Miksi käytät hajustettua huuhteluainetta?
Kommentit (1070)
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkkä hajusteeton huuhteluaine auta JOS pesuaineessa on haju.
KOSKA SITÄ HAJUA ei millään ilveellä eikä huuhtomisella, eikä pesua pesun jälkeen yrittämällä saa pois.Viimeksi olen mennyt halpaan kun ostin netistä vaatteen ja myyjä sanoi että hajusteettomalla AINA pesty, Mutta ei ollutkaan.
Jouduin kiertoon sen laittaa koska en saanut SIITÄKÄÄN hajua irti.
Onkohan sulla nyt kaikki ihan kunnossa? Ei normaalisti pieni tuoksu ketään haittaa, eikä huuhteluaineista kyllä mitään noin voimakkaita katkuja jää, vaikka kuinka intät. Joko sinulla on todella yliherkkä hajuaisti tai vikaa sitten muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää tuo.. Pystyn haistamaan rappukäytävään asti jos naapurini on pyykännyt, en jaksa käsittää miten sisällä asunnossa ei pyörrytä. Käytän itsekin hajuvettä -kohtuudella! -ja kaiken muun sitten täysin hajustamattomana, mikä ihmeen ilo on siinä, että saa aikaiseksi jonkinlaisen löyhkäpotpourrin? Kalliista hajuvedestä maksetaan siksi, että tuoksuisi siltä, eikä ihan miltä sattuu. Ja pyykin olisi syytä olla puhdasta, tuoksua sadevedeltä korkeintaan. Maailmassa tarvitaan raikas ilma, perusteellinen puhtaus, ja yksi hyvä hajuvesi, kaikki muu on roskaa.
Se sun hajuvesi on liikaa.
Mahtaa harmittaa kun miehesi tuoksuu toiselle naiselle. Ymmärrän täysin että kiukuttaahan se .
Vierailija kirjoitti:
Käytän hajustettua huuhteluainetta ainoastaan pyyhkeisiin ja lakanoihin. En ole varma ostanko uutta, kunhan nykyisen saan käytettyä.
Olen kyllä yllättynyt tästä huuhteluainevastaisuudesta, kun neutraalit vastaukset huuhteluaineen käytöstä saavat miinusta.
No ainakin pyyhkeet pilaat. Imukyky menee huuhteluaineilla.
Vierailija kirjoitti:
KOSKA SITÄ HAJUA ei millään ilveellä eikä huuhtomisella, eikä pesua pesun jälkeen yrittämällä saa pois.Viimeksi olen mennyt halpaan kun ostin netistä vaatteen ja myyjä sanoi että hajusteettomalla AINA pesty, Mutta ei ollutkaan.
Jouduin kiertoon sen laittaa koska en saanut SIITÄKÄÄN hajua irti.
Mitä ihmettä ihminen huudat. Rauhoitu. Ei varmaan kannata jonkin hajusteiden takia tiltata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketään häiritsee tai kenellekään kuuluu toisten hajusteiden käyttäminen. Maailma ei ole hajuton eikä semmoiseksi muutu. Sopeutukaa.
Niin kauan kun nämä mammat uittaa itseään HAJUVEDESSÄ ei tarvi muitten jostain pienestä pesuaineen tuoksusta valittaa. Pesuaineet sentään tuoksuu raikkaalta, hajuvedet vaan alkoholipaskalta.
Pesuaineet tuoksuu raikkaalta... Joo ei tuoksu. Ja hajuvedet alkoholipaskalta. Ahh, kommenttisi haisee elämänkoululta, käsitys hajuvedestä se muutaman euron markettishaiba.
