Oletko saanut SPankin nimissä lähetetyn huijausviestin?
Itselle tuli viesti: "Tilisi on lukittu viimeaikaisten maksujen vilpillisen toiminnan vuoksi. Avaa seuraava linkki: https://s-pankki-mobiili.net poistaaksesi tilisi eston."
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuli heinäkuun alussa. S-Pankin sivuillakin oli juttua, että nyt on tuollaista liikkeellä. Pankki ei itse lähetä linkkejä tekstiviestillä. Älä avaa sitä.
En tietenkään avaa, ei minulla ole edes tiliä siellä. Joku kyllä taatusti haksahtaa.
Tänään tuli viesti.Luvaton tilisiirto.Jos et ole tehnyt siirtoa voit sen perua ja siinä oli linkki.
En vain ole pankin asiakas.Eikä ikinä ole ollut mitään yhteyttä tähän pankkiin.
S-Pankki tiedottaa.Sen nimissä on lähetetty huijausviestejä.Niihin ei saa vastata millään tavalla.
Enimmäkseen noita feikkiviestejä tulee Nordean ja OP:n nimissä. Kummassakaan mulla ei ole edes tiliä. S-panin nimissäkin on joskus tullut, mutta paljastuneet heti feikeiksi. Useimmiten jäävät jo roskapostisuodattimeen. Kannattaa olla tosiaan avaamatta. Verkkopankista voi tarkistaa, onko viestejä oikeasti tullut.
Kyllä tuli heinäkuun alussa. S-Pankin sivuillakin oli juttua, että nyt on tuollaista liikkeellä. Pankki ei itse lähetä linkkejä tekstiviestillä. Älä avaa sitä.