Miksi käytät hajustettua huuhteluainetta?
Kommentit (1070)
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän Sanytolia ja siinä on valitettavasti aika voimakas haju. Joudun käyttämään julkista liikennettä työmatkoihin ja julkiset kulkuneuvot ovat todella likaisia kun niissä vaikka millaiset pultsarit pyörivät, siksi pesen ulkovaatteet desinfioivalla huuhteluaineella.
Kauanko pysyt heidän mikrobeistaan vapaana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa ihmisen haluamaan haista niin voimakkaalle, että se haisee metrien päähän ja joillekin tulee jopa paha olo siitä? Kyllä minä sen ymmärrän että halutaan pyykin tuoksuvan miedosti jollekin, mutta en sitä, että lotrataan niin että koko kerrostalon rappukäytävä haisee pyykkipäivänä ja ne vaatteet haisee vielä kuivanakin niin että pitkältä huomaa sen hajun. En ole mitenkään hajuyliherkkä, käytän joitain hajustettuja tuotteita itsekin ja suurin osa ihmisistä osaa käyttää niitä fiksusti ja kohtuudella, niin että sen tuoksun huomaa vasta ihan lähietäisyydellä. Mutta sitten on nämä jotkut jotka haisee niin voimakkaalle, ettei tee mieli mennä lähellekään.
Hyvä pointti, huuhteluainetta käyttämällä pysyy hörhöt etäällä. Näin korona-aikana pelkästään hyvä.
Jep. Miksi nykyaikana pitää mennä niin lähelle vieraita ihmisiä ylipäätään? Kukaan ei kaipaa ap:ta kylkeensä.
No esim tuossa viime viikolla lähilidlissä oli sellainen henkilö, ihan tyylikkään näköinen naisihminen joka haisi niin voimakkaalle ettei todellakaan tehnyt mieli mennä edes samalle käytävälle sen kanssa, mutta kassajonossa se itse tunki minun lähelle. Toki kyse ei luultavasti ollut pelkästä huuhteluaineen hajusta. Mutta varmaan kyse on vaan ymmärtämättömyydestä, vaikea uskoa että kukaan varsinaisesti haluaa haista niin paljon. Ja siis en todellakaan ole hajuherkkä normaalisti!
Oikein samalle käytävälle kehtasi tunkea? Oikeasti, psykiatrille mars.
with all due respect, eivät he tajua olla haisematta, eivätkä tunkematta, kuinka tajuaisivat marssia oikeaan paikkaan? -eri
Hänen mielestään sinä saatoit haista pahalta, tai näyttää rumalta, tai olla ostamassa turhia tuotteita, tai olla tiellä ärsyttävästi tai hidastelit liikaa kassajonossa.
Nyt suistui ihan ohi aiheen.
Että minun haju geenini näyttäisi toisenlaiselta.. Eron huomasi heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä hirveät lemuaineet pitäisi ainakin kieltään taloyhtiöiden pyykkituvissa.
Miksei ne voisi käyttää vaan hyväntuoksuisia huuhteluaineita? Miksi edes niitä ällöjä myydään?
Ehkä kaikista kokeiluista (hajujen kehitystyö labroissa) syntyneet epäonnistuneet kaavat saadaan myytyä halvalla - "ne hölmöt maksaa tästä".
Vierailija kirjoitti:
Nämä hirveät lemuaineet pitäisi ainakin kieltään taloyhtiöiden pyykkituvissa.
"Ekopesukone: ei huuhteluaineluukkua!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä miksi pyykin pitäisi olla niin pehmeää? Se vähän kovempi pyykki kertoo juurikin siitä, että se on puhdasta. Ettei siinä ole rasvaa ja likaa pehmentämässä.
Pyyhkeisiin ei edes kannata laittaa huuhteluainetta imutehoa heikentämään. Ja osa vaatteista ei kestä huuhteluainetta.
Minua ainakin ällöttäisi käyttää vaatteita, joihin on lisätty jotain kemikaalimömmöä, jota ei ole edes huuhdeltu pois..Sinua ällöttää varmaan käyttää myös ihovoiteita, deodoranttia, hiustuotteita, meikkiä ym. kemikaalimömmöjä jota ei edes huuhdella pois?
Tän oli varmaan tarkoitus olla jonkinlainen dissaus mutta itseäni ällöttää sekä huuhteluaineet että kosmetiikka sun muut kemikaalit. Kevyttä kosteusvoidetta joudun käyttämään kasvoille eikä sekään miellyttävältä tunnu mutta estää ihottuman...
-eri
Selittäkää tuo.. Pystyn haistamaan rappukäytävään asti jos naapurini on pyykännyt, en jaksa käsittää miten sisällä asunnossa ei pyörrytä. Käytän itsekin hajuvettä -kohtuudella! -ja kaiken muun sitten täysin hajustamattomana, mikä ihmeen ilo on siinä, että saa aikaiseksi jonkinlaisen löyhkäpotpourrin? Kalliista hajuvedestä maksetaan siksi, että tuoksuisi siltä, eikä ihan miltä sattuu. Ja pyykin olisi syytä olla puhdasta, tuoksua sadevedeltä korkeintaan. Maailmassa tarvitaan raikas ilma, perusteellinen puhtaus, ja yksi hyvä hajuvesi, kaikki muu on roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Hajusteista tulee itselle mieleen halpa, Itä ja vanhanaikainen. Kukkaispesuaineelle haisevia miehiäkin on yllättävän paljon, ei kovin miehekästä. Itselle tulee todella oksettava olo enkä kykene olemaan samassa tilassa. Eniten säälin lapsia, jotka on kyllästetty kaikilla hajusteilla. Terveysvaikutukset on haitalliset. Käytin itse 30v sitten tuoksuvaa pesuainetta ja varastoon oli jäänyt takki ja se haisi edelleen. Melkoista.
Kukkapesuaineelle haisevia "miehiä" :D
("Miksi ei käy flaksi?!" Vastaus: "Koska HAISET köyhälle akalle.")
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää tuo.. Pystyn haistamaan rappukäytävään asti jos naapurini on pyykännyt, en jaksa käsittää miten sisällä asunnossa ei pyörrytä. Käytän itsekin hajuvettä -kohtuudella! -ja kaiken muun sitten täysin hajustamattomana, mikä ihmeen ilo on siinä, että saa aikaiseksi jonkinlaisen löyhkäpotpourrin? Kalliista hajuvedestä maksetaan siksi, että tuoksuisi siltä, eikä ihan miltä sattuu. Ja pyykin olisi syytä olla puhdasta, tuoksua sadevedeltä korkeintaan. Maailmassa tarvitaan raikas ilma, perusteellinen puhtaus, ja yksi hyvä hajuvesi, kaikki muu on roskaa.
Nimenomaan. Ehkä halpa-hajuste-sekamelska on kuin sotkuinen piha, tai sekava mieli.
Ja selkeä, yksilölle sopiva tuoksu jota käytetään säästeliäästi ja tilanteeseen sopien, edellisen vastakohta.
Kerrostalossa on iso pesukone ja yksi käyttää x1 viikko huuhteluainetta jonka haju on vastenmielinen ja sitten se haisee seuraavan pyykissä. Astmanen kuulemma. Huuhteluaine ei sovi tyynyliinaan,pyyhkeisiin ollenkaan. Frotee tuntuu likaiselta ja likaantuneen haju tule nopesti. Itse en käytä kuin päivä/sohvapeitoissa,verhoissa tai joissain puseroissa,sukissa,villa tms takeissa,teepaita joskus en koskaan pyyhkeissä eikä lakanoissa. Hyvin pestyn pyykinhaju nestemäisellä kotimaisella hajuttomalla aineella. Etikka käy hajun poistoon jostain tunkkaisezta vaattesta.
Ostin marja hajustetun etikan mutta en tiedä käytänkö. Johonkin siivousjuttuun ehkä käytän. Paras hajustetu oli Serton sini sävyinen neste jota ei enää valmisteta? Vai onko nimi muutettu? Se haihtui ja oli raikas. En tiedä mitä valitsen Soflan Outdoor fresh on kyllä hyvä hajuinen ja viipyy vaatteissa,käytin päiväpeittoon, fleeceen. Liian isoja kokoja yhdelle. Valkoiset kukat voisin ostaa en vain tiedä sen hajua. Pakkauksen ei pidä päästää hajua huoneilmaan komerosta. Annostelen nestemäisen pesuaineen pyykin päälle veden kanssa esipesu lokeroon ja ei lämminvesi pesuun. Toimii krs koneissa ja omassakin. En ole ostanut jauheita moneen vuoteen. Yksi aine joka pyykkiin. On minulla Marseille saippuaa käsinpesu pyykkiin. Villa silkki pesua ei ole niin usein.
Ajatelkaa, että teitä lähestyisi baarissa "huuhteluaine-pilvi"... Torjuisitte henkilön edes näkemättä häntä. Päätös olisi syntynyt pelkän löyhkän perusteella, "tyypillä ei oo kaikki kunnossa".
Nuo pehmentimet on tunnettuja hormonihäiritsijöitä eli yksi vaikuttava tekijä lapsettomuuden yleistymisessä ja nuorten miesten naisistumisessa. Pehmentimiä toki lisätään moniin muihinkin tuotteisiin kuin vain huuhteluaineisiin, mutta huuhteluaine on yksi turhimmista näiden tuotteiden joukossa.
Olen hajuvesiharrastaja ja ei päivää, etten käytä jotain hajuvettä (sori te, jotka kärsitte tuoksuista). Pyrin suihkauttamaan tuoksun hyvissä ajoin ennen ulos lähtöä, tavoitteena on että vain itse haistan tuoksun ja ehkä myös sellainen ihminen, joka tulee lähelle. Metrien päähän en toivo tuoksuvani.
Juuri siksi, että rakastan parfyymeja, ihmettelen noita tuoksupesuaineita ja tuoksuhuuhteluaineita. Kauhea hajukolari, jos siihen vielä yhdenlaista deodoranttia, toisenhajuista hiuskiinnettä ja mahdollisesti vielä hajuvettä! Vaatteita ei kannata lähtökohtaisesti hajuttaa pesussa, sillä ne imaisevat itseensä parfyymin tuoksun, vaikka se olisi suihkutettu iholle. Aivan turhia halvanoloisia hajusteita noissa pyykkäystuotteissa.
Eteerinen öljy pyykkietikkaan lisättynä on eri asia, luulen että saattaisin pitää niistä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se kaarna, josta saudit maksaa kultaakin enemmän?
Oud(h). Ei ole varsinaisesti kaarnaa, vaan bakteerien sairastuttamaa agarpuun sydänpuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras tuoksu pyykissä on se, kun ne kuivuu ulkona. Ihana raikas tuoksu. Lakanat varsinkin
Kyllä, ah niin ihanat ilmansaasteet.
Itse en ole kuivattanut pyykkejä ulkona senjälkeen, kun 5-henkisen perheen lakanapyykit levitin kesäpäivänä ulos kuivumaan ja lokkiparvi ilmeisesti oli pyyhältänyt ohi ja ulosteita oli lähes joka lakanassa. Ne eivät lähde edes pesussa pois!
USA:ssa kuivausrumpuun laitetaan pieni liina, josta jää hyvä tuoksu ja poistaa sähköisyyden. Toimii tosi hyvin! Ja ei tarvitse sitä huuhteluainetta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se kaarna, josta saudit maksaa kultaakin enemmän?
Oud(h). Ei ole varsinaisesti kaarnaa, vaan bakteerien sairastuttamaa agarpuun sydänpuuta.
Korjaan itseäni; tietyn homesienen, ei bakteerien.
Vierailija kirjoitti:
Nuo pehmentimet on tunnettuja hormonihäiritsijöitä eli yksi vaikuttava tekijä lapsettomuuden yleistymisessä ja nuorten miesten naisistumisessa. Pehmentimiä toki lisätään moniin muihinkin tuotteisiin kuin vain huuhteluaineisiin, mutta huuhteluaine on yksi turhimmista näiden tuotteiden joukossa.
Samaa mieltä. Moni ei ehkä tule ajatelleeksi, että iho on elin, josta voi imeytyä kemikaaleja verenkiertoon. Samoin keuhkoista. Pehmintimien hankaaminen lämmintä ihoa vasten aiheuttaa kemikaalien imeytymistä ihoon: haju tarttuu ihoon, ja pehmintimetkin ovat pieniä, rasvaliukoisia molekyylejä, jotka helposti sekaantuvat kehon monimutkaiseen toimintaan. Miettikää vauvaa, lasta, jolla vuosien ajan tätä altistusta päivittäin. Tuskin kovin terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen hajuvesiharrastaja ja ei päivää, etten käytä jotain hajuvettä (sori te, jotka kärsitte tuoksuista). Pyrin suihkauttamaan tuoksun hyvissä ajoin ennen ulos lähtöä, tavoitteena on että vain itse haistan tuoksun ja ehkä myös sellainen ihminen, joka tulee lähelle. Metrien päähän en toivo tuoksuvani.
Juuri siksi, että rakastan parfyymeja, ihmettelen noita tuoksupesuaineita ja tuoksuhuuhteluaineita. Kauhea hajukolari, jos siihen vielä yhdenlaista deodoranttia, toisenhajuista hiuskiinnettä ja mahdollisesti vielä hajuvettä! Vaatteita ei kannata lähtökohtaisesti hajuttaa pesussa, sillä ne imaisevat itseensä parfyymin tuoksun, vaikka se olisi suihkutettu iholle. Aivan turhia halvanoloisia hajusteita noissa pyykkäystuotteissa.
Eteerinen öljy pyykkietikkaan lisättynä on eri asia, luulen että saattaisin pitää niistä.
Ehkä halpoja hajuja käyttäville haju ei ole olennainen, siksi pystyvät käyttämään paitsi pahaa hajua, myös suuria määriä pahaa hajua. Ehkä muilla ei ole väliä, eikä itseä haittaa, koska ei tajua; ehkä merkitystä on vain kuvitelmalla, ettei muka haise.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, että teitä lähestyisi baarissa "huuhteluaine-pilvi"... Torjuisitte henkilön edes näkemättä häntä. Päätös olisi syntynyt pelkän löyhkän perusteella, "tyypillä ei oo kaikki kunnossa".
Tuoksuihin ja tuoksuttomuuteen sen enempää kantaa ottamatta, kyllä tuossa tilanteessa ajattelisin että kaikki ei oo kunnossa tällä toisella tyypillä
Hyvä idea!