Miksi käytät hajustettua huuhteluainetta?
Koitetaanko sillä peittää tunkkainen haju vaatteissa? En ymmärrä.
Kommentit (1071)
Vierailija kirjoitti:
Pesen välillä pyyhkeet ja lakanat neljässäkympissä säästääkseni lämmintä vettä. Eivät ole haisseet. En käytä huuhteluaineita, haluan välttää turhia kemikaaleja. Pyyhe saakin olla vähän karhea, ei tarvitse naamaan kuorinta-aineita - voi siis välttää näin mikromuovia.
Ihmiset totutettiin huuhteluaineisiin 1980-luvulla. Eivät useinkaan ole välttämättömiä.
Jos pyykki haisee pesun jälkeen, voi johtua myös liian pitkästä kuivumisajasta. Mulla on joskus käynyt näin superpaksuille pyyhkeille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketään häiritsee tai kenellekään kuuluu toisten hajusteiden käyttäminen. Maailma ei ole hajuton eikä semmoiseksi muutu. Sopeutukaa.
Niin kauan kun nämä mammat uittaa itseään HAJUVEDESSÄ ei tarvi muitten jostain pienestä pesuaineen tuoksusta valittaa. Pesuaineet sentään tuoksuu raikkaalta, hajuvedet vaan alkoholipaskalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketään häiritsee tai kenellekään kuuluu toisten hajusteiden käyttäminen. Maailma ei ole hajuton eikä semmoiseksi muutu. Sopeutukaa.
Maailma ei ehkä, mutta jotkut paikat ovat. Sairaalat jne. Voisit vähän koittaa ottaa toisia huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään huuhteluainetta pidä käyttää, jos tuoksua haluat niin käytä pyykkietikkaa. On hyväksi vaatteille sekä koneelle, eikä pilaa materiaaleja niin kuin huuhteluaine.
Haluan pehmeyttä, en hajuja. Ja ne hajustamattomat huuhteluaineet haisee.
Toki voisin kokeilla lisätä niihin jotain erillistä tuoksua, mutta huuhteluaineesta en luovu.
Vierailija kirjoitti:
En halua tekstiileistä elimistööni ihon tai keuhkojen kautta kemikaaleja.
Enkä halua haista pesuaineelle. Hienoinkin hajuvesi jää sen vahvan hajun peittoon, mikä hajustepesuaineissa on.
mä en halua haistaa hajuvettäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma ei ehkä, mutta jotkut paikat ovat. Sairaalat jne. Voisit vähän koittaa ottaa toisia huomioon.
Otatko sinä toisia huomioon? Haluat että kaikki on hajuttomia. Et sinä silloin ota toisia huomioon. En minä hengaa sairaalassa jne. päivittäin joten en ymmärrä miksi en saisi käyttää hajusteita.
Vierailija kirjoitti:
Pesen välillä pyyhkeet ja lakanat neljässäkympissä säästääkseni lämmintä vettä. Eivät ole haisseet. En käytä huuhteluaineita, haluan välttää turhia kemikaaleja. Pyyhe saakin olla vähän karhea, ei tarvitse naamaan kuorinta-aineita - voi siis välttää näin mikromuovia.
Ihmiset totutettiin huuhteluaineisiin 1980-luvulla. Eivät useinkaan ole välttämättömiä.
En myöskään käytä huuhteluaineita ja täysin samaa mieltä kanssani, esimerkiksi puyhkeen kuuluu olla vähän karhea, se tekee hyvää iholle (vert. kuivaharjaus).
Huuhteluaineen pehmeys = likaisuutta, se ei tee siis pyykkiä pehmeäksi vaan jää pyykin pintaan kemikaalikerroksena kuten lika.
Jos esimerkiksi kirpparilta ostan jotain huuhteluaineella käsiräteltyä (pilattuja elastaanivaatteita en osta), pesen ne useampaan kertaa joko 60- tai 90-asteessa, tuoksuttomalla pesuaineella ja huuhteluaineena etikkaa. Lopulta tulos on puhdas vaate.
En voi käsittää, miksi kukaan pilaa varta vasten tekstiilinsä pesemällä ne sameiksi, tahmeiksi ja myrkyllisiltä kemikaaleilta löyhkääviksi. Muuten ei toki haittaisi, kun itse ei tarvitse, mutta tuonne ne saastuttavat hormonihäiriköt ja syöpää sekä vesistöjen rehevöitymistä aiheuttavat kemikaalit päätyvät luontoon. Ei mitään järkeä.
Te jotka vuokraatte asuntoanne toisille (aibnb tm.), käytättekö hajustettuja tuotteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otatko sinä toisia huomioon? Haluat että kaikki on hajuttomia. Et sinä silloin ota toisia huomioon. En minä hengaa sairaalassa jne. päivittäin joten en ymmärrä miksi en saisi käyttää hajusteita.
En ole tämä sama, mutta tuoksuttomuus on kaikkien meidän ja ENNEN KAIKKEA luonnon etu.
Itse en ole tuoksuallergikko, mutta minulle ei ole vaikeaa huomioida heitä. Lisäksi minun on todella helppo tajuta, miten järjetöntä ja turhaa on saaste, joka syntyy siitä, että valtavat ihmismassat haluavat ensin hajustaa kaiken ja sitte syytää sen p-kan luontoon, mm. vesistöihin. Hinnan maksamme me kaikki, niin hajustajat kuin he, jotka tätä välttävät. Syömme, juomme ja mm. uimme niissä sinun hajustessasi vauvasta vaariin. Tajuatko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tämä sama, mutta tuoksuttomuus on kaikkien meidän ja ENNEN KAIKKEA luonnon etu.
Itse en ole tuoksuallergikko, mutta minulle ei ole vaikeaa huomioida heitä. Lisäksi minun on todella helppo tajuta, miten järjetöntä ja turhaa on saaste, joka syntyy siitä, että valtavat ihmismassat haluavat ensin hajustaa kaiken ja sitte syytää sen p-kan luontoon, mm. vesistöihin. Hinnan maksamme me kaikki, niin hajustajat kuin he, jotka tätä välttävät. Syömme, juomme ja mm. uimme niissä sinun hajustessasi vauvasta vaariin. Tajuatko?
Olet pakkomielteinen. Tajuatko?
Hajusteisiin tottuneet pitävät niistä kärsiviä niuhottajina ja luulosairaina. Vähemmistön on mukauduttava enemmistön tottumuksiin, on ilmeisesti tämän ajattelutavan takana. Monet asiat ovat kuitenkin tällä vuosisadalla muuttuneet. Kuka enää puhuu halusta tupakoida ravintolan sisätiloissa? Kuka ei ole varaamatta kahville tuleville laktoositonta maitoa?
Niin kauan kuin voimakkasti hajustettuja tuotteita myydään, niitä tietysti voidaan ostaa ja käyttää. Kysymyksessä ei kuitenkaan ole mielipidekysymys
tyyliin tykkäätkö ruuusuista vai neilikoista. Kuten.monissa kommenteissa on sanottu, huuhteluaineet liittyvät terveys- ja ympärustökysymyksiin.
Säälittää kun joidenkin lasten vaatteet haisee tosi voimakkaasti ja pistävästi huuhteluaineelta...ei varmaan ole kiva kasvaa moisessa katkussa
Ei pelkkä hajusteeton huuhteluaine auta JOS pesuaineessa on haju.
KOSKA SITÄ HAJUA ei millään ilveellä eikä huuhtomisella, eikä pesua pesun jälkeen yrittämällä saa pois.
Viimeksi olen mennyt halpaan kun ostin netistä vaatteen ja myyjä sanoi että hajusteettomalla AINA pesty, Mutta ei ollutkaan.
Jouduin kiertoon sen laittaa koska en saanut SIITÄKÄÄN hajua irti.
Vierailija kirjoitti:
KOSKA SITÄ HAJUA ei millään ilveellä eikä huuhtomisella, eikä pesua pesun jälkeen yrittämällä saa pois.Viimeksi olen mennyt halpaan kun ostin netistä vaatteen ja myyjä sanoi että hajusteettomalla AINA pesty, Mutta ei ollutkaan.
Ei kai kukaan tänä päivänä käytä hajustettua pyykinpesuainetta?
En käytä huuhteluainetta ollenkaan ja hajustamatonta pesuainetta.
Miksi syyttelet sielä?
Hajuvettä tietenkin, en halua haista 'ei milleen' vaan hyvälle. Ellet sinä halua sitä haistella niin älä haistele, en jätä käyttämättä sinun takiasi, se on varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytät hajusteita paikoissa, missä saa. Sehän on ok, kunhan et niissä ui.
Vierailija kirjoitti:
En käytä huuhteluainetta ollenkaan ja hajustamatonta pesuainetta.
Miksi syyttelet sielä?Hajuvettä tietenkin, en halua haista 'ei milleen' vaan hyvälle. Ellet sinä halua sitä haistella niin älä haistele, en jätä käyttämättä sinun takiasi, se on varma.
Pysy mummohajusi kanssa kaukana, ei kukaan halua haistaaa sun hajuvettä.
Vierailija kirjoitti:
KOSKA SITÄ HAJUA ei millään ilveellä eikä huuhtomisella, eikä pesua pesun jälkeen yrittämällä saa pois.Viimeksi olen mennyt halpaan kun ostin netistä vaatteen ja myyjä sanoi että hajusteettomalla AINA pesty, Mutta ei ollutkaan.
On se ehkä aina pesty hajusteettomalla. Mutta jos se vaate on ollut hänen päällään kun hän on ruiskinut itseensä hajuvettä, on se hajuvesi tarttunut vaatteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua tekstiileistä elimistööni ihon tai keuhkojen kautta kemikaaleja.
Enkä halua haista pesuaineelle. Hienoinkin hajuvesi jää sen vahvan hajun peittoon, mikä hajustepesuaineissa on.
mä en halua haistaa hajuvettäsi
Ja mä en halua nähdä sun naamaasi. Kumpikaan ei saa tahtomaansa.
Vaimo läx. Aika pian sen jälkeen läx huuhteluaine eikä ole palannut. Eikä vaimokaan.
Kone on puhdas. Pyykki ei haise.
Huuhteluaine ei palaa koskaan. Tuskin vaimokaan.