Heh, uusi hullu. Ei tule olemaan pitkäaikainen, joko saa sydärin tai joutuu mielisairaalaan. Kyllä pientä kiukuttaa, kun maapallo ei pyöri hänen tahtonsa mukaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Heh, uusi hullu. Ei tule olemaan pitkäaikainen, joko saa sydärin tai joutuu mielisairaalaan. Kyllä pientä kiukuttaa, kun maapallo ei pyöri hänen tahtonsa mukaan. :)
Paskahajuhullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin kiertoon sen laittaa koska en saanut SIITÄKÄÄN hajua irti.Onkohan sulla nyt kaikki ihan kunnossa? Ei normaalisti pieni tuoksu ketään haittaa, eikä huuhteluaineista kyllä mitään noin voimakkaita katkuja jää, vaikka kuinka intät. Joko sinulla on todella yliherkkä hajuaisti tai vikaa sitten muualla.
Hajusteille allergiselle miedoinkin hajuste on kauhistus.
Hyvä että tästä keskustellaan. Moni luulee, että elämä on parempaa, kun on hajusteita. Olen luopunut kaikista hajusteista läheisen allergian vuoksi. On parempi elää ilman keinotekoisia hajusteita, ihan turhiahan ne ovat, ja ennenkaikkea epäterveellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin kiertoon sen laittaa koska en saanut SIITÄKÄÄN hajua irti.Onkohan sulla nyt kaikki ihan kunnossa? Ei normaalisti pieni tuoksu ketään haittaa, eikä huuhteluaineista kyllä mitään noin voimakkaita katkuja jää, vaikka kuinka intät. Joko sinulla on todella yliherkkä hajuaisti tai vikaa sitten muualla.
Ei sellaista allergiaa olekaa, paitsi korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että tästä keskustellaan. Moni luulee, että elämä on parempaa, kun on hajusteita. Olen luopunut kaikista hajusteista läheisen allergian vuoksi. On parempi elää ilman keinotekoisia hajusteita, ihan turhiahan ne ovat, ja ennenkaikkea epäterveellisiä.
Kuka edes haluaa keinotekoisia hajusteita kun kukkien aidot eteeriset öljyt hakkaavat sellaiset mennen tullen. Maailma on täynnä hajuja ja onneksi myös tuoksuja ihan luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen välillä pyyhkeet ja lakanat neljässäkympissä säästääkseni lämmintä vettä. Eivät ole haisseet. En käytä huuhteluaineita, haluan välttää turhia kemikaaleja. Pyyhe saakin olla vähän karhea, ei tarvitse naamaan kuorinta-aineita - voi siis välttää näin mikromuovia.
Ihmiset totutettiin huuhteluaineisiin 1980-luvulla. Eivät useinkaan ole välttämättömiä.
En myöskään käytä huuhteluaineita ja täysin samaa mieltä kanssani, esimerkiksi puyhkeen kuuluu olla vähän karhea, se tekee hyvää iholle (vert. kuivaharjaus).
Huuhteluaineen pehmeys = likaisuutta, se ei tee siis pyykkiä pehmeäksi vaan jää pyykin pintaan kemikaalikerroksena kuten lika.
Jos esimerkiksi kirpparilta ostan jotain huuhteluaineella käsiräteltyä (pilattuja elastaanivaatteita en osta), pesen ne useampaan kertaa joko 60- tai 90-asteessa, tuoksuttomalla pesuaineella ja huuhteluaineena etikkaa. Lopulta tulos on puhdas vaate.
En voi käsittää, miksi kukaan pilaa varta vasten tekstiilinsä pesemällä ne sameiksi, tahmeiksi ja myrkyllisiltä kemikaaleilta löyhkääviksi. Muuten ei toki haittaisi, kun itse ei tarvitse, mutta tuonne ne saastuttavat hormonihäiriköt ja syöpää sekä vesistöjen rehevöitymistä aiheuttavat kemikaalit päätyvät luontoon. Ei mitään järkeä.
Kannattaisiko ensin etsiä tietoa asioista? Jopa kotikissa tuhoaa luontoa enemmän kuin ihmisten käyttämät kemikaalit maataloudessa, jossa käytetään valtavia määriä kemikaaleja. Toivottavasti katsot yhtä tarkasti paljonko syöt kemikaaleja tai kuinka kemikaaleilla höystetyssä talossa asut ennen kuin alat puhua jonkun tuoksujen käytöstä, joista suurimassa osassa ainesosina ovat puhtaat luonnontuotteet: alkoholi ja eteeriset öljyt?
Nature Communications -lehdessä julkaistussa tutkimuksessa arvioidaan, että kotikissa on luultavasti suurin ihmisen aiheuttama lajien tappaja ja jättää taakseen muun muassa elinympäristön kutistumisen, maatalouden kemikaalit ja metsästyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta joskus haiset kyllä haisee vahvasti. En tiedä, johtuuko pesuaineesta vai huuhteluaineesta, mutta haju on hankala saada pois. Itse käytän tähän etikkaa ja tuuletusta.
Käytän huuhteluainetta vaatteisiin. Aina samaa. Olen monta vuotra käyttänyt samaa. Jotkut jäävät nuuhkimaan "nuuhkimaan"tuoksuani kun on niin hyvätuoksu. En käytä hajuvesia, hiuslakkaa tms. Vain vaatteeni tuoksuu. Ei ole tuoksujen sekamelska kun on hajuvedet, kainalosprayt, hiuslakat ynnä muut ehostustuotteet.
En käytä meikkiä enkä mitään hajuvesiä. Minun ammatissani niitä ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan varmaan ole sianpaskan hajulle allerginen, silti en usko että yksikään nauttii siitä, sikalayrittäjät ehkä tottuneet. Hajustettuja aineita käyttävä ei itse haista hajun voimakkuutta koska on siihen turtunut, eikä ymmärrä miten paljon keinotekoiset hajut monia häiritsevät. Hyvin haistaa kun naapuri kuivattaa pyykkejä ulkona. Tai juniorilla on käynyt kaveri jonka perheessä huuhteluaineella lotrataan (tai käytetään hajustettua pyykinpesuainetta), joidenkin jäljiltä on kolme päivää haissut kun ovat istuneet juniorin huoneessa päiväpeiton päällä.
Ehdotan ratkaisuksi sitä että hajusteista pitävät laittaisivat hajustetta viivan nenänsä alle, eivätkä käyttäisi hajustettua pesuaineita/huuhteluaineita/vahvaa dödöä, jolloin saisivat siitä nauttia ilman että muiden tarvitsee kärsiä.
Ja kyllä se on ihan todellista että hajuste pyykinpesuaineessa/huuhteluaineessa aiheuttaa ihottuman ihokosketuksessa ja vähintään vitutuksen dunkkiksen kulkeutuessa ilman yli, joillekin allergisen reaktion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta osa noista aineista suorastaan löyhkää. Ja itse en edes ole mitenkään erityisen hajusteyliherkkä.
Meee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän hajustettua huuhteluainetta ainoastaan pyyhkeisiin ja lakanoihin. En ole varma ostanko uutta, kunhan nykyisen saan käytettyä.
Olen kyllä yllättynyt tästä huuhteluainevastaisuudesta, kun neutraalit vastaukset huuhteluaineen käytöstä saavat miinusta.
Olette kyllä pakkomielteisiä. Kokeilepa joskus. Miten mahtaa käydä
Itse rakastan tuoksuja, ehkä enemmän måkuin makuja. On ihanaa ottaa kaapista vaikkapa ihana tuoksuva puhdas neule. Alkaa päivä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Meee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette kyllä pakkomielteisiä. Kokeilepa joskus. Miten mahtaa käydä
Itse rakastan tuoksuja, ehkä enemmän måkuin makuja. On ihanaa ottaa kaapista vaikkapa ihana tuoksuva puhdas neule. Alkaa päivä hyvin.
Joo, kyllä mun pyyhkeet imee ihan hyvin. Ja tykkään hajusteisesta huuhteluaineesta.
Jos tahtoisi alkaa käyttää etikkaa huuhteluaineen sijaan niin onko kannattavampaa ostaa pyykkietikkaa vai suosiolla vain normietikkaa?
Ehkä se netti tai joku tori ei ole sulle se paikka ostaa niitä vaatteita, kannattaa ostaa sieltä, missä pääsette testaamaan ja haistelemaan niitä kamppeita ennen ostoa. Luulis tuon verran järkeä olevan.