Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käytät hajustettua huuhteluainetta?

Vierailija
28.07.2022 |

Koitetaanko sillä peittää tunkkainen haju vaatteissa? En ymmärrä.

Kommentit (1070)

Vierailija
561/1070 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kestätte hajusteettoman pesuaineen hajua vaatteissanne? Vai oletteko koettaneet uskotella itsellenne, ettei se tuoksu miltään? Ainakin huuhteluaineella saa kivan tuoksun.

Kuvaile ensin hajusteettoman pesuaineen haju.

Haiseee tunkkaiselta ja muoviselta. Itsellä itse pesuaineessa oltava ainakin pieni tuoksu koska hajusteettomat pesuaineet jättävän jälkeensä tunkkaisen katkun.

Vierailija
562/1070 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tahtoisi alkaa käyttää etikkaa huuhteluaineen sijaan niin onko kannattavampaa ostaa pyykkietikkaa vai suosiolla vain normietikkaa?

Mikään ei haise ilkeämmälle kuin etikka, tai ehkä joku rappiopultsari, siinäkin on pistävä ammoniakin tai mikä lie lemu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1070 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän hajustettua huuhteluainetta ainoastaan pyyhkeisiin ja lakanoihin. En ole varma ostanko uutta, kunhan nykyisen saan käytettyä.

Olen kyllä yllättynyt tästä huuhteluainevastaisuudesta, kun neutraalit vastaukset huuhteluaineen käytöstä saavat miinusta.

No ainakin pyyhkeet pilaat. Imukyky menee huuhteluaineilla.

Olette kyllä pakkomielteisiä. Kokeilepa joskus. Miten mahtaa käydä

Itse rakastan tuoksuja, ehkä enemmän måkuin makuja. On ihanaa ottaa kaapista vaikkapa ihana tuoksuva puhdas neule. Alkaa päivä hyvin.

Tuoksuva vaatekaappi ja liinavaatekaappi ja hyvässä järjestyksessä on elämän pikku iloja.

Vierailija
564/1070 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tahtoisi alkaa käyttää etikkaa huuhteluaineen sijaan niin onko kannattavampaa ostaa pyykkietikkaa vai suosiolla vain normietikkaa?

Mikään ei haise ilkeämmälle kuin etikka, tai ehkä joku rappiopultsari, siinäkin on pistävä ammoniakin tai mikä lie lemu.

Kissanpissassa on ammoniakkia ja se haisee niin, että haju voi jopa pinttyä puulattiaan luin av:lta. Väkiviinaetikka on aitoa ja luonnollista käymisetikkaa, jonka raaka-aineena on kotimainen viljaviina, ei ammoniakki.

Vierailija
565/1070 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että huomattavasti kalliimpaa ostaa tuoksuetikoita kuin lorauttaa vaan kaupan halvinta väkiviinaetikkaa ja eteeristä öljyä suoraan huuhteluainelokeroon. 

Vierailija
566/1070 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän hajustettua huuhteluainetta ainoastaan pyyhkeisiin ja lakanoihin. En ole varma ostanko uutta, kunhan nykyisen saan käytettyä.

Olen kyllä yllättynyt tästä huuhteluainevastaisuudesta, kun neutraalit vastaukset huuhteluaineen käytöstä saavat miinusta.

Itse rakastan tuoksuja, ehkä enemmän måkuin makuja. On ihanaa ottaa kaapista vaikkapa ihana tuoksuva puhdas neule. Alkaa päivä hyvin.

Joo, kyllä mun pyyhkeet imee ihan hyvin. Ja tykkään hajusteisesta huuhteluaineesta.

Olen huomannut, että pyyhkeissä on paljon eroja ja lähes kaikki pyyhkeet paranevat käytössä. Olen löytänyt isoäitini nuoruudessa tekemiä isoja pellavapyyhkeitä ja ne vasta ovat ihania!

Vierailija
567/1070 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun, ja vastauksissa on paljon samaa provosoitumista kuin ketjussa "Miksi ihmiset eivät huolehdi itsestään?" Eli ne, jotka kokevat aloituksen itseensä kohdistuvaksi kritiikiksi, räyhäävät asiasta. Varsinainen keskustelu jää vähäiseksi. Miksi ihmiset ottavat kaiken nykyään niin henkilökohtaisesti? Ja miksi luullaan, ettei mitään oman elämän tekemisiä toisilla ole oikeus kritisoida? Totta kai on!

Vierailija
568/1070 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että huomattavasti kalliimpaa ostaa tuoksuetikoita kuin lorauttaa vaan kaupan halvinta väkiviinaetikkaa ja eteeristä öljyä suoraan huuhteluainelokeroon. 

Onhan se. 10 litran kanisteri Rajamäkeä maksaa viitisentoista euroa, ja 30 ml eteeristä öljyä maksaa kymmenisen euroa, tuoksuöljyjä saa toki halvemmallakin (käytän pientä tuoksukauppaa). Litraan omatekoista menee parikymmentä tippaa.

Vierailija
569/1070 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoo mikromuovin kiinni kankaaseen, eikä joudu vesistöihin.

Vierailija
570/1070 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä suomalaisten hajusteyliherkkyyttä, mikään ei saisi tuoksua miltään. Itse en voi sietää voimakkaita hajuvesiä joita monet lotraavat, mutta en silti karta hajusteita. Huuhteluaineena käytän comfortin sinistä, koska se tuoksuu ihanalta ja tykkään kun pyykinpesun jälkeen kodissa tuoksuu vienosti tämä tuoksu. On eri asia lotrata niitä kuin laittaa loraus. Vaatteeni tai pyykkini ei haise ummehtuneelle vaikka en huuhteluainetta käyttäisi, mutta pidän vain siitä tuoksusta ja tulen käyttämään myös jatkossakin.

Tuo comfortin sininen on ihana! Minäkin lorautan sitä aina aivan pienen korkinpohjallisen pesukoneeseen ja näin pyykki saa vienon hyvän tuoksun.

Vierailija
571/1070 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilla huuhteluaineen käytön huomaa. Jos erehtyy koskemaan johonkin vaatteeseen, siinä on tahmea pinta joka tarttuu omiin sormiin. Haju on pistävä. Usein myös vaatteen väri on haalistunut ja pinnassa on nukkaa.

Itselläni mitkään vaatteet, ei edes ne halvimmat henkkamaukkarätit ei mene tuohon kuntoon, koska en käytä huuhteluainetta.

Vierailija
572/1070 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koiteta vaan mä vain pidän joidenkin pesuaineiden tuoksusta. Käytän myös tuoksuvaa suihkugeeliä, tuoksuvaa vartalovoidetta, tuoksuvaa deodoranttia ja välillä hajuvesiäkin. 

Olet sitten varmaan aikamoinen hajujen sekamelska.. D:

Minäkin pidän erilaisista miedoista tuoksuista, ja esim tuoksuvat roskapussit, huoneissa on oma tuoksu paitsi makuuhuoneiden tuoksuttomia roskapusseja. Makuuhuoneissa huuhteluaineet hoitaa tuoksun.

Vierailija
573/1070 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppareilla huuhteluaineen käytön huomaa. Jos erehtyy koskemaan johonkin vaatteeseen, siinä on tahmea pinta joka tarttuu omiin sormiin. Haju on pistävä. Usein myös vaatteen väri on haalistunut ja pinnassa on nukkaa.

Itselläni mitkään vaatteet, ei edes ne halvimmat henkkamaukkarätit ei mene tuohon kuntoon, koska en käytä huuhteluainetta.

No jos laittaa liikaa huuhteluainetta tai sellaisetkin vaatteet joihin ei huuhteluainetta saisi käyttää.

Jotkin pyykinpesuaineet haisevat niin pahalle että "pakko" laittaa huuhteluainetta jos on mennyt tuollaista pesuainetta vahingossa mennyt ostamaan. Esim jokin LV tuoksuton haisee ihan oksennukselle, muutama kaverini käyttää myös tuota pesuainetta, ja aina haistan saman oksennuksen hajun kun kuljen pyykkitelineen ohi.

Vierailija
574/1070 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koiteta vaan mä vain pidän joidenkin pesuaineiden tuoksusta. Käytän myös tuoksuvaa suihkugeeliä, tuoksuvaa vartalovoidetta, tuoksuvaa deodoranttia ja välillä hajuvesiäkin. 

Minäkin pidän erilaisista miedoista tuoksuista, ja esim tuoksuvat roskapussit, huoneissa on oma tuoksu paitsi makuuhuoneiden tuoksuttomia roskapusseja. Makuuhuoneissa huuhteluaineet hoitaa tuoksun.

Olen aina ihmetellyt että kuka hiton hullu ostaa niitä lemahtavia roskapusseja, mutta selvisi sekin.

Vierailija
575/1070 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuva vaatekaappi ja liinavaatekaappi ja hyvässä järjestyksessä on elämän pikku iloja.

Hajupussit on hyvä idea, samaan tapaan kuin joku käyttää autossa Wunder-Baumia tai WC-pytyssä jotain vastaavaa. 

Tietenkin kaapin hajustamisessa otettava huomioon, että on joko miehille tai naisille; molemmille ei voi sama haju sopia. Lastenvaatteiden hajustaminen ei mielestäni ole hyvä ajatus. Ethän suihkuttaisi lapseen hajustetta suoraankaan?

Lisäksi ei saisi muita hajusteita käyttää, ettei synny pienintäkään hajujen sekamelskaa.

Hajulla ei myöskään saisi peittää likaa, esim. sitä jos kaappi lahoaa ja tuottaa ilmaan epäpuhtauksia sitä ei ole järkevää yrittää peittää.

Kaikenkaikkiaan halvat hajusteet ovat vähän surkuhupaisa ilmiö, joka yhdistetään vähävaraisuuteen.

Vierailija
576/1070 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt että kuka hiton hullu ostaa niitä lemahtavia roskapusseja, mutta selvisi sekin.

Väitän, että KUKAAN täysjärkinen ei osta hajustettuja roskapusseja.

Vierailija
577/1070 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajupussit on hyvä idea, samaan tapaan kuin joku käyttää autossa Wunder-Baumia tai WC-pytyssä jotain vastaavaa. 

Siis jos on valikoimaton, stimuaaltiota janoava hajuaisti. Eihän se normaalia ole tuollaisia tarvita.

Vierailija
578/1070 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos laittaa liikaa huuhteluainetta tai sellaisetkin vaatteet joihin ei huuhteluainetta saisi käyttää.

Jotkin pyykinpesuaineet haisevat niin pahalle että "pakko" laittaa huuhteluainetta jos on mennyt tuollaista pesuainetta vahingossa mennyt ostamaan. Esim jokin LV tuoksuton haisee ihan oksennukselle, muutama kaverini käyttää myös tuota pesuainetta, ja aina haistan saman oksennuksen hajun kun kuljen pyykkitelineen ohi.

Kaikki eivät ehkä aisti pahoja hajuja yhtä herkästi. Itse olen tosi herkkänenäinen ja astmaatikkona tarkka pahoista hajuista. Hyvät tuoksut sen sijaan tuovat raikkauttakin ilmaan.

Vierailija
579/1070 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne käyttää joiden kotona on hometta ja vaatteet haisee homeelle.

Meillä haisee kissankusi kun vanha sairas kissa pissaa minne sattuu.

Vierailija
580/1070 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan käyttänyt kissan eläinlääkärin vastaanotolla? Kai labrat on otettu ja kissalle tulossa lääkitys, ellei vielä ole? Syöhän kissa sellaista ruokaa, joka sopii kissan terveydentilaan, esim. munuaissairaalle on oma ruokavalio.