Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero varmaan väistämättä tulossa, surettaa

Vierailija
28.07.2022 |

"Kesäloma" on ollut sellainen kokemus, että pitää varmaankin laittaa eropaperit vetämään heti elokuussa. Päiväkoti-ikäiset lapset ovat olleet kotona ja olen hoitanut heitä käytännössä yksin. Mies on tehnyt omia projektejaan ja rästitöitä ja ollut naama rutussa joka kerta, kun joutuu osallistumaan. Olen vienyt lapsia eläintarhaan tms, kun miestä ei huvita. Ei käyty missään yön yli, koska miestä ei huvittanut. Ei hoidettu kodin pieniä remppahommia, koska miestä ei huvittanut. En saanut yhtään omaa aikaa, koska miehen jutut menee edelle. Ketuttaa, kun en saa olla koskaan yksin kotona. Isovanhempia ei kiinnosta lapsenlasten hoito.

Olen totaalisen väsynyt ja vihainen ja ensi viikolla pitäisi palata töihin. Ensi vuonna pidän lomani muulloin kuin heinäkuussa ja mies pärjätköön päiväkotien ollessa kiinni. Jos edes ollaan vielä yhdessä.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tosi surullista, että usein tarvitaan ero, että äiti saa edes joskus omaa aikaa. Ja että isä oikeasti tutustuu lapsiinsa ja pitää niistä huolta.

Äitikin saa katsoa peiliin, kun on huolinut sellasen miehen. Olen aina ihmetellyt äitien syytöksiä, miestä ja isovanhempia kohtaan, kun eivät hoida lapsia. Miksi noista asioista ei voi sopia kunnolla isän kans ennen lasten syntymiä - ja hankintoja? Ettei tule ylläreitä. ( vela)

Jos mies sanoo, että osallistuu lapsien hoitoon, mutta ei sitten osallistukaan niin mistä sitä voi etukäteen tietää.

Meillä mies ei osallistunut lasten hoitoon eikä kodin hoitoon. Raskaaksi arjen teki joka viikkoiset määrätyt mummolakäynnit 2 mummolaan, kun vauva ja 3-vuotias piti olla klo 16.00 valmiina, kun mies pääsi silloin lauantaisin töistä kotiin sekä naapurissa asuvan yh-äidin lapsen jatkuva ovikellon soitto ja kiukuttelu.

Eläkeläiset saa olla minun puolestani hoitamatta. Kun näihin ovikelloa soittaviin lapsiin ei puututa, vaikka sanoisit asiasta mihin.

Nyt kun lapset kasvavat on minun oman aikani vuoro.

Viranomaiset ei korviaan lotkauta, jos sanot, että naapurin lapsi häiriköi koko ajan eikä tule omien lasten päiväunista mitään. Nyt oli lehdessä, että kaikille eläkeläisille ei tule riittämään apua ja hoitoa ja viranomaiset luottavat, että omaiset hoitavat työnsä ohessa. Ei muuten hoideta, eläkeläiset on sitten vain ilman hoitoa.

Nyt on meidän keski-ikäisten omien harrastusten ja vapaa-ajan vuoro.

Missään nimessä ikinä en enää muuttaisi samaan asuntoon miehen kanssa, jolla on alle 18-vuotiaita lapsia, en muuttaisi, vaikka lapset olisi hänellä vain joka toinen viikonloppu. En ala enää ikinä ilmaiseksi kokiksi, siivoojaksi ja pyykin peskijäksi ja kuuntelemaan mitä pitää lapsille ostaa.

Jos miehellä on aikuisia lapsia, niin kohtahan hän saa lapsenlapsia ja kukas ne lapsoset hoitaakaan, kun he tulee käymään ukin luona? Ukki ei ainakaan, sillä tuskin hän on lapsiaan hoitanut avioliitonkaan aikana ennen eroa tai sen jälkeen.

Ja sitten myöhemmin miehen omaishoitajaksi ja asunto menee lapsille perinnöksi.

Naisten kannattaa asua erikseen vaikka omassa vuokra-asunnossa.

Osa miehistä ei edes ota naista ja nykyään sairaala laittaa suoraan leikkauksesta kotiin.

Siivous pitää ostaa yksityiseltä siivousyritykseltä.

Myös anopit jää miesten hoidettavaksi, kun moni eroaa nykyään.

Älä jauha sontaa. Anopit viskataan hoitokotiin

Hoitokotiin pääsee nykyään vain, jos on muistisairaus tai jalat ei pelaa. Eläkeläisiä on vaipoissa kotona.

Ei ole ilmaista kodin siivousta eli joko omaiset siivoaa tai on maksettava siivousyritykselle.

Miehet joutuvat hoitamaan vanhempiaan, kun vaimot on laitettu pihalle.

Ja sitten kun ovat itse eläkkeellä ja tehdään joku leikkaus niin ei ole ketään kotona avustamassa missään toimissa. Mutta rahalla saa palveluita.

Vierailija
62/86 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tosi surullista, että usein tarvitaan ero, että äiti saa edes joskus omaa aikaa. Ja että isä oikeasti tutustuu lapsiinsa ja pitää niistä huolta.

Äitikin saa katsoa peiliin, kun on huolinut sellasen miehen. Olen aina ihmetellyt äitien syytöksiä, miestä ja isovanhempia kohtaan, kun eivät hoida lapsia. Miksi noista asioista ei voi sopia kunnolla isän kans ennen lasten syntymiä - ja hankintoja? Ettei tule ylläreitä. ( vela)

Jos mies sanoo, että osallistuu lapsien hoitoon, mutta ei sitten osallistukaan niin mistä sitä voi etukäteen tietää.

Meillä mies ei osallistunut lasten hoitoon eikä kodin hoitoon. Raskaaksi arjen teki joka viikkoiset määrätyt mummolakäynnit 2 mummolaan, kun vauva ja 3-vuotias piti olla klo 16.00 valmiina, kun mies pääsi silloin lauantaisin töistä kotiin sekä naapurissa asuvan yh-äidin lapsen jatkuva ovikellon soitto ja kiukuttelu.

Eläkeläiset saa olla minun puolestani hoitamatta. Kun näihin ovikelloa soittaviin lapsiin ei puututa, vaikka sanoisit asiasta mihin.

Viranomaiset ei korviaan lotkauta, jos sanot, että naapurin lapsi häiriköi koko ajan eikä tule omien lasten päiväunista mitään. Nyt oli lehdessä, että kaikille eläkeläisille ei tule riittämään apua ja hoitoa ja viranomaiset luottavat, että omaiset hoitavat työnsä ohessa. Ei muuten hoideta, eläkeläiset on sitten vain ilman hoitoa.

Missään nimessä ikinä en enää muuttaisi samaan asuntoon miehen kanssa, jolla on alle 18-vuotiaita lapsia, en muuttaisi, vaikka lapset olisi hänellä vain joka toinen viikonloppu. En ala enää ikinä ilmaiseksi kokiksi, siivoojaksi ja pyykin peskijäksi ja kuuntelemaan mitä pitää lapsille ostaa.

Jos miehellä on aikuisia lapsia, niin kohtahan hän saa lapsenlapsia ja kukas ne lapsoset hoitaakaan, kun he tulee käymään ukin luona? Ukki ei ainakaan, sillä tuskin hän on lapsiaan hoitanut avioliitonkaan aikana ennen eroa tai sen jälkeen.

Osa miehistä ei edes ota naista ja nykyään sairaala laittaa suoraan leikkauksesta kotiin.

Hoitokotiin pääsee nykyään vain, jos on muistisairaus tai jalat ei pelaa. Eläkeläisiä on vaipoissa kotona.

Ei ole ilmaista kodin siivousta eli joko omaiset siivoaa tai on maksettava siivousyritykselle.

Jos eläke on 1257 tai alle eikä ole omaisuutta esim. mökkiä eikä tilillä paljoa rahaa niin voi saada 2 palveluseteliä, joilla saa alennusta 2 tunnin siivouksesta kuukaudessa kaksion kokoiseen asuntoon, muiden huoneiden siivous maksaa normaalihinnan. Ikkunoiden pesu ei kuulu palveluseteli siivoukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäät töistä sairauslomalle esim. fyysisen vaivan vuoksi niin ei Suomessa ole mitään ilmaisia siivouspalveluita, vaikka saisit vain vähän sairaspäivärahaa.

Vierailija
64/86 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän johtuu? Jos omat vanhemmat on toimineet näin, niin sitä varmaan pidetään oikeana tapana. Minunkin exän vanhemmat toimi näin, että isä ei osallistunut yhtään kotitöihin, äiti hoiti kaiken kotona.

Vierailija
65/86 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eläke on 1257 tai alle eikä ole omaisuutta esim. mökkiä eikä tilillä paljoa rahaa niin voi saada 2 palveluseteliä, joilla saa alennusta 2 tunnin siivouksesta kuukaudessa kaksion kokoiseen asuntoon, muiden huoneiden siivous maksaa normaalihinnan. Ikkunoiden pesu ei kuulu palveluseteli siivoukseen.

Tässä 10 vuoden sisällä alkaa monella miehellä omien vanhempien hoito, kun nykyään erotaan eikä ole miniää.

Vierailija
66/86 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suotta syyllistät isovanhempia. Heillä ei ole mitään velvollisuutta hoitaa lapsiasi.

Kun alkaa lapsia tekemään, niin pitää tietää että hoitovastuu on itsellään ja lasten isällä. Myös kasvatusvastuu ja huoltaminen aikuiseksi.

Niin, myös isällä.

Hänhän ei nyt hoitanut vastuutaan.

Vierailija
67/86 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen ongelma näyttää olevan se, että kumppani valitaan kevyin perustein. Perhe halutaan perustaa ja kuka tahansa käy kiireessä isäksi. Hommataan ne 2-3 mukulaa ja huomataan, ettei se valittu kumppani ollutkaan oikea. Todetaan, että "minulla on oikeus onneen". Rikotaan parisuhde ja perhe. Uskotellaan, että tämä tehdään lapsia ajatellen. "Lapsille on parempi eronneet vanhemmat, kuin onneton äiti". Mies ei ymmärrä mistään mitään, luullut asioiden olevan kunnossa. Muutetaan erilleen miehestä, lapset ravaavat viikoittain kahden eri kodin välillä. Kun alkuhuuma laantuu tullaan valittamaan, miten raskasta on hoitaa lapsia yksin omalla viikolla. Yhteiskunnan pitäisi tulla apuun, tai isovanhempien, tai jonkun. "Minulla on oikeus olla onnellinen".

Aikuistu ja ota vastuu omasta elämästäsi. Puhu miehesi kanssa tilanteesta. Ero on iso riskitekijä lapsille. Tästä ei ideologista syistä johtuen puhuta, mutta vanhempien ero vaikuttaa suuresta lasten kasvuun ja kehitykseen. Kyllä itse miettisin tarkkaan, kenen onnellisuus on se tärkein.

Appivanhempien liitto on mätä, mutta jatkuu edelleen. He olivat 10 vuotta yhdessä ennen ensimmäisen lapsensa syntymää.

Vierailija
68/86 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua! Et olekaan koskaan naisena ollut tilanteessa, jossa olet sairastunut eikä kotiin palaavalle miehelle olekaan ruoka valmiina. Sitä kiukuttelua, kun itse pitää ruoka tehdä, mutta jälkiä mies ei kuitenkaan siivoa vaan ne sotkut jää odottamaan naisen tervehtymistä.

Huuda ja naura vaan, mutta itsepä olet miehesi valinnut. Minä olen kyllä huolehtinut itsestäni jo useamman kymmentä vuotta eikä tarvitse kenenkään passata. Mutta se, että puolisolle ja lapselle ei kelpaa juuri mikään ruoka, on syy miksi hän saa melkein aina tehdä ruoat. En minä ala kaikkiruokaisena arvailemaan, että mikä rouvasväelle sattuisi juuri tänään maistumaan. 

Vierailija
69/86 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet vihainen siitä, että mies on hoitanut omia projektejaan ja rästiröitä? Anna hänen tehdä niitä lomallaan, kun ei muuten ehdi. Mikä autuus on olla kotoa pois yön yli varsinkin, jos se on itselle vastenmielistä. Sehän on aivan kamalaa. Koska olet itsekin töissä, ehdit tuskin olemaan lastesi seurassa riittävästi normaalissa arjessa. Keksi itsellesi ja lapsille nyt kivaa yhteistä tekemistä ja ensi viikolla menet sitten hyvällä mielellä töihin. Parempi vaihtoehto kun se, että kiukuttelet loppulomasi ja mietit avioeron vireillepanoa. Eri elämänvaiheissa on pakko sopeutua. Nyt keität miehellesi hyvät kahvit, juttelette leppoisasti ja sitten rauha maahan.

Vierailija
70/86 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi, kukaan ei muistanut kertoa, että miehesi on narsisti ja mieslapsi, jss! Uutta novellia sepittämään reippaasti, hopihopi!

Vierailija
71/86 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen olet sitten yksin niiden lasten kanssa?

Vierailija
72/86 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein sama kuin ap mutta oon mies ja koko stnan kesän kuunnellut valittamista naama kurtussa niistä kotitöistä. Ainut vaan että oon koko kesän painanut niska limassa niitä töitä eikä puoliso näe sitä. Olen syvästi epäonnellinen mies tällä hetkellä. Puoliso aloitti työt luojan kiitos. Rakastan kun saan nyt olla lapsien kanssa rauhassa ja viettää vielä hetken lomaa... on niin rentoa ja kaikki sujuu!

Oon miettinyt (Olen naimisissa, pitkä liitto) että voisin ostaa oman yksiön tuosta läheltä niin kaikkien arki olisi parempaa.

"Epäonnellinen"?? Siis mitä... oletko kuullut suomen kielen sanasta "onneton"?

Vierailija
73/86 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sinä kyllä todella lapsellinen.

Muista seuraavan kerran kun joku menee pieleen, että syy on yksin sinun. Mitäs valitsit, mitäs läskit, mikset ollut oraakkeli, joka näkee ennalta kaikki muutokset jne jne...

Vierailija
74/86 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että olet sentään odottanut vuoroasi. Ei ole harvinaista, että jotkut yh-rouvat, jotka haluavat ELÄÄ, rahtaavat lapsen päiväkotiin myös lomansa aikana. Ja eläminen tarkoittaa kaljalasin katveessa kiekumista muiden samanlaisten kalkkunoiden kanssa.

Vierailija
75/86 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsimaissa nainen hakee avioeroa n. 70 prosentissa avioeroista. Fakta, josta ei puhuta ja jota moni ei tiedä. Avioliitto on miehelle aina huomattavasti suurempi riski kuin naiselle. Tehkää avioehto aina. Aina.

No mutta tähänhän on miehille aivan yksinkertainen ratkaisu: kun ei jätä naista yksin vastaamaan siitä nihkeästä perhe-elämästä, vaateliaista lapsista, kodista ja omista palkkatöistään, niin voi olla ettei se vaimo haluakaan erota! Ympäristöäni tarkkailemalla voin päätellä, että tämä on miehille aivan mullistava yllätys.

Vierailija
76/86 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksesi että kukaan muu kuin sinä ei hyväksyisi tuollaista psk@suhdetta. Miltä tuntuu olla kynnysmatto?

Miehet kyllä tietävät tämän, sillä miehellähän ei ole perheessä mitään muuta arvoa kuin maksukyky ja teot. 

En Chris Rockista välttämättä tykkää, mutta tässä mies osui naulan kantaan:

"Only Women, Children & Dogs are loved unconditionally"

Huutonaurua! Et olekaan koskaan naisena ollut tilanteessa, jossa olet sairastunut eikä kotiin palaavalle miehelle olekaan ruoka valmiina. Sitä kiukuttelua, kun itse pitää ruoka tehdä, mutta jälkiä mies ei kuitenkaan siivoa vaan ne sotkut jää odottamaan naisen tervehtymistä.

No en tietenkään ole naisena ollut tuollaisessa tilanteessa, miksi olisin?. En ole alentunut kyökkipiiaksi kenellekään. Jos et arvosta itseäsi, ei kukaan muukaan sitä tee. Ole kyökkipiika vain jos se on intohimosi, turha odottaa kiitosta ja kunniaa palvelijan hommista muilta.

Vierailija
77/86 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eron jälkeen olet sitten yksin niiden lasten kanssa?

Jos mies on niin p@ska ettei viitsi olla lastensa kanssa koskaan, edes viikonloppuisänä, niin silloin ap:n elämä ei muutu yhtään huonommaksi, vaikka eroaisikin. Saa vain mielenrauhan, kun ei tarvitse katsella vapaamatkustajaa.

Vierailija
78/86 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintoja kirjoitti:

Aikuisen naisen elämää missä ketuttaa sekä parisuhde, että kakarat. Nyt järkeviä siirtoja, että loppuelämä maistuu paremmalta.

Eroko on aina ratkaisu? No ei kyllä ole, vielä pahemmaksi muuttuu, kun säädetään kesälomat tapaamisten kanssa. Lapsille ero on AINA vaikea asia, vaikka äippää se hetkeksi helpottaisi. Mutta eihän ne lapset merkitse silloin mitään, jos omaa oloa pitää helpottaa. Sopikaa asiat miehen kanssa, pistäkää kalenteriin lastenhoitoajat ja kerro mitä toivot. Mies kun ei välttämättä tiedä, että sinulla edes on ongelmia. Naiset ovat tosi tyhmiä välillä... itsekin olen ollut.

Vierailija
79/86 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksesi että kukaan muu kuin sinä ei hyväksyisi tuollaista psk@suhdetta. Miltä tuntuu olla kynnysmatto?

Miehet kyllä tietävät tämän, sillä miehellähän ei ole perheessä mitään muuta arvoa kuin maksukyky ja teot. 

En Chris Rockista välttämättä tykkää, mutta tässä mies osui naulan kantaan:

"Only Women, Children & Dogs are loved unconditionally"

No en tietenkään ole naisena ollut tuollaisessa tilanteessa, miksi olisin?. En ole alentunut kyökkipiiaksi kenellekään. Jos et arvosta itseäsi, ei kukaan muukaan sitä tee. Ole kyökkipiika vain jos se on intohimosi, turha odottaa kiitosta ja kunniaa palvelijan hommista muilta.

Kyökkipiikako se on sellainen, joka kotia hoitaa ja lapsia? Ihme nimityksiä. Koti on koti ja se pitää hoitaa. Miehilläkin on niitä omia hommiaan, joita pitää hoitaa, mutta kun aina on kyse vain naisista ja heidän kärsimyksistään. Tyhjänpäiväistä narinaa. Elämän sivu on äidit lapsiaan ja kotia hoitaneet ja jopa on siitä tykätty ja pidetty normaalina, mutta nykyäidit haluavat somettaa kaiket aikaa, siihen on kyllä aikaa.

Vierailija
80/86 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ilman eroakin ole aika loogista, että kumpikin hoitaa omat vanhempansa? Miksi ihmeessä naisen pitäisi hoitaa sekä omat että appivanhempasa?