Miksi käytät hajustettua huuhteluainetta?
Koitetaanko sillä peittää tunkkainen haju vaatteissa? En ymmärrä.
Kommentit (1070)
Vierailija kirjoitti:
Miten voi jotain ihmistä ärsyttää se, että miltä toisten pyykit tuoksuu? Itse tykkään kivoista tuoksuista. On kivaa, että pyykki tuoksuu raikkaalta, siksi käytän hajustettua huuhteluainetta. Tykkään, että kädet tuoksuu käsien pesun jälkeen, siksi käytän hajustettua käsisaippuaa. En pidä hajustamattomien perusvoiteiden hajusta, joten käytän hajustettuja versioita. Joku muu voi olla täysin eti mieltä näistä asioista. Joku ei ehkä edes pysty käyttämään hajustettuja tuotteita esim. allergian takia. Nämä ovat ihan omia päätöksiä ja mieltymyksiä eikä minua harmita muiden eriävät mielipiteet, enkä oikein ymmärrä miksi omat tapani ja mielipiteeni ärsyttäisivät näissä asioissa muita.
Melkein toivon, että saisit (pahan) allergian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän pyykin tuoksusta ja oma suosikkini Luvilin tavallinen, tuoksuu puhtaalta mutta ei miltään tietyltä kuten joku kukka tms. Huuhteluaine hajusteet on juuri siksi ettei peitä puhtaan pyykin tuoksua.
Huuhteluainetta siksi että pitää kankaan pehmeänä ja hyväkuntoisena. Tuoksuvista huuhteluainetta en yksinkertaisesti pidä, pyykintuoksusta kyllä joten en halua sitä peittämään puhdasta tuoksua.
Ohi aiheen, mutta käytätkö jauhetta vai nestemäistä? Hakusessa uusi pesuaine ja voisin kuvailusi perusteella kokeilla samaa :)
Höh mielestäni vastasin tähän mutta vastausta ei näy! Mutta käytän sitä Luvilin tavallista nestemäistä, koitin joskus pulveria mutta nestemäisestä jäi raikkaampi tuoksu =) Ja huuhteluaineena sitten joku ihan yksinkertainen hajuton, jos haistat sitä huuhteluainetta sellaisenaan niin älä hämäänny sellaisesta oudosta "tuoksusta", se ei jää pyykkiin pesun ja kuivumisen jälkeen enää!
Kyllä jää. Sun nenä vaan tottuu siihen ja luulet etteivät ne vaatteet tuoksu/haise millekään. Samoin kuin tupakoitsija kuvittelee ettei haise, koska ei itse sitä haista.
Niinpä. Ja samoin hajusteettomien pesuaineiden käyttäjät eivät tiedä haisevansa toisten neniin pahalta, koska ovat itse tottuneet hajuunsa ja luulevat olevansa hajuttomia. Mikään ei ole hajutonta, ei edes se hajuttomalla pesty pyykki.
Kampaajani tuoksuttomalla pesuaineella ja huuhteluainetta käyttämättä pessyt pyyhkeet. 🙄 Karkeita ja pahanhajuisia, hyh hyh.
Siinä ammatissa altistuu todella monille aineille, joita on hiustuotteissa. Kampaajilla oli 80- tai 90-luvulla paljon syöpää. Heidän on kyllä viisasta vältellä sitä, mitä voi vältellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pehmeämpi pyykki ja ihana tuoksu. Ja myös niistä hajusteettomista pesuaineista jää pyykkiin ominaistuoksu...
Kanssakulkijoiden mielestä tuoksu on useimmiten kammottava, mielummin pyykkietikkaa haistelee.
Millä oikeudella joku vieras ihminen tuomitsee minun hajusteeni? Eikö sellainen ole aika alhaista, jopa moraalitonta?
Itse asiassa ihmettelen miten te kehtaatte valittaa toisten ihmisten pyykeistä, onhan se nyt törkeää että ihanat tuoksut muka oikeasti häiritsisi jotain homssua jonka hiki haisee kun se ei viitsi edes käyttää hajuvettä.
Öö, siksi koska se haisee pahalle? Suurin osa huuhteluaineista haisee pahemmalle kuin reppuun unohdetut treenivaatteet. Hien hajuun auttaa suihku ja hajusteeton antiperspirantti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten moni käyttää huuhteluainetta. Sen käyttö on ihan turhaa ja ympäristöä kuormittavaa. Eikä se ole terveydelle hyväksi. Miettikää että jotkut pesee lastensakin vaatteet hajusteissa ja huuhteluaineissa. Ne voivat aiheuttaa ihoärsytystä ja lapsen ohuen ihon läpi imeytyy helposti haitallisia kemikaaleja.
Vai imeytyy ihan ihon läpi 😂😂😂 Siinä tapauksessa imeytyy niistä hajuttomistakin, samat kemikaalit on niissäkin vain hajuste korvattu muulla. Itsessäänkö se hajuste imeytyy ihon läpi? Vai kuvitteletko niin vain siksi että se on ainoa huomattava kemikaali, muita ei niin huomata kun eivät tuoksu. Kemikaaleja täynnä ovat silti yhtälailla.
Kuule, Englannissa varoitettiin joku vuosi sitten kansalaisia lasten saippuasta (!), joka oli todettu vahingolliseksi lapsille. Lapsilla on muuten ohuempi iho kuin aikuisilla.
Käyttäjä41333 kirjoitti:
Kukaan ei ole hajuton.
Toistan vielä: ei kukaan.
Kyllä se hiki haisee jos et mitään tuoksua käytä
Eri asia sitten on liikaa hajusteita käyttävät, jotka on kuin myrkkypilvi, mutta ei niitä voi sekoittaa muihin.
Niin sitten haisee hielle ja tuoksulle. Nämäkin tapaukset haistaa jo kaukaa. Kannattaisi tehdä sille hien hajulle jotain eikä yrittää peittää sitä. Emme elä enää keskiajalla.
Käytin hajusteettomia pesuaineita lasten ollessa pieniä mutta esikoisen täytettyä 16 oli pakko alkaa käyttää hajusteellisia ja huuhteluainetta. Testosteronipyykkiin jää ihan järkky testohaju muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pehmeämpi pyykki ja ihana tuoksu. Ja myös niistä hajusteettomista pesuaineista jää pyykkiin ominaistuoksu...
Kanssakulkijoiden mielestä tuoksu on useimmiten kammottava, mielummin pyykkietikkaa haistelee.
Millä oikeudella joku vieras ihminen tuomitsee minun hajusteeni? Eikö sellainen ole aika alhaista, jopa moraalitonta?
Itse asiassa ihmettelen miten te kehtaatte valittaa toisten ihmisten pyykeistä, onhan se nyt törkeää että ihanat tuoksut muka oikeasti häiritsisi jotain homssua jonka hiki haisee kun se ei viitsi edes käyttää hajuvettä.
Öö, siksi koska se haisee pahalle? Suurin osa huuhteluaineista haisee pahemmalle kuin reppuun unohdetut treenivaatteet. Hien hajuun auttaa suihku ja hajusteeton antiperspirantti.
Öööö öööööö öööh. Öh
Öööö
Miksi miehet ja teinit eivät nouse kapinaan?
Kuka mies haluaa haista jollekin eau de Tendille? Tai teinipoika ja -tyttö?
Huuhteluaine on ylipäätään aivan turha. En tiedä miten pesette, jos huuhteluainetta on pakko käyttää. Ja ihan tiedoksi että yksikään pyykinpesuhajuste DI tuoksu raikkaalle. No ovat KAIKKI 🤢🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi jotain ihmistä ärsyttää se, että miltä toisten pyykit tuoksuu? Itse tykkään kivoista tuoksuista. On kivaa, että pyykki tuoksuu raikkaalta, siksi käytän hajustettua huuhteluainetta. Tykkään, että kädet tuoksuu käsien pesun jälkeen, siksi käytän hajustettua käsisaippuaa. En pidä hajustamattomien perusvoiteiden hajusta, joten käytän hajustettuja versioita. Joku muu voi olla täysin eti mieltä näistä asioista. Joku ei ehkä edes pysty käyttämään hajustettuja tuotteita esim. allergian takia. Nämä ovat ihan omia päätöksiä ja mieltymyksiä eikä minua harmita muiden eriävät mielipiteet, enkä oikein ymmärrä miksi omat tapani ja mielipiteeni ärsyttäisivät näissä asioissa muita.
Melkein toivon, että saisit (pahan) allergian.
Onko sinulta jotain pois, jos joku pitää/sietää tuoksuista. Hyvin kapea tapa elää.
Allergiset ihmiset eivät tajua sitä, että niiden pitäisi hankkia oma pyykinpesukone eikä vaatia kaikkien tekevän samaa kuin muut, koronistithan vaati naamarispedeilyä muilta koska itse pelkäsivät ja harhoja näkivät. Sama se on tässäkin että, muitten pitäisi tehdä jotain koska itsellä ongelma. Tarkoitan nyt pesutupia taloyhtiöissä esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirppareilta jää monesti ostamatta kun vaate haisee huuhteluaineelta. Ja todellakin haisee. En ole vielä ikinä haistanut hyväntuoksuista huuhteluainetta.
Etenkään lastenvaatteissa en ymmärrä tätä. Huuhteluaineet sisältävät ftalaatteja (muovinpehmentimiä) jotta hajuste tarttuisi niihin hyvin. Ftalaatit ovat hormonihöiriköitä eikä todellakaan hyväksi ihmiselle. Ottakaa asiasta selvää!
Käyttäkää mieluummin ruokalusikallinen väkiviinaetikkaa "huuhteluaineena" raikastamassa pyykkiä ja poistamassa pesuainejäämiä ym. kuonaa koneesta.Samaa mieltä. Kemiallinen cocktail omalla vastuulla. (Hiljattain paljastui, että noita ftalaatteja oli tuttipullojen muovissakin, ne sitten kiireimmiten kiellettiin.)
Haju on tosi pistävä, jos ostaa lakana kirpparilta, täytyy ainakin kaksi kertaa se pestä, ennen kuin voi käyttää.
Vinkkinä näihin pesuaineelle haiseviin kirppariostoksiin on liottaa niitä ennen pesua etikkavedessä. Toimii hyvin. Sankolliseen haaleaa vettä n. 3dl väkiviinaetikkaa ja anna liota n.3-4 tuntia, ei tarvitse huuhdella, sitten pesu pesuohjeen mukaisesti.
Kaikki tuoksut etoo ja vesistöt tuhoutuu. Pehmeyttä saa etikalla, jonka haju haihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä on nenänvartta pitkin katsova tyyli puhua huuhteluaineista. Huuhteluaineet ovat ne jotka saavat vaatteet tuoksumaan hyvältä. Kaikkien muiden etikkaniksien käyttö jne. johtaa siihen että ryhdyt haisemaan navetalle.
Kaikenlainen hajusteiden yliherkkyys on merkki mielensairaudesta. Pahimpia ihmisiä ovat vegaani ituhipit, jotka ovat taantuneet uskomaan sitä että kaikki kodin puhdistusaineet olisivat vaarallisen myrkyllisiä. Kaikesta "terveestä" ruokavaliosta ja hajusteettomista tuotteiden käytöstä huolimatta nämä paperi-ihmiset ovat aina flunssassa ja kipeinä. Kun käyt tällaisen latvalahon luona niin, yllätys yllätys! Kämppä haisee kamalalle koska ei käytetä hajusteita ollenkaan. Kaikki haisee neutraalille ja kuolemalle. Samalta maistuu heidän ruuat. Surullisinta tuossa on että ihmiset aiheuttaa itse itselleen kaiken tuon.
Menkää yliherkät luuserit hoitoon ja oireilemaan muualle ja lakatkaa syyllistämästä tavallisia ihmisiä jotka käyttävät huuhteluaineita ja tuoksuvat hyvälle.
Sinua varmaan ilahduttaa kuulla, että ulkomailla puhutaan nyt vessapaperista, joka on haitallista luonnolle. Niistä liukenee mereen kemikaaleja, jokta eivät tee hyvää elollisille olennoille. Jatkossa saadaan varmasti enemmän tuollaisia varoituksia. Maailmassa on valtava määrä kemiallisia aineita. Vain osa niistä on tutkittu sen suhteen miten ne vaikuttavat ympäristöön. Suurta osaa ei ole tutkittu lainkaan. Ja niiden yhtesvaikutuksesta ei tällä hetkellä tiedetä paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän LV hajustamatonta juurikin siksi että hajustetuissa niin voimakakas ja pistävä haju.
Tietenkin joku huuhteluaine-hullu kohta täälläkin huutelee että huuhteluaineet turhia, mutta kyllä se villapaita tai farkut vaan on paljon mukavempia pesun jälkeen pukea päälle kun ovat pehmeitä.
Farkut??????
Huuhteluainehan tunnetusti tuhoaa ne.
Miutenkin täysin turha keksintö
Koko huhteluaine. Ainoastaan joillekin sähköisiksi meneville vaatteille. Mutta ei kukaan nirmaaliälyinen osta niitä hirveitä tekokuiturääsyjä muutenkaan.
Huuhteluaine on absoluuttisen turhaa kamaa, joka kuormittaa sun kukkarosi lisäksi vesistöä. Hajustetuista vois antaa sakkorangaistuksia, hirveitä ja aiheuttavat muille ihmisille pahoinvointia ja migreeniä.
Olen siirtynyt pyykkietikkaan. Ei kuormita luontoa kuten tavallinen huuhteluaine.
Vierailija kirjoitti:
Käytin hajusteettomia pesuaineita lasten ollessa pieniä mutta esikoisen täytettyä 16 oli pakko alkaa käyttää hajusteellisia ja huuhteluainetta. Testosteronipyykkiin jää ihan järkky testohaju muuten.
Osta pyykkietikkaa, vie pahat hajut pois.
Ystävä laittoi someen kuvan puhtaasta pyykkikasastaan saatesanoilla ihana pyykin tuoksu. Passiivisaggressiivisesti ja muka mistään ymmärtämättömänä teki mieli kommentoida, että eihän puhdas pyykki tuoksu miltään, mitä ihmettä oikein tarkoitat, mutta en sitten halunnut olla edes piiloilkeä. Mutta jotenkin vaan hämmentää ne jotka haluavat tuoksua pyykkiaineelle.
Joskus tosin olen miettinyt, että miettiikö joku ettei päälläni ole puhtaat vaatteet tai kotona siivottu, kun ei tuoksu pesuaineille. Tosi moni mieltää sen yhteen niin, että puhdas on sama kuin pesuaineen tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Olen siirtynyt pyykkietikkaan. Ei kuormita luontoa kuten tavallinen huuhteluaine.
Vaihda se ihan normaaliin etikkaan! Pyykkietikka on yksi suurimpia kuluttajien kusetuksia! Puolen litran ranskalainen pyykkietikka voi maksaa 15 euroa puolenlitran pullo, kun cittarista saa 1,69 eurolla 1,5 litran pullon k-menu etikkaa. Toisen litrahinta on 30 euroa, toisen 1,2 euroa. Molemmat on kemiallisesti ihan samoja aineita, toinen vain tulee nätimmässä pullossa ja tyypillisesti sisältää niitä turhia hajusteita.
Vierailija kirjoitti:
Voi tuota erityisherkän elämää. Kaikki muiden tekeminen pitäisi kieltää ja laittaa ihmiset elämään pienillä ehdoillani, koska minä olen _erityinen_.
Erityisherkkyys on aika eri asia, ei liity tähän mitenkään. Aistiyliherkkyyteen tuoksut voivat liittyä, mutta ei vaadi mitään herkkyyttä huomata huuhteluaineen lemua! Tulee jo sanasta voimakas mielikuva pyykeistä joissa vähän koirankarvoja, aavistus homeen hajua, reilusti huuhteluaineen katkua, pehmeä ja tahmea tuntu.
Sellainen hiekkapaperifrotee onkin parasta mitä tiedän 😂 Karhea ja kova.
Hyvin se kuivaa vaikka olisi huuhteluainettakin käyttänyt, tuntuma tosin on miellyttävämpi. Ja tuoksu.