Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä varten kaikki hokee että lapset ei syö kakkua eikä kai

Vierailija
22.10.2006 |

aikuisetkaan. Ettekö oo tehny kakkua kaikkien perheenjäsenten synttäreille, äitienpäivä, isänpäivä yms. Ei kai syö jos ette totuta. Meillä syövät. Samoin lastenkutsujen vieraat. Oisko vika kakussa??? Samoin ristiäiset ym hienot juhlat sanotaan että makea ei mene, kyllä menee jos on hyvää eikä iänikusta pullaa ja pilkkuleipää. Menee suolanenkin. Ärsyttää kun annetaan väärää tietoa ja sitten siinä käy niin että kakkua ei ole edes häissä kohta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän molemmista, valitettavasti. (Näkyy jo vähän ulkomuodossakin...)

Vierailija
2/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kakku on tehtävä joka kemuihin, nimppareista synttäreihin ja jopa loman alkaessa!!

Juhlistaa kahvipöydän :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä kaikki syövät niin paljon kuin annetaan (eli hyvin vähän :)), mutta en ymmärrä, mikä itseisarvo se oikein on. Miksi ihmeessä sitä pitäisi kaikkien syödä?

Vierailija
4/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo. Ja jokaisellahan on omat makunsa. Itsekkään en tykkää kakusta vaikka voin sitä joskus palan syödä. Ei ole kiinni kakun hyvyydestä vaan siitä että en tykkää oikeen mistään mikä on kovin makeeta. Meillä kyllä on kaikissa juhlissa kakut ollut että ei ole siitä kiinni ettei olisi saanut tarpeeksi maistaa. Ja toisaalta ei esim. lapsia ole liialle makeelle tarvettakaan opettaa.

Vierailija
5/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin sama kuin kysyisi, pitääkö juhlissa juoda kahvia. Minusta sekä kahvia että kakkua voi aivan hyvin tarjota juhlissa, jos siltä tuntuu, mutta ei kenenkään tarvitse niitä ottaa.

6, joka ei koskaan ole juonut kahvia (mutta syö kyllä kakkua)

Eikä edelleenkään ymmärrä syytä, miksi kaikkien pitäisi syödä kakkua.

Vierailija
6/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärit ilman kakkua ei ole synttärit. Meillä tuttava laittaa lasten synttäreille aina popcornit ja sipsit jne ja samat se tarjoo jos mennään muuten kylään. Joskun kun on muuta menoa ilmoitan ettei tulla synttäreille kun ihan sama mikä päivä mennään niin aina sama tarjoilu.

Vierailija
7/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

aikuisetkaan. Ettekö oo tehny kakkua kaikkien perheenjäsenten synttäreille, äitienpäivä, isänpäivä yms. Ei kai syö jos ette totuta. Meillä syövät. Samoin lastenkutsujen vieraat. Oisko vika kakussa??? Samoin ristiäiset ym hienot juhlat sanotaan että makea ei mene, kyllä menee jos on hyvää eikä iänikusta pullaa ja pilkkuleipää. Menee suolanenkin. Ärsyttää kun annetaan väärää tietoa ja sitten siinä käy niin että kakkua ei ole edes häissä kohta.

On tehty kakkua joka kissanristiäisiin, mutta kaikki eivät vain pidä kakusta noin ylipäätään! Itsekin syön yleensä vain pienen palan, koska en ole makean perään muutenkaan. Miksi kummassa vedät herneet nenään asiasta ja kuka " antaa väärää tietoa" ?? *ihmettelee*

Vierailija
8/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille juhlien kohokohta! Kuopus, alle 2v., hokee aina kun on jotkut synttärit tms. juhla edessä, että " kakkua, kakkua" :) Ja myös kummipoikani, 4v., ilmoitti juuri odottavansa synttärilahjaksi kakkua :))) Tottahan mieltymyksiä on niin paljon kuin lapsiakin, mutta aika moni tuntuu kakusta tykkäävän. Ettei vaan olisi äideille houkutus päästä vähän helpommalla, jos laittaa kakun sijaan pöytään paketista jätskiä..! Kyllä muistan muuten omastakin lapsuudesta, että kakku oli juhlissa tärkeä juttu ja sitä suunniteltiin aina huolella. Samaa mieltä myös siitä, mitä tuolla edellä sanottiin, että kakku on osa meidän juhlakulttuuria ja ainakin omassa perheessäni juhla ei ole ollut juhla, jos ei ole pyöräytetty kakkua pöytään... että tämä on vähän sellainen tunnepuolenkin juttu :)

Vierailija
9/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi juhlapöydässä kannattaa pitää tarjolla montaa sorttia, jotta jokaiselle on jotakin. Kakku kuuluu varsinkin synttärijuhliin ihan olennaisesti ja ei minua paljon heilauta, jos joku ei halua sitä ottaa..! Onhan tarjolla aina muutakin. Ja jää sitten enemmän niille, jotka tykkää...

Meillä minun mieheni on niin loistava kakkujen tekijä, että oli juhlat mitkä hyvänsä, niin kakkua harvemmin jää yli :) Päinvastoin, ollaan jouduttu tekemään yleensä parikin täytekakkua, ettei tapahdu noloista noloin: kakku loppuu kesken ;)

Vierailija
10/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se mielestäni aika huonosti kauppansa tekee!

meillä ollut paljon erilaisia kakkuja, niin itsetehtyjä kun leipomonkin herkkuja...

aikuiset voi ottaa puolen sentin siivun,

mutta lapsilta se usein jää lautaselle kun on menoa ja kavereita.

lapset leikkivät mieluummin kun istuvat pöydässä kakkua syömässä!

karkki ja keksit ym muu maposteltava kyllä uppoaa kun sitä ei tarvi pöydässä välttämättä syödä...

näin siis meillä! =)

Vierailija
11/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakun voi kuorruttaa muutoinkin kuin kermavaahdolla.

Meillä menee juhlissa kakkua joskus jopa kahta lajia ollut.

Olen tehnyt marsipaanipinnoitteisia, suklaakakkuja, voikreemikakkuja, harvoin kermakakkuja sekä hedelmä- ja marjakakkuja joissa on kiille. Jäätelökakkuja olen tehnyt ja myös uunijäätelöä.

Asiaa auttanee ammattitaito!! Meidän juhliin tullaan odotuksella mitähän se nyt on väsännyt. Nykyajan lapset ei osaa syödä itsetehtyjä pikkuleipiä ja se on harmillista, niitä maistaa pari rohkeaa lapsivierasta.

Suolaisia syödään myös joskin voileipäkakkua meillä on moni maistanut ensimmäistä kertaa elämässään - jopa aikuiset.

Aikuiset kyllä syö kaikkia laatuja.

Ps. Joissakin juhlissa olen kokenut pettymyksiä - tarjottavat ei maistu ja syy on siinä että tekijän taidot ovat surkeat. Olen mennyt juhliin sovittuun aikaan ja siinä vaiheessa kakkua vasta täytetään, on itsetään selvää ettei se voi olla hyvää.

Kakut voi olla likilaskuisia siis pohja on raaka keskeltä tai vaihtoehtoisesti sen pinta on palanut ja antaa pahan maun pilaten makunautinnon. Monasti kakku on unohtunut kostuttaa ja suutuntuma on kuiva jauhoinen eli vastenmielinen. Ulkonäöstä en puhu mitään se on jo sivuseikka maku ratkaisee.

Vierailija
12/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIna on joukossa pari lasta jotka ei kakkua syö mutta suurin osa syö mielellään.

Vierailija
13/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan siskontyttö syö kakkua vaikka aina on tarjottu ja sekä leipomon tekemiä että itsetehtyjä. Huonoa kakkua siellä ei ikinä ole tarjottu, lapsi vaan ei pidä kakusta. Mikä ihmeen epäkohta se on jos ei maistu. Muutenkin hän tykkää pullasta ja piparista, siis näistä vähemmän makeista ja ilman mitään täytettä tai kuorrutetta. Olen minäkin tavannut monta lasta joille ei kakku mene, pyytääpä yksi mielummin ruisleipää. Syöväthän aikuisetkin vaihtelevasti tarjottavia.

Vierailija
14/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitää olla kakku joka kekkereissä. En ole itse mikään täytekakun ystävä eli ei ole lapsetkaan, on niin paljon muutakin hyvää mitä voi tehdä.

Miksi ihmeessä pitäisi tykätä kakusta?!

Vierailija
15/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointti oli se, että toitotetaan että " turha sitä kakkua on lapsille tarjota kun eivät syö kumminkaan" . Kun se ei pidä paikkaansa.

Vierailija:

Miksi ihmeessä pitäisi tykätä kakusta?!

Vierailija
16/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti ei kakku maistu! Eivät nuo muutenkaan ole kovasti makean perään, ainoa poikkeus on oikeastaan korvapuustit, joita kyllä menisi uunituoreena vaikka pellillinen kerrallaan.

Muistan yhdet syntymäpäiväkutsut, joilla kakkua meni reippaasti, muuten noin puolet lapsista on yleensä jättänyt kakun väliin. Yksillä kutsuilla vain kaksi lasta kymmenestä otti kakkua. Oma vika tietysti, ei olisi pitänyt tarjota muita herkkuja ennen kakkua :)

Vierailija
17/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs se jätetään viimeiseksi kun maha on jo pullollaan muita herkkuja niin ei kai se maistu.

Vierailija:

Oma vika tietysti, ei olisi pitänyt tarjota muita herkkuja ennen kakkua :)

Vierailija
18/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitä kakkua PITÄISI syödä?

Vierailija
19/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin laittanut alkuun lihapullia, juustopaloja, prinssinakkeja ym. coctail-miekoissa meloninpuolikkaaseen ja lapset söivät noita hyvillä mielin. Olisi varmaan pitänyt kieltää syömästä :)

Minä olen tottunut siihen, että ensin syödään muuta ja kakkua sitten viimeiseksi.

21

Vierailija:

JOs se jätetään viimeiseksi kun maha on jo pullollaan muita herkkuja niin ei kai se maistu.

Vierailija:

Vierailija
20/23 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olin laittanut alkuun lihapullia, juustopaloja, prinssinakkeja ym. coctail-miekoissa meloninpuolikkaaseen ja lapset söivät noita hyvillä mielin. Olisi varmaan pitänyt kieltää syömästä :)

Minä olen tottunut siihen, että ensin syödään muuta ja kakkua sitten viimeiseksi.

21

Vierailija:

Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme