Miksi käytät hajustettua huuhteluainetta?
Koitetaanko sillä peittää tunkkainen haju vaatteissa? En ymmärrä.
Kommentit (1070)
Oikeastaan "hajusteyliherkkyys" on harhaanjohtava nimi oireelle joka johtuu siitä että kemikaalit aiheuttavat huonovointisuutta. Farmaseuttini selitti että ihminen käsittelee nämä hajustekemikaalit limbisessä järjestelmässä, eli AIVOIHIN vaikuttaa.
Mutta turhaan täällä on selvittää hajuihin ihastuneille mitään, eivät viitsi vaivautua.
Vinkiksi vain: jos päänsärkyä alkaa esiintyä, jos verenpainetaso on koholla, voi ensiksi kokeilla hajusteista luopumista ja sitten arvioida uudelleen johtuuko vaivat vaihdevuosista, stressistä yms.
Etikka poistaa hajua huonetilasta kun sitä laittaa pieneen avonaiseen astiaan, esim tupakanhajua laimenee. Vanhoja niksejä.
Vierailija kirjoitti:
Jotta naapureita kismittäisi kun tuoksun hyvälle. Käytän myös hajuvesiä.
Käyttämämme termi on "löyhkätä".
Teollinen superlöyhkä pesuaine/huuhteluaine vaatteiden pesuun + voimakkaan hajuinen suihkusaippua + vahva kainalodödö + supervoimakas hajuvesi jota läträtään reilusti kun lähdetään ulos. Ehkä päälle vielä voimakkaan hajuinen hiustuote. Siinäpä sellainen yhdistelmä, että en yhtään ihmettele jos alkaa kanssaolijoiden henkeä ahdistaa ja silmiä kirvelemään, vaikkei olisikaan mitään hajusteyliherkkyyttä. Kävelevä kärpäsmyrkky.
Eräs tuttuni käyttää tujutuoksuisinta pyykkipulveria, koska pelkää haisevansa koiralle (hänellä oli niitä yhteen aikaan 8). Olen joskus hänen luonaan käydessäni unohtanut sinne jonkun vaatteen ja hän ystävällisesti pesee sen. Tietää sitä, että pesen sen sitten itse uudestaan ainakin kerran kunnon etikkalöräyksen kera.
Moni sanoo, että käyttää huuhteluainetta pehmeyden takia. Minulle pehmeä kangas = likainen vaate. Lapsuudenkodissa ei käytetty huuhteluaineita, joten olen tottunut puhtaina hieman karheisiin vaatteisiin.
Voi koiraparat! Koirien hajuaisti on sama kuin niiden aivot!
Päätön kirjoitti:
Eräs tuttuni käyttää tujutuoksuisinta pyykkipulveria, koska pelkää haisevansa koiralle (hänellä oli niitä yhteen aikaan 8). Olen joskus hänen luonaan käydessäni unohtanut sinne jonkun vaatteen ja hän ystävällisesti pesee sen. Tietää sitä, että pesen sen sitten itse uudestaan ainakin kerran kunnon etikkalöräyksen kera.
Moni sanoo, että käyttää huuhteluainetta pehmeyden takia. Minulle pehmeä kangas = likainen vaate. Lapsuudenkodissa ei käytetty huuhteluaineita, joten olen tottunut puhtaina hieman karheisiin vaatteisiin.
Jatkan vielä, että en erityisesti pidä pyykkiaineiden esanssisista tuoksuista enkä halua haistaa henkilöä hänen poistuttuaan paikalta. Oli se sitten vaatteet tai hajuvesi saati hoitamattoman ihmisen löyhkä. Hajua on sopivasti, jos sen haistaa vasta halatessa.
En ole hajusteeton kuitenkaan itse. On ollut käytössä Serton kirjopesujauhe, joka minusta tuoksuu melko miedosti. Dödöni tuoksuu paketin mukaan granaattiomenalle. Tukan pesen Linnalla. En meikkaa. Käsirasvassa yms. tykkään miedosta ja luonnollisesta yhden hedelmän tai kukan tuoksusta. Suosikkini oli mustaherukka.
Käsisaippua mulla on jotain halpaa "ruusun" tuoksuista 3 l pöntössä. Onneksi haju ei jää käsiin. Ja keksin, että ötläkän hiusöljyn hajun saa käsistä pois pistämällä pesunestettä raakana ja pesemällä sitten kädet normaalisti. Treenihallin vessassa on myös jotain muka ruusua, mutta se haisee jotenkin muoviselle ja jää käsiin. Palmoliven käsisaippuoissa taas on joku ötläkkä ja tukahduttava hajuste. Olen myös oppinut välttelemään vaniljantuoksuisia aineita, koska ne on usein ötläkkiä, vaikka vanilja ruuassa on ookoo.
Ei kuulu muille. Käytän myös paljon hajuvesiä.
Vierailija kirjoitti:
Hajustetuilla pesu- ja huuhteluaineilla, kuten kaikilla hajusteilla, yritetään peittää likaisuudesta ja huonosta hygieniasta aiheutuvia lemuja.
Mitä ihmettä? En ymmärrä logiikkaa. Jos pestään pyykit, iho ja hiukset, niin miten se on likaisuutta ja huonoa hygieniaa?
Tänäänkin ostin 2 tuoksuvaa huuhteluainetta, olivat tarjouksessa. Kesäniitty ja santelipuu yms.
Rakastan tuoksuja ja ostan kaikki kemikaalini tuoksuvina. Pidän myös tuoksukynttilöistä ja suitsukkeista. Lutraan hajuvesillä ja eteerisillä öljyillä.
🧴🧼🤩
Koska pidän hyväntuoksuisesta pyykistä. Hajusteeton pyykkäys on perstä. Kotonani asuu vain mies ja minä ja voimme lotrata hajuja niin paljon kuin huvittaa. Käytän myös hajuvesiä, koska mä voin.
Vierailija kirjoitti:
Pesupähkinöillä pesu tekee vaatteista niiin pehmeitä ja ihania.
Harmi vaan että lika niistä ei pähkinöillä lähde.
Vierailija kirjoitti:
Koska pidän hyväntuoksuisesta pyykistä. Hajusteeton pyykkäys on perstä. Kotonani asuu vain mies ja minä ja voimme lotrata hajuja niin paljon kuin huvittaa. Käytän myös hajuvesiä, koska mä voin.
Ne teidän kamppeen lemuaa kaikkialla, minne ne päällänne menette. Se on iljettävä löyhkä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu muille. Käytän myös paljon hajuvesiä.
Ei kuulu mutta haisee.
Vierailija kirjoitti:
Pehmeämpi pyykki ja ihana tuoksu. Ja myös niistä hajusteettomista pesuaineista jää pyykkiin ominaistuoksu...
Ei todellakaan ole ihana tuoksu vaan yleensä pistävä ja nenää ärsyttävä. En ymmärrä, miten kukaan viitsii kulkea pesuaineen hajuisena. Mieluummin pesen itseni miedontuoksuisella saippualla ja olen ärsyttämättä herkkänenäisiä.
Hajuton nestemmäinen ja pyykkietikka, tästä kombosta ei ole paluuta.
Käytin ulkomailla asuessa hajustettua pyykinpesuainetta kun siellä ei ollut mitään muuta, ei ainakaan kohtuuhintaista jota olis saanut normaalista kaupasta. Heti kun muutin Suomeen niin vaihtui hajusteettomaan kaikki mahdollinen. Hajuaistikin paranee kun ei kokoajan ole jotain parfyymiä nokassa.
En käytä, mutta minulle on kerrottu, että kirpputorivaatteiden haiseminen "koiralle" tai oksennukselle johtuu hajustetuista pesu- tai huuhteluaineists. Ei lähde oikein millään pois.