No mieti nyt vähän itsekin. Ap yrittää määrätä että naapuri ei hänen herkkien uniensa takia saisi töihin lähtiessä samalla viedä roskia, eikö se jos joku tässä ole narsistista?

En usko, että kyse on siitä vaan siitä, että mm. omien käsittelemättömien aggressioiden ynnä muiden ongelmien takia ihan tahallaan mm. paiskotaan ovia kovaa.

Meillä esimerkiksi on metallinen roskakatoksen ovi ja rauhalliset ja tavalliset ihmiset saavat sen kiinni siten, että se vain lähinnä napsahtaa. Joku meidänkin taloyhtiössämme paukauttaa sen niin kovalla voimalla, että ääni kaikuu pihalla ja kuuluu asuntoihin sisälle asti siinä missä yleensä ottaen ei ikinä kuulu koska ihmiset vie roskansa.

Sama koskee rapussa kulkemista. Osa ihmisistä avaa rapun oven normaalisti eikä niin voimalla, että se paukahtaa seinään. Ja laittaa esimerkiksi rapun valon päälle normaalisti yhdellä sormella painamalla, osa lyö valon päälle nyrkillä vaikka seinän takana on naapurin makuuhuone. Kyseessä on erittäin todennäköisesti aggressiivinen ihminen, joka näin toimii. Toiminta on tahallista ja röyhkeää.

Ihan turhaa haukkua ap:ta täällä loiseksi ym. sillä tässä on kyseessä todellinen ilmiö, mikä on itse asiassa myös huolestuttava. Mistä tuo ihmisten aggressio kumpuaa? Sehän näkyy nykyään täällä netissä ja somessakin. Moni ihminen on vihaa täynnä, purkaa sitä muihin ja se voi pahimmillaan johtaa johonkin vielä pahempaan.

Vierailija
49/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte tuommoisissa läävissä elää? Ainoa elämä kärsien naapureitten ääniä, hajuja ja käytöstä. Hullun hommaa!

Vierailija
50/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät katkeamattomat, riittävän pitkät yöunet on ihan lääkärini minulle erityisesti suosittelema, ja kuuluu hoitosuunnitelmaani. Jos joudun iltapäivällä ottamaan "torkut", niin silloin joku on mennyt pieleen.

ap

Tuossa tilanteessa kannattaa muuttaa omakotitaloon. Jos ei ole siihen varaa niin voi voi.

Vierailija
51/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mieti nyt vähän itsekin. Ap yrittää määrätä että naapuri ei hänen herkkien uniensa takia saisi töihin lähtiessä samalla viedä roskia, eikö se jos joku tässä ole narsistista?

No ketä ne roskat siellä asunnossa haittaa? Ne voi hyvin viedä illemmalla kun tulee töistä. 

Yksi asia, mikä myös haittaa on autojen käynnistely aikaisin aamulla sisäpihan puolella. Kaikuu.  Pitäisi olla joku kielto että ne pitäisi jättää kadulle jos aikomuksena käynnistellä kovinkin aikaisin.

Minä voin tuoda illalla roskat sinne sun asuntoon päiväksi haisemaan jo vaikka edellis-iltana.

Vierailija
52/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä rappukäytävässä mölisijöitä niin yhtään. Joku mielisairaus se on pakko olla. Kenelle ne edes puhuu?

Vierailija
53/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama toisin päin.Pikkulapset ja aamuvuorolaiset menee nukkumaan klo 20.00 ja eipä nämä yökukkujat kunnioita yhtään...

Vierailija
54/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuulostaa lähinnä Uuno Turhapurolta.

Vierailija
55/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä muistutuksesta että miksi kannattaa jaksaa painaa niitä omakotitalon loputtomia pihatöitä. Ei siis naapurista kantautuvat äänet, vaan jokaisesta pienestä risahduksesta valittavat.

Niin. Paljon mukavampaa on kuunnella kun naapurit huudattavat ruohonleikkureita, klapikoneita, sirkkeleitä ja moottorisahoja heti kukonlaulun aikaan.

T. Entinen pientaloalueen asukas

Ja lapset kirkuvat trampoliinilla, pidetään juhlia ulkona ja mopot pärisevät.

Vierailija
56/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma aamuisin - uni katkonaista äänien takia. Mutta minkäs sille voi, että ihmisten on lähdettävä töihin. Suosittelen nukkumista white noisen kanssa, esim sadeäänien; peittää ulkoa tulevat äänet. Tosin saattaa kestää hetki tottua siihen, mutta itselläni on auttanut jonkun verran.

Vierailija
57/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Juuri niin. Näkeehän sen tosin jo aloituksesta, että ap:lla on hoitosuunnitelma.

Onneksi asun omakotitalossa ja naapuritkin ovat tervejärkisiä. Ap on painajaisnaapuri missä tahansa asumismuodossa.

Vierailija
58/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuossa tilanteessa kannattaa muuttaa omakotitaloon. Jos ei ole siihen varaa niin voi voi.

Muun muassa tämä vastaus on just hyvin kuvaavaa; "Jos ei ole siihen varaa niin voi voi."

Mikä suakin oikein vaivaa?? Miksi edes tulit kirjoittamaan ketjuun, jos sulla ei ole mitään annettavaa? Miksi purat pahaa oloasi muihin?

Hanki apua. Olet empatiakyvytön ja vaikutat kyyniseltä.

Vierailija
59/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma aamuisin - uni katkonaista äänien takia. Mutta minkäs sille voi, että ihmisten on lähdettävä töihin. Suosittelen nukkumista white noisen kanssa, esim sadeäänien; peittää ulkoa tulevat äänet. Tosin saattaa kestää hetki tottua siihen, mutta itselläni on auttanut jonkun verran.

Auttaako white thrashin kanssa nukkuminen?

Vierailija
60/105 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Juuri niin. Näkeehän sen tosin jo aloituksesta, että ap:lla on hoitosuunnitelma.

Onneksi asun omakotitalossa ja naapuritkin ovat tervejärkisiä. Ap on painajaisnaapuri missä tahansa asumismuodossa.

Ja tässä toinen; miksi tulit edes kirjoittamaan ketjuun? Olet kuvottava käytökseltäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme