Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut jaksaa ja kerkiää IMUROIDA JOKA PÄIVÄ?

Vierailija
22.10.2006 |

Meillä imuroidaan ehkä kerran kahdessa viikossa. Hävettää tosin myöntää, että niin harvoin.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko äidin revetä opiskeluihin ja työn tekoon lasten hoidon ohessa? Mietihän prioriteetit uusiksi.

Vierailija
42/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miten sä sen kodin ja mökin sitten hoidat jos et niitä siivoa? Mikä niide4n hoidossa on niin aikaavievää ettei ehdi imuroimaan?

Luulisi että imurointi/siivous on just se miten niitäkin hoidetaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joka päivä en imuroi. Se on minusta ihan järjetöntä ajanhaaskausta. Mutta imuroikaa vaan, jos siltä tuntuu! Tulee varmaan hautakiveenkin sitten merkintä: " Rakas äitimme ja vaimomme, joka jaksoi, ehti ja viitsi imuroida joka ikinen päivä" .

Eikä mulla ole nytkään aikaa tästä enempää jankata. Mulla kun on myös ELÄMÄ.

46

Vierailija
44/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakas vaimo ja äiti, joak opiskeli, pyöritti firmaa ja kirjoitti netissä niin ettei haaskannut aikaa turhaan imurointiin.

Vierailija
45/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mulla on ELÄMÄ enkä hukkaa sitä imurointiin"

" Elämässäni on tärkeämpiäkin asioita kuin imurointi"

Nää on jotenkin niin hupaisia lausahduksia. Veikkaan että moni näidenkin sanojista tupakoi tai katsoo televisiota tai käyttää nettiä päivittäin. Tai istahtaa kahville ja lehteä lukemaan. Ne on elämää, perheen kodin siisteydestä huolehtiminen ei.

Vierailija
46/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa / energiaa useammin imuroida (työkiireet, lasten sairastelut, niin monien muiden asioiden arvottaminen imurointia korkeammalle,..).

Itse olisin tyytyväinen, jos kerran viikossa tulisi imuroitua - useammin imurointi on silkkaa " pilkunviilausta" , harvemmin taas saa pöypallerot pyörimään nurkissa.

Vierailija
47/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Veikkaan että moni näidenkin sanojista tupakoi tai katsoo televisiota tai käyttää nettiä päivittäin. Tai istahtaa kahville ja lehteä lukemaan. Ne on elämää, perheen kodin siisteydestä huolehtiminen ei.

Vierailija
48/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi on eronnut kaksi himosiivoojaa.

Vierailija
49/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun myös niihin, joilla on se oma elämä ja jonka mielestä perhe-elämä on hauskempaa kun asiat tehdään yhdessä. Ja jos pitää valita lähdetäänkö yhdessä retkelle/elokuviin/näyttelyyn/kylään vai imuroidaanko niin taatusti ei imuroida.

Sitten on vielä se, että KYLLÄ SEN HUOMAA jos ELÄMÄ ON IMUROINTI. Kyllä näitä riittää, jotka ei tiedä mistä suomessa ja maailmalla puhutaan mitä asiat merkitsevät. Minun aikani menee ajatteluun ja keskusteluun, elätän itseni ajtteluni tuloksilla ja minä arvostan noiden eteen nähtyä vaivaa. Imurointimania on henkisen laiskuuden merkki.

Vierailija
50/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat niitä, joiden miehet ei tee kodin ja lasten hyväksi juuri mitään, koska

-miehet joutuvat tekemään hulluna töitä kustantaakseen vaimon koti- ja kodinhoitomanian

-eivät ne raukat mitään kuitenkaan osaa, parempi tehdä itse vaan

Ja mikä on pahempi turn-off miehelle kuin takakireä hygienianeurootikko, joka ei pysty rentoutumaan ennen kuin lattialistoista on pölyt pyyhitty ja hyllyllä teemukien korvat samaan suuntaan?

Vierailija
51/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työpäivä loppuu klo 16.30 ja sen jälkeen kun tuut kotia eikä valmiina ruokaa niin sen valmistukseen menee 20-60 min. Kello on kuus illalla kun ekan kerran kunnolla huilaat koko päivänä. Ja sit pitäs jaksaa käydäkaupas ym. ja seurustella vähän muksunkin kans ennenku menee nukkuun. Kello on yhdeksän ennenkuin pystyis alkaa imuroimaan ja silloinki lapsi nukkuis eli yks huone jäis ainakin ottamatta. jos on fyysisesti rankka työ ni kyllä se päivittäinen imuroiminen on liikaa......

Vierailija
52/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla ihan järjissäsi kun tuollaista kyselet?

Vierailija
53/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laitan ruokaakin kauemmin per päivä, ja tuskin kukaan väittää (?) että koko elämä on sitä.

Onko työssäkäyvien KOKO elämä työtä, hehän tekevät sitä joka päivä 8 tuntia?

Himosiivous on eri asia, se on sitä että ei osaa olla hetkeäkään rentoutuneena, aina on joku rätti kädessä pyyhimässä tuota ja tuota. Imurointi ei kestä kauaa ja sitten on taas riittävän siistiä joksikin aikaa. Eikä ikinä supersotkuista, niinkuin useimpien täällä kirjoittavien kodit ovat suurimman osan aikaa.

Mä muuten imuroin äsken, meni 25 min ja nyt saa rentotutua ja syödä korvapuusteja, jodien tekemisessä meni kauemmin! Voi ei, mun koko elämä on nyt leipomista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
54/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

55, missä ihmeessä luki ettei saisi lehteä lukea ennenkuin on imuroitu? keksit koko jutun!

59, avainsana on ennakointi - se ruoka on lämmitystä vaille valmiina siellä kotona jos olet tehnyt sen valmiiksi edellisenä iltana tai aamulla. Voitte syödä heti kotiin tultuanne, levätä sitten hiukan - ja sen jälkeen jaksaakin hyvin valmistella seuraavan päivän sapuskan ja jopa -hui kauhistus- imuroida. Toinen aikuisista voi tehdä toisen ja toinen toisen, niin eipä ole liikaa vaadittu.

Mä pikasiivoan usein aamulla, sillä olen aamuvirkku. Ja onpa ihana tulla kotiin, kun lattiat ovat siistit, vessat raikkaat ja pyykit kuivina odottamassa. Ja ruoka valmiina. Suosittelen!

Vierailija
55/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotia ja sen olemusta ei pitäisi käyttää mihinkään suuntaan minään mittarina. On ihan karmeaa että yhä edelleen vedetään tulkintoja naisen persoonasta joidenkin siivouskäytäntöjen perusteella.

Vierailija
56/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen asti kun menevät kouluun. Firmanpito mahdollistaa sen, tienaan sillä saman kuin kokopäivätyöllä toisen leivissä.

Toinen tutkinto on minun henkireikäni ja takaa sen, että pysyn kunnon töissä kiinni sittenkin, kun lastenhoito alkaa hellittää.

Millä tavoin priorisointini on pielessä? Leikki-ikäiset lapseni saavat ikäistensä seuraa aamupäivät, loppupäivän ovat kanssani ja illalla myös isänsä.

Ja minä olen tyytyväinen järjestelyyn, enkä työläänny tai aivoni tylsisty, vaikka lapset ovatkin useamman vuoden kotihoidossa.

Vain imurointiosuus CV:ssäni on niukka, mutta tiedätkö mitä, epäilen, että siihen ei työelämässä paljon painoa panna!

46

Vierailija
57/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nyt tuli huvittavin kommentti koko ketjussa! Eihän niitä kotitöitä jouda tekemään kun pitää AJATELLA!

:D

Vierailija
58/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja imuroin joka päivä vähän. En kaikkialta mutta jos tulee roskia keittiöön, ne on helpointa usein imuroida. Ja samoin hiekka eteisestä.

Toisinaan en jaksa, vaan lakaisen tai pyyhin jollain keittiörätillä vaan pahimmat suihkepullon (laimennettua astianpesuainetta) kanssa kontaten. Ja kukaan ei usko tätä, ellei näe tyypillistä päiväämme kahden alle 3 vuotiaan lapsen kanssa. Likaista on silti.

Olen kotiäiti. Ehkä olis vähemmän sotkuakin, jos olisin töissä ja lapset 10h päiväkodissa...?

Vierailija
59/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan että lapsemme saavat sellaisen mallin kotoa, että siisteydestä pidetään huolta. En halua että he aikuisena muistelevat että äiti ei siivonnut paljoa ja villakoirien kanssa leikittiin lattialla.

Lapset ovat mallioppijoita, ja kodin siisteyskäsitys on aika pitkälle periytyvä.

En myöskään halua että mun lapseni sanoo kylässä näin, kuten lapseni kaveri meillä:

" voi kun teillä on aina niin siistiä. Meidän äiti sanoo aina että meillä ei siivota ennenkuin sukat tarttuu lattiaan."

Vierailija
60/92 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkä niin? entä jos se on pois television katselusta? tupakan poltosta? netissä istumisesta? kaljan juonnista? tekisi hyvää monelle korvaava toiminta niille...

siivousta voi myös tehdä jopa YHDESSÄ lasten kanssa, jolloin se ei ainakaan ole pois lasten kanssa olemisesta.

teen mä ruokaakin, vaikken siinä samalla ole lapsten kanssa... pitääkö niiden aknssa olla koko ajan? eikö ne voi olla joksus keskenäänkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi