Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MyHeritage dna-osumista

Vierailija
28.07.2022 |

Onkohan ketään "kohtalotoveria" tässä asiassa:

Minulle on tullut aika monta dna-osumaa Venäjältä, Ukrainasta, Baltian maista, Tsekeistä ja onkohan vielä muitakin tuolta sunnalta. Nimetkin venäjän yms. kielisiä.

Olen kotoisin Pohjanmaan rannikolta. Isovihan aikana Suomen alueelta vietiin Venäjälle ja osa jopa Persiaan n. 30 000 lasta, suurin osa juuri Pohjanlahden rannikkopitäjistä. Olen miettinyt, voisiko selitys noihin osumiin olla noin kaukana noissa ihmisryöstöissä. Voisikohan noin kaukainen yhteys näkyä osumissa?

Tietysti muitakin selityksiä voi olla, kuten Neuvostoliiton puolelle Karjalaan jääneet suomalaiset. Jos heissä olisi ollut sukulaisia.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joillakin on suorastaan aggressiivisen negatiivinen asenne dna-sukututkimukseen. Itse olen kiinnostunut menneisyydestä yleisesti ja myös oman sukuni menneisyydestä. Dna-tutkimus tuo lisävälineen tutkimiseen. On jo löytynyt tosi mielenkiintoisia käänteitä. Tosi jännittävää suorastaan.

MyHeritage on luotettava firma.

Vierailija
42/43 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä joillakin on suorastaan aggressiivisen negatiivinen asenne dna-sukututkimukseen. Itse olen kiinnostunut menneisyydestä yleisesti ja myös oman sukuni menneisyydestä. Dna-tutkimus tuo lisävälineen tutkimiseen. On jo löytynyt tosi mielenkiintoisia käänteitä. Tosi jännittävää suorastaan.

MyHeritage on luotettava firma.

Juuri näin. Itse olen tehnyt itse ison sukupuun (tuhansia nimiä) ja sieltä on kiva päätellä kaukaisempien osumien sukulaisuutta. Olen myös ollut yhteydessä moneen osumaan. Myös yllätyksiä on tullut, elossa olevien salaisuuksiakin on paljastunut (en ole kertonut niistä kenellekään).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei nuo ole 100 prosenttisen varmoja, mutta voisihan sitä huvin vuoksi tilata testit joilla tutkitaan isä ja äitilinjoja.

On varmoja. Suosittelen kyllä ihan tätä serkkutestiä, on tosi halpa ja kattava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi